Hoofdmenu

snuitkever spec

Gestart door Gert Veurink, oktober 29, 2009, 19:19:03 PM

Vorige topic - Volgende topic

Gert Veurink

en dat zal het ook wel blijven denk ik, want ik heb alleen deze foto

vandaag in zwolle op licht, erg klein, ong. 4 a 5 mm

groet!
Gert Veurink



blaauw7

Groeten,
Dick Belgers

Gert Veurink

#2
Citaat van: blaauw7 op oktober 29, 2009, 19:44:05 PM
Dorytomus spec

das snel, thnx Dick

lijkt bij plaatjesvergelijken het meest op tortrix zou ik zeggen.

Is er iets voor de volgende keer waar ik (met fotograferen) op moet letten om tot op soort te kunnen deternineren (en dan bedoel ik niet alleen een scherpere foto maken)?
groet!
Gert Veurink



blaauw7

Hou het maar op spec. Of Theodoor moet er nog een soort in herkennen. Kevers altijd recht van boven fotograferen. De juiste afmeting geven. Niet 4 a 5 mm. 0.5-1 mm kan nml al het verschil maken. Snuitkevers opmeten zonder snuit! Vele soorten zijn domweg niet van foto te determineren. Dus foto maken, beest verzamelen en opsturen naar expert. Als je dat tenminste wilt.
Groeten,
Dick Belgers

Gert Veurink

Citaat van: blaauw7 op oktober 29, 2009, 21:33:28 PM
Hou het maar op spec. Of Theodoor moet er nog een soort in herkennen. Kevers altijd recht van boven fotograferen. De juiste afmeting geven. Niet 4 a 5 mm. 0.5-1 mm kan nml al het verschil maken. Snuitkevers opmeten zonder snuit! Vele soorten zijn domweg niet van foto te determineren. Dus foto maken, beest verzamelen en opsturen naar expert. Als je dat tenminste wilt.

thnx ik wilde deze zeker op spec houden, gaat me om toekomstige gevallen. Dank voor de nuttige tips!
groet!
Gert Veurink