Wensen voor Waarneming.nl

Gestart door hiskodevries, januari 04, 2009, 14:17:57 PM

Vorige topic - Volgende topic

Vincent Sanders

Zo vaak kijk ik niet in dat menu, dus een andere manier zal wel een verbetering zijn.
Gr,
Vincent Sanders

hiskodevries

Citaat van: Vincent Sanders op augustus 21, 2012, 23:37:56 PM
Zo vaak kijk ik niet in dat menu, dus een andere manier zal wel een verbetering zijn.
tsja, dat is een keuze
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Vincent Sanders

Als een admin commentaar plaatst krijg toch ook een melding via de mail. Waarom dan zo moeilijk om dat voor dit ook te doen?
Gr,
Vincent Sanders

Gerard Troost

Citaat van: hiskodevries op augustus 23, 2012, 08:07:57 AM
Citaat van: Vincent Sanders op augustus 21, 2012, 23:37:56 PM
Zo vaak kijk ik niet in dat menu, dus een andere manier zal wel een verbetering zijn.
tsja, dat is een keuze
gewoon rechtsboven in het blokje x waarneming, x fotos. Extra regel neerzetten. "X nieuwe berichten"
Groet,
Gerard Troost
www.trektellen.org
www.twitter.com/migrations

www.twitter.com/trektellen

hiskodevries

Citaat van: gtroost op augustus 24, 2012, 11:31:01 AM
Citaat van: hiskodevries op augustus 23, 2012, 08:07:57 AM
Citaat van: Vincent Sanders op augustus 21, 2012, 23:37:56 PM
Zo vaak kijk ik niet in dat menu, dus een andere manier zal wel een verbetering zijn.
tsja, dat is een keuze
gewoon rechtsboven in het blokje x waarneming, x fotos. Extra regel neerzetten. "X nieuwe berichten"
prima, nu ja net een beetje anders
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Botervlieg

Ik wens ... ik wens...

Ik zou graag de mogelijkheid hebben om (bijv 5 of 10) eigen "tags" ofzo te kunnen maken.

Waarom?
Veel waarnemers hebben soort eigen onderzoekjes of projecten. Ik zou het leuk vinden om de waarnemingen daarvan te kunnen bundelen
en daarop te kunnen sorteren/groeperen.

Voorbeeld.
Ik heb een project met een lege vijver en hou in de gaten welke beestjes er allemaal in komen.
Die zou ik graag een tag meegeven, bij "Vijver".
Zodat ik met één klik, alle waarnemingen die ik die tag heb gegeven, bij elkaar zie. En natuurlijk precies zo in een foto-overzicht.

Momenteel vind ik het leuk te kijken welke vogels ik allemaal badderend kan vastleggen, dus daarbij zou ik dan de tag "bad" (ofzo)
willen kunnen zetten. En daarop filteren.  En dat je dat ook aan anderen kan laten zien, maar dat kan volgens mij gewoon met de link.

Ik kan er mee leven als iedereen bijv maar 5 of 10 van dat soort tags kan maken (mits je ze ook kunt verwijderen en hergebruiken),
dus net als met het aanmaken van eigen gebieden zegmaar.

Als eigen namen er aan geven niet haalbaar is, zouden nummers of kleuren oid ook kunnen. Dan moet je zelf even op een papiertje bijhouden welk project welke kleur/nummer is.

Groetjes, Marleen

HPM

Volgens mij zijn de soorten op je balkon gemakkelijk op een kladblokblaadje bij te houden, Marleen.
Als je er in Waarneming op wil kunnen selecteren kan je er een eigen gebiedje voor aanmaken. Of kunnen eigen gebeiden niet zo klein zijn.


Herman van der Meer

Botervlieg

Citaat van: HPM op augustus 27, 2012, 18:51:54 PM
Volgens mij zijn de soorten op je balkon gemakkelijk op een kladblokblaadje bij te houden, Marleen.
Als je er in Waarneming op wil kunnen selecteren kan je er een eigen gebiedje voor aanmaken. Of kunnen eigen gebeiden niet zo klein zijn.

Ik meen me te herinneren Herman dat ik je een keer gevraagd had om mij en mijn reacties met rust te laten. Ik zou het op prijs stellen als je dat alsnog wilt doen. Vriendelijk bedankt.

