Hoofdmenu

Bugreports 2.N

Gestart door hiskodevries, april 24, 2012, 08:17:11 AM

Vorige topic - Volgende topic

BWoets

Citaat van: BWoets op januari 05, 2013, 18:47:25 PM
Citaat van: Alex Kwak op januari 04, 2013, 11:10:40 AM
Citaat van: BWoets op januari 04, 2013, 07:44:17 AM
Ik maak gebruik van de instelling waarbij soort, kleed en gedrag onthouden worden.
Dit werkt niet juist meer sinds een paar versies.
Wanneer ik een gedrag of kleed kies die niet standaard is, bijvoorbeeld gedrag 'overvliegend' en ik kies kievit en doe opslaan. Dan blijft 'Overvliegend' netjes geselecteerd als activiteit. Klik ik vervolgens op soort om een nieuwe soort te zoeken en ik kies bijvoorbeeld Kuifeend dan springt gedrag weer terug naar default.
Dit probleem is een jaar geleden ofzo ook al eens aan de orde geweest en is toen gefixt. Zelfde issue?  ;D

Hoi Bob,

Ik zie het.
Dit is tijdelijk te ondervangen door niet de soortgroep "alle soortgroepen" te kiezen, maar bijvoorbeeld alleen de vogels.
Aangezien ik zeer binnenkort op vakantie ga (jij mag raden waarheen  ;) ) ga ik ObsMapp nu niet meer aanpassen, dat zal over een week of 3 zijn.

Hoi Alex,
Ik heb de optie 'alle soortgroepen' nooit in gebruik. Het probleem treedt bij mij ook op bij gebruik van bijvoorbeeld vogels.
Fijne vakantie aan de Afrikaanse westkust!

Groet,
Bob

Hoi Alex,
Heb je er zicht op of dit nog opgelost gaat worden? Ik loop nog altijd tegen dit probleem aan.

Groet,
Bob
Met vriendelijke groet,
Bob Woets

Alex Kwak

ObsMapp 2.10 heeft al mijn tijd opgeslokt, maar die staat nu on-line.
Ik zal zsm naar bovenstaande kijken.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Gerben Mensink

Hoi,
Ik kan in mijn invoerscherm niet meer bij bij de kaarten. Via het kompasroosje rechtsbovenin mijn scherm zocht ik altijd naar de OSM-kaarten. Dat roosje is nu grijs en reageert niet. Wat kan ik hier aan doen?
groet,
Gerben Mensink

Alex Kwak

Citaat van: Gerben Mensink op maart 30, 2013, 08:55:52 AM
Hoi,
Ik kan in mijn invoerscherm niet meer bij bij de kaarten. Via het kompasroosje rechtsbovenin mijn scherm zocht ik altijd naar de OSM-kaarten. Dat roosje is nu grijs en reageert niet. Wat kan ik hier aan doen?

Rechtsbovenin staan twee iconntjes van die twee is de linker de vaste positie en de rechter de kaart. Je hebt waarschijnlijk op de linker geklikt, maar moet dus de rechter van de twee hebben.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

wespenbuizerd

Ik heb vandaag twee problemen ondervonden. Eerst en vooral het aantal. Ik geef '40' op, maar er wordt '1' opgeslagen, verschillende malen tegengekomen.
Tweede probleem: minder erg. Ik kies ervoor om de laatst gekozen soort te tonen, maar dat werkt niet. In de plaats daarvan komt een in mijn ogen willekeurige volgorde.
Voor de rest denk ik met de nieuwe kaarten nu overweg te kunnen.
Dirk

Gerben Mensink

Citaat van: Alex Kwak op maart 30, 2013, 10:47:25 AM
Citaat van: Gerben Mensink op maart 30, 2013, 08:55:52 AM
Hoi,
Ik kan in mijn invoerscherm niet meer bij bij de kaarten. Via het kompasroosje rechtsbovenin mijn scherm zocht ik altijd naar de OSM-kaarten. Dat roosje is nu grijs en reageert niet. Wat kan ik hier aan doen?

