Wensen voor Waarneming.nl

Gestart door hiskodevries, januari 04, 2009, 14:17:57 PM

Vorige topic - Volgende topic

Gerard Troost

herman, dat jij "lijsters" niet leuk vind betekend niet dat het voorstel om 2 lkjsten metvelkaa te vergelijken een dom voorstel is. Ik heb ook wel eens gedacht dat zo n funcyie handig zou zijn.

daarnaast zou ik graag kunnen filteren op minimum aantal (bijv alle waarnemingen van Roodhalsgans in Observado van meer dan 50 vogels)
Groet,
Gerard Troost
www.trektellen.org
www.twitter.com/migrations

www.twitter.com/trektellen

HPM

Citaat van: gtroost op februari 11, 2012, 02:23:01 AM
herman, dat jij "lijsters" niet leuk vind betekend niet dat het voorstel om 2 lkjsten metvelkaa te vergelijken een dom voorstel is.
...

Als je goed gelezen had zou je hebben gezien dat ik mij niet tegen lijsters heb uitgesproken en niet heb gezegd dat ik de wens dom vind. Je zou dan ook hebben gezien dat er niet gevraagd wordt om een functie om twee lijsten met elkaar te kunnen vergelijken maar om de nummers 1 en 2 met elkaar te kunnen vergelijken en dat ik de uitkomst van de gevraagde vergelijking gegeven heb zonder dat er zo'n functie is.
Herman van der Meer

Gerard Troost

Citaat van: HPM op februari 11, 2012, 08:42:48 AM
Als je goed gelezen had zou je hebben gezien dat ik mij niet tegen lijsters heb uitgesproken en niet heb gezegd dat ik de wens dom vind. Je zou dan ook hebben gezien dat er niet gevraagd wordt om een functie om twee lijsten met elkaar te kunnen vergelijken maar om de nummers 1 en 2 met elkaar te kunnen vergelijken en dat ik de uitkomst van de gevraagde vergelijking gegeven heb zonder dat er zo'n functie is.
Je reageert op een vraag die iemand aan Hisko stelt op een in mijn ogen nogal afwijzende manier. Als ik dan tussen de regels door lees leg ik dat uit zoals ik het omschreven heb. Maar ik kan het natuurlijk fout hebben.
(En waar ik een beetje verbaast over was is dat jij voor Hisko reageerd, hoe kun jij nu weten hoe snel Hisko zoiets maak-> ik gok dat Hisko in die zelfde paar minuten een soortgelijke functie heeft gemaakt...)
Groet,
Gerard Troost
www.trektellen.org
www.twitter.com/migrations

www.twitter.com/trektellen

HPM

Citaat van: gtroost op februari 11, 2012, 11:49:19 AM
Citaat van: HPM op februari 11, 2012, 08:42:48 AM
Als je goed gelezen had zou je hebben gezien dat ik mij niet tegen lijsters heb uitgesproken en niet heb gezegd dat ik de wens dom vind. Je zou dan ook hebben gezien dat er niet gevraagd wordt om een functie om twee lijsten met elkaar te kunnen vergelijken maar om de nummers 1 en 2 met elkaar te kunnen vergelijken en dat ik de uitkomst van de gevraagde vergelijking gegeven heb zonder dat er zo'n functie is.
Je reageert op een vraag die iemand aan Hisko stelt op een in mijn ogen nogal afwijzende manier. Als ik dan tussen de regels door lees leg ik dat uit zoals ik het omschreven heb. Maar ik kan het natuurlijk fout hebben.
(En waar ik een beetje verbaast over was is dat jij voor Hisko reageerd, hoe kun jij nu weten hoe snel Hisko zoiets maak-> ik gok dat Hisko in die zelfde paar minuten een soortgelijke functie heeft gemaakt...)

Ach ja, als Hisko in de bestaande functie 'vergelijk mijn lijst' alleen maar een waarnemersnummer hoeft te veranderen in het gewenste nummer is het inderdaad niet veel werk. Maar het ging mij erom waarom iemand vraagt om alleen de nummers 1 en 2 te kunnen vergelijken. Dan kan een ander met evenveel recht gaan vragen om een knopje voor bijvoorbeeld de nummers 6 en 7 omdat hij daar toevallig in geinteresseerd is.

