Grote Trappen in winter 2010/2011

Gestart door Cygnus, januari 09, 2010, 21:37:59 PM

Vorige topic - Volgende topic

Jos Welbedacht

Inderdaad, mooi filmpje! Jammer dat de kip zo ver in het zuiden zit... lijkt me echt kicken!
Jos Welbedacht, Groningen
I said you could find me where the Nighthawks fly - dEUS: One advice, Space
 

Jarinka

Citaat van: Jos Welbedacht op december 25, 2010, 18:45:07 PM
Inderdaad, mooi filmpje! Jammer dat de kip zo ver in het zuiden zit... lijkt me echt kicken!
'Kip'? Daarmee ga je hem echt niet naar het noorden krijgen :P
Groeten, Jarinka Heijink

Jos Welbedacht

Hierbij mijn verontschuldigingen jegens de Grote Trap...  :angel:
Jos Welbedacht, Groningen
I said you could find me where the Nighthawks fly - dEUS: One advice, Space
 


Rein Genuït

Morgen met het eerste licht maar eens gaan zoeken, is eigenlijk de vogel nog weer ergens aan de grond gezien nadat hij rond half vijf is opgevlogen?
Coming soon! Something profound and Interesting in this space! Stay tuned!

Groet, Rein

Kijk ook eens op mijn blog

https://keeponbirding.blogspot.nl

of naar mijn foto's

https://www.flickr.com/photos/reinder_genuit/

Vincent Hart

Citaat van: Jarinka op december 25, 2010, 18:30:51 PM
Op de terugweg van de Soesterduinen (nope, ik ben niet wezen twitchen) hoorde ik er op de radio een stukje over. Het klonk ongeveer zo: "Vogelaars in Zeeuws-Vlaanderen zijn in rep en roer. Er is namelijk een zeldzame vogel neergestreken die eruit ziet als een reusachtige kalkoen. Deze vogel van 16 kg heet de Grote Trap."
Ik vind kalkoenen er toch iets anders uit zien :angel:
Ik 'Zeeuws-Vlaanderen' ook  ;)
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

JaapHennevanger

#217
Citaat van: rlhgenuit op december 25, 2010, 20:28:18 PM
Morgen met het eerste licht maar eens gaan zoeken, is eigenlijk de vogel nog weer ergens aan de grond gezien nadat hij rond half vijf is opgevlogen?

Ben er ook wel benieuwd naar. Waarschijnlijk tot morgen dan (of niet)
Jaap Hennevanger



Luuk Punt

Bij mijn weten is de vogel na 16.30 uur niet meer gezien. Mocht je gaan, pas dan op: de weggetjes   door polders zijn spekglad! Diverse glijpartijen, zowel met auto's als met personen.

Succes voor iedereen die morgen die kant op gaat!!

Hartelijke groet,

Luuk Punt

http://vogelpunt.wordpress.com/

Rein Genuït

Coming soon! Something profound and Interesting in this space! Stay tuned!

Groet, Rein

Kijk ook eens op mijn blog

https://keeponbirding.blogspot.nl

of naar mijn foto's

https://www.flickr.com/photos/reinder_genuit/

UtrechtsVogelNet

Bij mijn weten niet meer gezien na 16.30; ook niet zien landen (vloog NO weg over het dorp).
Sommige weggetjes zijn erg glad: houdt dus ook voldoende afstand, vooral als je geen winterbanden hebt; het is her en der een grote glibberpartij. Gelukkig zijn heel veel weggetjes en de doorgaande wegen prima te berijden!

Hoop dat de vogel zich weer net zo mooi laat zien als vanmiddag, wat een toffe waarneming!

Phil

JohanvantBosch

Super, iedereen die de vogel gezien heeft gefeliciteerd!  :duim:

Is er op basis van het kleed een reden om aan een andere vogel te denken dan de vogel die gisteren bij Gennep zat?

Justin Jansen

Citaat van: JohanvantBosch op december 25, 2010, 22:15:50 PM
Super, iedereen die de vogel gezien heeft gefeliciteerd!  :duim:

Is er op basis van het kleed een reden om aan een andere vogel te denken dan de vogel die gisteren bij Gennep zat?
Bij Gennep zat bij mijn weten gisteren geen vogel, of je hebt info die we hier nog niet kennen. Zat gisteren wel een vogel in Groesbeek wat in een andere provincie ligt.
M.v.g., Justin Jansen


Ted van der Knaap

groet-je, Ted van der Knaap (always learning!)

