Lagria ofwel wolkever

Gestart door Loeky, juni 06, 2012, 19:59:44 PM

Vorige topic - Volgende topic

Loeky

start kopiëren----------------------------

Ik zou graag willen weten welke soort dit is
Het betreft deze waarneming
http://waarneming.nl/waarneming/view/69004106
Lagria hirta gezien op 2012-05-12 Nieuw-Vennep - Getsewoud
Foto's:


bij voorbaat dank L. de Graaff-van Eerde

Ik zie zojuist, dat er een discussie over de Lagria bezig is. Omdat ook deze van mij zeer vroeg is plaats ik hem/haar er even bij. Misschien kan iemand van jullie nog iets meer zien op deze foto.Ik ben tot "hirta"gekomen omdat dat de gewone is. Maar dat is toch  een beetje te gemakkelijk gedacht.
M.vr. groet Loeky




beetlestitch

deze zit toch in een andere familie en wel curculionidae of snuitkevers dus even wachten op theodoor. groeten toon.
Toon Keukelaar

harry60

#2
Ik denk eerder (zet 5c in) een Phyllobius oblongus.
M.Vr.Gr. Harry de Koning

Loeky

Ik wil graag nog even wachten op Theodoor.Intussen heb ik veel afbeeldingen bekeken van Phyllobus en Lagria op het internet.Misschien kan iemand mij vertellen of ik het goed zie, dat de beharing anders ingeplant is en dat het kop-borststuk een andere vorm heeft. Ik ben een leek in deze en "determineer"vooral met de natuurgidsen van Moussault.Maar dank zij jullie leer ik er steeds wat bij.
m.vr.groet Loeky

thijsdegraaf

#4
Hallo Loeky,
Allemaal anders inderdaad. Ook de antennes zijn anders.Vergelijk maar.

Loeky

Ik zie het .Ook de antennes zijn heel anders.
Nu nog even wachten op Theodoor.
Bedankt voor je hulp, Thijs.
Groeten van Loeky

Loeky

Het lijkt er op, dat Theodoor er even niet is. Kan ik hem invoeren als Phyllobius oblongus?
Met vr. groet en dank voor het meedenken, Loeky

harry60

Van mij mag dat, en mogt Theodoor nog langs komen en er anders over denken (wat ik betwijfel) is het makkelijk aan te passen.
M.Vr.Gr. Harry de Koning

Loeky

Harry , dank je voor de ondersteuning. Ik ga hem/haar invoeren.
  groetjes Loeky