Hoofdmenu

Wat ga je morgen doen?

Gestart door Harm058, februari 05, 2011, 18:33:24 PM

Vorige topic - Volgende topic

Jarinka

Vanavond naar Leusden om te luisteren of de Dwergooruil echt een Dwergooruil is :)
Groeten, Jarinka Heijink

firecrest

Citaat van: Jarinka op april 21, 2011, 16:37:02 PM
Vanavond naar Leusden om te luisteren of de Dwergooruil echt een Dwergooruil is :)
:duim:
Hopelijk is het er echt 1! Succes ;)

Theovanv

Citaat van: Jarinka op april 21, 2011, 16:37:02 PM
Vanavond naar Leusden om te luisteren of de Dwergooruil echt een Dwergooruil is :)
Dat hoor je gauw genoeg ;) Had vorig jaar mn eerste, wat een geluid! :rolleye:
Theo van Veenendaal

Jan vH

Citaat van: Theovanv op april 21, 2011, 18:57:54 PM
Citaat van: Jarinka op april 21, 2011, 16:37:02 PM
Vanavond naar Leusden om te luisteren of de Dwergooruil echt een Dwergooruil is :)
Dat hoor je gauw genoeg ;) Had vorig jaar mn eerste, wat een geluid! :rolleye:
Alleen wordt het geluid erg vaak verward met dat van de Vroedmeesterpad die er ook (in de buurt) zit.
Jan van Harten
Validator Plantengallen

Stijn E.

Ik ben vanavond ook bij de mogelijke Dwergooruil... Ben erg benieuwd en hoop snel een positief bericht de wereld in te mogen sturen ;)
Hartelijke groet, Stijn
      Blog

Jarinka

Het verschil tussen die twee weet ik inmiddels gelukkig, dus als-ie begint te roepen weten we al snel welke het is.
Theo, ben jij ook naar die van Kootwijkerbroek geweest? Ik was er de eerste avond. Geweldige ervaring, met zoveel mensen zo stil naar één vogel luisteren :) En wat een bizar geluid :D
Groeten, Jarinka Heijink

Jan vH

Ik ben benieuwd! Zou leuk zijn als het een Dwergooruil is, maar een Vroedmeesterpad is ook een leuke soort.
Jan van Harten
Validator Plantengallen

Stijn E.

Zoals gemeld in 'Zeldzaamheden in Nederland' was het een prima Vroedmeesterpad ;)
Hartelijke groet, Stijn
      Blog

firecrest

Citaat van: Rickschonewille op april 19, 2011, 17:37:33 PM
Citaat van: Maarten Sluijter op april 19, 2011, 16:24:56 PM
Citaat van: firecrest op april 19, 2011, 15:29:02 PM
Citaat van: Rickschonewille op april 19, 2011, 15:10:38 PM
Citaat van: firecrest op april 19, 2011, 13:31:13 PM
Citaat van: Rickschonewille op april 19, 2011, 13:00:54 PM
Citaat van: smoely op april 18, 2011, 21:53:24 PM
Morgen gaat om 5uur de wekker. Daarna fiets ik 40km naar de trektelpost "fonteintjes".

Leuk! Erg goeie wind vandaag, hopelijk blijft de voorspelling voor Vrijdag zo ( OZO ) , dan gaan wij naar Breskens ( lekker vrij van school door Goede Vrijdag )
Dan zie ik je daar ;) Als de windvoorspelling goed blijft tenminste...

k, leuk! Maar hoe laat kan je daar nou het beste staan als je nog een fatsoenlijke plaats wil ?
Begin mei staan we er meestal om 5 uur, maar haf 6 is nu denk ik vroeg genoeg.
Dat betekent wel om 2 uur opstaan voor ons....
Wordt het je eerste keer dat je naar Breskens gaat?

Jammer Simon, het was een mooie dag vandaag!

Jongens, succes. Ik moet vrijdag naar school... anders was ik ook zeker gegaan.

Das balen :( Echt raar dat alle scholen niet gewoon dezelfde vrije dagen hanteren..

@Lars, Ja idd m'n eerste keer. Heb er al zin in! Nu hopen dat de windvoorspelling zo blijft of doordraait naar ZO met iets hardere wind :)
Ik ga morgen toch niet naar Breskens.
De wind is te zacht en er wordt zelfs regen voorspeld.
Ik sta morgen weer op telpost Parnassia!

Jan vH

Jan van Harten
Validator Plantengallen

Yeronimo

Citaat van: Jan vH op april 22, 2011, 06:32:27 AM
Vandaag even hier naar zoeken: http://waarneming.nl/waarneming/view/53696038:o

7:30 uur gaat eerste boot. Kan je beter even afwachten denk ik of hij wel terug gevonden wordt want ik denk dat er wel een paar vogelaars op die boot gaan zitten.
Jeroen Breidenbach, 31 jaar
Leeuwarden

Jarinka

Vanmiddag naar Castricum of Egmond, lekker uitwaaien aan het strand met de rest van het gezin. En misschien krijg ik nog wat leuke jaarsoorten cadeau :angel:
Groeten, Jarinka Heijink

Vincent Hart

Oefen vast visdief/noordse stern in vlucht  >:D
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Jarinka

