Waar meld ik mijn afgelezen ring?

Gestart door rob_voesten, juli 06, 2006, 22:50:27 PM

Vorige topic - Volgende topic

Edwin Schuller

#1530
Had nog niet gemailed, maar met jouw conclusie ben ik het wel eens. Als ik de foto zo zie dan zit er inderdaad nog een witte ring onder, (je kan zien waar de ring van de vlag eindigt). Bedankt voor de tip, ga ik ze alsnog mailen!

Edit: gemailed, maar Jeroen is niet bereikbaar ivm veldwerk. Ik zal ff geduld moeten hebben dus...
Edwin Schuller

marcel123

#1531
Op veerboot Terschelling Harlingen kleine mantelmeeuw met op de ring linkerpoot.N0A3
==>Die komt uit Spanje en kun je mailen naar de personen op http://cr-birding.org/node/1066
http://waarneming.nl/waarneming/view/87625283

Jeroen Nagtegaal

Die komt uit Spanje en kun je mailen naar de personen op http://cr-birding.org/node/1066
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

marcel123

Dank je wel, kan ik dat nog ergens in waarneming.nl registreren? Ik kan zo snel geen optie vinden. En griel o.i.d., moet ik daar nog iets mee?

Jeroen Nagtegaal

Niet naar de ringer, maar wel als kleurringdragend in het vakje gedrag.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Klaas van Dijk

Citaat van: optilete op september 01, 2014, 23:13:16 PMEn griel o.i.d., moet ik daar nog iets mee?
Nee, want het Vogeltrekstation (= Griel) kan niets met deze meldingen. En in Griel kun je alleen meldingen van geringde vogels invoeren als je het complete nummer van de metalen ring (in dit geval een ring van de Spaanse Ringcentrale) weet.

Veel handiger om dergelijke meldingen van gekleurringde vogels meteen te melden bij de ringer zelf.  Kan altijd in het Engels. Link in de e-mail naar de waarneming op waarneming.nl (= goede plaats/datum info) is erg handig.

Vraag gerust hier om hulp als het niet lukt om de naam te vinden van de ringer.

Vriendelijke groeten,

Klaas van Dijk

Thijs Fijen

Had vanavond een gekleurringde Goudplevier. Ik ben niet zeker of ik alle ringen heb waargenomen, maar hij vloog weg. Het lukt me niet om een duidelijk project te vinden. Ergens staat wel vaag omschreven dat Jos Hooijmeijer (Kemphanen en Grutto's) ook Goudplevieren ringt, maar daar staat geen info over het gebruikte schema.
Anyhoe: linksboven gele vlag, linksonder geel boven wit (alu?), rechtsboven geel, rechtsonder niks.
Thijs Fijen

Jeroen Nagtegaal

Zweden vermoed ik. In Zeeland gezien?
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Thijs Fijen

Thijs Fijen

Thijs Fijen

#1539
Thijs Fijen

Ted van der Knaap

Citaat van: Thijs Fijen op september 03, 2014, 21:39:57 PM
Had vanavond een gekleurringde Goudplevier. Ik ben niet zeker of ik alle ringen heb waargenomen, maar hij vloog weg. Het lukt me niet om een duidelijk project te vinden. Ergens staat wel vaag omschreven dat Jos Hooijmeijer (Kemphanen en Grutto's) ook Goudplevieren ringt, maar daar staat geen info over het gebruikte schema.
Anyhoe: linksboven gele vlag, linksonder geel boven wit (alu?), rechtsboven geel, rechtsonder niks.

Thijs, als je je wn nog even aan wil passen door bij Gedrag "Kleurringdragend" aan te vinken komt ie hierbij te staan http://waarneming.nl/soort/view/100?waardplant=0&poly=1&from=1920-08-27&to=2014-09-03&prov=0&akt%5B%5D=79&maand=0&rows=20&os=0&hide_hidden=0 en is jouw waarneming later makkelijker in de database terug te vinden!
groet-je, Ted van der Knaap (always learning!)

Jeroen Nagtegaal

Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Thijs Fijen

Citaat van: Jeroen Nagtegaal op september 04, 2014, 08:56:04 AM
Citaat van: Thijs Fijen op september 03, 2014, 22:28:58 PM
Ah, van Rob?
https://overthetreeline.wordpress.com/colour-ring-projects/golden-plover/
Van Rob? In elk geval is het wel dat project waar ik op doel.
Rob van Bemmelen. Het is inderdaad niet zijn project, maar via hem kom ik wel aan details ;)


Citaat van: Ted van der Knaap op september 03, 2014, 23:28:32 PM
Citaat van: Thijs Fijen op september 03, 2014, 21:39:57 PM
Had vanavond een gekleurringde Goudplevier. Ik ben niet zeker of ik alle ringen heb waargenomen, maar hij vloog weg. Het lukt me niet om een duidelijk project te vinden. Ergens staat wel vaag omschreven dat Jos Hooijmeijer (Kemphanen en Grutto's) ook Goudplevieren ringt, maar daar staat geen info over het gebruikte schema.
Anyhoe: linksboven gele vlag, linksonder geel boven wit (alu?), rechtsboven geel, rechtsonder niks.