Ietsje verder denken dan je neus lang is en het belang van je wens afwegen tegen het programmeerwerk wat er voor nodig en de invloed die het eventueel heeft op de performance van de site lijken mij wel nuttig. Een belangrijke vraag is denk ik hoe vaak zo'n gevraagde nieuwe functie gebruikt zal worden. Ik kan me voorstellen dat de vragensteller dat in dit geval zelf maar eenmaal zal doen, of misschien eenmaal per jaar. Zoveel verandert er tenslotte niet bij die eerste twee toplijsters.

Als gebruiker van de site ben ik geintereseerd in nieuw voorgestelde functies en ik heb zelf regelmatig suggesties om meer inzichtverschaffende informatie uit de database te halen (die ook niet allemaal worden gehonoreerd), maar ik heb geen belang bij duizenden knopjes voor obscure en ad-hoc bedachte functies en een door die functies vertraagde site. Ik neem aan dat dat voor alle gebruikers geldt. Ik haal ook regelmatig info uit de database waarvoor geen functie is ingebouwd. Als service heb ik dat in dit geval ook gedaan, waarmee de vraag voor waarschijnlijk lange tijd is beantwoord.

Herman van der Meer

Gerard Troost

Citaat van: HPM op februari 11, 2012, 12:34:46 PMMaar het ging mij erom waarom iemand vraagt om alleen de nummers 1 en 2 te kunnen vergelijken.
Als je nu eens goed leest, daar wordt helemaal niet opgevraagd, daar wordt alleen de vraag in de 3e post mee geïllustreerd (er staat "bijv") in de eerdere 2 staat erg duidelijk de tekst "twee zelf te kiezen waarnemers".

de rest van je vorig post negeer ik maar even.
Groet,
Gerard Troost
www.trektellen.org
www.twitter.com/migrations

www.twitter.com/trektellen

HPM

Citaat van: gtroost op februari 11, 2012, 19:09:43 PM
Citaat van: HPM op februari 11, 2012, 12:34:46 PMMaar het ging mij erom waarom iemand vraagt om alleen de nummers 1 en 2 te kunnen vergelijken.
Als je nu eens goed leest, daar wordt helemaal niet opgevraagd, daar wordt alleen de vraag in de 3e post mee geïllustreerd (er staat "bijv") in de eerdere 2 staat erg duidelijk de tekst "twee zelf te kiezen waarnemers".

de rest van je vorig post negeer ik maar even.

Ik wacht rustig af.
Herman van der Meer

Have

Citaat van: HPM op februari 11, 2012, 20:10:28 PM
Citaat van: gtroost op februari 11, 2012, 19:09:43 PM
Citaat van: HPM op februari 11, 2012, 12:34:46 PMMaar het ging mij erom waarom iemand vraagt om alleen de nummers 1 en 2 te kunnen vergelijken.
Als je nu eens goed leest, daar wordt helemaal niet opgevraagd, daar wordt alleen de vraag in de 3e post mee geïllustreerd (er staat "bijv") in de eerdere 2 staat erg duidelijk de tekst "twee zelf te kiezen waarnemers".

de rest van je vorig post negeer ik maar even.

Ik wacht rustig af.

Precies Gerard.
Omdat Herman mijn oorspronkelijke vraag niet begreep, heb ik dit gelardeerd met een voorbeeld. Nu doet Herman net of dat dit voorbeeldje identiek was aan mijn wens.
Voor de duidelijkheid, mijn wens is het om de lijsten van twee vrij te kiezen waarnemers met elkaar te kunnen vergelijken.
Ik kan me niet voorstellen, dat het argument van Herman (extra belasting van het systeem) hout snijdt. Immers de query die nu al kan worden uitgevoerd, namelijk het vergelijken van de eigen lijst met de lijst van een willekeurige waarnemer, lijkt mij technisch niet wezenlijk anders dan datgene wat ik voorstel.

Groet,
Helena

HPM

Citaat van: Have op februari 11, 2012, 21:15:52 PM
Citaat van: HPM op februari 11, 2012, 20:10:28 PM
Citaat van: gtroost op februari 11, 2012, 19:09:43 PM
Citaat van: HPM op februari 11, 2012, 12:34:46 PMMaar het ging mij erom waarom iemand vraagt om alleen de nummers 1 en 2 te kunnen vergelijken.
Als je nu eens goed leest, daar wordt helemaal niet opgevraagd, daar wordt alleen de vraag in de 3e post mee geïllustreerd (er staat "bijv") in de eerdere 2 staat erg duidelijk de tekst "twee zelf te kiezen waarnemers".

de rest van je vorig post negeer ik maar even.

