Waar meld ik mijn afgelezen ring?

Gestart door rob_voesten, juli 06, 2006, 22:50:27 PM

Vorige topic - Volgende topic

Edwin Schuller

Citaat van: Mark Zevenbergen op november 19, 2014, 09:41:33 AM
...
Zal wel aan mijn beeldscherm liggen (of aan mijn ogen), maar het lijkt op JP8H. Misschien met groot vraagteken en foto's als zodanig melden??

Kan nooit kwaad om het te proberen, maar waar moet ik hem dan heen sturen? De "Denen"? Heeft iemand een e-mailadres paraat?
Edwin Schuller

Ted van der Knaap

groet-je, Ted van der Knaap (always learning!)

Edwin Schuller

Citaat van: Ted van der Knaap op december 09, 2014, 13:08:12 PM
ktpedersen@snm.ku.dk

Oh die... dan gaat het nog wel ff duren voor ik antwoord heb :)
Toch bedankt!
Edwin Schuller

Ted van der Knaap

Citaat van: Edwin Schuller op december 09, 2014, 14:00:52 PM
Oh die... dan gaat het nog wel ff duren voor ik antwoord heb :)

De laatste 2 keer dat ik 'm mailde ('s avonds rond 22.00 uur) had ik binnen het half uur response.....   .....maar bij Kjeld weet je het nooit!!
groet-je, Ted van der Knaap (always learning!)

Edwin Schuller

Klopt. Deze keer binnen 24 minuten actie :rolleye:. Het is volgens hem echter een Noorse ring, geen Deen, dus we zoeken verder :).
Edwin Schuller

nlzorg01

Citaat van: OlivierO op november 19, 2014, 10:28:50 AM
Citaat van: Mark Zevenbergen op november 19, 2014, 09:41:33 AM
Citaat van: Edwin Schuller op november 18, 2014, 08:56:10 AM
Tsja... ik was er al een beetje bang voor. Helaas pindakaas dan maar. Toch bedankt!

Zal wel aan mijn beeldscherm liggen (of aan mijn ogen), maar het lijkt op JP8H. Misschien met groot vraagteken en foto's als zodanig melden??

groet Mark

Die J lijkt mij onwaarschijnlijk omdat het bovenste deel al behoorlijk dicht tegen het einde van de ring staat. Er is bijgevolg geen plaats om het onderste deel (het haakje) er nog op te krijgen. Het is maar een bedenking.

Ik zou het niet aandurven om op grond van de getoonde foto de melding van JP8H in te sturen. Grote kans dat je het systeem vervuild met een foute aflezing. Dat kan niet de bedoeling zijn.


Edwin Schuller

#1596
Citaat van: nlzorg01 op december 10, 2014, 22:05:10 PM
Ik zou het niet aandurven om op grond van de getoonde foto de melding van JP8H in te sturen. Grote kans dat je het systeem vervuild met een foute aflezing. Dat kan niet de bedoeling zijn.

Neuh, dat lijkt mij ook niet. Morten Helberg (Noorwegen) ziet er weer wat anders in: "From the whole Utrecht county there are only one single LBBG with blue cr ring reported for 2011, and that code was JYV1, reported at Kanaleneiland and Rooseveltlaan 12.7.2011. For me your code looks more like J_HY, at least a Y in the end. Of the 56 different LBBGs seen in The Netherlands only one bird with blue ring ends with an Y, and that was J4ZY, and it does not look like it is that code." Dus met zekerheid aflezen wordt hier een beetje moeilijk verhaal... :). Ik had gehoopt hem aan andere waarnemingen te kunnen relateren, maar die hoop is met het antwoord van Morten ook vervlogen.

Edit: Morten: "Sorry, JP8H are not used. Better luck next time :-)". Dus die was het sowieso niet :).
Edwin Schuller

Henri25

Deze scholekster van 27-9-14 op de zeedijk van Westkapelle wordt niet geaccepteerd door WaderTrack. Lees ik de code verkeerd af?

LB-LPWK:



Groeten Henri Zomer
Moderator (Kleur)ringen in Nederland

Jeroen Nagtegaal

Lijkt mij GP ipv LP, dus donkergroen.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Henri25

Daar ga ik fout! Bedankt Jeroen!  :duim:

EDIT: Jupz, hij pakt hem  ;D
Groeten Henri Zomer
Moderator (Kleur)ringen in Nederland


Henri25

Groeten Henri Zomer
Moderator (Kleur)ringen in Nederland

ruut

knap dat ik 'n foto kon maken van dit neurotje ;D
wie kan dit gedaan hebben, dat ringen?

