Grote Trappen in winter 2010/2011

Gestart door Cygnus, januari 09, 2010, 21:37:59 PM

Vorige topic - Volgende topic

gerdwichers8

Citaat van: HJDT op december 26, 2010, 16:41:30 PM
Toen ik gisteren andere mensen sprak tijdens de zoektocht naar de trap in Groesbeek sprak ik de profetische woorden: "Het zou me helemaal niet verbazen als de vogel nog ergens anders opduikt. Dat kan dan best op een hele andere plek zijn, bijvoorbeeld 50 kilometer naar het westen". Hoe waar zou dat niet eens zo veel later blijken te zijn!!! En hem dan toch nog zien!!
De ontlading was dan ook erg groot toen ik ham uiteindelijk mijn kijkerbeeld in zag vliegen!! Wat een ongelooflijke klapper van een soort. En ik ben blij dat ik hem een paar posts terug mijn verontschuldingingen heb aangeboden, dat heeft overduidelijk gewerkt haha.

Groet Michel

P.S.
Ook ik ben erg blij dat iedereen het er vandaag zonder kleerscheuren vanaf heeft gebracht. Ik reed vanochtend naar mijn werk (net zoals ik gisteren had moeten doen) en in de enige twee op bochten lijkende kronkels die de N11 rijk is stonden evenzoveel auto's tegen de vangrail geparkeerd.


Lijkt me een hoog "self-fulfillment" gehalte hebben. Die profeten van tegenwoordig..

Vincent Hart

Maar ja, Michels profetie kwam binnen pak 'm beet een half uur uit, the good old profeten hebben ruim tweeduizend jaar gehad om 'ongeveer gelijk' te krijgen. Competitievervalsing!
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

HJDT

Ach Vincent, dat onderscheid de echte profeten van de prutsers moet je maar denken. Gezien mijn smetteloze blazoen (al mijn voorspellingen van deze week zijn immers uitgekomen) heb ik.besloten daar meer mee te gaan doen. Zit te denken aan een dure betaallijn en een on demand SMS dienst...  Ik voorspel alles wat je maar wil... Later meer daarover.

Groet Michel.
Heb je echt niks beters te doen?? Kijk dan eens op onze nieuwe site in aanbouw: www.feathertail.com

It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt.

Luuk Punt

#273
Citaat van: HJDT op december 27, 2010, 06:57:22 AM
Ach Vincent, dat onderscheid de echte profeten van de prutsers moet je maar denken. Gezien mijn smetteloze blazoen (al mijn voorspellingen van deze week zijn immers uitgekomen) heb ik.besloten daar meer mee te gaan doen. Zit te denken aan een dure betaallijn en een on demand SMS dienst...  Ik voorspel alles wat je maar wil... Later meer daarover.

Groet Michel.


Nu blijkt dat je zo goed kunt voorspellen en over profetische gaven beschikt, Michel, een vraagje: Zou je voor mij een Oudejaarslot willen kopen?  ;)
Hartelijke groet,

Luuk Punt

http://vogelpunt.wordpress.com/

snwja3

Citaat van: Luuk Punt op december 27, 2010, 09:46:12 AM
Citaat van: HJDT op december 27, 2010, 06:57:22 AM
Ach Vincent, dat onderscheid de echte profeten van de prutsers moet je maar denken. Gezien mijn smetteloze blazoen (al mijn voorspellingen van deze week zijn immers uitgekomen) heb ik.besloten daar meer mee te gaan doen. Zit te denken aan een dure betaallijn en een on demand SMS dienst...  Ik voorspel alles wat je maar wil... Later meer daarover.

Groet Michel.


Nu blijkt dat je zo goed kunt voorspellen en over profetische gaven beschikt, Michel, een vraagje: Zou je voor mij een Oudejaarslot willen kopen?  ;)

Ik zou er niet aan beginnen Luuk. Die profeten beginnen altijd leuk, dan krijgen ze een grote mond, daarna voorspellen ze alleen maar kommer en kwel. Zal wel weer op een houtje bijten worden in 2011.  ;)
Wietze Janse

Edwin Russer

Citaat van: Luuk Punt op december 27, 2010, 09:46:12 AM
Citaat van: HJDT op december 27, 2010, 06:57:22 AM
Ach Vincent, dat onderscheid de echte profeten van de prutsers moet je maar denken. Gezien mijn smetteloze blazoen (al mijn voorspellingen van deze week zijn immers uitgekomen) heb ik.besloten daar meer mee te gaan doen. Zit te denken aan een dure betaallijn en een on demand SMS dienst...  Ik voorspel alles wat je maar wil... Later meer daarover.