Ik wacht rustig af.

Precies Gerard.
Omdat Herman mijn oorspronkelijke vraag niet begreep, heb ik dit gelardeerd met een voorbeeld. Nu doet Herman net of dat dit voorbeeldje identiek was aan mijn wens.
Voor de duidelijkheid, mijn wens is het om de lijsten van twee vrij te kiezen waarnemers met elkaar te kunnen vergelijken.
Ik kan me niet voorstellen, dat het argument van Herman (extra belasting van het systeem) hout snijdt. Immers de query die nu al kan worden uitgevoerd, namelijk het vergelijken van de eigen lijst met de lijst van een willekeurige waarnemer, lijkt mij technisch niet wezenlijk anders dan datgene wat ik voorstel.

Groet,
Helena

Elke nieuw functie genereert zijn eigen belasting als hij niet is ter vervanging van een al bestaande functie.
Overigens doe ik niet net of ... maar heb ik het verkeerd opgevat. Niet goed gelezen als je dat beter uitkomt.

Herman van der Meer

RoelofdeB

Sinds jaren bestaat er op het net een kleine site, NLBIF, waar je door het trekken van een polygoontje om een bepaald gebied waarnemingen uit een DB kan trekken. Superhandig tooltje om in te bouwen in de eccursieplanner van waarneming.nl. zou ik denken. In plaats van een soms grote lijst waarnemingen die je allemaal los moet aanklikken om te zien waar de waarneming is gedaan, kun je namelijk met NLBIF meteen een kaartweergave zien met stippen waar een soort precies is gezien in het gepolygoniseerde gebied.

August

Is het mogelijk om bij vogels, ook ergens vrouwtype in te voeren. Nu staat er onbekend, man, vrouw. Maar bij bepaalde soorten is dat niet altijd mogelijk bv 2 kj Nonnetje.  Kan ook bij bv kleed staan.
August van Rijn

Jeroen Nagtegaal

Citaat van: August op februari 12, 2012, 12:08:38 PM
Is het mogelijk om bij vogels, ook ergens vrouwtype in te voeren. Nu staat er onbekend, man, vrouw. Maar bij bepaalde soorten is dat niet altijd mogelijk bv 2 kj Nonnetje.  Kan ook bij bv kleed staan.
Lijkt me dat (bij vogels) het aantal optie omtrent kleed en gedrag kan worden uitegbreid.
Zo kun je een 2kj man meerkoet gevangen hebben, die ook gekleurringd en afwijkend is.
Nu zou zo'n Meerkoet ingevoerd moeten worden als afwijkend en vangst
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Botervlieg

Citaat van: M. Baltus op januari 10, 2012, 12:29:11 PM
Kan bij geleedpotige het kleed "onvolwassen" worden toegevoegd?

Jonge spin of pissebed is geen larve/nimf volgens mij, maar gewoon 'onvolwassen' of een stadium maar dat wordt wat teveel gedoe denk ik.

Ik heb op het bericht hierboven nog geen reactie ontvangen. Ik zou graag willen weten of er naar gekeken is en wat er mee is gebeurt of gaat gebeuren.

Iets wat hierop aansluit:
Zou bij vogels bij kleed of gedrag, weet niet echt waar het past, iets mogen komen als "ziek/gewond" ?

Ik ben nu in Haarlem al een paar keer vogels met een gezwel tegengekomen en zou graag de waarnemingen/foto's daarop willen kunnen filteren.
Zodat snel te zien is of het dezelfde vogels betreft of vogels in een zelfde gebied.

Verkeersslachtoffer is het meestal niet, afwijkend is het ook niet, dood/vondst is het niet want ze leven nog, etc.

hiskodevries

marleen, bij dat soort aanvragen moet je je afvragen wat kan ' men'  met zo`n gegeven.
als we alles zouden toevoegen we aangevraagd wordt staan straks 300 kleden en 400 aktiviteiten per soortgroep, waar de invoerder geen goede keuze bij kan maken en de raadpleger niet veel mee kan.
in 2012 2 gewonde kauwen en in 2011 1 wat is de conclusie ?
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

HPM

Een voorbeeld:
In het bestand zitten vier vindbare (via foto's) waarnemingen van vogels met gedrag 'vangst door kat'. In twee gevallen gaat het om vangst door hond.
Herman van der Meer

Botervlieg

Citaat van: hiskodevries op februari 12, 2012, 16:25:44 PM
marleen, bij dat soort aanvragen moet je je afvragen wat kan ' men'  met zo`n gegeven.
als we alles zouden toevoegen we aangevraagd wordt staan straks 300 kleden en 400 aktiviteiten per soortgroep, waar de invoerder geen goede keuze bij kan maken en de raadpleger niet veel mee kan.
in 2012 2 gewonde kauwen en in 2011 1 wat is de conclusie ?

