Verstoring van dwaalgasten

Gestart door Folkert Jan, februari 01, 2011, 16:35:55 PM

Vorige topic - Volgende topic

Jeroen Nagtegaal

Jammer dat het andere topic op slot zit. Verplaatsen prima.
FJ. snap je nou werkelijk niet dat (bijna) ieder zich ergert aan jou? Ik heb nog geen fan van je gezien.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Jan vH

Citaat van: frankw op februari 01, 2011, 20:05:29 PM
Citaat van: Vincent Hart op februari 01, 2011, 20:03:47 PM
Zo, ik heb de wie heeft de grootste/kleinste-discussie even afgesplitst,   :duim:
Waar?

Hij staat hier. Nu nog deze berichten verplaatsen.
Jan van Harten
Validator Plantengallen

Edwin Russer

Citaat van: Vincent Hart op februari 01, 2011, 20:03:47 PM
Zo, ik heb de wie heeft de grootste/kleinste-discussie even afgesplitst, kunnen we het hier weer over zeldzame vogels hebben - hopelijk binnenkort weer eens iets nieuws  :duim:

Maar ook meteen op slot gegooid. Wel jammer, ik was net te laat om nog te kunnen reageren.
Met vriendelijke groet,

Edwin Russer

Wp-ranking/https://netfugl.dk/ranking/2

Rikstar

onder verstoring, alleen dit topic is gesloten waarschijnlijk om verdere onenigheden te verkomen  ;)
Ik ben het verder trouwens helemaal eens met Dupont..
Ik denk dat iedereen in zijn jongere jaren wel eens onbewust/perongeluk een zeldzamere vogel heeft verstoort. dat betekend natuurlijk niet dat het goed te praten valt :)
Edit: wat mij betreft nu ontopic.

Citaat van: frankw op februari 01, 2011, 20:05:29 PM
Citaat van: Vincent Hart op februari 01, 2011, 20:03:47 PM
Zo, ik heb de wie heeft de grootste/kleinste-discussie even afgesplitst,   :duim:
Waar?
met vriendelijke groeten,
Rik v/d Starre

Folkert Jan

Citaat van: Rob Halff op februari 01, 2011, 20:04:14 PM
Citaat van: rnbflavour op februari 01, 2011, 19:13:06 PM
Ik kan me niet voorstellen dat die mannen opzettelijk die geelpoot wilden verjagen, maar dat ze gewoon dichterbij wilden om een mooi plaatje te schieten. Daarin geef ik ze absoluut geen ongelijk.

Ik ben een natuurliefhebber en niet zozeer dierenvriend.
Ik geef om onze broedvogels, overwinteraars en doortrekkers. Ik vind biodiversiteit en gezonde broedpopulaties belangrijk.

Het lot van een individuele vogel die zo verdwaald is dat hij zich toch nooit zal voortplanten laat mij koud.
Het enige nut wat ik in deze individuele vogel zie is het plezier dat het twitchers, vogelaars en fotografen oplevert.
Alle twitchers hebben hun kans gehad. Zo ook de topfotografen met hun dure lenzen.

Nu is het wat mij betreft de beurt aan de vogelaars en de fotografen zonder dure lenzen die ook graag een mooie plaat willen.
Dat gehuil over verstoring gaat mij in dit soort gevallen veel te ver.

En Jeroen: je doet je best maar  :duim:

Alle twitchers hebben nu hun kan gehad? Hoe kom je daar nou bij? Wat een onzin! Ik ken genoeg mensen die er nog naar toe willen en ook nog onder de groep 'twitchers' vallen, alleen zijn ze er nog niet aan toe gekomen. Het is ook niet echt naast de deur als je van ver komt.

Ja ik vind dat als een dwaalgast er 3,5 maand zit iedereen de kans heeft gehad. Dat mensen nog niet geweest zijn, maar graag willen is dan meer een kwestie van prioriteiten

Dichterbij gaan om een mooi plaatje te krijgen heeft meestal verstoring tot gevolg, dat strookt dus niet helemaal met je zin dat het enige nut van jou is dat deze individuele vogel plezier oplevert bij vogelaars, fotografen en twitchers.

