Varens verhinderen..........

Gestart door blaauw7, maart 07, 2009, 16:48:57 PM

Vorige topic - Volgende topic

blaauw7

Groeten,
Dick Belgers

Tinok

:lol:  :lol:  :lol:
Wel jammer dat de natuur weer de kous op zijn kop krijgt en natuurbeschermers voor gekke gerritje worden uitgemaakt :(  
groeten,
Tinok van Hattum
IVN Natuurgids Ronde Venen/ Uithoorn
'Je hoeft de naam niet te weten om van iets te genieten (maar het is wel leuker;-))'

g.j. keizer

Prachtig om te zien hoe de natuur een voormalig defensieterrein overneemt en onze strijdkrachten er niet in slagen om ons nationaal territorium tegen oprukkende varens te verdedigen :grin: .
Zwamgroet,
Gerrit J. Keizer
www.soortenbank.nl
Paddenstoelen

Leon Olsthoorn

Een parkeerplaats van 2,3 hectare! Ik vind het niet meer dan terecht dat die varens daar iets tegen ondernemen
Jag gillar blommor, jag gillar träd, jag gillar naturen som den är!

frankw

Echt weer iets Nederlands.. Raar land leven we in..

waterland01

De staatssecretaris houdt wel van zwart-wit verhalen. Zo rept hij over 'de natuurliefhebbers'. Alsof dat een vastomlijnde groep is met allemaal dezelfde ideeen en ideologie. Verre van dat, zou ik zeggen, want de Greenpeace-fanatici zullen zich bijvoorbeeld ook 'natuurliefhebbers' noemen. En ook de Milieudefensie-types, die het alleen te doen is om minder verkeerslawaai en vliegtuigen rond en boven hun huizen in de vinex-wijken in de Randstad. En 'natuurliefhebbers' die meteen met de flora- en faunawet gaan zwaaien bij zaken als die vrachtwagens en de zandhagedis op de Vlasakkers zouden beter gewoon meteen in overleg kunnen treden met de betrokken organisaties en overheden. Beter voor het imago van 'natuurliefhebbers' en beter voor de natuurbescherming op de langere termijn. Niemand zal toch wensen dat die vrachtwagens daar blijven staan tot ze verrot zijn. Als je slim bent, vraag je erom om een paar van die wagens te laten staan, desnoods koop je ze. Kunnen ze de rest verkopen. En een tijdelijk habitat als dit is natuurlijk nooit te handhaven, daar is het tijdelijk voor. Dit krampachtige gedoe van 'natuurliefhebbers' zorgt er wel voor dat types als deze staatssecretaris, die het blijkbaar erg kan vinden met de minister van landbouw (dat zegt genoeg), munitie verkrijgen om hun duidelijk natuurvijandige politieke stokpaardjes te berijden.

Henk Timmerman
Henk Timmerman

frankw

Is Jack de Vries ook wel één van de meest waardeloze types in Den Haag.. Naar mens..

MC

CiteerEn 'natuurliefhebbers' die meteen met de flora- en faunawet gaan zwaaien bij zaken als die vrachtwagens en de zandhagedis op de Vlasakkers zouden beter gewoon meteen in overleg kunnen treden met de betrokken organisaties en overheden. Beter voor het imago van 'natuurliefhebbers' en beter voor de natuurbescherming op de langere termijn.
Ik volg de redenering en kan me er wel in vinden. Andersom snap ik ook de mensen die zeggen dat je het juist moet aanpakken: door de publiciteit leren overheden, bedrijven e.d. dat ze zich in regelgeving rond de natuur moeten verdiepen. Het zou volkomen normaal moeten zijn dat je bij een ingreep in een gebied met natuurwaarde de ingreep laat toetsen door een deskundige. Deze publiciteit zorgt er ook voor dat sommige instellingen die dat tot nu toe misschien niet deden, zich nu wel aan de regelgeving gaan houden. Op de langere termijn is dat ook weer winst.

Tsja, wat is dan wijsheid. Ik weet het niet...
vriendelijke groet,
Matthijs Courbois

Elachista

't Bewijst wel weer hoe wij ons kapitaal nuttig gebruiken, oftewel jaren ergens laten vastgroeien.. 155 trucks  :gap:  
Groet,
Tymo

Windekind

..misschien gaan er binnenkort wel wat vogels in nestelen.  :D  
Met vriendelijke groet,
Elmar Prins

Corryabbink

#10
Citeer
CiteerEn 'natuurliefhebbers' die meteen met de flora- en faunawet gaan zwaaien bij zaken als die vrachtwagens en de zandhagedis op de Vlasakkers zouden beter gewoon meteen in overleg kunnen treden met de betrokken organisaties en overheden. Beter voor het imago van 'natuurliefhebbers' en beter voor de natuurbescherming op de langere termijn.
Ik volg de redenering en kan me er wel in vinden. Andersom snap ik ook de mensen die zeggen dat je het juist moet aanpakken: door de publiciteit leren overheden, bedrijven e.d. dat ze zich in regelgeving rond de natuur moeten verdiepen. Het zou volkomen normaal moeten zijn dat je bij een ingreep in een gebied met natuurwaarde de ingreep laat toetsen door een deskundige. Deze publiciteit zorgt er ook voor dat sommige instellingen die dat tot nu toe misschien niet deden, zich nu wel aan de regelgeving gaan houden. Op de langere termijn is dat ook weer winst.

Tsja, wat is dan wijsheid. Ik weet het niet...
Weet ik ook niet maar dergelijke grapjes maken het wel moeilijk. Had ik voorheen bijna bij ieder landbouwbedrijf of industrieterrein toestemming te inventariseren dan is dat met dergelijke voorbeelden snel afgelopen en kan ik wel naar huis gaan. Wie wil het risico lopen dat zijn bedrijfsvoering plat gelegd wordt?
Overigens worden de Koningsvarens hier ook nog altijd gewoon afgemaaid door Gemeente en Waterschap en zo zijn er nog wel meer voorbeelden te noemen.
met groet, Corry

"het is nooit zo donker of het wordt weer licht"