Hallo Hisko,

Bedankt voor je reactie. Ik snap dat niet alles kan toegevoegd worden, vandaar dat ik het gewoon vroeg. Mijn reden is dat je dan kunt opzoeken of het dezelfde vogels betreft of in hetzelfde gebied. Het lijkt mij persoonlijk nuttig omdat je dan maatregelen kunt treffen of extra alert kunt zijn. Het kan denk ik ook interessant zijn voor organisaties.

Om te weten of er bijv ergens vervuiling is waar de vogels ziek van worden. Of zoals nu voert iedereen in de winter, eerlijk gezegd maak ik niet elke dag de voederplaats schoon en vers voer, als ik zou weten dat hier zieke vogels komen, dan kun je wel extra schoonmaken of tijdelijk stoppen met voeren om te proberen de verspreiding in elk geval niet te stimuleren. (Voorkomen van verspreiding kun je niet, I know).

Kijk, bij 1 vogel heb je daar niet veel aan. Tenminste, dan is de kans dat het "toeval" is of "wel meevalt" vrij groot. Maar als er veel vogels ziek zijn, zoals bij "het geel" waar eerder ergens een topic over was, dan denk ik dat dat wel nuttig kan zijn.

Ik heb zoals ik schreef afgelopen maanden 2 vogels gezien met zwelling, ik vraag me af of andere waarnemers hier in de buurt ook vogels met zwellingen vinden. In mijn eentje kan ik dat niet in kaart brengen, terwijl juist met waarneming, waar andere mensen dat ook doen, kun je gezamenlijk die informatie verzamelen. Er hoeft niets aan de hand te zijn, maar ik weet dat niet omdat ik die info van anderen niet heb. Ik vind het wel opvallend, 2 vogels met zwellingen in 2 maanden. Afgelopen 3 jaar zag ik er niet één.

Citaat van: HPM op februari 12, 2012, 16:36:47 PM
Een voorbeeld:
In het bestand zitten vier vindbare (via foto's) waarnemingen van vogels met gedrag 'vangst door kat'. In twee gevallen gaat het om vangst door hond.
Dat snap ik herman, dat dat niet allemaal apart kan. Maar ik denk dat hierbij ook weinig/geen verschil is in het gevolg. Maar ziek/gewond is wel wat anders dan verkeersslachtoffer of vondst/dood. Daar kan/moet je andere maatregelen voor treffen.

Vind ik.

Het is aan Hisko of hij het daar mee eens is.

Jan vH

Citaat van: M. Baltus op februari 12, 2012, 15:57:21 PM
Citaat van: M. Baltus op januari 10, 2012, 12:29:11 PM
Kan bij geleedpotige het kleed "onvolwassen" worden toegevoegd?

Jonge spin of pissebed is geen larve/nimf volgens mij, maar gewoon 'onvolwassen' of een stadium maar dat wordt wat teveel gedoe denk ik.

Ik heb op het bericht hierboven nog geen reactie ontvangen. Ik zou graag willen weten of er naar gekeken is en wat er mee is gebeurt of gaat gebeuren.

Een nimf is een onvolwassen exemplaar, zie deze omschrijving van Soortenbank.nl: "een jong exemplaar van die insecten, die een onvolledige gedaanteverwisseling hebben. De nimfen lijken gewoonlijk sterk op de volwassen dieren, afgezien van het feit dat de vleugels niet volledig ontwikkeld zijn; ze eten gewoonlijk hetzelfde soort voedsel als de volwassen dieren." Al klopt 'insecten' in die omschrijving ook niet, het geldt ook voor spinnen en verwanten.

Wel ik wel vreemd vind is dat er in de handleiding helemaal niets over de verschillende soorten gedrag en kleed staat. Het lijkt me wel goed om dat toe te voegen.

