De feiten zijn nu, er waren twee maurussen op Texel (Lange Dam en Robbenjager), en de vogel van de Robbenjager is later verplaatst naar De Tuintjes.
Dat zou toch niet kloppen, aangezien de tuintjesvogel werd gezien op het moment dat de stejnegeri in engeland werd gevangen? Dus of tuintjes = robbenjager of engeland = robbenjager of alle 3 andere vogels, maar tuintjes is dus nooit met zekerheid stejnegeri
Ergo -> ik moet mijn maurus (van 17-10-'12) van Robbenjager dus wijzigen in stejnegeri?
Citaat van: Bart van Hoogstraten op november 07, 2012, 18:23:50 pmErgo -> ik moet mijn maurus (van 17-10-'12) van Robbenjager dus wijzigen in stejnegeri?In de zin van 'ander taxon' wel maar het is (nog) geen andere soort: vooralsnog is stejnegeri een ondersoort van maurus.
Citaat van: rnbflavour op november 07, 2012, 17:23:46 pmDat zou toch niet kloppen, aangezien de tuintjesvogel werd gezien op het moment dat de stejnegeri in engeland werd gevangen? Dus of tuintjes = robbenjager of engeland = robbenjager of alle 3 andere vogels, maar tuintjes is dus nooit met zekerheid stejnegeriDe Robbenjager- en de Portlandvogel lijken hetzelfde beest te betreffen, wat van de Robbenjagerrobotap een stejnegeri zou maken. De vogel van de tuintjes lijkt een ander exemplaar dan die van de Robbenjager te betreffen (zie ook de vierde reactie van onderen in deze draad op de DB-site: http://www.dutchbirding.nl/gallery.php?p=bigpic&gal=1&fid=8236&page=5)
Citaat van: Jan Zwaaneveld op november 07, 2012, 18:11:53 pmCitaat van: rnbflavour op november 07, 2012, 17:23:46 pmDat zou toch niet kloppen, aangezien de tuintjesvogel werd gezien op het moment dat de stejnegeri in engeland werd gevangen? Dus of tuintjes = robbenjager of engeland = robbenjager of alle 3 andere vogels, maar tuintjes is dus nooit met zekerheid stejnegeriDe Robbenjager- en de Portlandvogel lijken hetzelfde beest te betreffen, wat van de Robbenjagerrobotap een stejnegeri zou maken. De vogel van de tuintjes lijkt een ander exemplaar dan die van de Robbenjager te betreffen (zie ook de vierde reactie van onderen in deze draad op de DB-site: http://www.dutchbirding.nl/gallery.php?p=bigpic&gal=1&fid=8236&page=5)Er is geen fotografisch bewijs van De Tuintjes, en dus het meest waarschijnlijk de vogel dus van de Robbenjager. De vogel was hier ook een keer een dag spoorloos, en bestreek het gehele terrein hier, dus zo gek is het opduiken in de Tuintjes niet.
Citaat van: frankneijts op november 07, 2012, 18:36:09 pmCitaat van: Bart van Hoogstraten op november 07, 2012, 18:23:50 pmErgo -> ik moet mijn maurus (van 17-10-'12) van Robbenjager dus wijzigen in stejnegeri?In de zin van 'ander taxon' wel maar het is (nog) geen andere soort: vooralsnog is stejnegeri een ondersoort van maurus.Dat blijkt anders niet uit dit overzicht. Toch?Stejnegeri staat daar als full specie vermeld en niet als ssp van maurus zoals variegatus.
Citaat van: Bart van Hoogstraten op november 07, 2012, 18:47:16 pmCitaat van: frankneijts op november 07, 2012, 18:36:09 pmCitaat van: Bart van Hoogstraten op november 07, 2012, 18:23:50 pmErgo -> ik moet mijn maurus (van 17-10-'12) van Robbenjager dus wijzigen in stejnegeri?In de zin van 'ander taxon' wel maar het is (nog) geen andere soort: vooralsnog is stejnegeri een ondersoort van maurus.Dat blijkt anders niet uit dit overzicht. Toch?Stejnegeri staat daar als full specie vermeld en niet als ssp van maurus zoals variegatus.Ik haal mijn vraag even op (beetje overruled geraakt). Waarom staat stejnegeri als full specie in de database terwijl het officieel nog een ssp is?
Citaat van: Bart van Hoogstraten op november 07, 2012, 18:47:16 pmCitaat van: frankneijts op november 07, 2012, 18:36:09 pmCitaat van: Bart van Hoogstraten op november 07, 2012, 18:23:50 pmErgo -> ik moet mijn maurus (van 17-10-'12) van Robbenjager dus wijzigen in stejnegeri?In de zin van 'ander taxon' wel maar het is (nog) geen andere soort: vooralsnog is stejnegeri een ondersoort van maurus.Dat blijkt anders niet uit dit overzicht. Toch?Stejnegeri staat daar als full specie vermeld en niet als ssp van maurus zoals variegatus.Zie reactie 1140 en 1141. Waarneming.nl volgt de lijst van reactie 1140. DB de lijst van 1141. Bij de ene een soort bij de andere een ondersoort. Ps Hisko is het misschien mogelijk de Stejnegeri net als de kwikstaarten volgens lokale lijst wel als ondersoort te zetten in je levenslijst?
Is de Steppeklapekster gevlogen?Ik heb begrepen dat er de hele dag gezocht is
Toch leuk... precies 12 jaar later: http://www.dutchavifauna.nl/record/2009