Hoofdmenu

welke zegge

Gestart door markmeijrink, april 07, 2009, 16:16:18 PM

Vorige topic - Volgende topic

markmeijrink

Deze kwam ik afgelopen weekeinde tegen. Is dit de Zeegroene zegge beginnende bloei, al hoewel deze dan erg vroeg is?

foto's zijn belabberd I know :blink: , misschien dat iemand er toch iets over durft te zeggen :D :wacko:  

markmeijrink

foto 2

markmeijrink

foto 3

markmeijrink

#3
foto 4 dezelfde? Deze groeide namelijk op een ander deel

margriet

foto 2 en 3 vind ik lijken op voorjaarszegge..  
groetjes,

Margriet

Ben Kruijsen

met Margriet eens: 1-3 typisch de Voorjaarszegge, kleur, knotsvormig mannelijk aartje aan de top. Nr. 4 is volgens mij Carex flacca, de Zeegroene zegge

Windekind

ben het helemaal eens met Margriet en Ben
Met vriendelijke groet,
Elmar Prins

Stijn Schreven

#7
Even een vraagje: weet iemand wat de lipbloemige op de eerste foto is? (die met de gelobde bladeren). Ik dacht eerst aan hondsdraf, maar daar is dit volgens mij te harig voor en bovendien is de bladvoet anders. Wie weet het?
Groeten en bedankt,

Stijn Schreven.

Ben Kruijsen

#8
ik denk Stijve ogentroost

maar zit bij nader inzien te twijfelen of het toch niet de Kleine ratelaar is.  

Stijn Schreven

#9
Citeerik denk Stijve ogentroost

maar zit bij nader inzien te twijfelen of het toch niet de Kleine ratelaar is.
bij die linksonder lijkt wel een soort lichtpaars bloemknopje tevoorschijn te komen. EDIT: Of is dat toch een blad?
Groeten en bedankt,

Stijn Schreven.

margriet

Ik denk aan harige ratelaar, op de eerste foto zelfs nog met kiemblaadjes te zien...

bladzijde uit "seedlings" van Dr. Muller:
groetjes,

Margriet

Windekind

100% ratelaar, en vermoedelijk harige.
Met vriendelijke groet,
Elmar Prins

markmeijrink

CiteerIk denk aan harige ratelaar, op de eerste foto zelfs nog met kiemblaadjes te zien...

bladzijde uit "seedlings" van Dr. Muller:
Waar is dat boek te verkrijgen?

M.v.gr. Mark

nick w


Ben Kruijsen

en ook een beetje duur wat ik me kan herinneren....
Ik had het kunnen weten: de Kunderberg, natuurlijk een kalkgrasland. Zat met mijn hoofd teveel in het zeedorpenlandschap in de duinen bij Egmond.

margriet

Citeer
CiteerIk denk aan harige ratelaar, op de eerste foto zelfs nog met kiemblaadjes te zien...

bladzijde uit "seedlings" van Dr. Muller:
Waar is dat boek te verkrijgen?

M.v.gr. Mark
Ik heb het boek vorig jaar kunnen kopen voor 20 euro, volgens mij via de 2de hands verkoop van de KNNV. De prijzen die je nu op het internet ziet zou ik niet voor het boek uitgeven. Het is leuk, en af en toe heb je er wat aan.... meestal vind ik in het veld jonge planten die al weer te ver zijn voor dit boek, wat enkel kiemstadia behandeld.
groetjes,

Margriet

Ben Kruijsen

nou 20 euro is een koopje.

Windekind

Ja, Margriet, als je er nog eens een tegen komt voor 20 euro, aarzel niet  :rolleyes:  
Met vriendelijke groet,
Elmar Prins

markmeijrink

<_<  mmmm De Slegte en internet maar goed in de gaten houden dus.

Heren en Dame, bedankt voor de hulp bij de det, :duim:

M.v.gr. Mark

margriet

Citaat van: ELMARPRINS op april 09, 2009, 09:02:29 AM
Ja, Margriet, als je er nog eens een tegen komt voor 20 euro, aarzel niet  :rolleyes:

Ik zal niet aarzelen, maarruh, ik ben hem ook niet vaker tegengekomen.... ;)
groetjes,

Margriet