Rechtsbovenin staan twee iconntjes van die twee is de linker de vaste positie en de rechter de kaart. Je hebt waarschijnlijk op de linker geklikt, maar moet dus de rechter van de twee hebben.

Ah zo. Dank je wel.
Wat kan ik nu dan met het linkericoontje?
groet,
Gerben Mensink

Alex Kwak

Citaat van: Gerben Mensink op maart 30, 2013, 14:26:45 PM
Wat kan ik nu dan met het linkericoontje?

Dat is de vaste locatie. Niemand lijkt dat te begrijpen, dus tijd voor een ander icoon en/of een andere plek. Ik houd me aanbevolen...  :blink:
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Alex Kwak

Citaat van: wespenbuizerd op maart 30, 2013, 14:17:16 PM
Ik heb vandaag twee problemen ondervonden. Eerst en vooral het aantal. Ik geef '40' op, maar er wordt '1' opgeslagen, verschillende malen tegengekomen.

Dat klopt, maar ik begrijp ook dat het niet juist is  :rolleye:

De optie van 1 soort meerdere malen op de kaart aangeven was initieel alleen bedoeld voor de BMP'ers van de Sovon. En die willen altijd het aantal 1.
Ik zal dat aantal in de volgende bugfixronde voor niet-BMP'ers ongemoeid laten.

Citaat van: wespenbuizerd op maart 30, 2013, 14:17:16 PM
Tweede probleem: minder erg. Ik kies ervoor om de laatst gekozen soort te tonen, maar dat werkt niet. In de plaats daarvan komt een in mijn ogen willekeurige volgorde.

Die opmerking had ik ook in m'n mailbox van iemand anders. Raar omdat ik daar expliciet mee bezig ben geweest. Ga ik ook naar kijken.

Bedankt voor de opmerkingen.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Gerben Mensink

Citaat van: Alex Kwak op maart 30, 2013, 15:34:24 PM
Citaat van: Gerben Mensink op maart 30, 2013, 14:26:45 PM
Wat kan ik nu dan met het linkericoontje?

Dat is de vaste locatie. Niemand lijkt dat te begrijpen, dus tijd voor een ander icoon en/of een andere plek. Ik houd me aanbevolen...  :)

Voordat ik je een tip kan geven moet ik het eerst zelf snappen  8)  Wat is de functie van die vaste locatie?
groet,
Gerben Mensink

Alex Kwak

Citaat van: Gerben Mensink op maart 30, 2013, 17:52:50 PM
Voordat ik je een tip kan geven moet ik het eerst zelf snappen  8)  Wat is de functie van die vaste locatie?

Om de locatie vast te zetten op een specifieke bij de instellingen ingestelde locatie.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

WimSt

#520
Ik heb ook een (groter) probleem met de plaatsbepaling op de (osm)kaart: als ik een waarneming invoer en via het rechtericoon in de kaart kom, wordt mijn thuislocatie getoond. Ik tik dan de juiste locatie aan en sla op. Als ik dan een 2de waarneming wil invoeren op een andere locatie, kom ik na aantikken van wederom het rechtericoon, niet zoals "vroeger" bij de laatste locatie, maar wéér op de thuislocatie. Toen ben ik verder gaan kijken en zag tot mijn verbazing, dat de opgeslagen 1ste waarneming óók op de thuislocatie was gesavet! Ra, ra!!! :huh:

Alex Kwak

Techisch werkt het allemaal prime (echt waar), maar de logica wordt blijkbaar niet begrepen.
Dus is het geen goede oplossing.
We gaan broeden hoe we dit beter begrijpbaar kunnen maken.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

wespenbuizerd

Zou het niet kunnen dat Wimst dezelfde fout maakte als ik deed, met name op de return-knop van Androïd duwen, in plaats van op het vinkje te duwen op het scherm van de kaart links onder, om de plaatsbepaling te saven ?
Dirk

Alex Kwak

Citaat van: wespenbuizerd op maart 31, 2013, 21:57:01 PM
Zou het niet kunnen dat Wimst dezelfde fout maakte als ik deed, met name op de return-knop van Androïd duwen, in plaats van op het vinkje te duwen op het scherm van de kaart links onder, om de plaatsbepaling te saven ?

