Hoofdmenu

Bugreports 2.N

Gestart door hiskodevries, april 24, 2012, 08:17:11 AM

Vorige topic - Volgende topic

Vincent Sanders

Na het uploaden stond het al dubbel, had ze verwijderd maar net dus alles x10
Gr,
Vincent Sanders

Alex Kwak

Ik zal Hisko even inseinen.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Bert Oving

Deze heeft ze er 'slechts' in drievoud er in staan


http://waarneming.nl/user/view/127
Met vriendelijke groet,

Bert Oving

Vakantiewaarnemingen kun je invoeren op http://observado.org

Alex Kwak

Het script-probleem zou inmiddels verholpen moeten zijn
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Alex Kwak

Niet niet kunnen wijzigen van kleed en activiteit heb ik eindelijk kunnen reproduceren. Het komt door het tussentijds wijzigen van de taal van je toestel. En aangezien kleden en activiteiten in de taal van je toestel staan...
Ik geef vanaf 2.9.9 in ieder geval een melding, en ga nog even kijken of ik dat opnieuw downloaden kan forceren.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

hiskodevries

Alex, als je van die gegevens alleen de numerieke code gebruikt heb je toch geen last van taal wijzigingen
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Alex Kwak

Citaat van: hiskodevries op januari 03, 2013, 14:56:29 PM
Alex, als je van die gegevens alleen de numerieke code gebruikt heb je toch geen last van taal wijzigingen

Zeker wel. Stel je voor dat je telefoon op Nederlands staat en je download alle gegevens. Daarna schakel je over op Engels. Dan wil ObsMapp het kleed ook tonen in het Engels. Maar de Engelstalige kleden zijn nooit gedownload!
Op dit moment wordt bij het opstarten alleen getest of er kleden zijn, dat is straks veranderd in een test of er kleden (en activiteiten) zijn in de ingestelde taal.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

BWoets

Ik maak gebruik van de instelling waarbij soort, kleed en gedrag onthouden worden.

Dit werkt niet juist meer sinds een paar versies.
Wanneer ik een gedrag of kleed kies die niet standaard is, bijvoorbeeld gedrag 'overvliegend' en ik kies kievit en doe opslaan. Dan blijft 'Overvliegend' netjes geselecteerd als activiteit. Klik ik vervolgens op soort om een nieuwe soort te zoeken en ik kies bijvoorbeeld Kuifeend dan springt gedrag weer terug naar default.

Dit probleem is een jaar geleden ofzo ook al eens aan de orde geweest en is toen gefixt. Zelfde issue?  ;D
Met vriendelijke groet,
Bob Woets

Alex Kwak

Citaat van: BWoets op januari 04, 2013, 07:44:17 AM
Ik maak gebruik van de instelling waarbij soort, kleed en gedrag onthouden worden.
Dit werkt niet juist meer sinds een paar versies.
Wanneer ik een gedrag of kleed kies die niet standaard is, bijvoorbeeld gedrag 'overvliegend' en ik kies kievit en doe opslaan. Dan blijft 'Overvliegend' netjes geselecteerd als activiteit. Klik ik vervolgens op soort om een nieuwe soort te zoeken en ik kies bijvoorbeeld Kuifeend dan springt gedrag weer terug naar default.
Dit probleem is een jaar geleden ofzo ook al eens aan de orde geweest en is toen gefixt. Zelfde issue?  ;D

Hoi Bob,

Ik zie het.
Dit is tijdelijk te ondervangen door niet de soortgroep "alle soortgroepen" te kiezen, maar bijvoorbeeld alleen de vogels.
Aangezien ik zeer binnenkort op vakantie ga (jij mag raden waarheen  ;)) ga ik ObsMapp nu niet meer aanpassen, dat zal over een week of 3 zijn.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

BWoets

#399
Citaat van: Alex Kwak op januari 04, 2013, 11:10:40 AM
Citaat van: BWoets op januari 04, 2013, 07:44:17 AM
Ik maak gebruik van de instelling waarbij soort, kleed en gedrag onthouden worden.
Dit werkt niet juist meer sinds een paar versies.
Wanneer ik een gedrag of kleed kies die niet standaard is, bijvoorbeeld gedrag 'overvliegend' en ik kies kievit en doe opslaan. Dan blijft 'Overvliegend' netjes geselecteerd als activiteit. Klik ik vervolgens op soort om een nieuwe soort te zoeken en ik kies bijvoorbeeld Kuifeend dan springt gedrag weer terug naar default.
Dit probleem is een jaar geleden ofzo ook al eens aan de orde geweest en is toen gefixt. Zelfde issue?  ;D

Hoi Bob,

Ik zie het.
Dit is tijdelijk te ondervangen door niet de soortgroep "alle soortgroepen" te kiezen, maar bijvoorbeeld alleen de vogels.
Aangezien ik zeer binnenkort op vakantie ga (jij mag raden waarheen  ;) ) ga ik ObsMapp nu niet meer aanpassen, dat zal over een week of 3 zijn.