Ik zie dat de handleiding ook nog uitgaat van de oude menu-indeling (met onder andere 'Overzichten'). Dat lijkt me ook een beetje verwarrend, als je niet weet hoe het menu er eerst uitzag. Het zou mooi zijn als dat aangepast werd.
Jan van Harten
Validator Plantengallen

Botervlieg

Citaat van: Jan vH op februari 12, 2012, 18:51:32 PM
Citaat van: M. Baltus op februari 12, 2012, 15:57:21 PM
Citaat van: M. Baltus op januari 10, 2012, 12:29:11 PM
Kan bij geleedpotige het kleed "onvolwassen" worden toegevoegd?

Jonge spin of pissebed is geen larve/nimf volgens mij, maar gewoon 'onvolwassen' of een stadium maar dat wordt wat teveel gedoe denk ik.

Ik heb op het bericht hierboven nog geen reactie ontvangen. Ik zou graag willen weten of er naar gekeken is en wat er mee is gebeurt of gaat gebeuren.

Een nimf is een onvolwassen exemplaar, zie deze omschrijving van Soortenbank.nl: "een jong exemplaar van die insecten, die een onvolledige gedaanteverwisseling hebben. De nimfen lijken gewoonlijk sterk op de volwassen dieren, afgezien van het feit dat de vleugels niet volledig ontwikkeld zijn; ze eten gewoonlijk hetzelfde soort voedsel als de volwassen dieren." Al klopt 'insecten' in die omschrijving ook niet, het geldt ook voor spinnen en verwanten.

Bedankt Jan, ik weet idd dat nimf een onvolwassen is. Maar zoals ik schreef. Een jonge spin noem je volgens mij niet nimf.

Jan vH

Citaat van: M. Baltus op februari 12, 2012, 19:00:45 PM
Citaat van: Jan vH op februari 12, 2012, 18:51:32 PM
Citaat van: M. Baltus op februari 12, 2012, 15:57:21 PM
Citaat van: M. Baltus op januari 10, 2012, 12:29:11 PM
Kan bij geleedpotige het kleed "onvolwassen" worden toegevoegd?

Jonge spin of pissebed is geen larve/nimf volgens mij, maar gewoon 'onvolwassen' of een stadium maar dat wordt wat teveel gedoe denk ik.

Ik heb op het bericht hierboven nog geen reactie ontvangen. Ik zou graag willen weten of er naar gekeken is en wat er mee is gebeurt of gaat gebeuren.

Een nimf is een onvolwassen exemplaar, zie deze omschrijving van Soortenbank.nl: "een jong exemplaar van die insecten, die een onvolledige gedaanteverwisseling hebben. De nimfen lijken gewoonlijk sterk op de volwassen dieren, afgezien van het feit dat de vleugels niet volledig ontwikkeld zijn; ze eten gewoonlijk hetzelfde soort voedsel als de volwassen dieren." Al klopt 'insecten' in die omschrijving ook niet, het geldt ook voor spinnen en verwanten.

Bedankt Jan, ik weet idd dat nimf een onvolwassen is. Maar zoals ik schreef. Een jonge spin noem je volgens mij niet nimf.

Misschien goed om dan even na te vragen hoe het zit bij de afdeling 'Spinachtigen'?
Jan van Harten
Validator Plantengallen

Botervlieg

Citaat van: Jan vH op februari 12, 2012, 19:04:36 PM
Citaat van: M. Baltus op februari 12, 2012, 19:00:45 PM
Citaat van: Jan vH op februari 12, 2012, 18:51:32 PM
Citaat van: M. Baltus op februari 12, 2012, 15:57:21 PM
Citaat van: M. Baltus op januari 10, 2012, 12:29:11 PM
Kan bij geleedpotige het kleed "onvolwassen" worden toegevoegd?

Jonge spin of pissebed is geen larve/nimf volgens mij, maar gewoon 'onvolwassen' of een stadium maar dat wordt wat teveel gedoe denk ik.

Ik heb op het bericht hierboven nog geen reactie ontvangen. Ik zou graag willen weten of er naar gekeken is en wat er mee is gebeurt of gaat gebeuren.

Een nimf is een onvolwassen exemplaar, zie deze omschrijving van Soortenbank.nl: "een jong exemplaar van die insecten, die een onvolledige gedaanteverwisseling hebben. De nimfen lijken gewoonlijk sterk op de volwassen dieren, afgezien van het feit dat de vleugels niet volledig ontwikkeld zijn; ze eten gewoonlijk hetzelfde soort voedsel als de volwassen dieren." Al klopt 'insecten' in die omschrijving ook niet, het geldt ook voor spinnen en verwanten.

