Wensen voor Waarneming.nl

Gestart door hiskodevries, januari 04, 2009, 14:17:57 PM

Vorige topic - Volgende topic

hiskodevries

lars, als je aantal sterren kiest selecteerd die alle foto`s met dat aantal sterren en hoger
b.v. je kiest 4 sterren
dan worden alle foto`s getoond waarbij minimaal 1 waardering zit van 4 of 5 sterren
soort zoeken is nu sterk verbeterd, wel eerst een soortgroep kiezen
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

hiskodevries

jullie wennen daar wel aan
dat soort zoeken naar een soort gooide geregeld de database plat
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

firecrest

Citaat van: hiskodevries op december 12, 2011, 19:00:05 PM
lars, als je aantal sterren kiest selecteerd die alle foto`s met dat aantal sterren en hoger
b.v. je kiest 4 sterren
dan worden alle foto`s getoond waarbij minimaal 1 waardering zit van 4 of 5 sterren
soort zoeken is nu sterk verbeterd, wel eerst een soortgroep kiezen
Ok, dan snap ik het sterren systeem. Het is misschien logischer om het gemiddeld aantal sterren te kunnen selecteren, maar dat is voor iedereen misschien verschillend...
Soort zoeken had ik nog niet goed begrepen, maar nu gevonden. Het zal even wennen zijn, maar het werkt goed :duim:

xenion

Citaat van: hiskodevries op december 12, 2011, 19:01:05 PM
jullie wennen daar wel aan
dat soort zoeken naar een soort gooide geregeld de database plat
Hoe is dat nu de bedoeling dan?
Groeten,
Martin

hiskodevries

Probeer het scherm maar eens uit
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

xenion

Groeten,
Martin

Botervlieg

Citaat van: hiskodevries op december 12, 2011, 19:56:23 PM
Probeer het scherm maar eens uit

Ik kan bij mijn foto's geen "........ onbekend" meer bekijken.
(Althans, ik kan het niet vinden).

Groetjes, Marleen

xenion

Citaat van: hiskodevries op december 12, 2011, 19:56:23 PM
Probeer het scherm maar eens uit
Ik zal wel iets fout doen:
- Ik zoek foto's van een specifieke soort: vanaf het fotoscherm 6x klikken (soortgroep, soort) om 1 soort te kunnen selecteren, en dan zoek ik in een lijst met veel te veel soorten, en er staan bovendien geen wetenschappelijke namen in...
- Als ik alle foto's van 1 genus opzoek moet ik 9 (!) keer klikken (soortgroep, familie, genus) en dan moet ik bovendien verplicht weten in welke familie die thuishoort...
Groeten,
Martin


Botervlieg


hiskodevries

Citaat van: xenion op december 12, 2011, 20:04:44 PM
Citaat van: hiskodevries op december 12, 2011, 19:56:23 PM
Probeer het scherm maar eens uit
Ik zal wel iets fout doen:
- Ik zoek foto's van een specifieke soort: vanaf het fotoscherm 6x klikken (soortgroep, soort) om 1 soort te kunnen selecteren, en dan zoek ik in een lijst met veel te veel soorten, en er staan bovendien geen wetenschappelijke namen in...
- Als ik alle foto's van 1 genus opzoek moet ik 9 (!) keer klikken (soortgroep, familie, genus) en dan moet ik bovendien verplicht weten in welke familie die thuishoort...
Ik kijk morgen even of dat zoekveld nog ergens tussen past, want je mist idd zoeken op wet. Naam.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0


Botervlieg

Citaat van: Jeroen Nagtegaal op december 12, 2011, 21:12:00 PM
Citaat van: M. Baltus op december 12, 2011, 20:44:26 PM
Citaat van: Jeroen Nagtegaal op december 12, 2011, 20:41:33 PM
Citaat van: M. Baltus op december 12, 2011, 20:02:35 PM
Citaat van: hiskodevries op december 12, 2011, 19:56:23 PM
Probeer het scherm maar eens uit

Ik kan bij mijn foto's geen "........ onbekend" meer bekijken.
(Althans, ik kan het niet vinden).