Zoiets zal het zijn, maar klaarblijkelijk is het allemaal niet zo intuitief als we dachten
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

WimSt

Ik krijg geen vinkje, maar links onder in de kaart een save-icoon (een floppy, wie kent ze nog).

Alex Kwak

Citaat van: WimSt op maart 31, 2013, 23:10:33 PM
Ik krijg geen vinkje, maar links onder in de kaart een save-icoon (een floppy, wie kent ze nog).

Dan heb je multi-invoer aan staan. Je kan dan een waarneming invoeren zonder de kaart te verlaten.

PS, die floppy, het blijft hét symbool voor opslaan, raar genoeg...  ;)
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

WimSt

Pfffffff, dat lijkt het te zijn. Kwis niet dattie aanstond, is dat standaard? In ieder geval lijkt het te werken, bedankt!

rapunzel

Vandaag geprobeerd een waarneming te uploaden. Zag dat er weer een nieuwe versie was. Kon niet uploaden. Nieuwe instelling geprobeerd
Waarneming.nl gekozen, de login en het password van Waarneming..nl gekozen, Boodschap Ongeldige gebruikersnaam e/o wachtwoord. Zucht !
Koos
Koos Ballintijn

rapunzel

Login en password geprobeerd op waarneming.nl. Werkte daar goed. Hoe kan ik de automatische download van een nieuwe versie voorkomen ?
Gr.
Koos
Koos Ballintijn

Alex Kwak

Citaat van: rapunzel op april 01, 2013, 19:40:38 PM
Hoe kan ik de automatische download van een nieuwe versie voorkomen ?

Kan je in de instellingen van je toestel aanpassen.
Moet je vooral doen als je geen bugfixes en nieuwe functionaliteiten meer wilt ontvangen  :-\

Voor de inlogproblemen: http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=219901.0
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

rapunzel

Heb me gehouden aan de regels zoals vermeld in de link.
Toch krijg ik steeds de boodschap Ongeldige gebruikersnaam e/o ongeldig wachtwoord.
Toestel helemaal uitgeschakeld. Daarna opnieuw geprobeerd.
Wederom geweigerd.
Daarna met andere browser via PC ingelogd op Waarneming.nl met zelfde gebruikersnaam en password. Ging gewoon goed.
Koos

Koos Ballintijn

Mark Zevenbergen

#531
Zelfde probleem... Waarnemingen geupload.. Even later kwam de update.. Waarnemingen staan op het web MAAR ook nog in m'n telefoon en ik kan later ingevoerde waarnemingen op mijn telefoon niet meer uploaden.....

ObsMapp maakt ook geen verbinding meer met de server en ik krijg de melding:
waarneming.nl
waarnemingen.be, observado.be
observado.org:NOK:http://
waarneming.nl/pda/obsmapp/
upload2.php

rapunzel

Heb Obsmapp verwijderd.
Daarna opnieuw opgehaald bij de PlayStore
Opnieuw geinstalleerd
Een aantal keren geprobeerd me aan te melden. Ging steeds mis.
Tot tenslotte na de zoveelste keer aanmelden lukte het wel.
Het lijkt er op dat er toch iets niet helemaal goed zit met de aanmeld procedure.
In  het verleden heb ik nooit problemen gehad met de verwerking van een update.
Koos
Koos Ballintijn

Alex Kwak

Wij zijn aan onze kant ook druk aan het zoeken wat hier aan de hand kan zijn.
Dat de inloggegevens in eerste instantie bij de upgrade naar 2.10.x verdwenen zijn is bekend. Dit is te danken aan een Android-bug en was helaas niet te voorkomen.
Dat betekent ook dat (bijna) iedereen opnieuw z'n inloggegevens eenmalig(!) in moet voeren. Maar dat dat zo veel problemen zou geven was niet voorzien. Ikzelf vul m'n inloggegevens meerdere malen per week in, ivm het testen van de app. Altijd probleemloos. Ook de testgroep had geen problemen.

