Vogelnieuws in de media

Gestart door Michael Schaper, januari 29, 2010, 15:27:36 PM

Vorige topic - Volgende topic

H.J. Tromp

Referendum Malta: voorstanders van de 'ban' hebben het niet gehaald. Jammer!  :(
Met vriendelijke groet,
H.J. Tromp

OlivierO

Citaat van: H.J. Tromp op april 12, 2015, 18:36:20 PM
Referendum Malta: voorstanders van de 'ban' hebben het niet gehaald. Jammer!  :(

Jammer is een understatement. Nu dat Europa eens moet ingrijpen doen ze niets ... Goed bezig.
Olivier Olyslaegers

Wil je een vraag stellen? Kijk dan eerst even hier.

ZLHaberham

OK, eigenlijk gaat dit helemaal niet over vogels in de media, maar ik vind het wel vermakelijk dat prooiresten van de slechtvalken op het logo van het ABN-AMRO-bank-hoofdkantoor in A'dam vaak duidelijk zichtbaar zijn op de foto's bij de berichtgeving over die bank, zoals hier op nos.nl.


laatvlieger

Citaat van: ZLHaberham op april 13, 2015, 00:19:55 AM
OK, eigenlijk gaat dit helemaal niet over vogels in de media, maar ik vind het wel vermakelijk dat prooiresten van de slechtvalken op het logo van het ABN-AMRO-bank-hoofdkantoor in A'dam vaak duidelijk zichtbaar zijn op de foto's bij de berichtgeving over die bank, zoals hier op nos.nl.


Ja, dat gaat daar wel goed! Heel gaaf dat die slechtvalken op dt gebouw zitten! Toch nog een klein pluimpje voor ABN AMRO!
Groet,

Wouter Teunissen


Mijn Weblog: http://birdboredom.blogspot.com/


Yeronimo

Citaat van: HansJWG op april 17, 2015, 15:26:05 PM

http://www.rtvnh.nl/nieuws/162946/rechtbank-verbiedt-bestrijding-broedende-meeuwen-haarlem

(ook een stukje in de alkmaarse krant vandaag).

Dank!
Zwartkopmeeuw een bedreigde soort  :huh:
Is overigens de overlast van meeuwen niet voornamelijk in de winter? Als ze juist meer de steden in trekken? Dan helpt zo een maatregel in de zomer eigenlijk totaal niet, gezien er in de winter andere individuen hier zitten als in de zomer.
Jeroen Breidenbach, 31 jaar
Leeuwarden

lucasn

overigens in de laatste 10 jaar een minimaal aantal waarnemingen van deze soort in Haarlem. Maar als dit bij de uitspraak heeft geholpen, prima!
Groet,
Lucas Nieuweboer

migratorius

Citaat van: Yeronimo op april 19, 2015, 23:57:05 PMIs overigens de overlast van meeuwen niet voornamelijk in de winter? Als ze juist meer de steden in trekken? Dan helpt zo een maatregel in de zomer eigenlijk totaal niet, gezien er in de winter andere individuen hier zitten als in de zomer.
De "overlast" komt door broedende meeuwen (vooral Zilver & Kleine Mantel: die zitten op daken en zorgen voor lawaai en stank), niet door overwinterende meeuwen.

JanHein

Yeronimo

Citaat van: migratorius op april 20, 2015, 09:56:59 AM
Citaat van: Yeronimo op april 19, 2015, 23:57:05 PMIs overigens de overlast van meeuwen niet voornamelijk in de winter? Als ze juist meer de steden in trekken? Dan helpt zo een maatregel in de zomer eigenlijk totaal niet, gezien er in de winter andere individuen hier zitten als in de zomer.
De "overlast" komt door broedende meeuwen (vooral Zilver & Kleine Mantel: die zitten op daken en zorgen voor lawaai en stank), niet door overwinterende meeuwen.