Groetjes, Marleen
Kan wel is even weten hoe Wrn.nl werkt. Zie: http://waarneming.nl/user/photos/52304?groep=1&sex=0&z=1&fam=0&specie=18926&s%5B%5D=S&s%5B%5D=H&s%5B%5D=M&s%5B%5D=Y&s%5B%5D=V&s%5B%5D=I&s%5B%5D=F&k%5B%5D=0&a%5B%5D=0&from=2006-12-12&to=2011-12-12&maand=0&jaar=0&seasons=0&exo_not=0&exo_only=0&sure=1&stars=0&prov=0&validatie=B&rows=3&cols=4

Dank je wel, Jeroen.

Zelf ook even geprobeerd. Bij vogels zie ik het direct. Maar korstmos onbekend bijv. kan ik niet vinden. Kijk ik er overheen?
2 sec.... http://waarneming.nl/user/photos/52304?groep=12&sex=0&z=1&fam=0&specie=18577&s%5B%5D=S&s%5B%5D=H&s%5B%5D=M&s%5B%5D=Y&s%5B%5D=V&s%5B%5D=I&s%5B%5D=F&k%5B%5D=0&a%5B%5D=0&from=2006-12-12&to=2011-12-12&maand=0&jaar=0&seasons=0&exo_not=0&exo_only=0&sure=1&stars=0&prov=0&validatie=B&rows=3&cols=4

Sorry hoor, maar hier wordt je toch gestoord kierewiet niet-vrolijk van? Je moet dus serieus alle soorttypes selecteren voor je korstmos onbekend kunt vinden. Dat verzint toch niemand?

Dank je wel, Jeroen.

Hisko sorry, maar dit is echt een flinke achteruitgang van (de mogelijkheden van) waarneming, wat mij betreft.  :wrong:

Ik kijk zeer uit naar de terugkomst van de zoekbalk. Begreep dat die weer terug in aantocht is.  :right:

Citaat van: hiskodevries op december 12, 2011, 21:00:37 PM
Ik kijk morgen even of dat zoekveld nog ergens tussen past, want je mist idd zoeken op wet. Naam.

Gerard Troost

Groet,
Gerard Troost
www.trektellen.org
www.twitter.com/migrations

www.twitter.com/trektellen

Jeroen Nagtegaal

Citaat van: M. Baltus op december 12, 2011, 21:26:28 PM
Citaat van: Jeroen Nagtegaal op december 12, 2011, 21:12:00 PM
Citaat van: M. Baltus op december 12, 2011, 20:44:26 PM
Citaat van: Jeroen Nagtegaal op december 12, 2011, 20:41:33 PM
Citaat van: M. Baltus op december 12, 2011, 20:02:35 PM
Citaat van: hiskodevries op december 12, 2011, 19:56:23 PM
Probeer het scherm maar eens uit

Ik kan bij mijn foto's geen "........ onbekend" meer bekijken.
(Althans, ik kan het niet vinden).

Groetjes, Marleen
Kan wel is even weten hoe Wrn.nl werkt. Zie: http://waarneming.nl/user/photos/52304?groep=1&sex=0&z=1&fam=0&specie=18926&s%5B%5D=S&s%5B%5D=H&s%5B%5D=M&s%5B%5D=Y&s%5B%5D=V&s%5B%5D=I&s%5B%5D=F&k%5B%5D=0&a%5B%5D=0&from=2006-12-12&to=2011-12-12&maand=0&jaar=0&seasons=0&exo_not=0&exo_only=0&sure=1&stars=0&prov=0&validatie=B&rows=3&cols=4

Dank je wel, Jeroen.

Zelf ook even geprobeerd. Bij vogels zie ik het direct. Maar korstmos onbekend bijv. kan ik niet vinden. Kijk ik er overheen?
2 sec.... http://waarneming.nl/user/photos/52304?groep=12&sex=0&z=1&fam=0&specie=18577&s%5B%5D=S&s%5B%5D=H&s%5B%5D=M&s%5B%5D=Y&s%5B%5D=V&s%5B%5D=I&s%5B%5D=F&k%5B%5D=0&a%5B%5D=0&from=2006-12-12&to=2011-12-12&maand=0&jaar=0&seasons=0&exo_not=0&exo_only=0&sure=1&stars=0&prov=0&validatie=B&rows=3&cols=4

Sorry hoor, maar hier wordt je toch gestoord kierewiet niet-vrolijk van? Je moet dus serieus alle soorttypes selecteren voor je korstmos onbekend kunt vinden. Dat verzint toch niemand?

