Hoofdmenu

Plant onbekend 1

Gestart door wouterbosgra, september 24, 2010, 14:15:00 PM

Vorige topic - Volgende topic

wouterbosgra

Hoi, komt me bekend voor maar nergens een bloeiwijze gevonden dus kon niet sleutelen...

Het betreft deze waarneming   http://waarneming.nl/waarneming/view/50220841
Plant onbekend - Plantae indet. gezien op 2010-09-22 te Valkenburg aan de Geul (gemeente)
foto`s :


bij voorbaat dank Wouter Bosgra

HPM

Herman van der Meer

wouterbosgra

hmmm. mijn eerste gedachte was "haha dit lijkt wel robertskruid, maar daar trap ik niet in. deze is net even anders." misschien wordt ik wel paranoia, maar de deelbladeren lijken net even iets meer 'afgerond' zegmaar?

Margreet Kwh

Heb je gekeken hoe de bladeren uit de grond komen, en heb je geroken? Robertskruid heeft een heel specifieke geur en een kenmerkende manier van "verknoping" van de bladeren.

Margreet.
met vriendelijke groet, Margreet Kouwenhoven

wouterbosgra

nee, niet aan geroken. datkenmerk is nieuw voor me. wel gekeken naar de knopen, deze waren niet roodachtig.

Nietspitten

Citaat van: wouterbosgra op september 24, 2010, 15:31:38 PM
hmmm. mijn eerste gedachte was "haha dit lijkt wel robertskruid, maar daar trap ik niet in. deze is net even anders." misschien wordt ik wel paranoia, maar de deelbladeren lijken net even iets meer 'afgerond' zegmaar?



heb je misschien toch zelf een idee wat het is ? Ook al is het niet goed , maar een idee is toch maar een idee.

Dat je in het idee van een ander niet intrapt is jouw idee.
groeten, Gerrit

wouterbosgra

Hoi Gerrit,

Ik heb geen idee, en ga er inmiddels van uit dat het stiekum toch robertskruid is, en ik gewoon paranoia was. Het "niet intrappen" was het idee toen ik naar dat ding stond te kijken en dacht "hee, dit lijkt me net even iets anders dan robertskruid".

Mag ik van de gelegenheid gebruik maken om te vragen wat je bedoelt met die 73 onder al je berichten? ben best nieuwsgierig :)

Margreet Kwh

Wouter, nog even een toevoeging over de geur van Robertskruid:

dat kenmerk heb ik gemerkt omdat ik in mijn tuin in Den Helder vaak het Robertskruid tussen de andere tuinplanten uit trok; de geur van Robertskruid ontstond bij die handeling, dus ik denk bij lichte kneuzing.

Margreet.
met vriendelijke groet, Margreet Kouwenhoven