Jarinka

Citaat van: Ted van der Knaap op december 25, 2010, 22:58:02 PM
volgens mij kan de (meeste) inhoud van dit topic naar de prullenbak  ;)
http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=132289.60.html
Nee hoor, want een fantastisch vogelmoment hoeft niet per se over een superzeldzame vogel te gaan :)
Groeten, Jarinka Heijink

JohanvantBosch

tja justin, ik kan het ook niet helpen dat bij de db alert Gennep als plaatsnaam wordt gegeven. maar ik wil best groesbeek zeggen als jij dat fijner vindt. mijn vraag wordt er niet anders van. ;)

snwja3

Citaat van: JohanvantBosch op december 25, 2010, 23:00:07 PM
tja justin, ik kan het ook niet helpen dat bij de db alert Gennep als plaatsnaam wordt gegeven. maar ik wil best groesbeek zeggen als jij dat fijner vindt. mijn vraag wordt er niet anders van. ;)
Er staat (nu) Groesbeek, ook weer opgelost.
Beestje was lastig, maar kwam gelukkig toch goed.
Heel wat mensen in Rilland kunnen hem op hun tuinlijst bijschrijven. leuk was dat ze allemaal even, met een glaasje wijn in hun hand, naar buiten kwamen om te informeren wat er aan de hand was. Waren erg geinterresseerd, was leuk! Een mevrouw ging zelfs google-en, en kwam later terug of ze nu op "grote" of "harde" trap moest zoeken, met de kerstgedachte erbij hebben we het juiste antwoord gegeven.
Wietze Janse

Rikstar

gewoon goed de polders van oost groningen in de gaten houden :P
mocht er deze winter een kleine "invasie" komen van die beesten zoals in 79 waar ik natuurlijk vurig op hoop zullen ze vast in het noorden van het land ook wel te zien zijn.

ik ben in ieder geval morgen in het landelijk gebied van flevo te vinden op zoek naar trappen....


Citaat van: Jos Welbedacht op december 25, 2010, 19:04:32 PM
Hierbij mijn verontschuldigingen jegens de Grote Trap...  :angel:
met vriendelijke groeten,
Rik v/d Starre

UtrechtsVogelNet

Citaat van: snwja3 op december 25, 2010, 23:05:37 PM
Citaat van: JohanvantBosch op december 25, 2010, 23:00:07 PM
tja justin, ik kan het ook niet helpen dat bij de db alert Gennep als plaatsnaam wordt gegeven. maar ik wil best groesbeek zeggen als jij dat fijner vindt. mijn vraag wordt er niet anders van. ;)
Er staat (nu) Groesbeek, ook weer opgelost.
Beestje was lastig, maar kwam gelukkig toch goed.
Heel wat mensen in Rilland kunnen hem op hun tuinlijst bijschrijven. leuk was dat ze allemaal even, met een glaasje wijn in hun hand, naar buiten kwamen om te informeren wat er aan de hand was. Waren erg geinterresseerd, was leuk! Een mevrouw ging zelfs google-en, en kwam later terug of ze nu op "grote" of "harde" trap moest zoeken, met de kerstgedachte erbij hebben we het juiste antwoord gegeven.

Harde dus?  ;D

UtrechtsVogelNet

Weet iemand wat over het trekgedrag van Grote Trappen? Is bijvoorbeeld iets bekend over de afstand die ze in een dag kunnen afleggen?
Van deze soort is er mij in ieder geval niets bekend over.

Succes vandaag voor diegenen die gaan zoeken!

Phil

Jan vH

Citaat van: UtrechtsVogelNet op december 26, 2010, 06:55:23 AM
Weet iemand wat over het trekgedrag van Grote Trappen? Is bijvoorbeeld iets bekend over de afstand die ze in een dag kunnen afleggen?
Van deze soort is er mij in ieder geval niets bekend over.

Succes vandaag voor diegenen die gaan zoeken!

Phil

Een stukje terug in dit topic staat in ieder geval wat over het trekgedrag: http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=99023.msg880520.html#msg880520.
Jan van Harten
Validator Plantengallen

Vincent Hart

Citaat van: UtrechtsVogelNet op december 26, 2010, 06:55:23 AMSucces vandaag voor diegenen die gaan zoeken!
Hier sluit ik me bij aan  :) Let alsjeblieft wel op gladheid!! Gisteren was het op veel plekken al nauwelijks te doen door aangevroren sneeuw in de zon, vandaag is daar nog ijzel bijgekomen op veel plaatsen.

