geelgroene miridae op licht -----> Orthotylus fuscescens

Gestart door GerardL, mei 26, 2014, 11:03:29 AM

Vorige topic - Volgende topic

GerardL

Gisteravond op licht Brunssum Z.-Limburg
wie kent de naam van deze miridae

waarneming : http://waarneming.nl/waarneming/view/84848517

alvast bedankt,

Grtzzzz

Gerard

Berend Aukema


GerardL

#2
He he, dacht dat je het nooit vroeg, deze keer wel!
gaat op de post

Megalocoleus ?

Grtzzzz

Gerard

Berend Aukema

Dat zeker niet. Mogelijk Plagiognathus vitellinus ...

Berend Aukema

Orthotylus fuscescens, mannetje. Leeft op den, zeer zeldzaam ...

Michiel en Milka

Leuk om zoiets op je laken te krijgen.  :duim:
Groet, Michiel

Arp

Leuk hoor - gefeliciteerd! :duim:

Bij de waarneming heb ik een link naar dit topic toegevoegd (naam veranderen moet je zelf doen).

@Berend: Naar aanleiding van je opmerking heb ik de soort op "zeer zeldzaam" gezet. Als dat niet de bedoeling was gaarne even laten weten.

Aangezien je het beest wilde controleren neem ik aan dat je de foto liever niet in de soortinfo of familieoverzicht ziet verschijnen?

Ik zal trouwens de bestaande maar eens allemaal weg gaan halen - daar was ik nog niet aantoe gekomen.
Groetengedoe, Arp (wrn - JungleDragon)

GerardL

Hallo Berend,

Dankjewel voor deze determinatie.
Woon gewoon in een wijk, waar veel groen is, er zullen ongetwijfeld dennen staan.
Ik en nog anderen, staan er toch weer iedere keer te kijken wat hier op het laken af komt!
Maar betekend volgens mij gewoon dat ik/wij het geluk hebben in een
mooi stukje natuur/nederland/limburg te wonen!

@Michel en Milka : stel eens een laken op, ik sta er iedere keer weer van te kijken wat er
   op dat laken verschijnt! En niet alleen wantsen, kevers, nachtvlinders, micro`s.!

Grtzzzz

Gerard



Michiel en Milka

Citaat van: GerardL op mei 29, 2014, 12:52:57 PM

@Michel en Milka : stel eens een laken op, ik sta er iedere keer weer van te kijken wat er
   op dat laken verschijnt! En niet alleen wantsen, kevers, nachtvlinders, micro`s.!

Grtzzzz

Gerard
Vorig jaar een paar keer gedaan, gewoon op mijn dakterras. Bomensingel aan de overkant. Daar komt inderdaad van alles op af. Zelfs een van de buren: "wat ben jij nou weer aan het doen?"  :)
Groet, Michiel

Berend Aukema

Arp, beest is gecontroleerd en mag dus in overzichten etc. Aanpassen status naar zeer zeldzaam is ook OK!

Arp

#10
Okay, dan zet ik' m erbij (wanneer de soort bij de wrn is aangepast)

Mag ik nog een keer terug komen op deze conversatie met je?

Op basis daarvan ben ik vandaag begonnen om wat anders op te zetten (ja, ja, ik ben niet zo snel :rolleyes: ) Ik had daar al een hoop voor op een Duits forum, maar daar is het onbruikbaar geworden dus ik ben nu bezig om delen daarvan om te bouwen voor dit forum.

Nu ben ik wat in de war. Je kon (kennelijk?) deze wants niet van foto zeker determineren (dus de foto is niet "determinerend"), maar hij mag wel in de overzichten. Hoe zinnig is het dan in jouw ogen om de bestaande selecties/overzichten te slopen en er wat anders voor te bouwen op het forum?
Groetengedoe, Arp (wrn - JungleDragon)