Hoi Alex,
Ik heb de optie 'alle soortgroepen' nooit in gebruik. Het probleem treedt bij mij ook op bij gebruik van bijvoorbeeld vogels.
Fijne vakantie aan de Afrikaanse westkust!

Groet,
Bob
Met vriendelijke groet,
Bob Woets

Sander Wansing

Voor na de vakantie:


Als ik in Obsmapp de waarneming wil invoeren met gebruik van een kaartlocatie, krijg ik een foutmelding en loopt Obsmapp vast. Ik kan dus alleen invoer doen middels de GPS.
Obsmapp 2.9.9 , LG Optimus 2x speed en Android 4.0.4


groeten,


Sander

Sander Wansing, VWG Losser
http://vwglosser.nl

Alex Kwak

Citaat van: Sander Wansing op januari 09, 2013, 07:14:06 AM
Als ik in Obsmapp de waarneming wil invoeren met gebruik van een kaartlocatie, krijg ik een foutmelding en loopt Obsmapp vast. Ik kan dus alleen invoer doen middels de GPS.
Obsmapp 2.9.9 , LG Optimus 2x speed en Android 4.0.4

Welke foutmelding krijg je, welke kaart gebruik je, en krijg je de optie om een foutrapport te versturen?
En heb je al geprobeerd de kaart opnieuw te downloaden? 'Men' gebruikt de kaart overal met weinig problemen.

Groet uit prachtig Gambia, Alex.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Sander Wansing

Hallo Alex,

Probleem is inmiddels opgelost. Samen met de update van Obsmapp had ik ook de update van Gingerbread naar ICS op mijn telefoon. ICS maakt een nieuwe map aan voor de externe micro-SD kaart.
De oude locatie was _External_sd en de nieuwe heet external_sd
Beide mappen waren aanwezig op mijn telefoon, maar ik was nog te gefixeerd op _External_sd  en zag de nieuwe map niet staan
Dus even een nieuw pad aangemaakt in de locatie-instellingen van Obsmapp en de de foutmelding was verdwenen.

nog een prettige vakantie

Sander

Sander Wansing, VWG Losser
http://vwglosser.nl

Alex Kwak

Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Sander Wansing

#404
Ik gebruik Obsmapp 2.9.9 op mijn smartphone (LG Optimus 2x speed, Android 4.0.4) en op mijn tablet (Samsung Galaxy Note 10.1, Android 4.0.4). Wat mij opvalt is dat ik op de smartphone de OSM kaarten op mijn externe SD kaart wel kan benaderen vanuit instellingen/locatieinstellingen , maar dat dit op mijn tablet niet werkt.
Obsmapp ziet op mijn tablet de externe SD kaart helemaal niet. Alleen het interne geheugen van de tablet wordt getoond.
De app Mijn Bestanden (meegeleverd op de tablet) en Locus Pro zien de externe SD kaart wel en ik kan daar de inhoud ook benaderen.
Weet iemand een oplossing voor mijn probleem? Ik wil graag de OSM-kaarten op de externe SD kaart laten staan zodat ik ze door Locus Pro en Obsmapp kan gebruiken, zoals ik dit ook op mijn smartphone doe.


groeten,


Sander

Sander Wansing, VWG Losser
http://vwglosser.nl

hiskodevries

Sander heb je op je tablet de lokatie van je sd kaart goed aangegeven in obsmapp gebruikers instellingen?
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Alex Kwak

Citaat van: Sander Wansing op februari 03, 2013, 16:25:16 PM
Weet iemand een oplossing voor mijn probleem? Ik wil graag de OSM-kaarten op de externe SD kaart laten staan zodat ik ze door Locus Pro en Obsmapp kan gebruiken, zoals ik dit ook op mijn smartphone doe.

Je kan bij de gebruikersinstellingen je "SD-kaart" kiezen.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Sander Wansing

Citaat van: Alex Kwak op februari 03, 2013, 18:23:51 PM
Je kan bij de gebruikersinstellingen je "SD-kaart" kiezen.


Het is gelukt. Ik heb in de gebruikersinstellingen de locatie van de externe SD kaart aangegeven en nu kan ik bij de kaartbestanden. Blijft het toch wel vreemd, dat dit op de smartphone niet hoeft. Daar staat op mnt/sdcard een map die extSdCard heet en via die map zie ik de inhoud van de externe SD kaart en kan ik de locatie van de OSM kaarten direct selecteren. Op de tablet is op de mnt/sdcard geen map met een verwijzing naar de externe sd kaart zichtbaar en kan ik bij gebruik in Obsmapp alleen tussen beide kaarten (intern en extern) switchen als ik in de gebruikersinstellingen een keuze maak voor een van de beide SD kaarten.


