Vogelnieuws in de media

Gestart door Michael Schaper, januari 29, 2010, 15:27:36 PM

Vorige topic - Volgende topic

HPM

Herman van der Meer


Jacob Molenaar

Groeten van Jacob Molenaar.
Levenslijst vogels 442 soorten, totaal 5000 soorten.

To be at the right moment, at the right place, with the right gear, or not to be, that is the question. B)

pdeknijff

Die opmerking zal wel jeugdige onbezonnenheid zijn Jacob, maar ik hoop voor je dat je ze nooit dringend nodig zult hebben.

Met vriendelijke groet,

Peter de Knijff

Jacob Molenaar

Citaat van: pdeknijff op augustus 17, 2015, 21:08:19 PM
Die opmerking zal wel jeugdige onbezonnenheid zijn Jacob, maar ik hoop voor je dat je ze nooit dringend nodig zult hebben.


Ik hoop dat je de smiley aan het eind ook begrijpt? Maar gelukkig heb ik ze nog nooit nodig gehad hoor  :duim:.
Groeten van Jacob Molenaar.
Levenslijst vogels 442 soorten, totaal 5000 soorten.

To be at the right moment, at the right place, with the right gear, or not to be, that is the question. B)

migratorius

Dat verklaart wellicht waarom de Puttense politie gisteren zo uitvoerig mijn gegevens naging... (Nederlander in Duitse auto in het bos: dat is natuurlijk verdacht).

JanHein

HPM

Citaat van: migratorius op augustus 17, 2015, 21:24:16 PM
Dat verklaart wellicht waarom de Puttense politie gisteren zo uitvoerig mijn gegevens naging... (Nederlander in Duitse auto in het bos: dat is natuurlijk verdacht).

JanHein

Dan mag je blij zijn dat ze je niet hebben opgerold.
Herman van der Meer

migratorius

Citaat van: HPM op augustus 17, 2015, 21:34:54 PM
Citaat van: migratorius op augustus 17, 2015, 21:24:16 PM
Dat verklaart wellicht waarom de Puttense politie gisteren zo uitvoerig mijn gegevens naging... (Nederlander in Duitse auto in het bos: dat is natuurlijk verdacht).

JanHein
Dan mag je blij zijn dat ze je niet hebben opgerold.
Opgerold passen er wel meer in de laadbak.

JanHein

Bart van Hoogstraten

Mbt tot verstoring van broedvogels. Ik kwam deze aanpak van de Duitsers tegen op Facebook. Hoppakee... € 50.000,- als je een vliegertje oplaat in broedgebied!
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/


migratorius

Citaat van: Bart van Hoogstraten op augustus 18, 2015, 07:59:25 AM
Mbt tot verstoring van broedvogels. Ik kwam deze aanpak van de Duitsers tegen op Facebook. Hoppakee... € 50.000,- als je een vliegertje oplaat in broedgebied!
€ 50.000 is een maximumbedrag. Dat krijg je echt nooit voor het oplaten van een vlieger. Niet op het pad lopen zal je iets van € 50 kosten denk ik (ik ben één keer vermanend toegesproken, maar niet beboet, in een volgens mij niet goed als dusdanig herkenbaar natuurgebied).
Maïsvelden in natuurgebieden aanleggen is ook gewoon mogelijk en als jager heb je in natuurgebieden al helemaal niets te vrezen....

JanHein

jeroenroelofsen

Landkreis Celle = wolven gebied :) Wellicht heeft het daar ook nog mee te maken.
Met vriendelijke groet
Jeroen Roelofsen
Mijn waarnemingen
Mijn website
Recente blog; Zuidpier IJmuiden
Nieuwe vogel soorten; Zeekoet, Kleine Rietgans, Strandleeuwerik, Waterral, Witgatje   (185 totaal)



Yeronimo

#1964
Dijksma bedankt... In de Leeuwarder Courant van vandaag.
Meer informatie: https://zoek.officielebekendmakingen.nl/stcrt-2015-26350.html
Jeroen Breidenbach, 31 jaar
Leeuwarden

lucasn

Groet,
Lucas Nieuweboer

HPM

Herman van der Meer

joostheeremans

MvG Joost Heeremans



- Do geese see god ?-

migratorius

(Dat van die Takahe's was op 21 augustus ook al gemeld).

