inloggen en uitloggen

Gestart door Robert Heemskerk, januari 12, 2010, 10:16:21 AM

Vorige topic - Volgende topic

Robert Heemskerk

hi administratoren,

Wat mij de laatste week opvalt, is dat ik niet meer lang ingelogd kan blijven?
Hiervoor was ik vaak lange tijd ingelogd, maar nu ben ik vaker niet langer ingelogd.
Ik moet me steeds opnieuw inloggen nu.
Is er iets veranderd aan de duur van inloggen?
Ik heb hier heel lang geen 'last' van gehad..., het is iets van de laatste weken.

groet, Robert

hiskodevries

Robert, gebruik je I.E. 8 ?
dat is namelijk de enige browser waarin we dat kunnen reproduceren ( veel slechter worden ze niet gemaakt)
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Robert Heemskerk

Nee, ik gebruik Camino en Firefox

xenion

Hisko, zoals al eerder gemeld: ik heb hier ook last van, met Opera 10.10.
Ik moet minimaal 1 keer per dag opieuw inloggen, soms meerdere keren per dag, erg vervelend...
Groeten,
Martin

Jeroen Nagtegaal

En zola seerder gemeld was het ook met Chrome, en ook soms met IE7
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

hiskodevries

tsja, we kunnen hier niet goed reproduceren.
mogelijk dat jullie kunnen aangeven na welke aktie dit gebeurd
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

ruud_altenburg

#6
Ik heb soms het idee dat de gebruiker voor programmeur moet spelen omdat problemen niet echt serieus genomen worden ('bij mij gaat het goed'). Dit is echt al vaker onder de aandacht gebracht!

De datum van het 'token' cookie wordt op zich goed gezet in Safari: als ik vandaag inlog is de vervaldatum 13-02-10. Blijkbaar zit er een foutje in de code die de vervaldatum van het cookie checkt. Het feit dat jullie het zelf niet merken zou kunnen komen omdat je inlogt als gewone gebruiker maar als soort superuser. Ik suggereer maar wat.


EDIT: en wat is er gebeurd met dit forum? Het lijkt wel Word: als ik iets typ en op Opslaan klik is de opmaak aangepast. Harde returns worden verwijderd en toegevoegd, het lettertype wordt aangepast. Bah!
Ruud Altenburg
Meeuwen in Amsterdam

Robert Heemskerk

Ik heb mijn programma 'ge-Reset'
Misschien dat het nu is opgelost.
Dat laat ik nog even weten.

hiskodevries

Ruud, de gebruiker wordt als tester gebruikt.
Deze constateert een mankement, dat lossen we graag op als we genoeg informatie kunnen vergaren om de oorzaak te vinden.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Vincent

Heb het ook: elke dag opnieuw en gebruik Firefox.
Vincent

xenion

Citaat van: hiskodevries op januari 14, 2010, 07:29:13 AM
tsja, we kunnen hier niet goed reproduceren.
mogelijk dat jullie kunnen aangeven na welke aktie dit gebeurd
Ik heb het iedere dag als ik opera opstart, dan opent hij een aantal tabbladen die ik altijd open heb, en dan moet ik altijd opnieuw inloggen. Verder refresh ik heel af en toe de admin-pagina's en dan moet ik af en toe ook opnieuw inloggen (misschien na een bepaalde time-out pas?).
Groeten,
Martin

Robert Heemskerk

#11
Citaat van: Robert Heemskerk op januari 14, 2010, 11:12:28 AM
Ik heb mijn programma 'ge-Reset'
Misschien dat het nu is opgelost.
Dat laat ik nog even weten.

Nee, dat helpt niet.
Ik ben nu weer uitgelogd zie ik..  :-[
Wel vreemd?, want dan zou ik niet kunnen reageren in dit topic  ???
In het hoofdmenu (openingsscherm) staat dat ik moet inloggen maar als ik naar het forum ga, kan ik dit gewoon gebruiken?

Nachtje slapen helpt mogelijk wel  ;)


hiskodevries

Robert, het forum en waarneming.nl maken gebruik van andere accounts en heel andere software.
Als jullie een brainwave hebben over een mogelijke oorzaak dan hoor ik het graag.
b.v. wat je deed toen je de dag daarvoor stopte.

Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

xenion

Net pc opgestart, in opera moest ik weer opnieuw inloggen, voordat ik inlogde even gecheckt welke cookies ik had, enkel de phpsessid en lang cookies, de token miste ik dus. Maar ik heb gisteren wat zitten spelen met de cookies, en ik kan niet geheel uitsluiten dat ik die cookie daardoor miste.
Had gisteren ook even met firefox ingelogd, en daar hoefde ik vanavond niet opnieuw in te loggen (eerste keer dat ik dit heb geprobeerd met firefox).
Groeten,
Martin

xenion

#14
Opera opnieuw opgestart, en ik was weer uitgelogd, en weer mis ik de token cookie, terwijl de expiration date toch pas over een maand is. Ik neem aan dat die cookie er voor zorgt dat je ingelogd blijft?


*Edit:
IE6 geeft ook geen problemen.
Waarnemingen.be geeft ook geen problemen.
Maar nu wordt het vreemd: Opera start ik altijd op met de vorige sessie, daar zitten dus ook wat tabbladen tussen van waarneming.nl, daar krijg ik dan het inlogscherm voorgeschoteld (op het admin_call scherm na). Maar als ik op f5 druk, dan ben ik gewoon ingelogd...
Groeten,
Martin

Vincent

#15
Gisteren alle cookies verwijderd (er waren nogal wat oude aanwezig van Waarneming.nl en dacht dat die wellicht "stoorden") en opnieuw ingelogd. Nu na ongeveer 24 uur weer uitgelogd. Dit alles met Firefox.

In aanvulling op Martin: de "token"-cookie is bij mij ook verdwenen, terwijl die gisteren toch echt een langere "houdbaarheidsdatum" had.

Edit:
Controleert Waarneming.nl ook of een cookie nog geldig is? Het lijkt erop dat ze door Waarneming.nl na 1 dag verwijderd worden. Mogelijk dat daar iets fout gaat?
Vincent

JohnvR

Ik opende gisteren na een lange tijd weer eens observado ... en was nog steeds ingelogd. Bij waarneming.nl werd ik er gisteren tijdens het invoeren van waarnemingen uitgeknikkerd.

xenion

Vincent, John, als jullie de pagina een keer vernieuwen als die zegt dat je uitgelogd bent, ben je dan nog steeds uitgeloegd?
Groeten,
Martin

JohnvR

De pagina zei helemaal niet dat ik uitgelogd was. Er stond gewoon dat ik ingelogd was, maar toen ik na het invoeren van alle gegevens van de waarneming (soort, stadium etc.) op het knopje 'invoeren' drukte hing de boel, niets meer mee te beginnen (en het invoeren was niet gelukt). Toen ik vervolgens op pagina verversen drukte bleek dat ik uitgelogd was. Dit gebeurt bij mij vaker (af en toe).

Vincent

Citaat van: xenion op januari 16, 2010, 13:00:38 PM
Vincent, John, als jullie de pagina een keer vernieuwen als die zegt dat je uitgelogd bent, ben je dan nog steeds uitgeloegd?
Ja, nog steeds.
Vincent

xenion

Dat vernieuwen van de pagina werkte alleen gisteren blijkbaar, ik was nu ook echt uitgelogd in Opera (IE en FF niet).
Groeten,
Martin

hiskodevries

in ben eens driftig aan het googelen gegaan op cookie en de diverse browsers
voor chrome is dit als een big bekend zie http://code.google.com/p/chromium/issues/detail?id=2906
voor firefox gebruikers zijn deze opmerkingen gemaakt:
  To keep cookies from a particular site, add the site to the list of exceptions (Preferences menu > Privacy > Exceptions...). Otherwise, they might eventually be overwritten if the cookie jar fills up. This is one possible workaround for a known Firefox bug.