Dank je wel, Jeroen.

Hisko sorry, maar dit is echt een flinke achteruitgang van (de mogelijkheden van) waarneming, wat mij betreft.  :wrong:

Ik kijk zeer uit naar de terugkomst van de zoekbalk. Begreep dat die weer terug in aantocht is.  :right:

Citaat van: hiskodevries op december 12, 2011, 21:00:37 PM
Ik kijk morgen even of dat zoekveld nog ergens tussen past, want je mist idd zoeken op wet. Naam.
Dat hoeft niet als je weet onder welk soorttype onbekend staat. Om gedonder te voorkomen selecteer ik gewoon alles. Kan makkelijk door een willekeurige optie aan te klikken en Ctrl + A (alles selecteren) te gebruiken.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Pietsje

Ik krijg op geen mogelijkheid mijn foto's meer allemaal  te zien, compleet, alles erop en eraan. Alle indet. zijn eruit, die heb ik nogal veel :-\. Omdat ik vaak op foto's zoek kan ik ze nu niet meer vinden. Sommigen zijn lang geleden. Bij het overzicht van 'Mijn waarnemingen' staan ze nog wel, maar dat werkt bij mij alleen als het niet te lang geleden is. Ik weet ook niet altijd de familienaam meer (als het bijvoorbeeld over spinnen gaat). Als je naar het totale foto-overzicht gaat van vandaag van alle ingevoerde foto's staan mijn foto's van indet. soortjes er wel gewoon tussen.

Ook het zoeken op naam of een deel van een naam deed ik vaak in mijn eigen foto's. Zo kreeg ik mooi alle foto's van die soort dan op een rijtje, indet. of niet. Zeker handig als ik de datum niet meer wist.
Ik mis dus het zoeken op naam of deel van een naam in mijn eigen foto's/waarnemingen nu al!

Ben wel blij met de mogelijkheid dat er meer foto's op het scherm getoond kunnen worden :duim:
Bedankt voor je reactie
Pietsje
Als je naar iets op zoek bent, vind je vaak iets anders!
waarnemingen in het buitenland: https://observation.org/users/50326/photos/?advanced=on

Botervlieg

Citaat van: Jeroen Nagtegaal op december 12, 2011, 21:37:22 PM
Citaat van: M. Baltus op december 12, 2011, 21:26:28 PM
Citaat van: Jeroen Nagtegaal op december 12, 2011, 21:12:00 PM
Citaat van: M. Baltus op december 12, 2011, 20:44:26 PM
Citaat van: Jeroen Nagtegaal op december 12, 2011, 20:41:33 PM
Citaat van: M. Baltus op december 12, 2011, 20:02:35 PM
Citaat van: hiskodevries op december 12, 2011, 19:56:23 PM
Probeer het scherm maar eens uit

Ik kan bij mijn foto's geen "........ onbekend" meer bekijken.
(Althans, ik kan het niet vinden).

Groetjes, Marleen
Kan wel is even weten hoe Wrn.nl werkt. Zie: http://waarneming.nl/user/photos/52304?groep=1&sex=0&z=1&fam=0&specie=18926&s%5B%5D=S&s%5B%5D=H&s%5B%5D=M&s%5B%5D=Y&s%5B%5D=V&s%5B%5D=I&s%5B%5D=F&k%5B%5D=0&a%5B%5D=0&from=2006-12-12&to=2011-12-12&maand=0&jaar=0&seasons=0&exo_not=0&exo_only=0&sure=1&stars=0&prov=0&validatie=B&rows=3&cols=4

Dank je wel, Jeroen.

Zelf ook even geprobeerd. Bij vogels zie ik het direct. Maar korstmos onbekend bijv. kan ik niet vinden. Kijk ik er overheen?
2 sec.... http://waarneming.nl/user/photos/52304?groep=12&sex=0&z=1&fam=0&specie=18577&s%5B%5D=S&s%5B%5D=H&s%5B%5D=M&s%5B%5D=Y&s%5B%5D=V&s%5B%5D=I&s%5B%5D=F&k%5B%5D=0&a%5B%5D=0&from=2006-12-12&to=2011-12-12&maand=0&jaar=0&seasons=0&exo_not=0&exo_only=0&sure=1&stars=0&prov=0&validatie=B&rows=3&cols=4

Sorry hoor, maar hier wordt je toch gestoord kierewiet niet-vrolijk van? Je moet dus serieus alle soorttypes selecteren voor je korstmos onbekend kunt vinden. Dat verzint toch niemand?