---

Natuurlijk, alles kan. We kunnen ook gewoon stoppen met waarneming en alles weer op eigen computer en notitieboekje vastleggen.
Nee dus. Waar het om gaat is dat je waarnemingen en foto's op waarneming zet en dat het fijn zou zijn, dat als je een onderzoekje doet,
je dat kunt groeperen. In het geval van "De Lege Vijver", er komt zoveel op mijn balkon, maar dat hoort er niet bij.
En ja nu betreft het misschien 30 waarnemingen en 60 foto's ofzo, maar dat neemt alleen maar toe.

Bovendien was het een VOORBEELD voor een onderzoekje/project waarbij het gebruikt zou kunnen worden. Andere mensen hebben vast ook eigen onderzoekjes en projecten die misschien groter zijn of anders.

Groetjes, Marleen

HPM

Citaat van: M. Baltus op augustus 27, 2012, 19:04:15 PM
Citaat van: HPM op augustus 27, 2012, 18:51:54 PM
Volgens mij zijn de soorten op je balkon gemakkelijk op een kladblokblaadje bij te houden, Marleen.
Als je er in Waarneming op wil kunnen selecteren kan je er een eigen gebiedje voor aanmaken. Of kunnen eigen gebeiden niet zo klein zijn.

Ik meen me te herinneren Herman dat ik je een keer gevraagd had om mij en mijn reacties met rust te laten. Ik zou het op prijs stellen als je dat alsnog wilt doen. Vriendelijk bedankt.

---[...]


Anderen hebben niet eens de moeite genomen om op je wens te reageren.
Misschien zijn die verstandiger dan ik.


Herman van der Meer

SlechtValk

Citaat van: M. Baltus op augustus 27, 2012, 14:59:40 PM
Ik zou graag de mogelijkheid hebben om (bijv 5 of 10) eigen "tags" ofzo te kunnen maken.
...
Als eigen namen er aan geven niet haalbaar is, zouden nummers of kleuren oid ook kunnen. Dan moet je zelf even op een papiertje bijhouden welk project welke kleur/nummer is.

Ik vind dit eigenlijk helemaal niet zo'n gek idee. Al zou ik het op een andere manier implementeren. Namelijk door het opmerkingenvak hiervoor te gebruiken (en dit doorzoekbaar te maken!). Iemand kan zelf zijn/haar "tags" bedenken en deze in het opmerkingenvak plaatsen, als dit doorzoekbaar is dan is er geen reden om een extra "vak" aan te hoeven maken.

Het zou denk ik veel leuke groeperingen kunnen geven zoals bijvoorbeeld het keyword "(met) prooi" of iets dergelijks (op het forum zijn bijvoorbeeld ook topics over bijvoorbeeld oranje waarnemingen n.a.v. EK) dergelijke informatie kan erg leuk zijn voor veel meer "onderzoekjes".
Met Vriendelijke Groeten,
SlechtValk (a.k.a. Stefan)


Na de paartijd gaan de vogels trekken.

HPM

Citaat van: SlechtValk op augustus 28, 2012, 15:47:32 PM
Citaat van: M. Baltus op augustus 27, 2012, 14:59:40 PM
Ik zou graag de mogelijkheid hebben om (bijv 5 of 10) eigen "tags" ofzo te kunnen maken.
...
Als eigen namen er aan geven niet haalbaar is, zouden nummers of kleuren oid ook kunnen. Dan moet je zelf even op een papiertje bijhouden welk project welke kleur/nummer is.

Ik vind dit eigenlijk helemaal niet zo'n gek idee. Al zou ik het op een andere manier implementeren. Namelijk door het opmerkingenvak hiervoor te gebruiken (en dit doorzoekbaar te maken!). Iemand kan zelf zijn/haar "tags" bedenken en deze in het opmerkingenvak plaatsen, als dit doorzoekbaar is dan is er geen reden om een extra "vak" aan te hoeven maken.

Het zou denk ik veel leuke groeperingen kunnen geven zoals bijvoorbeeld het keyword "(met) prooi" of iets dergelijks (op het forum zijn bijvoorbeeld ook topics over bijvoorbeeld oranje waarnemingen n.a.v. EK) dergelijke informatie kan erg leuk zijn voor veel meer "onderzoekjes".