In dit geval was bekend dat de vogel erg goed te benaderen was waardoor ik mij goed kan voorstellen dat mensen denken dichterbij te kunnen komen. Hetzelfde bij de waterspreeuwen. Ondanks dat ze zeer goed te zijn benaderen zullen ze echt wel eens opvliegen om verderop te gaan zitten.

Dat het nu de beurt is aan fotografen zonder dure lenzen, slaat natuurlijk helemaal nergens meer op.

Ik kan mij heel goed voorstellen dat wanneer een zeldzame vogel net ontdekt is en wordt opgejaagd door iemand zonder dure (of met dure) lens er veel mensen kwaad zullen zijn, omdat ze hun pleziertje mogelijk missen. Als deze mensen hun plezier gehad hebben, waarom mogen de fotografen dit dan niet?
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

HansP

Wat nog slimmer is dan reageren, is weten wanneer je je stil moet houden. Jaap, kom eens met een mooi gezegde
Groet,
Hans Pohlmann

Folkert Jan

Citaat van: renesmid op februari 01, 2011, 19:58:02 PM

Lees toch eens goed wat je schrijft FJ. Vind je het raar dat je daar heftige reacties op krijgt?

En dan moet jij beter begrepen worden? Jij begrijpt jezelf niet eens. Jij bent geen vogelliefhebber maar iemand die zijn lijstje belangrijk vindt!

Nogmaals: niets mis mee maar wat jij allemaal uitkraamt is voor een liefhebber de omgekeerde wereld!

Waarom maak je deze aannames?
Je kent me niet eens.
Ja, ik ben geen kei in het goed verwoorden van wat ik bedoel, maar als iedereen gelijk het negatieve in een bericht opzoekt wordt het wel heel makkelijk.

"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

frankw

CiteerWat nog slimmer is dan reageren, is weten wanneer je je stil moet houden. Jaap, kom eens met een mooi gezegde

Af en toe mag er best wel wat (van) gezegd worden. 8)

Wel bijzonder om te zien hoe veel mensen het eens zijn met bovenstaande uitspraken.

Mooie uitspraken van Jaap ea zijn natuurlijk ook welkom. ;)

Bas vd Burg

    ??? :-X :-\  lekker subtiel geformuleerd Folkert, maar ik geef toe het getuigd wel van "ballen" om op deze manier op een openbaar forum als dit jouw eigen mening te ventileren. Wel vraag ik me af of jij ook zo had gereageerd als op 19 oktober 2010 (dag voordat jij de vogel hebt gezien) de vogel zou zijn verstoord. O nee da's natuurlijk anders want toen hadden de twitchers en fotografen met dure lenzen nog niet echt heel lang de tijd gehad.......
groetjes,

Bas vd Burg
Katwijk ZH



mijn kattukse jaarlijst 2012

dupont

FJ: slinger nou niet nog meer discussies aan. Zoals Hans al zei: hou je even in.
Wees lief voor elkaar..............
Met vriendelijke groeten,

David Uit de Weerd

Vincent Hart

Jaap is driftig een corresponderende Bijbelpassage aan het opzoeken ...
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Jeroen Nagtegaal

Citaat van: dupont op februari 01, 2011, 20:34:26 PM
FJ: slinger nou niet nog meer discussies aan. Zoals Hans al zei: hou je even in.
Wees lief voor elkaar..............
Zo wijs kan hij toch niet zijn?
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

HansP

Citaat van: frankw op februari 01, 2011, 20:32:55 PM
CiteerWat nog slimmer is dan reageren, is weten wanneer je je stil moet houden. Jaap, kom eens met een mooi gezegde

Af en toe mag er best wel wat (van) gezegd worden. 8)

Wel bijzonder om te zien hoe veel mensen het eens zijn met bovenstaande uitspraken.