Henri25

Citaat van: ruut op januari 12, 2015, 22:28:38 PM
knap dat ik 'n foto kon maken van dit neurotje ;D

Haha, dat zeker! Mijn respect heb je! :)
Groeten Henri Zomer
Moderator (Kleur)ringen in Nederland

ArjenDrost †

Citaat van: ruut op januari 12, 2015, 22:28:38 PM
wie kan dit gedaan hebben, dat ringen?
Volgens mij best veel mensen. Waarschijnlijk is hij een keer een in een netje op een ringstation gevlogen.


Groeten, Arjen

ruut

dank allen ;)
weer wat om op te letten ;D
groet, ruut

Ted van der Knaap

Citaat van: ruut op januari 12, 2015, 22:28:38 PM
knap dat ik 'n foto kon maken van dit neurotje ;D
wie kan dit gedaan hebben, dat ringen?

Er zijn niet veel meldingen van een geringde Goudhaan, Ruut als jij je wn aan wil passen door bij "GEDRAG" (Kleur)ringdragend aan te vinken komt ie ook hierbij te staan: https://waarneming.nl/soort/view/99?waardplant=0&poly=1&from=1980-01-05&to=2015-01-12&prov=0&akt%5B%5D=79&maand=0&rows=20&os=0&hide_hidden=0 en is ie makkelijker in de database terug te vinden!
groet-je, Ted van der Knaap (always learning!)

ruut

Hoi Ted,
wn aangepast op jou verzoek
groet, ruut ;)

Ted van der Knaap

groet-je, Ted van der Knaap (always learning!)

Jeroen Nagtegaal

Goudhanen in Nederland kunnen geringd zijn in eigenlijk heel Europa... Altijd leuk als het lukt om af te lezen, al denk ik dat het aantal in het veld afgelezen ringen bij Goudhaan op één hand te tellen is...
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

ruut

Weer dank voor je toelichting Jeroen ;)
Alleen door de aanpassing is m'n  :right: verdwenen bij de wn.
Zal wel goedkomen
Groet, ruut

BramtK

Citaat van: ruut op januari 14, 2015, 11:54:16 AM
...
Alleen door de aanpassing is m'n  :right: verdwenen bij de wn.
...

Je determinatie is correct dus ik zou me niet druk maken om een groen vinkje.
Groeten,

Bram ter Keurs

Jacob Molenaar

Ik zou graag willen weten welke soort dit is
Het betreft deze waarneming
http://waarneming.nl/waarneming/view/97814768
onzeker Zilvermeeuw - Larus argentatus gezien op 2015-02-07 Alphen aan den Rijn - Bedrijventerrein De Schans II
Foto's:


Toelichting:
groen ?637
bij voorbaat dank Jacob Molenaar

ps. ik heb een reactie gekregen dat het mogelijk een pont was met een poolse kleurring. klopt dit?
Groeten van Jacob Molenaar.
Levenslijst vogels 442 soorten, totaal 5000 soorten.

To be at the right moment, at the right place, with the right gear, or not to be, that is the question. B)

Jeroen Nagtegaal

P637 lijkt mij wel de beste optie.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Jacob Molenaar

bedankt. naar wie mag ik die sturen? en is het nou een pont of een zilver?
Groeten van Jacob Molenaar.
Levenslijst vogels 442 soorten, totaal 5000 soorten.

To be at the right moment, at the right place, with the right gear, or not to be, that is the question. B)

Klaas van Dijk

Citaat van: Jacob Molenaar op februari 07, 2015, 20:11:53 PMbedankt. naar wie mag ik die sturen? en is het nou een pont of een zilver?

Een vogel uit Polen, kan worden ingevoerd op http://ring.stornit.gda.pl/

In Polen worden aardig wat hybriden geringd waarvan vaak niet duidelijk is welke naam je eraan moet plakken. Vaak gebruiken Poolse onderzoekers daarom de naam 'Zilvermeeuw spec'. Een e-mail met de foto (en info over plaats / datum) sturen naar ptaki@miiz.waw.pl is een ander alternatief.

Groetjes, Klaas

JKimstra

#1616
We zagen vandaag een Audoins meeuw met een witte ring met zwarte letters A0X2 in Praia Grana de Pera. Algarve Portugal. Wie kan me daar wat over vertellen? Thnx alvast. Groetjes, Janneke.
Groetjes, en nu lekker naar buiten!

Jeroen Nagtegaal

Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Martin Prins

Misschien de waarnemer van deze Kuifeend vragen om de vogel als 'ringdragend' in te voeren. Of heeft dat geen toegevoegde waarde?

http://hwl.waarneming.nl/waarneming/view/97864150
Groet,
Martin Prins

Henri25

Ga ik vanavond even mee bezig  :duim:
Groeten Henri Zomer
Moderator (Kleur)ringen in Nederland