Blijkbaar had men "deer stalkers" ingezet om op de Australische Purperkoeten te jagen. Een van de voorwaarden was dat de purperkoeten alleen in vlucht geschoten mochten worden (Takahe's kunnen niet vliegen), maar aangezien het ook niet zo eenvoudig is een Australische Purperkoet op te jagen hadden de jagers die regel blijkbaar maar niet opgevolgd... Overigens schijnen de Nieuw-Zeelandse eendenjagers hun soorten ook maar slecht uit elkaar te kunnen houden, maar die schieten als het goed is alleen op dingen in de lucht.

Die Purperkoeten zijn overigens de natuurlijke bewoners van het gebied: de Takahe's zijn vanuit hun laatste natuurlijke populatie (die waarschijnlijk niet levensvatbaar is door de ingevoerde predatoren) naar het eiland verplaatst (één van de "dierentuinen voor de kust", waar zo'n 190 Takahe's voorkomen).

JanHein

joostheeremans

Citaat van: migratorius op augustus 26, 2015, 11:44:22 AM
(Dat van die Takahe's was op 21 augustus ook al gemeld).



je hebt helemaal gelijk, ik moet eroverheen hebben gelezen.
MvG Joost Heeremans



- Do geese see god ?-

migratorius

Citaat van: joostheeremans op augustus 26, 2015, 15:47:59 PM
Citaat van: migratorius op augustus 26, 2015, 11:44:22 AM
(Dat van die Takahe's was op 21 augustus ook al gemeld).
je hebt helemaal gelijk, ik moet eroverheen hebben gelezen.
Maar gelukkig had ik nu pas meer over het geval gelezen!

JanHein


peter van santbrink

Je zou maar een Grutto zijn; in Nederland worden je jongen door de maaimachine in stukken gehakt, kun je geen voedsel vinden vanwege de uitgedroogde weilanden, ga je wat eerder terug naar Afrika wordt je daar straks ook neergeknald door Senagalese rijstboeren (gelukkig geldt er in de regio daar een wapenverbod, maar voor hoelang)

http://www.telegraaf.nl/binnenland/24442821/__Grutto_vindt_rijsttafel_in_Senegal__.html

HPM

Citaat van: peter van santbrink op september 03, 2015, 12:33:03 PM
Je zou maar een Grutto zijn; in Nederland worden je jongen door de maaimachine in stukken gehakt, kun je geen voedsel vinden vanwege de uitgedroogde weilanden, ga je wat eerder terug naar Afrika wordt je daar straks ook neergeknald door Senagalese rijstboeren (gelukkig geldt er in de regio daar een wapenverbod, maar voor hoelang)

http://www.telegraaf.nl/binnenland/24442821/__Grutto_vindt_rijsttafel_in_Senegal__.html


http://www.natuurbericht.nl/?id=14338
Herman van der Meer

peter van santbrink

Citaat van: HPM op september 03, 2015, 12:44:30 PM
Citaat van: peter van santbrink op september 03, 2015, 12:33:03 PM
Je zou maar een Grutto zijn; in Nederland worden je jongen door de maaimachine in stukken gehakt, kun je geen voedsel vinden vanwege de uitgedroogde weilanden, ga je wat eerder terug naar Afrika wordt je daar straks ook neergeknald door Senagalese rijstboeren (gelukkig geldt er in de regio daar een wapenverbod, maar voor hoelang)

http://www.telegraaf.nl/binnenland/24442821/__Grutto_vindt_rijsttafel_in_Senegal__.html


http://www.natuurbericht.nl/?id=14338

zocht al naar een betere referentie maar kon die niet zo snel vinden (had het bericht van de week in trouw gelezen)  O0