Mooie uitspraken van Jaap ea zijn natuurlijk ook welkom. ;)
Ik bedoelde natuurlijk dat Folkert Jan beter zijn mondje kon houden als ie terecht keihard wordt afgefakkeld....iets met olie en vuur.
Groet,
Hans Pohlmann

Jaap Denee

Citaat van: Vincent Hart op februari 01, 2011, 20:34:52 PM
Jaap is driftig een corresponderende Bijbelpassage aan het opzoeken ...


Hahaha, nee hoor.... Jaap kent alles wat hij weten moet uit zijn hoofd (en dat is niet zoveel). Jaap zit wel net toevallig een goed nummer te luisteren...


http://www.youtube.com/watch?v=A_sY2rjxq6M&feature=related


Maar verder vind ik dat de Zwolleboys heel goede tips hebben (zo ken ik ze helemaal niet).
Jaap Denee

www.pbase.com/jaapdenee

dupont

Ik wil Folkert-Jan wel eens realtime spreken; ik ken hem/jou niet.
Altijd leuk en interessant nieuwe mensen ontmoeten.
Maar ja, ik hoef praktisch nooit meer naar een dwaalgast en beperk me daardoor tot werk, kind, vrouw (*in willekeurige volgorde) en af en toe een regionaal rondje vogels kijken.
Met vriendelijke groeten,

David Uit de Weerd

Folkert Jan

Citaat van: dupont op februari 01, 2011, 20:34:26 PM
FJ: slinger nou niet nog meer discussies aan. Zoals Hans al zei: hou je even in.
Wees lief voor elkaar..............

Ik denk juist dat het eens goed is dat mensen hun frustratie jegens mij uitspreken. Dan kunnen we in het vervolg in andere topics hopelijk inhoudelijk verder in plaats van dat je keer op keer op keer dit soort gedoe krijgt.

Ik doe zelf ook mijn best om mijn berichten zo goed mogelijk te formuleren en lees het soms wel 5 keer over, maar dit is nu eenmaal niet mijn sterkste kant.

Ik heb blijkbaar veel meer berichten nodig voordat duidelijk is wat ik bedoel. Helaas is dit voor sommigen reden om mij persoonlijk aan te vallen.
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

Justin Jansen

Citaat van: Jaap Denee op februari 01, 2011, 20:39:47 PM
Citaat van: Vincent Hart op februari 01, 2011, 20:34:52 PM
Jaap is driftig een corresponderende Bijbelpassage aan het opzoeken ...


Hahaha, nee hoor.... Jaap kent alles wat hij weten moet uit zijn hoofd (en dat is niet zoveel). Jaap zit wel net toevallig een goed nummer te luisteren...


http://www.youtube.com/watch?v=A_sY2rjxq6M&feature=related


Maar verder vind ik dat de Zwolleboys heel goede tips hebben (zo ken ik ze helemaal niet).
Het boek spreuken uit het Oude Testament moet toch wel iets prijsgeven Jaap :-)
M.v.g., Justin Jansen


Folkert Jan

Citaat van: Jeroen Nagtegaal op februari 01, 2011, 20:37:15 PM
Citaat van: dupont op februari 01, 2011, 20:34:26 PM
FJ: slinger nou niet nog meer discussies aan. Zoals Hans al zei: hou je even in.
Wees lief voor elkaar..............
Zo wijs kan hij toch niet zijn?

Jij voelt je aardig sterk in deze discussie volgens mij.

Toch heb jij volgens mij geen idee dat jij jezelf met dit soort berichten ook belachelijk maakt.
Er lezen meer mensen mee dan de mensen die hier reageren he!

Ik ben heel benieuwd of jij in real life ook zo'n grote mond hebt
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

dupont

Citaat van: rnbflavour op februari 01, 2011, 20:40:53 PM
Citaat van: dupont op februari 01, 2011, 20:34:26 PM
FJ: slinger nou niet nog meer discussies aan. Zoals Hans al zei: hou je even in.
Wees lief voor elkaar..............

Ik denk juist dat het eens goed is dat mensen hun frustratie jegens mij uitspreken. Dan kunnen we in het vervolg in andere topics hopelijk inhoudelijk verder in plaats van dat je keer op keer op keer dit soort gedoe krijgt.