Citaat van: Vincent Hart op april 22, 2011, 12:26:05 PM
Oefen vast visdief/noordse stern in vlucht  >:D
Makkelijk met dit zonnetje: Visdief heeft maar een paar doorschijnende handpennen, bij Noordse Stern schijnen ze allemaal door ;D
Groeten, Jarinka Heijink

Vincent Hart

Benieuwd of je het na afloop in de praktijk ook zo makkelijk gevonden hebt  ;)
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Harm058

Morgen een leuke planning in het verschiet..... morgen 6u rijden voor de Ross' en dan hopen dat ie gauw gezien wordt! dan richting Den helder voor de Roodkopklauwier en dan de boot naar texel voor de Griel!!
Hopen dat ze blijven zitten!!!!! :-X

Nu al zenuwachtig en vet zin in morgen!!!
Groet!
Harm Dijkstra

Leeuwarden


Jarinka

Nog een paar dagen. Vrijdag ga ik naar meikamp Lauwersmeer! Op de heenweg bij station Groningen eruit, en dan kijken of de Iberische Tjiftjaf zich wil laten horen. Dan t/m maandag overdag in Lauwersmeer rondbanjeren en -fietsen, en 's nachts verkleumen in een tentje. Maandag is het 2 mei. Jazeker, weer een nieuwe maand! Dus dan ga ik stiekem toch nog maar een keertje naar de IbTjif, want dan heb ik hem meteen voor twee maanden ;D

Heb superveel zin in Lauwersmeer :D
Groeten, Jarinka Heijink

Jan vH

Leuk!  :duim:

Ik ga vrijdag en zaterdag denk ik trektellen. Ze voorspellen nu in ieder geval oostenwind voor die dagen.
Jan van Harten
Validator Plantengallen

Maarten Sluijter

.

Robert V.T

Zaterdag of Zondag ga ik naar Breskens, ligt er een beetje aan welke dag het beste is.
Groeten,

Robert van Tiel

Jan vH

Citaat van: Maarten Sluijter op april 26, 2011, 20:45:35 PM
Citaat van: Jan vH op april 26, 2011, 20:36:10 PM
Ik ga vrijdag en zaterdag denk ik trektellen.

waar?

Ik denk vrijdag bij m'n huis (landgoed De Schaffelaar), maar dat is een beetje afhankelijk of ik nog naar school moet (anders misschien telpost Westdijk), en zaterdag waarschijnlijk telpost Westdijk bij Bunschoten. Breskens is helaas te ver. Helaas gaan we in de meivakantie waarschijnlijk ook niet naar Zeeland.
Jan van Harten
Validator Plantengallen

Harm058

Naar de Morineltjes bij anjumerpolder! hopen dat ze blijven zitten!
Groet!
Harm Dijkstra

Leeuwarden


firecrest

Citaat van: Robert V.T op april 26, 2011, 20:51:57 PM
Zaterdag of Zondag ga ik naar Breskens, ligt er een beetje aan welke dag het beste is.
Beide dagen ;)
Als de voorspelling zo blijft sta ik er ook zeker weten!

Maarten Sluijter

Morgen afreizen naar Breskens voor een lang weekend.
.

Robert V.T

Zondag naar Breskens :blink: Iemand nog tips voor hoe laat ik ongeveer daar moet zijn en wat de beste plekjes zijn om te staan?
Groeten,

Robert van Tiel

firecrest

Citaat van: Robert V.T op april 28, 2011, 19:44:03 PM
Zondag naar Breskens :blink: Iemand nog tips voor hoe laat ik ongeveer daar moet zijn en wat de beste plekjes zijn om te staan?
Een half uur voor zonsopkomst kan je er het beste zijn. Half 6 is dat denk ik?
En je kan het beste bij het schot staan, aan de oostkant.
Noordoost als je over zee wil kijken en zuidoost als je puur op land wil kijken.
Tot zondag ;)

Rickschonewille

Gaat het niet ietwat té hard waaien? Windkracht 5-6 lijkt me toch wat aan de harde kant.

firecrest

Citaat van: Rickschonewille op april 28, 2011, 21:21:06 PM
Gaat het niet ietwat té hard waaien? Windkracht 5-6 lijkt me toch wat aan de harde kant.
Het is windkracht 4-5 met windstoten tot kracht 7. Lijkt me perfect voor Rovers en grotere vogels. Voor zangvogels zou het te hard kunnen zijn... We zien het wel ;)

Rickschonewille

Succes dan in ieder geval  :duim:

firecrest

Citaat van: firecrest op april 28, 2011, 21:31:26 PM
Citaat van: Rickschonewille op april 28, 2011, 21:21:06 PM
Gaat het niet ietwat té hard waaien? Windkracht 5-6 lijkt me toch wat aan de harde kant.
Het is windkracht 4-5 met windstoten tot kracht 7. Lijkt me perfect voor Rovers en grotere vogels. Voor zangvogels zou het te hard kunnen zijn... We zien het wel ;)
ONO 4-5 op 1 mei op Breskens: http://www.trektellen.nl/trektelling.asp?telpost=1&site=0&land=1&taal=1&datum=20070501.
Dat kan beter! ;)
Ben jij er niet bij Rick?