Bart van Hoogstraten

Citaat van: peter van santbrink op september 03, 2015, 12:46:33 PM
Citaat van: HPM op september 03, 2015, 12:44:30 PM
Citaat van: peter van santbrink op september 03, 2015, 12:33:03 PM
Je zou maar een Grutto zijn; in Nederland worden je jongen door de maaimachine in stukken gehakt, kun je geen voedsel vinden vanwege de uitgedroogde weilanden, ga je wat eerder terug naar Afrika wordt je daar straks ook neergeknald door Senagalese rijstboeren (gelukkig geldt er in de regio daar een wapenverbod, maar voor hoelang)

http://www.telegraaf.nl/binnenland/24442821/__Grutto_vindt_rijsttafel_in_Senegal__.html


http://www.natuurbericht.nl/?id=14338

zocht al naar een betere referentie maar kon die niet zo snel vinden (had het bericht van de week in trouw gelezen)  O0

Voortrekken van rijst in kweekveldjes en daarna verpoten is in de echt grote rijstproducerende landen die ik bezocht heb (Vietnam/Thailand) wel al heel lang de algemene succesformule. Maar dat is inderdaad zeer arbeidsintensief en dus niet het fort van een West-Afrikaan. (En dat verandert bovendien niets aan de feitelijke oorzaak van het probleem, het is alleen maar een oplossing...).
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

jeroenroelofsen

Met vriendelijke groet
Jeroen Roelofsen
Mijn waarnemingen
Mijn website
Recente blog; Zuidpier IJmuiden
Nieuwe vogel soorten; Zeekoet, Kleine Rietgans, Strandleeuwerik, Waterral, Witgatje   (185 totaal)

Johan Helmus

Volgens mij al wel bekend, en mogelijk hier ook al eerder genoemd:

Voederplaatsen voor vogels zijn bron van ziekte

Heeft iemand nog suggesties hoe dit effectief en snel kan worden gereinigd? Afspoelen met kokend water (lijkt me nogal omslachtig: silo legen, water koken, silo weer vullen), bespuiten met een soort ontsmettingsmiddel (welke), andere suggesties?
Groeten, Johan Helmus

mgieskens

Ik geloof dat zoiets enkele maanden geleden ook bij BBC/Springwatch aan de orde kwam. Het betrof toen, als ik me goed herinner, Groenlingen.
Het advies was toen "stop met voeren" als op de voederplaats of omgeving zieke dieren worden aangetroffen.
Michèl Gieskens
Haagse Vogelbescherming - www.haagsevogels.nl

Een mens gelooft niet wat hij ziet, maar ziet wat hij gelooft

Margreet Kwh

Citaat van: Johan Helmus op september 20, 2015, 11:36:12 AM
Volgens mij al wel bekend, en mogelijk hier ook al eerder genoemd:

Voederplaatsen voor vogels zijn bron van ziekte

Heeft iemand nog suggesties hoe dit effectief en snel kan worden gereinigd? ...
Bij Vivara wordt een tafelschraper aangeboden, die om de dag wordt aangeraden te gebruiken op voedertafels.

Citaat van: mgieskens op september 20, 2015, 13:27:15 PM
Ik geloof dat zoiets enkele maanden geleden ook bij BBC/Springwatch aan de orde kwam. ...
Het advies was toen "stop met voeren" als op de voederplaats of omgeving zieke dieren worden aangetroffen.
Dat lijkt me ook verstandig.

Zelf reinig ik de cylindervormige zaadcontainer jaarlijks voordat ik hem ophang. (met zeep en tuitenrager)

Vogelbescherming heeft verder een servicecentrum waar je online vragen kunt stellen
met vriendelijke groet, Margreet Kouwenhoven