Ik doe zelf ook mijn best om mijn berichten zo goed mogelijk te formuleren en lees het soms wel 5 keer over, maar dit is nu eenmaal niet mijn sterkste kant.

Ik heb blijkbaar veel meer berichten nodig voordat duidelijk is wat ik bedoel. Helaas is dit voor sommigen reden om mij persoonlijk aan te vallen.

Ik wens je op dit moment in ieder geval een rustige hartslag toe. En anders heeft vriend Denee daar wel een wonderpoedertje voor....  ;)
Met vriendelijke groeten,

David Uit de Weerd

HansP

Citaat van: dupont op februari 01, 2011, 20:43:36 PM
Ik wens je op dit moment in ieder geval een rustige hartslag toe. En anders heeft vriend Denee daar wel een wonderpoedertje voor....  ;)

Zelfs mijn hartslag gaat omhoog. Of dat komt door die enorme plaat voor de kop van FJ, de Trammpps of de spanning van het wachten op Jaap's gezegde weet ik niet.

Om in de Zwolse terminologie te blijven....pffff, wat een retard.
Groet,
Hans Pohlmann

Jaap Denee

Citaat van: Justin Jansen op februari 01, 2011, 20:41:17 PM
Citaat van: Jaap Denee op februari 01, 2011, 20:39:47 PM
Citaat van: Vincent Hart op februari 01, 2011, 20:34:52 PM
Jaap is driftig een corresponderende Bijbelpassage aan het opzoeken ...


Hahaha, nee hoor.... Jaap kent alles wat hij weten moet uit zijn hoofd (en dat is niet zoveel). Jaap zit wel net toevallig een goed nummer te luisteren...


http://www.youtube.com/watch?v=A_sY2rjxq6M&feature=related


Maar verder vind ik dat de Zwolleboys heel goede tips hebben (zo ken ik ze helemaal niet).
Het boek spreuken uit het Oude Testament moet toch wel iets prijsgeven Jaap :-)


Nou vooruit dan... Voor alle aanwezigen hier die zich aangesproken voelen: Spreuken 27:22 (dank Justin, voor de aanmoediging)


;)


Zullen we dan nu weer een beetje lief doen, jongens. Straks komt ome Hisko en dan zwaait er wat.
Jaap Denee

www.pbase.com/jaapdenee

HansP

 :duim: Top Jaap, je stelt me niet teleur!
Groet,
Hans Pohlmann

dupont

Mooie tekst, Jaap, maar ik was altijd al slecht in Godsdienst: Al stiet gij den dwaas in een mortier met een stamper, in het midden van het gestoten graan, zijn dwaasheid zou van hem niet afwijken.

Een godsdienstklasje regelen zaterdag in Lunteren? Wel toevallig trouwens dat Lunteren midden op de bewuste diagonale lijn door NLD loopt in combinatie met deze uitwijding Jaap... Jij bent zaterdag de strenge doch rechtvaardige docent?!
Met vriendelijke groeten,

David Uit de Weerd

Justin Jansen

Citaat van: dupont op februari 01, 2011, 20:55:39 PM
Mooie tekst, Jaap, maar ik was altijd al slecht in Godsdienst: Al stiet gij den dwaas in een mortier met een stamper, in het midden van het gestoten graan, zijn dwaasheid zou van hem niet afwijken.

Een godsdienstklasje regelen zaterdag in Lunteren? Wel toevallig trouwens dat Lunteren midden op de bewuste diagonale lijn door NLD loopt in combinatie met deze uitwijding Jaap... Jij bent zaterdag de strenge doch rechtvaardige docent?!
Al leg je een dwaas in een vijzel en stamp je hem tussen de graankorrels   fijn, zijn dwaasheid stamp je er niet uit. ( Spreuken 27:22 )
M.v.g., Justin Jansen


Jeroen Nagtegaal

Citaat van: rnbflavour op februari 01, 2011, 20:43:29 PM
Citaat van: Jeroen Nagtegaal op februari 01, 2011, 20:37:15 PM
Citaat van: dupont op februari 01, 2011, 20:34:26 PM
FJ: slinger nou niet nog meer discussies aan. Zoals Hans al zei: hou je even in.
Wees lief voor elkaar..............
Zo wijs kan hij toch niet zijn?