Gebruiken van het toelichtingenveld zou uiteraard veel meer voor de hand liggen dan tien velden aan elk record toevoegen met ieder hun eigen keuzelijst of een veld en daar dan een keuzelijst van 200.000 tags (10 van iedere gebruiker) aan te hangen. Dan zou ik mooi kunnen uitzoeken hoe vaak er bij een zeldzaamheid "Gaaf!" of "hij zit er nog" wordt geschreven of hoe vaak dat veld eigenlijk gebruikt wordt. In de praktijk is dat laatste maar weinig, zelfs bij grote zeldzaamheden. Ik schat dat het niet meer dan een paar procent van het totaal aantal waarnemingen is en als er iets in staat is dat meestal niet relevant genoeg om daarmee iets nuttigs uit de database te kunnen peuren. Het doorzoeken van dat veld vergt ook een andere manier van zoeken dan nu gebruikelijk is in Waarneming.
Herman van der Meer

marijn

Citaat van: M. Baltus op augustus 27, 2012, 14:59:40 PM
Ik wens ... ik wens...

Ik zou graag de mogelijkheid hebben om (bijv 5 of 10) eigen "tags" ofzo te kunnen maken.

Waarom?
Veel waarnemers hebben soort eigen onderzoekjes of projecten. Ik zou het leuk vinden om de waarnemingen daarvan te kunnen bundelen
en daarop te kunnen sorteren/groeperen.
+1. Ik vind het ook een prima idee.
Labels/tags à la in Gmail, Google Docs, foto-organiseerprogramma's, etc. Waarnemingen kun je als een zelfde soort elementen opvatten als mails, documenten, foto's. Met tags kun je je waarnemingen vrijelijk naar eigen inzicht groeperen op basis van informatie die niet uit de (meta-)info van de waarnemingen zelf te halen valt.
In Telmee kan dit m.b.v. mappen, maar een implementatie met tags zou flexibeler en simpeler zijn.

Citeer
tien velden aan elk record toevoegen met ieder hun eigen keuzelijst of een veld en daar dan een keuzelijst van 200.000 tags (10 van iedere gebruiker) aan te hangen
Dat is niet hoe zoiets geimplementeerd zou worden in een beetje relationele db.
Marijn Prins

RamonVerstraaten

Citaat van: SlechtValk op augustus 28, 2012, 15:47:32 PM

Ik vind dit eigenlijk helemaal niet zo'n gek idee. Al zou ik het op een andere manier implementeren. Namelijk door het opmerkingenvak hiervoor te gebruiken (en dit doorzoekbaar te maken!). Iemand kan zelf zijn/haar "tags" bedenken en deze in het opmerkingenvak plaatsen, als dit doorzoekbaar is dan is er geen reden om een extra "vak" aan te hoeven maken.


je zou de extra vakken ook kunnen beperken tot enkele (waarschijnlijk) veelgebruikte tags. Bijv: 'eigen tuin' of 'eigen ontdekking'.
met vriendelijke groeten, Ramon Verstraaten

SlechtValk

Citaat van: RamonVerstraaten op augustus 28, 2012, 20:56:34 PM
je zou de extra vakken ook kunnen beperken tot enkele (waarschijnlijk) veelgebruikte tags. Bijv: 'eigen tuin' of 'eigen ontdekking'.

Dat zou de flexibiliteit van "eigen tags" verzinnen teniet doen... de aangegeven situatie, waarin iemand een eigen "onderzoek" doet en daarvoor zijn/haar waarnemingen tagt, zouden een "unieke" of specifiek voor dit doel toegepaste tag vereisen. Maar uiteraard zullen veel tags hergebruikt gworden (en misschien zelfs gebruikelijk worden)... ik zou me een behoorlijk aantal situaties kunnen voorstellen die "gestandaardiseerde" tags kunnen gebruiken (en die niet echt met de "gedrag" instelling gevat kunnen worden), die ook nog zeer interessante informatie kunnen bevatten (zoals "(met) prooi" "parend" "nieuw voor gebied", "(op) drinkplaats", "gelokt (met/op licht)", "(nieuwe) tuinsoort" etc.)