Groet Michel.


Nu blijkt dat je zo goed kunt voorspellen en over profetische gaven beschikt, Michel, een vraagje: Zou je voor mij een Oudejaarslot willen kopen?  ;)

Zou ik maar niet doen als ik jou was: dacht iemand de hoofdprijs gewonnen te hebben, bleek het lot niet rechtsgeldig te zijn >:D  Wat z'n profetische geven betreft: die moeten n.a.v. dit lijstje nog uitkomen 8)

http://www.dutchbirding.nl/content/c450/Deelnemerslijst%20Voorspelspel.pdf
Met vriendelijke groet,

Edwin Russer

Wp-ranking/https://netfugl.dk/ranking/2

jeroenroelofsen

Citaat van: Luuk Punt op december 27, 2010, 09:46:12 AM
Citaat van: HJDT op december 27, 2010, 06:57:22 AM
Ach Vincent, dat onderscheid de echte profeten van de prutsers moet je maar denken. Gezien mijn smetteloze blazoen (al mijn voorspellingen van deze week zijn immers uitgekomen) heb ik.besloten daar meer mee te gaan doen. Zit te denken aan een dure betaallijn en een on demand SMS dienst...  Ik voorspel alles wat je maar wil... Later meer daarover.

Groet Michel.

Nu blijkt dat je zo goed kunt voorspellen en over profetische gaven beschikt, Michel, een vraagje: Zou je voor mij een Oudejaarslot willen kopen?  ;)

Volgens mij moet je er dan wel ff bij zeggen dat ie een winnend lot moet kopen......
Met vriendelijke groet
Jeroen Roelofsen
Mijn waarnemingen
Mijn website
Recente blog; Zuidpier IJmuiden
Nieuwe vogel soorten; Zeekoet, Kleine Rietgans, Strandleeuwerik, Waterral, Witgatje   (185 totaal)

UtrechtsVogelNet

Helaas voor jullie, maar ik ga niet zomaar voor een winnend lot; ik ga voor de Kanjer ;-)  Bedankt Michel !

August

Hoi Michel wat is je voorspelling voor de gene die deze vogel gemist hebben? Hoop wat gunstig!
August van Rijn

JohanvantBosch

Citaat van: August op december 27, 2010, 11:41:16 AM
Hoi Michel wat is je voorspelling voor de gene die deze vogel gemist hebben? Hoop wat gunstig!

Ik voorspel dat ie ergens in een polder in Zuid-Holland opduikt.... klinkt dat fijn, August? Nou is mijn voorspelling natuurlijk wat minder waardevol dan die van Michel. Maar ja, je moet wat....  O0

laatvlieger

Heb net vanuit de trein uit het raam zitten staren tussen Schiphol en Leiden. Daar liggen best wel wat mooie veldjes waar die zomaar op zou kunnen duiken! (Graag zelfs! )

Groet,

Wouter Teunissen


Mijn Weblog: http://birdboredom.blogspot.com/

Adri Clements

Geen probleem Johan, maar dan graag in de Alblasserwaard ;-)
Ben trouwens best benieuwd waar de Grote trap nu uithangt.
Groeten, Adri Clements
Telpost Schor van Sint-Annaland
Mijn waarnemingen + Foto's

August

Zeer fijn Johan en dan ergens rond de Starrevaart genoeg polders hier. Zou Sjaak ook leuk vinden denk ik zo!
August van Rijn

August

Of ergens in de buurt van Sassenheim, speciaal voor Rein, kan hij lekker op de Fiets!!!
August van Rijn

hiskodevries

toch bizar dat het beest al zolang buiten beeld is, niet bepaald onopvallend lijkt mij.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Rickschonewille

Citaat van: hiskodevries op december 27, 2010, 16:59:48 PM
toch bizar dat het beest al zolang buiten beeld is, niet bepaald onopvallend lijkt mij.