Bedankt Jan, ik weet idd dat nimf een onvolwassen is. Maar zoals ik schreef. Een jonge spin noem je volgens mij niet nimf.

Misschien goed om dan even na te vragen hoe het zit bij de afdeling 'Spinachtigen'?

Zal ik doen, dank je wel voor je hulp.

Wouter van der Ham

Ik zou het fijn vinden als er een bijvoorbeeld een rode streep tussen je waarneming komt na een dag. Dat lijkt mij veel makkelijker om te zien wat jij of iemand anders op een dag heeft gezien. Ook is het fijn als je meerdere dagen achter elkaar naar hetzelfde gebied gaat.
Wouter van der Ham

Tussen de 11 en 25 jaar? www.JNM.nl

hiskodevries

wat dacht je van spelen met begin en einddatum?
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Gerard Troost

Citaat van: wouteren3 op februari 14, 2012, 15:14:18 PM
Ik zou het fijn vinden als er een bijvoorbeeld een rode streep tussen je waarneming komt na een dag. Dat lijkt mij veel makkelijker om te zien wat jij of iemand anders op een dag heeft gezien. Ook is het fijn als je meerdere dagen achter elkaar naar hetzelfde gebied gaat.
:duim:
Groet,
Gerard Troost
www.trektellen.org
www.twitter.com/migrations

www.twitter.com/trektellen

matthhiasdb

Beste,

Ik zocht eens in het "archief" van dit forum en vond een gelijkaardige vraag al terug in 2006 met een negatief antwoord. Maar op 6 jaar tijd kan er al wat veranderen, dus....
Een vraagje; is er een mogelijkheid om een soort van "favoriete gebieden" toe te voegen? Iets als "mijn gebieden" maar dan niet per sé met eigen grenzen en vooral minder beperkt qua oppervlakte. Dan kan je je eigen omgeving wat beter in de gaten houden en je favoriete gebiedjes snel raadplegen...
Ik ken de regionale waarnemingschermen al, maar 't probleem zit daar dat als je juist op de grens van 2 a 3 regio's zit, het ook weer wat meer werk vraagt...

Dank!
Matthias


hiskodevries

Matthias.
Nee
Ik denk dat genoeg overzichten te krijgen zijn die vrijwel aan je wensen voldoen.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

JRoosma

Een oude wens van mij die enkele jaren geleden niet realiseerbaar was:

Het volgende scherm>


www.waarneming.nl/start_rijkdom.php

Is in mijn ogen 1 van de topschermen van waarneming.nl. Dit geeft de biodiversiteit weer van alle (of voor sommigen/werkgroepen interessanter: 1) soortgroepen. Als ik dan naar al die Google Earth kaartjes kijk bij bv soortoverzicht>kaarten, dan zou van dit scherm toch ook wel wat moois te maken zijn?

Een verbetering zou ik al mooi vinden:
Ik zie nu amper waar mijn eigen woonplaats is bijvoorbeeld! Een leuke verbetering bv die uit dit scherm zou kunnen komen is dat lege plekken van bepaalde soortgroepen beter (eventueel methodisch) opgevuld kunnen worden (in mijn geval Libellen in Friesland bv) Ik zou in de eerste plaats een inzoom mogelijkheid mooi vinden op provincienivo.

Is dit nowadays misschien realiseerbaar?

Jaring Roosma

nielsyese

Citaat van: JRoosma op februari 17, 2012, 22:23:01 PM
Een oude wens van mij die enkele jaren geleden niet realiseerbaar was:

Het volgende scherm>


www.waarneming.nl/start_rijkdom.php

Is in mijn ogen 1 van de topschermen van waarneming.nl. Dit geeft de biodiversiteit weer van alle (of voor sommigen/werkgroepen interessanter: 1) soortgroepen. Als ik dan naar al die Google Earth kaartjes kijk bij bv soortoverzicht>kaarten, dan zou van dit scherm toch ook wel wat moois te maken zijn?

