Vogelnieuws in de media

Gestart door Michael Schaper, januari 29, 2010, 15:27:36 PM

Vorige topic - Volgende topic

Yeronimo

Citaat van: Hannie op maart 03, 2015, 19:45:23 PM
http://www.rtvnh.nl/nieuws/160558/terror-oehoe-duikt-op-bij-purmerendse-school-video


De Gemeente schijnt toestemming te hebben hem te mogen vangen, helaas. Ben benieuwd hoe ze dat gaan aanpakken.

Zou een bal-chatri niet handiger zijn om te gebruiken in plaats van een valkenier in te huren...Of zeg ik nu iets heel doms?
Jeroen Breidenbach, 31 jaar
Leeuwarden

Thijs Fijen

Daar vliegen ze blijkbaar gewoon mee weg (ooit eens van René Janssen gehoord).
Thijs Fijen

Bart van Hoogstraten

Citaat van: Hannie op maart 03, 2015, 19:45:23 PM
http://www.rtvnh.nl/nieuws/160558/terror-oehoe-duikt-op-bij-purmerendse-school-video


De Gemeente schijnt toestemming te hebben hem te mogen vangen, helaas. Ben benieuwd hoe ze dat gaan aanpakken.

Laat het maar aan Joop over (in de commentaren):
joop
03-03-2015 | 21:22 uur
je moet eens van die oehoe af blijven jullie jagen zelf is nog paar dagen dan is die weg naar ze plek waar die een nest heb ben jullie zo stom laat dat dier en gemeente purmerend je moet eens kijken wat jullie doen in purmer alles onder zand doen he er zaten veel dier weg door jullie nu deze ook weer weg zo kan er niets aan doen maar jullie zijn zo dom laat het met rust ik woon zelf op boerderij ze vliegen hier meer rond nooit last van dus lig aan je zelf
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

Jan Borst

Citaat van: Thijs Fijen op maart 03, 2015, 21:50:16 PM
Daar vliegen ze blijkbaar gewoon mee weg (ooit eens van René Janssen gehoord).
In dit geval zouden ze hem op iemand zijn hoofd vast kunnen maken  ;)

Christian

Citaat van: Thijs Fijen op maart 03, 2015, 21:50:16 PM
Daar vliegen ze blijkbaar gewoon mee weg (ooit eens van René Janssen gehoord).


Dat ligt er natuurlijk maar net aan hoe zwaar je je Bal-chatri maakt..
Christian Brinkman

Johan Helmus

Citaat van: Bart van Hoogstraten op maart 03, 2015, 21:55:17 PM
Laat het maar aan Joop over (in de commentaren):
joop
03-03-2015 | 21:22 uur
je moet eens van die oehoe af blijven jullie jagen zelf is nog paar dagen dan is die weg naar ze plek waar die een nest heb ben jullie zo stom laat dat dier en gemeente purmerend je moet eens kijken wat jullie doen in purmer alles onder zand doen he er zaten veel dier weg door jullie nu deze ook weer weg zo kan er niets aan doen maar jullie zijn zo dom laat het met rust ik woon zelf op boerderij ze vliegen hier meer rond nooit last van dus lig aan je zelf
;D
Groeten, Johan Helmus

nvgilst


joostheeremans

Citaat van: nvgilst op maart 06, 2015, 11:29:32 AM
En weer een slachtoffer, ze zegt iets van riempjes te hebben gevoeld.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/23768337/__Weer_gewonde_door_oehoe__.html

"De horroruil heeft in Purmerend al veel slachtoffers gemaakt. Daarbij zijn vooral vrouwen het doelwit. Tijdens het broedseizoen, dat in januari begint, zien oehoe-vrouwtjes mensenvrouwen als hun natuurlijke concurrent."
;D ;D
MvG Joost Heeremans



- Do geese see god ?-

nvgilst

Ik heb tot nu toe alleen maar mannelijke slachtoffers op tv gezien.  :rolleyes:

Oenanthe

Ik heb nog nooit zulke onzin gelezen.
Veel succes allemaal,

Maarten Verrips

Vincent Hart

Dat is een volkomen natuurlijke reactie op Telegraaf-artikelen
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

HPM

Herman van der Meer

Ricardo

Nog meer Oehoe-opwinding:(Winterswijk)
http://www.volgdeoehoe.nl/verstoring/

Groet,
Ricardo

Rob Koelman

Met vriendelijke groet, Rob


Margreet Kwh

met vriendelijke groet, Margreet Kouwenhoven


Dorine

En we hebben ook al terror slechtvalken:
http://www.ad.nl/ad/nl/31848/Amersfoort/article/detail/3887834/2015/03/06/Terrorvogels-op-toren-jagen-Amersfoort-angst-aan.dhtml
Reactie van Frits van Laar:
Beste allen, het hele verhaal wat hier gepubliceerd is is je reinste onzin en volledig uit het verband gerukt.Stemmingmakerij en aandacht trekkerij van de journaliste, waar ik me volledig van distancieer.
Dorine van Asten
peregrines.nl

jeroenroelofsen

Met vriendelijke groet
Jeroen Roelofsen
Mijn waarnemingen
Mijn website
Recente blog; Zuidpier IJmuiden
Nieuwe vogel soorten; Zeekoet, Kleine Rietgans, Strandleeuwerik, Waterral, Witgatje   (185 totaal)


joostheeremans

MvG Joost Heeremans



- Do geese see god ?-

HPM

Citaat van: joostheeremans op maart 10, 2015, 12:25:50 PM
Citaat van: Bas de Maat op maart 10, 2015, 11:55:40 AM
Omdat de provincie weigert vossen, kraaien, kauwen en eksters af te (laten) schieten, zijn er bijna geen zangvogels, zwaluwen en patrijzen meer in Oost-Zeeuws-Vlaanderen.  :-\

De beste man weet waar hij het over heeft, dat wil zeggen, de man heeft het heel vaak over 'zwarte vogels' die mooie kleurrijke vogels opeten en boeren aan de bedelstaf brengen. Ook is hij de ontdekker van de Alpenkauw bij Hulst maar dat kan eventueel ook nog een bonte kraai zijn.

81 jaar en hij hoort nauwelijks meer vogels. Zou dat aan de vogels liggen?
Ik heb deze meneer geloof ik wel eens vaker aan het woord gezien in de PZC. Over hetzelfde onderwerp.
Herman van der Meer

joostheeremans

Citaat van: HPM op maart 10, 2015, 12:30:37 PM
Citaat van: joostheeremans op maart 10, 2015, 12:25:50 PM
Citaat van: Bas de Maat op maart 10, 2015, 11:55:40 AM
Omdat de provincie weigert vossen, kraaien, kauwen en eksters af te (laten) schieten, zijn er bijna geen zangvogels, zwaluwen en patrijzen meer in Oost-Zeeuws-Vlaanderen.  :-\

De beste man weet waar hij het over heeft, dat wil zeggen, de man heeft het heel vaak over 'zwarte vogels' die mooie kleurrijke vogels opeten en boeren aan de bedelstaf brengen. Ook is hij de ontdekker van de Alpenkauw bij Hulst maar dat kan eventueel ook nog een bonte kraai zijn.

81 jaar en hij hoort nauwelijks meer vogels. Zou dat aan de vogels liggen?
Ik heb deze meneer geloof ik wel eens vaker aan het woord gezien in de PZC. Over hetzelfde onderwerp.

