Waar meld ik mijn afgelezen ring?

Gestart door rob_voesten, juli 06, 2006, 22:50:27 PM

Vorige topic - Volgende topic

escher

Mag je melden met foto's in zo hoog mogelijke resolutie bij Petra de Goeij van de Werkgroep Lepelaar petra@nioz.nl
Alvast bedankt.

Groeten Carl zuhorn
Groeten Carl Zuhorn

BasS

Waar kan ik deze melden? De code op de ring lijkt mij 9.E klopt dit?

frankmeer

Frank van der Meer

BasS

Bedankt voor je snelle reactie. Ik heb hem gemeld.

Jacob Molenaar

Wilde eend vandaag: Metaal 6.163.143
Het betreft deze waarneming
http://waarneming.nl/waarneming/view/120689311
Wilde Eend - Anas platyrhynchos gezien op 2016-07-05 Alblasserdam - dorp
Foto's:


Waar mag deze heen? Of is het een ontsnapte vogel?
Groeten van Jacob Molenaar.
Levenslijst vogels 442 soorten, totaal 5000 soorten.

To be at the right moment, at the right place, with the right gear, or not to be, that is the question. B)

Jeroen Nagtegaal

Citaat van: Jacob Molenaar op juli 05, 2016, 22:29:30 PM
Wilde eend vandaag: Metaal 6.163.143
Het betreft deze waarneming
http://waarneming.nl/waarneming/view/120689311
Wilde Eend - Anas platyrhynchos gezien op 2016-07-05 Alblasserdam - dorp
Foto's:


Waar mag deze heen? Of is het een ontsnapte vogel?
Deze kun je invoeren op www.griel.nl
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Jacob Molenaar

Citaat van: Jeroen Nagtegaal op juli 05, 2016, 22:34:42 PM
Citaat van: Jacob Molenaar op juli 05, 2016, 22:29:30 PM
Wilde eend vandaag: Metaal 6.163.143
Het betreft deze waarneming
http://waarneming.nl/waarneming/view/120689311
Wilde Eend - Anas platyrhynchos gezien op 2016-07-05 Alblasserdam - dorp
Foto's:


Waar mag deze heen? Of is het een ontsnapte vogel?
Deze kun je invoeren op www.griel.nl
Ok, ga ik doen. Bedankt!
Groeten van Jacob Molenaar.
Levenslijst vogels 442 soorten, totaal 5000 soorten.

To be at the right moment, at the right place, with the right gear, or not to be, that is the question. B)

Jacob Molenaar

http://waarneming.nl/waarneming/view/121243241
Grauwe Kiekendief - Circus pygargus gezien op 2016-07-11 [obscured]
Foto's:








Volgens mij zijn de wintags: wit X (links), blauw 0 (rechts).
1. Klopt dit?
2. Waar kan ik dit melden?
Groeten van Jacob Molenaar.
Levenslijst vogels 442 soorten, totaal 5000 soorten.

To be at the right moment, at the right place, with the right gear, or not to be, that is the question. B)

Jacob Molenaar

Groeten van Jacob Molenaar.
Levenslijst vogels 442 soorten, totaal 5000 soorten.

To be at the right moment, at the right place, with the right gear, or not to be, that is the question. B)

Jeroen Nagtegaal

Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Gert Veurink

http://observado.org/waarneming/view/122146392

Ook in andere topic genoemd... Kokmeeuw in hartje Oslo, links wit JHP5... Wat wie en waar?
groet!
Gert Veurink



Henri25

Hoort onder dit project: http://www.cr-birding.org/node/586
Melden kan via de link op deze site. Even de taal op Engels zetten en de rest zou zich moeten wijzen. Als het goed is kun je meteen ook de life-history en ringgegevens inzien op deze site als ik me niet vergis. Laat maar weten als je er niet uitkomt  ;)
Groeten Henri Zomer
Moderator (Kleur)ringen in Nederland

Gert Veurink

groet!
Gert Veurink



Rens Keijsers

http://waarneming.nl/waarneming/view/122945603
Lepelaar met ring, waar kan ik deze melden? Alvast bedankt!

Rens Keijsers
Rens Keijsers

Ted van der Knaap

groet-je, Ted van der Knaap (always learning!)

edokreuzen

Beste mensen,

Gisteren heb ik langs het Noordzee"strand" bij Westkapelle een vermoedelijke onvolwassen ?zilvermeeuw? gefotografeerd: zie http://waarneming.nl/waarneming/view/123725475. Mag ik veronderstellen dat ik dit op deze plek mag/kan melden?