Jij voelt je aardig sterk in deze discussie volgens mij.

Toch heb jij volgens mij geen idee dat jij jezelf met dit soort berichten ook belachelijk maakt.
Er lezen meer mensen mee dan de mensen die hier reageren he!

Ik ben heel benieuwd of jij in real life ook zo'n grote mond hebt
Ik noem het eerder direct. Maar wees nou verstandig en begrijp dat je niet heel gewenst bent zoals je hier overkomt.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

dupont

Citaat van: Justin Jansen op februari 01, 2011, 20:57:47 PM
Citaat van: dupont op februari 01, 2011, 20:55:39 PM
Mooie tekst, Jaap, maar ik was altijd al slecht in Godsdienst: Al stiet gij den dwaas in een mortier met een stamper, in het midden van het gestoten graan, zijn dwaasheid zou van hem niet afwijken.

Een godsdienstklasje regelen zaterdag in Lunteren? Wel toevallig trouwens dat Lunteren midden op de bewuste diagonale lijn door NLD loopt in combinatie met deze uitwijding Jaap... Jij bent zaterdag de strenge doch rechtvaardige docent?!
Al leg je een dwaas in een vijzel en stamp je hem tussen de graankorrels   fijn, zijn dwaasheid stamp je er niet uit. ( Spreuken 27:22 )

Ben je er zaterdag ook bij Justin?  ;)
Met vriendelijke groeten,

David Uit de Weerd

Norman

Citaat van: Vincent Hart op februari 01, 2011, 20:05:15 PM
Mag hier verder, wel graag inhoudelijk. Modder gooien kan buiten (wel koud nu) ...

Hoe moet je hier nu inhoudelijk op in gaan???
Het heeft helemaal geen enkele zin. Ik begrijp werkelijk niet waarom je mens of dier mag verstoren, om geen enkele reden.
Maar mijn beperkte ontwikkeling zal me wel in de weg zitten om dit te begrijpen.

dupont

Citaat van: Jeroen Nagtegaal op februari 01, 2011, 21:01:23 PM
Citaat van: rnbflavour op februari 01, 2011, 20:43:29 PM
Citaat van: Jeroen Nagtegaal op februari 01, 2011, 20:37:15 PM
Citaat van: dupont op februari 01, 2011, 20:34:26 PM
FJ: slinger nou niet nog meer discussies aan. Zoals Hans al zei: hou je even in.
Wees lief voor elkaar..............
Zo wijs kan hij toch niet zijn?

Jij voelt je aardig sterk in deze discussie volgens mij.

Toch heb jij volgens mij geen idee dat jij jezelf met dit soort berichten ook belachelijk maakt.
Er lezen meer mensen mee dan de mensen die hier reageren he!

Ik ben heel benieuwd of jij in real life ook zo'n grote mond hebt
Ik noem het eerder direct. Maar wees nou verstandig en begrijp dat je niet heel gewenst bent zoals je hier overkomt.

Dit vind ik een te harde tekst Jeroen, die is voor jouw rekening. Let op je woorden.
Met vriendelijke groeten,

David Uit de Weerd

Jeroen Nagtegaal

Ach ik mocht hem toch wegpesten...
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Norman

Citaat van: Jaap Denee op februari 01, 2011, 20:39:47 PM
Citaat van: Vincent Hart op februari 01, 2011, 20:34:52 PM
Jaap is driftig een corresponderende Bijbelpassage aan het opzoeken ...


Hahaha, nee hoor.... Jaap kent alles wat hij weten moet uit zijn hoofd (en dat is niet zoveel). Jaap zit wel net toevallig een goed nummer te luisteren...


http://www.youtube.com/watch?v=A_sY2rjxq6M&feature=related


Maar verder vind ik dat de Zwolleboys heel goede tips hebben (zo ken ik ze helemaal niet).

Ik vind dit nummer meer bij het niveau van dit topic passen:

http://www.youtube.com/watch?v=87CRZXgytgo  ;D