  * If you have added exceptions and you are still losing cookies, this may be due to
  ** Internet "security" software or
  ** extensions.

voor opera 10.10
zie changelog
  http://mac.softpedia.com/progChangelog/Opera-Changelog-2992.html

het zou zo maar eens geen wrn.nl issue kunnen zijn

De vraag is dan ook aan de gebruikers die dit melden "heb je daar ook bij andere sites waar je geregisteerd bent last van " ?
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

xenion

Ik heb het probleem sinds rond de jaarwisseling, de laatste update van opera is van november vorig jaar, dus deze heeft nog lange tijd zonder problemen gedraaid.
Ik ben op FF en IE nu nog steeds ingelogd op waarneming.nl, dus het is niet direct een issue waar iedere gebruiker last van heeft, mogelijk enkel specifieke configuraties (al gebruik ik enkel Opera actief voor wn.nl).
Op andere sites heb ik geen last van verdwenen cookies, zelfs op observado ben ik met opera nog steeds ingelogd (maar daar kijk ik verder nooit, dus niet helemaal vergelijkbaar).
Ik heb m'n security software (Comodo) even uitgezet, zal daar even mee gaan testen.
Maar het is natuurlijk wel opvallend dat meerdere gebruikers dit probleem ineens melden.
Groeten,
Martin

xenion

#23
Security software uitzetten had geen invloed.
Nu was ik telkens echt uitgelogd als ik Opera opnieuw opstartte, refresh veranderde daar niks aan.
Cookies worden bij opera in 1 bestand opgeslagen, wanneer opera afgesloten is staat de token cookie daar netjes in, als je opera dan opstart verdwijnt die cookie uiteindelijk.
Hisko, welk cookie zorgt ervoor dat je ingelogd blijft? Is dat die token of toch een ander?
Groeten,
Martin

xenion

Heb het nu bij observado ook voor elkaar gekregen. Cookie was verdwenen toen ik opera opstartte met meerdere tabbladen met observado open. En dat terwijl ik dat toch altijd al deed met waarneming.nl...
FF opstarten met dezelfde set tabbladen heeft geen invloed.
Groeten,
Martin

Vincent

Nee, ik heb het niet bij andere sites. Dacht dat het inmiddels goed ging, maar nu na 3 dagen toch ineens weer uitgelogd.
Vincent

JRoosma

Het viel mij ook al op (paar weken al): opnieuw in moeten loggen terwijl dat niet zou moeten hoeven (gebruik Firefox).
Volgens mij gebeurde het ook enkele malen wanneer ik ingelogd was op Waarneming.nl en dan naar een werkgroepscherm ging, daar moest ik dan opnieuw inloggen, was volgens mij anders nooit zo (nu niet iig)
Jaring Roosma

hiskodevries

Citaat van: xenion op januari 19, 2010, 19:06:56 PM
Security software uitzetten had geen invloed.
Nu was ik telkens echt uitgelogd als ik Opera opnieuw opstartte, refresh veranderde daar niks aan.
Cookies worden bij opera in 1 bestand opgeslagen, wanneer opera afgesloten is staat de token cookie daar netjes in, als je opera dan opstart verdwijnt die cookie uiteindelijk.
Hisko, welk cookie zorgt ervoor dat je ingelogd blijft? Is dat die token of toch een ander?
ja het is de cookie met de term token

Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Vincent

En hoe werkt zoiets? Vindt er op Waarneming.nl een controle plaats waarbij gekeken wordt of de cookie nog geldig is en zo niet wordt ie dan verwijderd? Mogelijk gaat daar iets fout?

Of kijkt Waarneming.nl alleen maar of het cookie bestaat en zo ja, dan ben je ingelogd?
Vincent

hiskodevries

vincent, als het een bug in waarneming.nl zou zijn dan moet iedereen daar last van hebben (misschien nog wel afhankelijk van browser/ besturingssysteem en beveiliging), dat is gezien het aantal meldingen toch niet het geval.
ik zeg niet dat de oorzaak NIET bij waarneming.nl  ligt maar googlend is dit probleem toch wel wat wijdverbreider dan aanvankelijk aangenomen.
Zo moet ik zelf sinds drie dagen op mijn pc elke dag inloggen in gmail, terwijl dat op mijn pda niet hoeft.

Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0