Kortom: keus uit "bestaande" tags is mooi (en zou zeker aangemoedigd moeten worden), maar bij zo'n systeem zou (mijns inziens) ook het bedenken/gebruik van eigen tags onmisbaar zijn.

Voor zover ik dit kan overzien (zonder enige kennis van de inner-workings van waarneming.nl) is het niet zo belangrijk of hier nou een nieuw veld voor gecreëerd wordt, of een bestaand veld (opmerking) gebruikt kan worden, zolang er maar op geselecteerd kan worden/het doorzoekbaar is.

Deze optie zal (net als bijvoorbeeld "weersomstandigheden")  door sommigen volledig genegeerd worden, maar heeft voor hen die daar interesse in hebben potentie om veel interessante informatie te bevatten.
Met Vriendelijke Groeten,
SlechtValk (a.k.a. Stefan)


Na de paartijd gaan de vogels trekken.

hiskodevries

ik zit wat te spelen met de tijd die tussen twee waarnemingen van dezelfde soort, plaats en datum moet zitten om weer een alert te sturen
Gisteren helemaal bewusteloos gealert met ortolanen uit hoenderloo
dat moet beter kunnen

2 uur ?
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Botervlieg

Citaat van: SlechtValk op augustus 29, 2012, 03:05:55 AM
Citaat van: RamonVerstraaten op augustus 28, 2012, 20:56:34 PM
je zou de extra vakken ook kunnen beperken tot enkele (waarschijnlijk) veelgebruikte tags. Bijv: 'eigen tuin' of 'eigen ontdekking'.

Dat zou de flexibiliteit van "eigen tags" verzinnen teniet doen... de aangegeven situatie, waarin iemand een eigen "onderzoek" doet en daarvoor zijn/haar waarnemingen tagt, zouden een "unieke" of specifiek voor dit doel toegepaste tag vereisen. Maar uiteraard zullen veel tags hergebruikt gworden (en misschien zelfs gebruikelijk worden)... ik zou me een behoorlijk aantal situaties kunnen voorstellen die "gestandaardiseerde" tags kunnen gebruiken (en die niet echt met de "gedrag" instelling gevat kunnen worden), die ook nog zeer interessante informatie kunnen bevatten (zoals "(met) prooi" "parend" "nieuw voor gebied", "(op) drinkplaats", "gelokt (met/op licht)", "(nieuwe) tuinsoort" etc.)

Kortom: keus uit "bestaande" tags is mooi (en zou zeker aangemoedigd moeten worden), maar bij zo'n systeem zou (mijns inziens) ook het bedenken/gebruik van eigen tags onmisbaar zijn.

Voor zover ik dit kan overzien (zonder enige kennis van de inner-workings van waarneming.nl) is het niet zo belangrijk of hier nou een nieuw veld voor gecreëerd wordt, of een bestaand veld (opmerking) gebruikt kan worden, zolang er maar op geselecteerd kan worden/het doorzoekbaar is.

Deze optie zal (net als bijvoorbeeld "weersomstandigheden")  door sommigen volledig genegeerd worden, maar heeft voor hen die daar interesse in hebben potentie om veel interessante informatie te bevatten.

Precies. Het gaat juist om de dingen als eigen onderzoekjes, waarbij andere tags gebruikt zullen worden. Als er later blijkt dat sommige tags populair zijn zou je die extra standaard erbij kunnen maken, maar niet ten koste van het zelf kiezen van tags.

Het gaat ook niet alleen om dingen die in je eigen tuin gebeuren. Maar met die tags zou je bij wijze van ook een vogel met ring kunnen volgen. Als je diezelfde vogel al x-keer gezien hebt, dat je dan die waarnemingen aan elkaar koppelt. Qua foto's leuk om de uiterlijke leeftijd te volgen. Qua waarnemingen handig om ze met 1 klik bij elkaar te hebben. Of alle vogels met witte veren. Of ? Ik weet nu vooral even vogeldingen en waterdingen te verzinnen. Alle beestjes die je uit een sloot ofzo hebt geschept.  maar met andere insecten is vast ook wat te bedenken wat interessant is. Dieren met prooi inderdaad of...Alle lieveheersbeestjes of vliegen met infecties/schimmels etc.