JanHein

Duidelijk. Bedankt  :duim:
Jeroen Breidenbach, 31 jaar
Leeuwarden

Oenanthe

Citaat van: migratorius op april 20, 2015, 09:56:59 AM
Citaat van: Yeronimo op april 19, 2015, 23:57:05 PMIs overigens de overlast van meeuwen niet voornamelijk in de winter? Als ze juist meer de steden in trekken? Dan helpt zo een maatregel in de zomer eigenlijk totaal niet, gezien er in de winter andere individuen hier zitten als in de zomer.
De "overlast" komt door broedende meeuwen (vooral Zilver & Kleine Mantel: die zitten op daken en zorgen voor lawaai en stank), niet door overwinterende meeuwen.

JanHein
Stank? Ik heb allerlei klachten over broedende meeuwen gehoord maar over stank klaagt zelfs de grootste zeurpiet niet.
Veel succes allemaal,

Maarten Verrips

migratorius

Citaat van: Oenanthe op april 20, 2015, 13:23:12 PM
Citaat van: migratorius op april 20, 2015, 09:56:59 AM
Citaat van: Yeronimo op april 19, 2015, 23:57:05 PMIs overigens de overlast van meeuwen niet voornamelijk in de winter? Als ze juist meer de steden in trekken? Dan helpt zo een maatregel in de zomer eigenlijk totaal niet, gezien er in de winter andere individuen hier zitten als in de zomer.
De "overlast" komt door broedende meeuwen (vooral Zilver & Kleine Mantel: die zitten op daken en zorgen voor lawaai en stank), niet door overwinterende meeuwen.
Stank? Ik heb allerlei klachten over broedende meeuwen gehoord maar over stank klaagt zelfs de grootste zeurpiet niet.
Ik heb die klachten wel gehoord, bovendien is het een pers. obs. van het Gorlaeuslaboratorium in Leiden (de meeuwenoverlastklachtenhoofdstad).
Helaas had ik daar (1) geen uitzicht op de jonge meeuwen op het dak en (2) werkte ik dagelijks in de stank van zwavelverbindingen (ook daar is wel eens, volkomen terecht, over geklaagd)...

JanHein

ZLHaberham

Het kan ook best intimiderend zijn, dakbroedende meeuwen. Op het dak van de bejaardenflat van mijn moeder zitten er af en toe nesten, en de oudervogels hangen schreeuwend voor je gezicht als je daar op het balkon verschijnt. Geweldig als je van meeuwen houdt, maar knap irritant als je dat niet doet. Ik kan me de klachten wel enigszins voorstellen; deze foto's maakte ik daar ooit met een 18-55mm standaardlensje...




plurk

Grote zorgen bij de ornithologische afdeling van de AIVD: honderden vogels teruggekeerd uit Syrië.

http://speld.nl/2015/04/25/honderden-vogels-teruggekeerd-uit-syrie/
B.P. den Herder

morinel

Arjan Dwarshuis en Vincent van der Spek bij Man Bijt Hond vandaag. Zouden naar Schiermonnikoog gaan, maar toen werd de Thayers Meeuw gemeld. Vele bekende vogelaars in beeld op de eerste zondag dat de soort gezien is.

http://manbijthond.ncrv.nl/seizoenen/2015/afleveringen/27-04-2015 vanaf 14:09

Morgen vervolg.


Jeroen

H.J. Tromp

Met vriendelijke groet,
H.J. Tromp

slechtvalk07


Rob Koelman

Citaat van: slechtvalk07 op april 28, 2015, 14:06:29 PM...het jachtseizoen in Malta is eerder dan de jagers hadden gehoopt beëindigd:Hunting season closed after shot bird falls into school yard

Jammer van die torenvalk, maar de redding van duizenden andere vogels...
Met vriendelijke groet, Rob

Calonectris

Citaat van: Rob Koelman op april 28, 2015, 14:42:29 PM
Citaat van: slechtvalk07 op april 28, 2015, 14:06:29 PM...het jachtseizoen in Malta is eerder dan de jagers hadden gehoopt beëindigd:Hunting season closed after shot bird falls into school yard

Jammer van die torenvalk, maar de redding van duizenden andere vogels...