Met vriendelijke groet: Edo Kreuzen.
Pluk de dag én haast u langzaam!!

frankmeer

Die kun je - na eenmalige registratie - invoeren op deze site Edo: http://www.ringmerking.no/cr/
Het is overigens een 2e kalenderjaar Grote Mantelmeeuw.
Frank van der Meer

Bas de Maat

Enige tijd geleden een gekleurringde nijlgans (in een groepje van 300 nijlganzen...) nabij Saeftinghe.
Rechts blauw U
Links geel V
Gemeld aan Frank Majoor maar nog altijd geen reactie, heb ik een verkeerd mailadres  :huh:
--
Met Vriendelijke Groet,

Bas de Maat

Rijswijk †

Hallo Bas,

Ik kwam via deze site erachter dat de geringde nijlganzen die ik wel eens tegenkom, bij Frank gemeld kunnen worden. Een paar maanden geleden (juni???) hem nog gemaild. Ik kreeg toen een automatisch antwoord terug dat hij een aantal maanden met veldwerk (?) bezig zou zijn en dus niet zijn mail zou beantwoorden tot september (of oktober?). Blijkbaar was hij toen nog niet weg en kreeg ik toch vrij snel een antwoord van hem.

Of je het juiste adres gebuikt weet ik niet (kun je checken op zijn site!), maar mogelijk is bovenstaande de reden van de vertraging? Als hij nu weer terug is, zal hij zich nog wel door een stapel mails moeten worstelen.......... Misschien toch nog even geduld?

Groet, Minke.
Groet, Minke.

mgieskens

#1849
Citaat van: Bas de Maat op september 17, 2016, 19:46:04 PM
Enige tijd geleden een gekleurringde nijlgans (in een groepje van 300 nijlganzen...) nabij Saeftinghe.
Rechts blauw U
Links geel V
Gemeld aan Frank Majoor maar nog altijd geen reactie, heb ik een verkeerd mailadres  :huh:
Frank ("Frank Majoor" <f.majoor5@upcmail.nl>) is heel druk in deze tijd van het jaar (veldwerk, reizen, etc.) en reageert dan soms pas heel laat.
Ik heb op mijn kokmeeuw ringmeldingen van enkele weken geleden ook nog geen antwoord gehad.
Nou ben ik dit wel van Frank gewend en volgt er meestal naar verloop van tijd toch wel een bevestiging of bedankje.
Maar kan me goed voorstellen dat dit vraagtekens oproept voor mensen die minder vaak met Frank te maken hebben gehad.

Vraag me af of je deze nijlgans ringen ook in Griel zou kunnen melden?


Edit: En terwijl ik dit schreef komt er net een mailtje binnen van Frank :blink:
Michèl Gieskens
Haagse Vogelbescherming - www.haagsevogels.nl

Een mens gelooft niet wat hij ziet, maar ziet wat hij gelooft

Jeroen Nagtegaal

Frank is behoorlijk druk, al spreek ik hem wekelijks. Hij is deze dagen druk met het wegwerken van de achterstanden uit het veldseizoen (en vakanties).

De Nijlganzen kun je overigens ook invoeren via www.geese.org. Dan heb je gelijk de details.
Deze vogel kun je invoeren als YVBU
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

edokreuzen

Citaat van: frankmeer op september 16, 2016, 15:25:42 PM
Die kun je - na eenmalige registratie - invoeren op deze site Edo: http://www.ringmerking.no/cr/
Het is overigens een 2e kalenderjaar Grote Mantelmeeuw.

Beste Frank,

Ik heb net geprobeerd om deze waarneming met vermelding van de ring door te geven op de door jou genoemde website. Ik schrok me echter rot van het feit dat ik dit alléén kan doen in het Noors of desnoods Engels. Vervolgens moet ik me (eenmalig) registreren met mailadres, wachtwoord en andere poespas, waarna ik vervolgens wordt doodgegooid met onverteerbaar vakjargon in het Engels nota bene. Nu heb ik weliswaar met goed gevolg in mijn vorige leven het diploma Gymnasium-beta gehaald en vervolgens heb ik heel veel praktijkervaring in Verweggistan van onder meer de taal van onze brexit-overburen opgedaan, maar ik werd langzamerhand onpasselijk van de gebruiksonvriendelijkheid/onleesbaarheid van deze Noorse website. Ik heb daarom de pijp aan Maarten gegeven...
Pluk de dag én haast u langzaam!!