Gerard Troost

Citaat van: hiskodevries op augustus 29, 2012, 08:56:14 AM
Gisteren helemaal bewusteloos gealert met ortolanen uit hoenderloo
2 uur ?
hehe :)
Twee uur is best lang. Ik zou 1 uur doen is als default setting. Aanpasbaar bij parameters in "mijn gebruiksinstellingen"?
Groet,
Gerard Troost
www.trektellen.org
www.twitter.com/migrations

www.twitter.com/trektellen

hiskodevries

CiteerAanpasbaar bij parameters in "mijn gebruiksinstellingen"
nope
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

hiskodevries

Citaat van: M. Baltus op augustus 29, 2012, 09:11:51 AM
Citaat van: SlechtValk op augustus 29, 2012, 03:05:55 AM
Citaat van: RamonVerstraaten op augustus 28, 2012, 20:56:34 PM
je zou de extra vakken ook kunnen beperken tot enkele (waarschijnlijk) veelgebruikte tags. Bijv: 'eigen tuin' of 'eigen ontdekking'.

Dat zou de flexibiliteit van "eigen tags" verzinnen teniet doen... de aangegeven situatie, waarin iemand een eigen "onderzoek" doet en daarvoor zijn/haar waarnemingen tagt, zouden een "unieke" of specifiek voor dit doel toegepaste tag vereisen. Maar uiteraard zullen veel tags hergebruikt gworden (en misschien zelfs gebruikelijk worden)... ik zou me een behoorlijk aantal situaties kunnen voorstellen die "gestandaardiseerde" tags kunnen gebruiken (en die niet echt met de "gedrag" instelling gevat kunnen worden), die ook nog zeer interessante informatie kunnen bevatten (zoals "(met) prooi" "parend" "nieuw voor gebied", "(op) drinkplaats", "gelokt (met/op licht)", "(nieuwe) tuinsoort" etc.)

Kortom: keus uit "bestaande" tags is mooi (en zou zeker aangemoedigd moeten worden), maar bij zo'n systeem zou (mijns inziens) ook het bedenken/gebruik van eigen tags onmisbaar zijn.

Voor zover ik dit kan overzien (zonder enige kennis van de inner-workings van waarneming.nl) is het niet zo belangrijk of hier nou een nieuw veld voor gecreëerd wordt, of een bestaand veld (opmerking) gebruikt kan worden, zolang er maar op geselecteerd kan worden/het doorzoekbaar is.

Deze optie zal (net als bijvoorbeeld "weersomstandigheden")  door sommigen volledig genegeerd worden, maar heeft voor hen die daar interesse in hebben potentie om veel interessante informatie te bevatten.

Precies. Het gaat juist om de dingen als eigen onderzoekjes, waarbij andere tags gebruikt zullen worden. Als er later blijkt dat sommige tags populair zijn zou je die extra standaard erbij kunnen maken, maar niet ten koste van het zelf kiezen van tags.

Het gaat ook niet alleen om dingen die in je eigen tuin gebeuren. Maar met die tags zou je bij wijze van ook een vogel met ring kunnen volgen. Als je diezelfde vogel al x-keer gezien hebt, dat je dan die waarnemingen aan elkaar koppelt. Qua foto's leuk om de uiterlijke leeftijd te volgen. Qua waarnemingen handig om ze met 1 klik bij elkaar te hebben. Of alle vogels met witte veren. Of ? Ik weet nu vooral even vogeldingen en waterdingen te verzinnen. Alle beestjes die je uit een sloot ofzo hebt geschept.  maar met andere insecten is vast ook wat te bedenken wat interessant is. Dieren met prooi inderdaad of...Alle lieveheersbeestjes of vliegen met infecties/schimmels etc.
niet helemaal zoals gewenst maar werkt wel http://waarneming.nl/user/view/52304?q=vijver&g=0&from=2000-08-22&to=2012-08-29&prov=0&z=1&sp=0&gb=0&cdna=0&f=0&m=K&zeker=O&month=0&rows=20&only_hidden=0&zoektext=1&page=1
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

HPM


Deze ook. Trefwoord "benadering". Maar ik vang er niet alles mee wat ik zou willen vangen
Herman van der Meer

hiskodevries

Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

HPM

Citaat van: hiskodevries op augustus 29, 2012, 16:27:16 PM
uitleg?