Thijs, als je je wn nog even aan wil passen door bij Gedrag "Kleurringdragend" aan te vinken komt ie hierbij te staan http://waarneming.nl/soort/view/100?waardplant=0&poly=1&from=1920-08-27&to=2014-09-03&prov=0&akt%5B%5D=79&maand=0&rows=20&os=0&hide_hidden=0 en is jouw waarneming later makkelijker in de database terug te vinden!
Met tegenzin. Het gedrag 'kleurringdragend' is echt te belachelijk voor woorden. Alsof je het zomerkleed bij gedrag zet als 'zomerkleeddragend'. Maargoed.. Ik gebruik de zoekfunctie inderdaad wel eens om te kijken of anderen 'mijn' vogel ook hebben gezien.
Thijs Fijen

Jeroen Nagtegaal

Citaat van: Thijs Fijen op september 04, 2014, 09:22:30 AM
Citaat van: Jeroen Nagtegaal op september 04, 2014, 08:56:04 AM
Citaat van: Thijs Fijen op september 03, 2014, 22:28:58 PM
Ah, van Rob?
https://overthetreeline.wordpress.com/colour-ring-projects/golden-plover/
Van Rob? In elk geval is het wel dat project waar ik op doel.
Rob van Bemmelen. Het is inderdaad niet zijn project, maar via hem kom ik wel aan details ;)
Ah! Ondertussen gemeld dus? In NL is overigens slecht een aantal vogels uit Zweden gezien. Dus erg unieke waarneming!
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Ton Koek

Ik zag vandaag een geringde kleine strandloper, met drie kleurringen. Weet iemand waar ik ik die kan melden?
Groet, Ton.

Jeroen Nagtegaal

Kun je omschrijven welke ringen, kleuren en codes? Een foto is nog mooier.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Jacob Molenaar

Citaat van: Jeroen Nagtegaal op september 11, 2014, 06:49:31 AM
Kun je omschrijven welke ringen, kleuren en codes? Een foto is nog mooier.
Ik denk dat Ton deze bedoelt.
Groeten van Jacob Molenaar.
Levenslijst vogels 442 soorten, totaal 5000 soorten.

To be at the right moment, at the right place, with the right gear, or not to be, that is the question. B)

Ton Koek

Dankje Jacob.
Inderdaad deze, nu flink opgeblazen:
Groet, Ton.

Jeroen Nagtegaal

Ik kom er nu niet uit... Het beste is om te mailen aan sightings@waderstudygroup.org

Kan in het Nederlands.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Edwin Schuller

Edwin Schuller

Nico Omlo

Nico.Omlo.



Mijn Waarnemingen

Edwin Schuller

#1551
Zeker weten? Het eerste wat ik lees op de site is "Populatie- en broedbiologisch onderzoek naar meeuwen door kleurringen aan tibia in Zuidwest Nederland."
Ik zie hier en hier dat 'ie uit Denemarken komt... dus lijkt me dat de melding daarheen moet!?

Update: Ik denk dat het dit onderzoek is? Dat zou betekenen dat ik voorlopig geen gegevens hoef te verwachten, ik zit ook nog steeds op de resultaten van deze jongen te wachten....
Edwin Schuller

Nico Omlo

Citaat van: Edwin Schuller op september 12, 2014, 09:13:15 AM
Zeker weten? Het eerste wat ik lees op de site is "Populatie- en broedbiologisch onderzoek naar meeuwen door kleurringen aan tibia in Zuidwest Nederland."
Ik zie hier en hier dat 'ie uit Denemarken komt... dus lijkt me dat de melding daarheen moet!?

Update: Ik denk dat het dit onderzoek is? Dat zou betekenen dat ik voorlopig geen gegevens hoef te verwachten, ik zit ook nog steeds op de resultaten van deze jongen te wachten....
Sorry Edwin,ik vergis mij even in tarsus en tibia.
Moet ik niet doen als ik een kleurring heb af gelezen en meld.
Jou eigen suggestie lijk mij wel te kloppen.
Nico.Omlo.



Mijn Waarnemingen

Jeroen Nagtegaal

Klopt, inderdaad van Kjeld. Zet totoguti@mundo-r.com dan in de CC. Hij schaduwt de database van Kjeld en kan al wat details leveren.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

MartijnLos

Kjeld zelf lijkt inderdaad niet te reageren helaas, heb een aantal ringen bij hem gemeld. Antonio (totoguti) reageert wel snel maar heeft lang niet alle info.

Jeroen Nagtegaal

Kjeld zet alle mails keurig weg, maar heeft te weinig tijd om terug te melden... Zodoende houdt Antonio dus ook de informatie bij zodat waarnemers in elk geval informatie krijgen. Hoe meer waarnemers dat doen, hoe completer zijn database... Life-list, ook gekregen van Kjeld kunnen ook naar hem toe.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

MartijnLos

Goed om te weten dat de meldingen bij Kjeld niet in een zwart gat verdwijnen. Blijft jammer dat je van zo'n vogel dan niet alle details krijgt, dat is toch het mooiste van de sport!

Edwin Schuller

Citaat van: MartijnLos op september 12, 2014, 17:52:31 PM
Goed om te weten dat de meldingen bij Kjeld niet in een zwart gat verdwijnen. Blijft jammer dat je van zo'n vogel dan niet alle details krijgt, dat is toch het mooiste van de sport!

Vooral een goede manier om de mensen in het veld te demotiveren, en ondankbaar naar degenen die de moeite hebben genomen een ringmelding te doen. Maar dat is slechts mijn mening :).

Bedankt voor het mailadres van Antonio, ik heb hem gelijk gemailed!
Edwin Schuller

Jeroen Nagtegaal

Helemaal met je eens... Daarom baal ik, maar ook vele andere ringers van meeuwen, er zo enorm van dat Kjeld (bijna) niets van zich laat horen. Laat het overigens geen demotivatie zijn maar juist een motivatie om te zoeken naar meeuwen en ringen van anderen.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Edwin Schuller

Edwin Schuller