Ik zat precies 'tzelfde te denken. Die Pelikanen werden toen ze ontsnapt waren ook overal in Nederland gezien, waarom die Trap dan niet?

Adri Clements

Je zou het ook heel logisch kunnen noemen. Waarschijnlijk door sneeuw & vorst gedreven heeft het beest een sterke trekdrang (in tegenstelling tot een ontsnapte pelikaan :rolleye: ). Laten we voor het gemak zeggen dat de vogel van Groesbeek en Rilland dezelfde is.
Denk dat de vogel is doorgevlogen naar Vlaanderen/Noord-Frankrijk of Engeland. Gevoelsmatig ga ik voor de laatste optie.
Waarom we nog niks horen... in genoemde gebieden is de vogelaarsdichtheid niet zo hoog als in ons kikkerlandje.
Groeten, Adri Clements
Telpost Schor van Sint-Annaland
Mijn waarnemingen + Foto's

Rein Genuït

Citaat van: August op december 27, 2010, 13:03:26 PM
Of ergens in de buurt van Sassenheim, speciaal voor Rein, kan hij lekker op de Fiets!!!

Ik ben gezegend met een geheugen als een olifant  ;D
Coming soon! Something profound and Interesting in this space! Stay tuned!

Groet, Rein

Kijk ook eens op mijn blog

https://keeponbirding.blogspot.nl

of naar mijn foto's

https://www.flickr.com/photos/reinder_genuit/

Edwin Russer

Citaat van: Adri Clements op december 27, 2010, 18:03:07 PM
Je zou het ook heel logisch kunnen noemen. Waarschijnlijk door sneeuw & vorst gedreven heeft het beest een sterke trekdrang (in tegenstelling tot een ontsnapte pelikaan :rolleye: ). Laten we voor het gemak zeggen dat de vogel van Groesbeek en Rilland dezelfde is.
Denk dat de vogel is doorgevlogen naar Vlaanderen/Noord-Frankrijk of Engeland. Gevoelsmatig ga ik voor de laatste optie.
Waarom we nog niks horen... in genoemde gebieden is de vogelaarsdichtheid niet zo hoog als in ons kikkerlandje.

Of ergens in de uitgestrekte gebieden van Friesland of Groningen waar niet of nauwelijks sneeuw is gevallen. Maar goed, het blijft allemaal speculeren en ben wel benieuwd waar eventueel de vogel weer zou kunnen opduiken.

http://www.knmi.nl/cms/viewimage.jsp?number=92711
Met vriendelijke groet,

Edwin Russer

Wp-ranking/https://netfugl.dk/ranking/2

Maarten Sluijter

Citaat van: Edwin Russer op december 27, 2010, 19:03:49 PM
Citaat van: Adri Clements op december 27, 2010, 18:03:07 PM
Je zou het ook heel logisch kunnen noemen. Waarschijnlijk door sneeuw & vorst gedreven heeft het beest een sterke trekdrang (in tegenstelling tot een ontsnapte pelikaan :rolleye: ). Laten we voor het gemak zeggen dat de vogel van Groesbeek en Rilland dezelfde is.
Denk dat de vogel is doorgevlogen naar Vlaanderen/Noord-Frankrijk of Engeland. Gevoelsmatig ga ik voor de laatste optie.
Waarom we nog niks horen... in genoemde gebieden is de vogelaarsdichtheid niet zo hoog als in ons kikkerlandje.

Of ergens in de uitgestrekte gebieden van Friesland of Groningen waar niet of nauwelijks sneeuw is gevallen. Maar goed, het blijft allemaal speculeren en ben wel benieuwd waar eventueel de vogel weer zou kunnen opduiken.

http://www.knmi.nl/cms/viewimage.jsp?number=92711


Dan moet je wel de kaart van vandaag nemen en niet die van 21 december.
Zo zie je dat het westen van Walcheren en Schouwen ook al aardig sneeuwvrij zijn.
.

Cygnus

Citaat van: Adri Clements op december 27, 2010, 18:03:07 PM
Denk dat de vogel is doorgevlogen naar Vlaanderen/Noord-Frankrijk of Engeland. Gevoelsmatig ga ik voor de laatste optie.