Dat komt kennelijk omdat ik niet altijd dat woord heb gebruikt om aan te geven dat het opgegeven aantal of de lokatie een zo goed mogelijke schatting is. Dat is trouwens niet iets waar ik zo nodig op zou willen zoeken. Het was alleen een voorbeeld van de mogelijkheid.
Als ik zoek met 'e' krijg ik trouwens 3315 van mijn 4862 waarnemingen in de gegeven periode. Dat zullen dan wel alle waarnemingen zijn met iets in het detailveld.

Herman van der Meer

Botervlieg

Leuk Hisko!  ;D Dit gaat in elk geval de goede kant op.

Maar bereikt eigenlijk niet wat je wilt.

Dan moet je echt een woord kiezen wat nergens anders gebruikt wordt. Als je het van te voren weet zou dat wel kunnen.
Hm, ik ga er eens mee prutsen.

Dank je wel!!  :duim: Heel leuk!  :duim:

hiskodevries

CiteerDat zullen dan wel alle waarnemingen zijn met iets in het detailveld.
en welke minstens 'e' bevatten
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

hiskodevries

ik weet het marleen, maar als ik jullie wens echt realiseer krijg ik nog een enorme stortvloed van vervolg wensen waar ik niet op zit te wachten
'ik wil dat een selectie automatisch tag 'x' krijgt', 'ik wil de tags kunnen verbergen voor anderen' , 'ik wil de tags overal kunnen zien'
voor je het weet een week werk.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Botervlieg

#2155
Citaat van: hiskodevries op augustus 29, 2012, 16:52:59 PM
ik weet het marleen, maar als ik jullie wens echt realiseer krijg ik nog een enorme stortvloed van vervolg wensen waar ik niet op zit te wachten
'ik wil dat een selectie automatisch tag 'x' krijgt', 'ik wil de tags kunnen verbergen voor anderen' , 'ik wil de tags overal kunnen zien'
voor je het weet een week werk.

Begrijp ik hoor Hisko, daarom geef ik het zeker een kans om hier eens mee te prutsen. Ik ben hier oprecht al erg blij mee want dit geeft mogelijkheden!

DeLegeVijver, ja dit werkt eigenlijk wel.

Kun je ook hier een foto-overzicht van krijgen? Dat is in veel gevallen wat je wilt. Zoals leeftijden van vogels en soorten in de vijver. Ik weet niet of dat kan met dezelfde zoekformule.
Van ik wil alle foto's van waarnemingen met onderwerp x in het detailveld. Of dat je vanaf de waarnemingen een knop krijgt dat je van deze waarnemingen de foto's wilt zien. Ik weet niet of dat kan?

Groetjes, Marleen

HPM

Citaat van: hiskodevries op augustus 29, 2012, 16:50:50 PM
CiteerDat zullen dan wel alle waarnemingen zijn met iets in het detailveld.
en welke minstens 'e' bevatten

Maar dat zal bij mij wel vrijwel altijd zijn.
Herman van der Meer

hiskodevries

mooi herman, dan voer je een zinloze zoekaktie uit
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

HPM

Citaat van: hiskodevries op augustus 29, 2012, 16:52:59 PM
ik weet het marleen, maar als ik jullie wens echt realiseer krijg ik nog een enorme stortvloed van vervolg wensen waar ik niet op zit te wachten
'ik wil dat een selectie automatisch tag 'x' krijgt', 'ik wil de tags kunnen verbergen voor anderen' , 'ik wil de tags overal kunnen zien'
voor je het weet een week werk.

Ook de commentaarvelden bij foto's en geluiden doorzoeken.  Vroeger waren er twee commentaarvelden, dus dat ene oude moet ook doorzocht kunnen worden. Uiteraard Boleaans zoeken.
Ik kan ze wel verzinnen hoor.
Herman van der Meer

HPM

Citaat van: hiskodevries op augustus 29, 2012, 17:04:19 PM
mooi herman, dan voer je een zinloze zoekaktie uit

Speciaal voor de gelegenheid. Zoals ik zei, als voorbeeld.
Herman van der Meer