En dat het bij jou 'opeens' wel goed werkt? Onverklaarbaar.

Maar zoals gezegd, ook wij zoeken hier verder. Maar een probleem dat niet is te reproduceren is ook erg moeilijk op te lossen...
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

rapunzel

Ik kan het vandaag nog wel eens opnieuw naspelen en heel precies opschrijven wat ik doe.
Koos
Koos Ballintijn

hiskodevries

Citaat van: Mark Zevenbergen op april 01, 2013, 22:18:07 PM
Zelfde probleem... Waarnemingen geupload.. Even later kwam de update.. Waarnemingen staan op het web MAAR ook nog in m'n telefoon en ik kan later ingevoerde waarnemingen op mijn telefoon niet meer uploaden.....

ObsMapp maakt ook geen verbinding meer met de server en ik krijg de melding:
waarneming.nl
waarnemingen.be, observado.be
observado.org:NOK:http://
waarneming.nl/pda/obsmapp/
upload2.php
mark ik zou dat even opnieuw proberen. gezien het feit dat de server gisteravond nogal raar deed.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

rapunzel

Zoeven met Gerrit Welgraven het proces nog eens helemaal nagespeeld.
Naar de Play Store
Obsmapp verwijderd
Obsmapp opgehaald en opnieuw geinstalleerd
soorten gedownload
naar instellingen
naar gebruikersinstellingen
naar portalen
Daar bovenste veld aangevinkt (Waarneming.nl, Waarnemingen.be, Observado.org)
Hierna krijg je een nieuw scherm
Daar wederom het veld aangevinkt: Deze portal gebruiken
logingegevens ingevoerd
OK gegeven en alles goed gegaan.

Wat ik niet begrijp is, waarom die in bold weergegeven actie nodig is, ik heb toch al in een eerder scherm aangegeven wat ik wilde.

Dit naspelen is niet helemaal vergelijkbaar met de originele situatie, immers toen werd de nieuwe versie automatisch over de oude heen geinstalleerd.

Gr.
Koos
Koos Ballintijn

Alex Kwak

Citaat van: rapunzel op april 02, 2013, 11:25:18 AM
Wat ik niet begrijp is, waarom die in bold weergegeven actie nodig is, ik heb toch al in een eerder scherm aangegeven wat ik wilde.

Dat komt omdat je bijvoorbeeld zowel de gegevens van Sovon als van waarneming.nl in kunt vullen, en voor bepaalde waarnemingen alleen de portal van waarneming.nl wilt gebruiken.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

DunesUnLimited

Misschien het bijbehorend vinkje  aanzetten als de account gegevens ingevuld worden? De meeste mensen zullen 1 account invoeren en dat ook willen gebruiken.
Bernard van Duijnen

Mark Zevenbergen

Citaat van: hiskodevries op april 02, 2013, 10:38:06 AM
Citaat van: Mark Zevenbergen op april 01, 2013, 22:18:07 PM
Zelfde probleem... Waarnemingen geupload.. Even later kwam de update.. Waarnemingen staan op het web MAAR ook nog in m'n telefoon en ik kan later ingevoerde waarnemingen op mijn telefoon niet meer uploaden.....

ObsMapp maakt ook geen verbinding meer met de server en ik krijg de melding:
waarneming.nl
waarnemingen.be, observado.be
observado.org:NOK:http://
waarneming.nl/pda/obsmapp/
upload2.php
mark ik zou dat even opnieuw proberen. gezien het feit dat de server gisteravond nogal raar deed.
Hallo Hisko.
Vandaag diverse malen geprobeerd, maar dezelfde melding verschijnt nog steeds op het schermpje van mijn telefoon. Ik ga de waarnemingen handmatig invoeren en dan proberen alle waarnemingen van mijn telefoon te verwijderen. Als dat niet werkt, dan moet ik ObsMapp maar opnieuw installeren.
groet Mark