Reinder Genuït om 26-12 07:49:
Let op a17 spieglglad levensgevaarlijk!!
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Edwin Russer

Citaat van: Vincent Hart op december 26, 2010, 08:24:36 AM
Citaat van: UtrechtsVogelNet op december 26, 2010, 06:55:23 AMSucces vandaag voor diegenen die gaan zoeken!
Hier sluit ik me bij aan  :) Let alsjeblieft wel op gladheid!! Gisteren was het op veel plekken al nauwelijks te doen door aangevroren sneeuw in de zon, vandaag is daar nog ijzel bijgekomen op veel plaatsen.

Reinder Genuït om 26-12 07:49:
Let op a17 spieglglad levensgevaarlijk!!


En hier in het midden van het land trekt het ook nog eens dicht, slecht zicht.
Met vriendelijke groet,

Edwin Russer

Wp-ranking/https://netfugl.dk/ranking/2

Luuk Punt

Vogelvriend Rein Genuït is op de A17 van de weg geraakt. Terwijl hij de anwb / autoberger belde, moest hij aan de kant springen, omdat er ook een busje van de weg raakte en tegen zijn auto aan klapte. Remco Hofland en Kasper Hendriks waren samen met hem onderweg. Gelukkig zijn ze ongedeerd!!!



Hartelijke groet,

Luuk Punt

http://vogelpunt.wordpress.com/

Martijn Bot

Citaat van: Luuk Punt op december 26, 2010, 08:34:51 AM
Vogelvriend Rein Genuït is op de A17 van de weg geraakt. Terwijl hij de anwb / autoberger belde, moest hij aan de kant springen, omdat er ook een busje van de weg raakte en tegen zijn auto aan klapte. Remco Hofland en Kasper Hendriks waren samen met hem onderweg. Gelukkig zijn ze ongedeerd!!!

Erg bedankt voor de waarschuwing, daar was vroeger geen piepercode voor! Ik blijf vandaag wel thuis uitbuiken en kijk morgen wel hoe de situatie is op de weg en met de vogel. Sterkte aan Rein, Remco en Kasper!

Vincent Hart

Pfff... Fijn om te horen dat iedereen nog heel is. Goed dat je het hier meldt, Luuk, en verstandige woorden van Martijn.
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Herman van der Klis

Herman van der Klis

Edwin Russer

Citaat van: Luuk Punt op december 26, 2010, 08:34:51 AM
Vogelvriend Rein Genuït is op de A17 van de weg geraakt. Terwijl hij de anwb / autoberger belde, moest hij aan de kant springen, omdat er ook een busje van de weg raakte en tegen zijn auto aan klapte. Remco Hofland en Kasper Hendriks waren samen met hem onderweg. Gelukkig zijn ze ongedeerd!!!

Zo, dat scheelde maar weinig en goed om te lezen dat ze er wonderwel heelhuids vanaf zijn gekomen. Ook sterkte aan Rein, Kasper en Remco.
Met vriendelijke groet,

Edwin Russer

Wp-ranking/https://netfugl.dk/ranking/2

Luuk Punt

Citaat van: Martijn Bot op december 26, 2010, 08:38:47 AM
Citaat van: Luuk Punt op december 26, 2010, 08:34:51 AM
Vogelvriend Rein Genuït is op de A17 van de weg geraakt. Terwijl hij de anwb / autoberger belde, moest hij aan de kant springen, omdat er ook een busje van de weg raakte en tegen zijn auto aan klapte. Remco Hofland en Kasper Hendriks waren samen met hem onderweg. Gelukkig zijn ze ongedeerd!!!

Erg bedankt voor de waarschuwing, daar was vroeger geen piepercode voor! Ik blijf vandaag wel thuis uitbuiken en kijk morgen wel hoe de situatie is op de weg en met de vogel. Sterkte aan Rein, Remco en Kasper!


Verzoek van Rein Genuït, Kasper Hendriks en Remco Hofland: Als er iemand uit de regio Katwijk - Leiden - Den Haag in de buurt is met plaats in zijn of haar auto neem dan even contact met een van hen op, zodat ze eventueel mee kunnen rijden.
Hartelijke groet,

Luuk Punt

http://vogelpunt.wordpress.com/

frankw

Bedankt voor de melding, ook ik blijf voorlopig thuis. Hier regent/ijzelt het nu ook. >:(