Sneeuwuil Texel

Gestart door Helen Commandeur, november 15, 2008, 15:05:35 PM

Vorige topic - Volgende topic

Helen Commandeur

Hallo,

Door de vroegere waarnemingen van sneeuwuilen concludeer ik dat ze zelden langer dan één dag op dezelfde lokatie vertoeven.

Iemand enig idee of er over iets te zeggen/speculeren is op basis van huidige weersomstandigheden, wind, e.d.?

Groeten,
Helen.
Ontwikkelaar van "Vogelnamen vertaler" voor Android, zie: https://play.google.com/store/apps/details?id=birdworld.translator.pro&hl=nl

HJDT

Er is heel veel van te zeggen maar de eindconclusie is altijd: je weet het niet !! Wil je het beest zien dan moet je NU gaan en niet tot morgen wachten. Hoewel ook dat geen garantie biedt is het wel het veiligste.
Heb je echt niks beters te doen?? Kijk dan eens op onze nieuwe site in aanbouw: www.feathertail.com

It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt.

Inge van der Wulp

CiteerEr is heel veel van te zeggen maar de eindconclusie is altijd: je weet het niet !! Wil je het beest zien dan moet je NU gaan en niet tot morgen wachten. Hoewel ook dat geen garantie biedt is het wel het veiligste.
Tja... maar de boot van 16.30u haal ik wel maar dan... voor ik er ben is het donker... en dan zie je niet veel meer hoor  :rolleyes:  
Groeten, Inge van der Wulp

Mijn eigen website: http://ingevanderwulp.nl

Inge van der Wulp

Overigens Helen, om je gerust te stellen, de laatste sneeuwuil in het OVP bleef een aantal dagen in de omgeving. Dus gewoon zoeken morgen :)
Groeten, Inge van der Wulp

Mijn eigen website: http://ingevanderwulp.nl

Bram Rijksen

CiteerOverigens Helen, om je gerust te stellen, de laatste sneeuwuil in het OVP bleef een aantal dagen in de omgeving. Dus gewoon zoeken morgen :)
en dat geldt ook voor de Maasvlakte-vogel; bleef een klein maandje lang vele vogelaars gelukkig maken!

Helen Commandeur

Da's toch een kleine geruststelling, voor zover dat bij vogels überhaupt mogelijk is,  :grin:  ha, ha.
Aan de andere kant is dat natuurlijk ook wel de reden waarom vogels zo bijzonder zijn.

Groeten,
Helen.




Ontwikkelaar van "Vogelnamen vertaler" voor Android, zie: https://play.google.com/store/apps/details?id=birdworld.translator.pro&hl=nl

Inge van der Wulp

Lees dat ie er al mogelijk vanaf donderdag zit.....  
Groeten, Inge van der Wulp

Mijn eigen website: http://ingevanderwulp.nl

gerdwichers8

Eén van de meest tot de verbeelding sprekende soorten in de WP; zo niet de
Twee keer in mijn leven slechts langdurig gehoord en vervolgens een week lang weggestormd toen ik het gebergte in trok om m te zien.
Aandoenlijk om m zo met die schapen te zien.

Certhia

Had vorig jaar nog een groep van 6 sneeuwuilen. Nou ja, uilen. Uiltjes... :)

Marc

Gerard Troost

#9
CiteerLees dat ie er al mogelijk vanaf donderdag zit.....
Schokkend! Wel zonde dat tie dan pas zo laat wordt doorgegeven.

(als ik dat had geweten, was ik vandaag op Texel begonnen ipv Woestijntapuit.., ik heb alleen een wit hoop zien zitten in de OVP)

Overigens zou ik er voorstander van zijn dat DB morgen de zaak daar een beetje gaat proberen te organiseren (desnoods locale overheden inschakelen). Het gaat (vooral na de fraaie fotos van vandaag) er druk worden vrees ik! De laatste Sneeuwuil-twitch (Limburg) was ook (volgens buitenstaanders) niet zo'n succes....

@marc, ze zijn je gevolgd...;) Ook wel eens bij een Sperweruilnest geweest, die zou ik nu wel willen... :)

Gr
Gerard
Groet,
Gerard Troost
www.trektellen.org
www.twitter.com/migrations

www.twitter.com/trektellen

Rikstar

#10
Citeer
CiteerLees dat ie er al mogelijk vanaf donderdag zit.....
Schokkend! Wel zonde dat tie dan pas zo laat wordt doorgegeven.

(als ik dat had geweten, was ik vandaag op Texel begonnen ipv Woestijntapuit.., ik heb alleen een wit hoop zien zitten in de OVP)

Overigens zou ik er voorstander van zijn dat DB morgen de zaak daar een beetje gaat proberen te organiseren (desnoods locale overheden inschakelen). Het gaat (vooral na de fraaie fotos van vandaag) er druk worden vrees ik! De laatste Sneeuwuil-twitch (Limburg) was ook (volgens buitenstaanders) niet zo'n succes....