Dat klopt, hij reproduceert die keutel al sinds 2002. Zouden ze bij Sovon blij zijn dat hij telkens zo prominent als Sovon vogelkenner wordt gepresenteerd?
MvG Joost Heeremans



- Do geese see god ?-

HPM

Citaat van: joostheeremans op maart 10, 2015, 12:44:42 PM
Citaat van: HPM op maart 10, 2015, 12:30:37 PM
Citaat van: joostheeremans op maart 10, 2015, 12:25:50 PM
Citaat van: Bas de Maat op maart 10, 2015, 11:55:40 AM
Omdat de provincie weigert vossen, kraaien, kauwen en eksters af te (laten) schieten, zijn er bijna geen zangvogels, zwaluwen en patrijzen meer in Oost-Zeeuws-Vlaanderen.  :-\

De beste man weet waar hij het over heeft, dat wil zeggen, de man heeft het heel vaak over 'zwarte vogels' die mooie kleurrijke vogels opeten en boeren aan de bedelstaf brengen. Ook is hij de ontdekker van de Alpenkauw bij Hulst maar dat kan eventueel ook nog een bonte kraai zijn.

81 jaar en hij hoort nauwelijks meer vogels. Zou dat aan de vogels liggen?
Ik heb deze meneer geloof ik wel eens vaker aan het woord gezien in de PZC. Over hetzelfde onderwerp.

Dat klopt, hij reproduceert die keutel al sinds 2002. Zouden ze bij Sovon blij zijn dat hij telkens zo prominent als Sovon vogelkenner wordt gepresenteerd?

Zouden ze blij zijn met een dove waarnemer? (Ik heb er zo een gekend die trouw zijn rondjes bleef draaien.)
Herman van der Meer



migratorius

Citaat van: HPM op maart 10, 2015, 13:02:48 PMZouden ze blij zijn met een dove waarnemer? (Ik heb er zo een gekend die trouw zijn rondjes bleef draaien.)
Ik kan me uit de omgeving Den Haag een stokdove vogelaar herinneren (misschien bedoel je dezelfde wel!) en er zijn aardig wat slechthorende vogelaars.
In British Birds stond niet zolang geleden een overzicht over hoe het gehoor van (vooral mannelijke) vogelaars achteruit ging: uiteindelijk kon nog maar zo'n 60% Goudhaantje horen. De vraag was wat dit betekende voor inventarisaties (er is niet veel verjonging bij de Britse vogelaars).
Als vrouwen eens wat meer zouden vogelen zou het al helpen: bij hen is de achteruitgang van het gehoor gering.

JanHein

HPM

Citaat van: migratorius op maart 10, 2015, 17:30:00 PM
Citaat van: HPM op maart 10, 2015, 13:02:48 PMZouden ze blij zijn met een dove waarnemer? (Ik heb er zo een gekend die trouw zijn rondjes bleef draaien.)
Ik kan me uit de omgeving Den Haag een stokdove vogelaar herinneren (misschien bedoel je dezelfde wel!) en er zijn aardig wat slechthorende vogelaars.
In British Birds stond niet zolang geleden een overzicht over hoe het gehoor van (vooral mannelijke) vogelaars achteruit ging: uiteindelijk kon nog maar zo'n 60% Goudhaantje horen. De vraag was wat dit betekende voor inventarisaties (er is niet veel verjonging bij de Britse vogelaars).
Als vrouwen eens wat meer zouden vogelen zou het al helpen: bij hen is de achteruitgang van het gehoor gering.

JanHein

Eigenlijk heb ik meerdere dove vogelaars gekend, maar de ene inventariseerde bij mijn weten niet en de ander was in het pre-BMP tijdperk. Die laatste was ook nog eens slecht ter been.
Ik heb eens een groot gebied geinventariseerd wat overlapte met de gebieden van meerdere vogelaars en achteraf heb ik de basisgegevens en de interpretaties kunnen vergelijken. Altijd waren er wel verschillen, soms klein, soms wat groter, maar bij die doverik waar ik het over had was het verschil toch wel erg fors. Met meer bezoeken haalde hij er veel minder uit. In het veld al. Leerzaam om te zien wel, maar wel teleurstellend omdat mij eruit bleek hoe fout het bij een gestandaardiseerde methode aan de basis al fout kan gaan.
Herman van der Meer

Vincent Sanders

Verplichte hoortest invoeren is de oplossing dus
Gr,
Vincent Sanders