Je moet het even weten, maar het werkt.


groeten,


Sander
Sander Wansing, VWG Losser
http://vwglosser.nl

mdevries

#408
Hoi Alex,

ik verblijf op dit moment voor een langere periode in het buitenland en voer veel in via Obsmapp. Vandaag heb ik weer wat waarnemingen geüpload alleen zijn alle waarnemingen vier keer doorgekomen. Verder mis ik ook de waarnemingen die na 07:46 zijn gedaan. Ik hoop dat je dit kan reproduceren. Heb tot nu toe geen problemen gehad met uploaden.

http://phillipines.observado.org/user/view/4897

mvg Mark
Mark de Vries


Alex Kwak

Hoi Mark,

Ik heb Hisko ingeseind, er lijkt wat mis te zijn met een serverscript.

Alex.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

hiskodevries

wat de fout precies is heb ik niet kunnen achterhalen.
ik heb al je geuploade waarnemingen van vandaag verwijderd en daarna 1 voor 1 de records laten verwerken. dat gaf geen probleem.
jammer
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

hiskodevries

even met een slag om de arm, maar als nu 'iets' fout gaat met het wegschrijven van de waarneming loopt het script gewoon door en wordt het foute record gelogd. zodat we dit later kunnen analyseren.
Dit zou in elk geval moeten voorkomen dat waarnemingen oneindig vaak worden verwerkt.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

peter van santbrink

heb het probleem dat ik niet kan inloggen op mijn Samsung Galaxy S5660; had eerst een underscore in m'n inlognaam, heb dit veranderd; wachtwoord bevat een getal, is dit een probleem ?

ook bij mij is trouwens het ok icoontje niet zichtbaar bij gebruik toetsenbord, als ik return doe (rechtonder op toestel) blijven inlognaam en wachtwoord staan (lijkt me vreemd dat dit gebeurd) maar als ik dus oke indruk geeft ie foutmelding

zal wel iets simpels zijn maar ik kom er niet uit

Alex Kwak

Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

rudieh

Hallo Alex,
Als ik nu waarnemngen wil uploaden, begint hij direkt met uploaden, ik kan niet kiezen dat ik mijn waarnemingen ook naar sovon wil uploaden. Ik ga dit jaar een bmp route doen en het liefst doe ik dit via OBS mapp. In het verleden kon ik eerst kiezen of je ze naar sovon wou doen maar nu begint hij direkt te uploaden voordat je een keuze gemaakt hebt.
Of heb ik iets fout ingesteld staan. Ik werk met versie 2.9.9
b.v.d. Rudie Huiting

Alex Kwak

Citaat van: rudieh op februari 14, 2013, 21:32:45 PM
Hallo Alex,
Als ik nu waarnemngen wil uploaden, begint hij direkt met uploaden, ik kan niet kiezen dat ik mijn waarnemingen ook naar sovon wil uploaden. Ik ga dit jaar een bmp route doen en het liefst doe ik dit via OBS mapp. In het verleden kon ik eerst kiezen of je ze naar sovon wou doen maar nu begint hij direkt te uploaden voordat je een keuze gemaakt hebt.
Of heb ik iets fout ingesteld staan. Ik werk met versie 2.9.9
b.v.d. Rudie Huiting

Als je maar 1 uploadportal hebt ingesteld wordt er inderdaad meteen geupload. Kijk bij de gebruikersinstellingen helemaal onderaan en je kunt daar ook Sovon aanvinken.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

rudieh

Hoi alex,
oke bedankt
groet rudie

hermanh

Misschien heb ik niet goed gezocht Alex, maar ik krijg de open street maps niet geopend in de net uitgerolde Android 4.1 (Samsung Galaxy Tab 2 7.0) Ze hebben de extensie .obf en die wordt niet herkend, er wordt gevraagd om .osm. Is er al een oplossing??

Alex Kwak

Citaat van: hermanh op maart 04, 2013, 16:50:03 PM
Misschien heb ik niet goed gezocht Alex, maar ik krijg de open street maps niet geopend in de net uitgerolde Android 4.1 (Samsung Galaxy Tab 2 7.0) Ze hebben de extensie .obf en die wordt niet herkend, er wordt gevraagd om .osm. Is er al een oplossing??

Je moet de map-bestanden hebben. Zie http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=157429.0
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

hermanh

Hartelijk dank, een super-app!