Een druppel op een hete plaat. Het (officiële) jachtseizoen zou nog maar drie dagen langer doorlopen, dus voor veel jagers is de "buit" al binnen. De grote hoop van de vogels zijn de afgelopen twee weken al wel afgeknald (bv. minimaal vier Koekoeken, een Geelpootmeeuw, nog een valk, een aangeschoten Zwarte Ooievaar, ...)
Filip Collet.

Rob Koelman

Ook voor Engelse vogels is vandaag spannend

Verkiezing van de nationale vogel van het Verenigd Koninkrijk...
Met vriendelijke groet, Rob


pdeknijff

Zie ook het Vogeldagboek van Adri de Groot, die hier al veel eerder over schreef.
Deze heren zijn ook rond Alphen erg aktief. Vorig jaar hebben ze drie broedende paren dermate verstoord dat de nesten werden verlaten. En dat in een SBB reservaat.
Ik merkte dit alleen maar omdat ongemerkte volwassen Knobbels na verstoring snavel markeringen hadden.
Dit gebied werd vorig jaar tijdens het hele broedseizoen vrijwel dagelijks meerdere malen bezocht door ons, en nooit hebben we ze aangetroffen. Wrsch. zijn ze langsgekomen tijdens de paar dagen dat het weer te slecht was voor territoria kartering.
Iedereen kan meewerken aan de uitschakeling van deze heren door tijdens je bezoeken, vooral in Zuid Holland, zeer goed op te letten en evt. handelingen vast te leggen.
Zie Vogeldagboek voor meer relevante info en adviezen.
Met vriendelijke groet,

Peter de Knijff

belle

Alle waarnemingen gedaan op Domaine de la Fontouret, Indre, Midden-Frankrijk, tenzij anders vermeld is.

Met vriendelijke groet,
Tjitske Lubach

http://observado.org/user/view/2721

Bart van Hoogstraten

Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

Johan Helmus

'Vergassing ganzen mag straks overal'
Ganzen mogen vanaf volgende maand in heel Nederland worden vergast als ze schade veroorzaken voor de landbouw of overlast geven.
Groeten, Johan Helmus

Robert Heemskerk

Het is te hopen dat de mensen die de ganzen gaan vangen er verstand van hebben en juist niet de (beschermde) minder voorkomende rietganzen zullen vergassen die we te gast hebben in de winter ZOALS OP DE FOTO!!??..(?)

http://nos.nl/artikel/2035081-provincies-mogen-ganzen-vergassen.html

Guus Peterse

Guus Peterse

Nieuw op mijn weblog: Kaapverdië juli - augustus 2015

Ben Wielstra

Citeer of overlast geven

Als je bijvoorbeeld naar een mooi weiland wilt kijken en er staan ganzen in de weg.



HPM

Citaat van: bert regensburg op mei 15, 2015, 19:14:37 PM
Nieuws over de Slechtvalken in Den Haag:
http://www.ad.nl/ad/nl/1040/Den-Haag/article/detail/4008170/2015/05/08/Duivenmelkers-boos-over-slachtende-slechtvalken.dhtml
en:
http://www.ad.nl/ad/nl/1040/Den-Haag/article/detail/4019760/2015/05/13/Slechtvalk-bedreigt-voortgang-Spuiplan.dhtml

Heel bedreigend allemaal.
m.vr.gr. Bert Regensburg

Het justitiepaar is het oudste paar van Den Haag maar heeft nog nooit jongen grootgebracht, misschien zelfs nooit jongen gekregen. Er is nooit een kast geplaatst (die het probleem misschien zou kunnen oplossen) omdat de oude ministeries van Justitie en Binnenlandse Zaken zouden worden verbouwd. Die zijn nu aan de gang. Na de verbouwing zullen ze hoogstwaarschijnlijk helemaal geen plaats meer voor de Slechtvalken hebben. Er wordt nu gezocht naar een vervangende plaats in de buurt. Het heeft veel te lang geduurd voor de gemeente er aandacht voor kreeg.
Overigens hoeven de Slechtvalken geen postduiven te vangen, want de stadsduiven vliegen ze daar haast als gebraden haantjes in de mond. Die duiven zijn past echt een probleem.
Herman van der Meer