Een verbetering zou ik al mooi vinden:
Ik zie nu amper waar mijn eigen woonplaats is bijvoorbeeld! Een leuke verbetering bv die uit dit scherm zou kunnen komen is dat lege plekken van bepaalde soortgroepen beter (eventueel methodisch) opgevuld kunnen worden (in mijn geval Libellen in Friesland bv) Ik zou in de eerste plaats een inzoom mogelijkheid mooi vinden op provincienivo.

Is dit nowadays misschien realiseerbaar?
Dat vind ik inderdaad ook een goed idee. Zodat je een vergelijkbaar plaatje kan opvragen als dit: http://waarneming.nl/soort/maps/1384?from=2011-02-18&to=2012-02-18&grid=1000&prov=12&only_valid=0
Met vriendelijke groet, Niels-Jan Dek

hiskodevries

Citaat van: JRoosma op februari 17, 2012, 22:23:01 PM
Een oude wens van mij die enkele jaren geleden niet realiseerbaar was:

Het volgende scherm>


www.waarneming.nl/start_rijkdom.php

Is in mijn ogen 1 van de topschermen van waarneming.nl. Dit geeft de biodiversiteit weer van alle (of voor sommigen/werkgroepen interessanter: 1) soortgroepen. Als ik dan naar al die Google Earth kaartjes kijk bij bv soortoverzicht>kaarten, dan zou van dit scherm toch ook wel wat moois te maken zijn?

Een verbetering zou ik al mooi vinden:
Ik zie nu amper waar mijn eigen woonplaats is bijvoorbeeld! Een leuke verbetering bv die uit dit scherm zou kunnen komen is dat lege plekken van bepaalde soortgroepen beter (eventueel methodisch) opgevuld kunnen worden (in mijn geval Libellen in Friesland bv) Ik zou in de eerste plaats een inzoom mogelijkheid mooi vinden op provincienivo.

Is dit nowadays misschien realiseerbaar?
Jaring, vermoedelijk wel b.v. http://waarneming.nl/gmap_sprinkhanen.php zoals gebruikt bij het sprinkhanen project.
ht probleem is dat nog erg veel gebruikers met internet explorer knoeien en de combinatie i.e. en google maps is geen goed huwelijk.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Gerard Troost

Citaat van: hiskodevries op februari 18, 2012, 17:31:04 PM
Jaring, vermoedelijk wel b.v. http://waarneming.nl/gmap_sprinkhanen.php zoals gebruikt bij het sprinkhanen project.
ht probleem is dat nog erg veel gebruikers met internet explorer knoeien en de combinatie i.e. en google maps is geen goed huwelijk.
Ik vind die Google kaartjes het echt helemaal niets, geef mij maar die mooie kaartjes zoals in de "rijkdom". (Al snap ik de vraag van mbt het inzoomen op je regio, daar wellicht wel gmaps).
Groet,
Gerard Troost
www.trektellen.org
www.twitter.com/migrations

www.twitter.com/trektellen

Gerard Troost

ik kwam deze http://waarneming.nl/search_advanced.php tegen. Geniaal spul! Mag die ook gekoppeld worden aan het zoekboxje op de startpagina? Alvast veel dank.
Groet,
Gerard Troost
www.trektellen.org
www.twitter.com/migrations

www.twitter.com/trektellen

rudi

hallo!
ik heb een klein probleempje met waarneming . nl
als ik bijvoorbeeld mijn waarnemingen bekijk, dan krijg ik een pagina, pagina 1
dan kan ik onderaan de pagina op 2,3 etc. drukken dan krijg ik pagina 2,3 etc.
die pagina cijfertjes zijn nogal klein, als ik op pagina 2 zit, dan is het cijfer 2 een andere kleur dan de cijfers van de andere pagina's: die zijn blauw.
Mijn verzoek is of de cijfers die actief zijn een duidelijkere andere kleur kunnen krijgen, zodat ik snel kan zien op welke pagina ik zit.Nu bedien ik me van de < en > om naar een andere pagina te gaan. de kleur is namelijk zeer functioneel in deze situatie, in andere situaties is dit minder van belang: dat de diersoort een andere kleur heeft dan de gebiedsnaam, dat deert niet, maar die pagina nummers zijn onduidelijk.
Het is maar een klein probleempje, of het opgelost kan worden weet ik niet, verder loopt de site prima!
Mijn favoriet: Visdief !
Begonnen mei 2011.
Totaal 62.000 waarnemingen.
Totaal 1170 (alle) soorten.
246 vogelsoorten.
Vriendelijke groet,
R Wortelboer