Jeroen Nagtegaal

Edo, zelf lees ik heel wat ringen af en meld ik deze dus ook. Zelden heb ik problemen met het Engels (op HBO afgesloten met een 5,6 denk ik...). Voor mij is het niet vreemd dat een dergelijke website niet in alle talen beschikbaar is. Dat waarneming.nl dat wel is, is uitzonderlijk te noemen.

Kun je nog aangeven waar je vastliep of ben je er helemaal klaar mee?
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

edokreuzen

Citaat van: Jeroen Nagtegaal op september 20, 2016, 09:26:26 AM
Edo, zelf lees ik heel wat ringen af en meld ik deze dus ook. Zelden heb ik problemen met het Engels (op HBO afgesloten met een 5,6 denk ik...). Voor mij is het niet vreemd dat een dergelijke website niet in alle talen beschikbaar is. Dat waarneming.nl dat wel is, is uitzonderlijk te noemen.

Kun je nog aangeven waar je vastliep of ben je er helemaal klaar mee?

Beste Jeroen,

Zoals je misschien tussen de regels door kunt lezen, lees ik zelf (nog steeds) géén ringen af én meld ik deze "dus" tot nog toe ook niet... Ik was kennelijk vergeten te vermelden dat ik "na mijn vorige leven" ook nog een HBO-diploma behaald heb ;D. Desondanks ben ik er inderdaad helemaal klaar mee, want zoals óók gezegd gebruik ik zeer regelmatig in de praktijk mijn steenkolen Engels met redelijk succes. De laatste twee jaar elk half jaar tijdens onze schitterende vakanties in Zuid-Afrika. Ik houd echter niet van gebruiksonvriendelijke/nauwelijks leesbare websites met veel vakjargon. Daarom heb ik mijn pijp aan Maarten gegeven. Ik heb namelijk geen zin om me in allerlei bochten te (moeten) wringen om mijn waarneming mét ring in te voeren. Mocht je mijn betreffende waarneming zelf willen/kunnen invoeren, dan is dat voor mij géén enkel probleem :blink:.

Met hartelijke dank alvast: Edo.
Pluk de dag én haast u langzaam!!

Jeroen Nagtegaal

Zojuist de melding ingevoerd. Het verloren gaan van de melding vind ik zonde.
Zie de bijlage.

Blijf overigens gerust meldingen van ringen doorgeven, en vraag zonodig eventueel hulp.
Vroeger gingen melden veelal per mail (en nog eerder per post...) waarbij het lang duurde voor er informatie over de vogel bij de melder terecht kwam. Mede daarom zijn websites als Ringmerking ontwikkelt zodat aflezers sneller bericht krijgen.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

edokreuzen

Citaat van: Jeroen Nagtegaal op september 20, 2016, 13:37:14 PM
Zojuist de melding ingevoerd. Het verloren gaan van de melding vind ik zonde.
Zie de bijlage.

Blijf overigens gerust meldingen van ringen doorgeven, en vraag zonodig eventueel hulp.
Vroeger gingen melden veelal per mail (en nog eerder per post...) waarbij het lang duurde voor er informatie over de vogel bij de melder terecht kwam. Mede daarom zijn websites als Ringmerking ontwikkelt zodat aflezers sneller bericht krijgen.

Hartelijk bedankt, Jeroen, voor het invoeren van mijn melding! Ik heb nadrukkelijk geprobeerd om daarvan via de door jou meegestuurde bijlage Noor.pdf wijzer te worden, maar ook daar kan ik helaas absoluut géén chocola van maken. En dan te bedenken dat ik in één van mijn vorige levens ook nog es (computer)programmeur en daarna systeemanalist geweest ben. Maar deze nieuwigheden gaan mij kennelijk vele malen te ver boven m'n pet...
Pluk de dag én haast u langzaam!!

Jeroen Nagtegaal

De eerste melding betreft de locatie van ringen als nestjong, de overige meldingen zijn nadien gedaan in het veld. Maakt dat het wel iets duidelijker?
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

BasS

Waar kan ik deze geringde meeuwen melden?

Henri25

Beide mogen naar RJBuijs(@)buijsecoconsult.nl. Succes  :duim:
Effe haakjes uit het e-mailadres halen natuurlijk  ;)
Groeten Henri Zomer
Moderator (Kleur)ringen in Nederland

Ton de Gr

#1859
Waar kan ik Blauwe ring met letter/cijfer combi van aalscholver melden.

http://waarneming.nl/waarneming/view/132962894
Met vriendelijke groet,Ton de Groot