In de strenge winter van begin 1979, toen er in Nederland zo'n 125 exemplaren werden gemeld, werden er in Engeland slechts 3 exemplaren gezien (in Norfolk en alle 3 pas later in de "invasie-periode"). Het hoeft dus niet te betekenen dat elke Grote Trap die nu in Nederland terechtkomt meteen doorvliegt naar Engeland.

(Morgen zal de eerste Grote Trap wel in Engeland gemeld worden, niet bedoeld als profetische woorden).
Met vriendelijke groeten,
Trinus Haitjema

Pim

Laat ik dan ook een duit in het zakje doen:
De vogel zal vast op Texel opduiken......
met vriendelijke groet,

Pim Julsing

natuurverslaving.nl

HPM

Citaat van: Cygnus op december 27, 2010, 19:22:49 PM
Citaat van: Adri Clements op december 27, 2010, 18:03:07 PM
Denk dat de vogel is doorgevlogen naar Vlaanderen/Noord-Frankrijk of Engeland. Gevoelsmatig ga ik voor de laatste optie.

In de strenge winter van begin 1979, toen er in Nederland zo'n 125 exemplaren werden gemeld, werden er in Engeland slechts 3 exemplaren gezien (in Norfolk en alle 3 pas later in de "invasie-periode"). Het hoeft dus niet te betekenen dat elke Grote Trap die nu in Nederland terechtkomt meteen doorvliegt naar Engeland.

(Morgen zal de eerste Grote Trap wel in Engeland gemeld worden, niet bedoeld als profetische woorden).

Aan de overkant hebben ze tegenwoordig hun eigen Great Bustards.  Die hebben wel wing tags.

Herman van der Meer

Jaap Denee

Jaap Denee

www.pbase.com/jaapdenee

HJDT

De kracht van een goede voorspelling is natuurlijk dat je er niet teveel doet, dat heeft Wietze heel goed gezien. Dus voorlopig voorspel ik niks al knaagt bij mij ook nog steeds het gevoel dat dit niet de laatste waarneming is. En wat dat winnende lot betreeft: dat koop ik dit jaar een keer voor mezelf, volgend jaar is iemand anders aan de beurt.

Groet Michel
Heb je echt niks beters te doen?? Kijk dan eens op onze nieuwe site in aanbouw: www.feathertail.com

It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt.

GijsB

ik denk dat het in Engeland minder snel als zijnde deze vogel opgemerkt gaat worden, gezien de introductie die daar plaatsvindt.


oh, niet hele pagina gelezen ;D
Gijs

Rein Genuït

#296
Geen beschrijving maar toch...  http://waarnemingen.be/waarneming/view/51471160  hemelsbreed maar iets meer dan
50 km van Rilland
Coming soon! Something profound and Interesting in this space! Stay tuned!

Groet, Rein

Kijk ook eens op mijn blog

https://keeponbirding.blogspot.nl

of naar mijn foto's

https://www.flickr.com/photos/reinder_genuit/

UtrechtsVogelNet

Citaat van: rlhgenuit op december 27, 2010, 22:11:01 PM
Geen beschrijving maar toch...  http://waarnemingen.be/waarneming/view/51471160  hemelsbreed maar iets meer dan
50 km van Rilland

Opvallend dat daar dan geen discussie over is ?!? Ik zie het in ieder geval niet op het forum aldaar.

Phil

smoely

Ik heb daar nu een berichtje gepost  ;)

Cygnus

Citaat van: HPM op december 27, 2010, 20:24:47 PM
Aan de overkant hebben ze tegenwoordig hun eigen Great Bustards.  Die hebben wel wing tags.

Inderdaad, maar die nepvogels heb ik even buiten beschouwing gelaten.

Citaat van: dralion13 op december 27, 2010, 22:04:53 PM
ik denk dat het in Engeland minder snel als zijnde deze vogel opgemerkt gaat worden, gezien de introductie die daar plaatsvindt.

Dat herintroductieproject vindt plaats in het zuidwesten van Engeland. Als er binnenkort bijvoorbeeld een vogel opduikt in Norfolk, dan zal in eerste instantie natuurlijk gedacht moeten worden aan een continentale vogel (even afgezien van wingtags).

Met vriendelijke groeten,
Trinus Haitjema