@marc, ze zijn je gevolgd...;) Ook wel eens bij een Sperweruilnest geweest, die zou ik nu wel willen... :)

Gr
Gerard
Helemaal met je eens Gerard.
Dus mensen, neem je verantwoordelijkheid en geniet net zoals de Giervalk  van de vogel op redelijke afstand! ook op 100 m kan je nog mooie foto's maken ;)
met vriendelijke groeten,
Rik v/d Starre

Justin Jansen

Of blijf lekker thuis!
M.v.g., Justin Jansen


Gerard Troost

CiteerOf blijf lekker thuis!
zal ik braaf doen hoor Justin . . .  
Groet,
Gerard Troost
www.trektellen.org
www.twitter.com/migrations

www.twitter.com/trektellen

Justin Jansen

Citeer
CiteerOf blijf lekker thuis!
zal ik braaf doen hoor Justin . . .
Heel goed Gerard, doe ik ook....
M.v.g., Justin Jansen


Jos Welbedacht

As hij er morgen nog zit ga ik er naar toe.
Hoe duur was die boot ook alweer?
Jos Welbedacht, Groningen
I said you could find me where the Nighthawks fly - dEUS: One advice, Space
 

Jeroen Nagtegaal

CiteerAs hij er morgen nog zit ga ik er naar toe.
Hoe duur was die boot ook alweer?
http://www.teso.nl/index.php?option=com_co...d=74&Itemid=129
€ 35,-- dus
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

henkjanvdkolk

CiteerAs hij er morgen nog zit ga ik er naar toe.
Hoe duur was die boot ook alweer?
www.teso.nl
Groeten,
Henk-Jan van der Kolk

Tinok

En gek genoeg geen extra afvaarten. Moet iemand ze niet even waarschuwen :D ?
groeten,
Tinok van Hattum
IVN Natuurgids Ronde Venen/ Uithoorn
'Je hoeft de naam niet te weten om van iets te genieten (maar het is wel leuker;-))'

Guus Peterse

Citeer
CiteerOf blijf lekker thuis!
zal ik braaf doen hoor Justin . . .
Zeggen twee heren die allebei in het verleden al eens sneeuwuil getwitcht hebben. Nou, ik niet, dus ik ga wel.
Guus Peterse

Nieuw op mijn weblog: Kaapverdië juli - augustus 2015

gerdwichers8

CiteerHad vorig jaar nog een groep van 6 sneeuwuilen. Nou ja, uilen. Uiltjes... :)

Marc
Das wel heel dichtbij, was dat in Alaska?

August

Is het zeker een ongeringde? En wat zijn de kansen dat het een echte wilde is ?
August van Rijn

Pim

Wat een ongeëvenaard uilenjaar is 2008!

Nu maar hopen dat iedereen zich de komende dagen van zijn beste kant laat zien.
Spreek elkaar gewoon aan op negatief gedrag.
met vriendelijke groet,

Pim Julsing

natuurverslaving.nl

Sanne Koolwijk

Mooie vogel maar..de reden dat deze soort wordt gezien, tezamen met een Giervalk in dezelfde regio en tijdstip. Hoe gaat het met deze soorten in het hoge noorden op dit moment? Ik neem aan dat deze vogels liever niet in ons land verblijven op dit moment, maar natuurlijk een ander gebied prefereren. Niet genoeg te eten daar?

Groeten Sanne

Certhia

Citeer
CiteerHad vorig jaar nog een groep van 6 sneeuwuilen. Nou ja, uilen. Uiltjes... :)

Marc
Das wel heel dichtbij, was dat in Alaska?
Gerd,

Dit was in Taimyr, Centraal-Siberië. Voor t WIWO hebben we daar broedvogelonderzoek gedaan naar Arctische soorten, hoofdzakelijk steltlopers. Dit sneeuwuilennest zat op een kwartier (over pakijs) tot drie kwartier (over land) lopen van t onderzoeksstation. De laatste keer dat we dit nest controleerden waren er al 6 van de 7 eieren uitgekomen. Uiteindelijk denk ik niet dat ze t allemaal gehaald hebben maar het grootste jong was al aardig uit de kluiten gewassen. Het was een opbouwjaar voor lemmingen en er liepen er blijkbaar genoeg rond voor dit sneeuwuilenpaar om tot broeden over te gaan. In slechte lemmingjaren zie je t aantal broedparen van sneeuwuil en o.a. ook ruigpootbuizerd en middelste jager flink afnemen op de arctische toendras, of zelfs afwezig zijn.

Marc

Jos Welbedacht

Weet iemand of de vogel al weer waargenomen is vandaag?
Jos Welbedacht, Groningen
I said you could find me where the Nighthawks fly - dEUS: One advice, Space
 

Certhia

Voor zover ik weet niet. Geen piepjes gehad en ook niks op Dutch Bird Alerts.

Marc

edwin de weerd

#26
Wordt nu gezien. 04-55-51-5 en dit is iets ten noorden van de Cocksdorp nabij de waterzuivering.

Certhia

Wordt nu gezien!

Edit: Edwin was me al voor dus. :)

rob_voesten

CiteerWordt nu gezien!

Edit: Edwin was me al voor dus. :)
http://www.dutchbirdalerts.nl/report.action?id=13167&page=1

Groetjes  
Rob Voesten

Ringmeldingen doe het hier. En ik help je er mee.

Mail: woeste1voeste@hotmail.com

Jeroen Nagtegaal

Is zeker een leuk beest! zat vandaag nagenoeg de gehele dag stil, heeft maximaal 5 meter gevlogen. Morge op Vlieland?
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com