Dank je wel, Jeroen.

Hisko sorry, maar dit is echt een flinke achteruitgang van (de mogelijkheden van) waarneming, wat mij betreft.  :wrong:

Ik kijk zeer uit naar de terugkomst van de zoekbalk. Begreep dat die weer terug in aantocht is.  :right:

Citaat van: hiskodevries op december 12, 2011, 21:00:37 PM
Ik kijk morgen even of dat zoekveld nog ergens tussen past, want je mist idd zoeken op wet. Naam.
Dat hoeft niet als je weet onder welk soorttype onbekend staat. Om gedonder te voorkomen selecteer ik gewoon alles. Kan makkelijk door een willekeurige optie aan te klikken en Ctrl + A (alles selecteren) te gebruiken.

Snap ik Jeroen, maar kom op! Dit is toch geen zoeken....  :rolleye:  :wrong:

Jeroen Nagtegaal

Citaat van: Pietsje op december 12, 2011, 21:43:55 PM
Ik krijg op geen mogelijkheid mijn foto's meer allemaal  te zien, compleet, alles erop en eraan. Alle indet. zijn eruit, die heb ik nogal veel :-\. Omdat ik vaak op foto's zoek kan ik ze nu niet meer vinden. Sommigen zijn lang geleden. Bij het overzicht van 'Mijn waarnemingen' staan ze nog wel, maar dat werkt bij mij alleen als het niet te lang geleden is. Ik weet ook niet altijd de familienaam meer (als het bijvoorbeeld over spinnen gaat). Als je naar het totale foto-overzicht gaat van vandaag van alle ingevoerde foto's staan mijn foto's van indet. soortjes er wel gewoon tussen.

Ook het zoeken op naam of een deel van een naam deed ik vaak in mijn eigen foto's. Zo kreeg ik mooi alle foto's van die soort dan op een rijtje, indet. of niet. Zeker handig als ik de datum niet meer wist.
Ik mis dus het zoeken op naam of deel van een naam in mijn eigen foto's/waarnemingen nu al!

Ben wel blij met de mogelijkheid dat er meer foto's op het scherm getoond kunnen worden :duim:
Dit zouden al je foto's moeten zijn. Zet het vinkje even voor beide bij de optie onzeker/zeker.
http://waarneming.nl/user/photos/50326?groep=0&sex=0&z=1&from=2000-12-12&to=2011-12-12&maand=0&jaar=0&seasons=0&exo_not=0&exo_only=0&sure=0&stars=0&prov=0&validatie=B&rows=5&cols=6

Datum bij mijn waarnemingen kun je ook aanpassen waarbij dan ook oudere waarnemingen zichtbaar worden.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Maarten Hotting

Citaat van: Maarten Hotting op december 12, 2011, 17:04:19 PM
Citaat van: hiskodevries op december 12, 2011, 11:13:21 AM
Zouden jullie dit foto overzicht eens willen testen
http://waarneming.nl/foto_list_for_user.php?id_user=2012
achter id_user=  moet je even je eigen nummer typen
(dit is een testlink, niet bij je favorieten zetten)
Als ik selecteer dat ik alleen foto's van vogels wil zien en vervolgens kies voor alleen (kleur)ringdragend bij gedrag.
Dan krijg ik netjes een pagina met foto's met (kleur)ringdragende vogels, maar als ik dan naar de tweede pagina ga werkt de filter niet meer.
Kan dit aangepast worden?

Citaat van: hiskodevries op december 12, 2011, 17:28:54 PM
Testen VIA mijn fotos aub

Dit is getest via 'Mijn foto's' en werkt dus niet.
Groet,
Maarten

Botervlieg

Citaat van: Maarten Hotting op december 12, 2011, 21:59:32 PM
Citaat van: Maarten Hotting op december 12, 2011, 17:04:19 PM
Citaat van: hiskodevries op december 12, 2011, 11:13:21 AM
Zouden jullie dit foto overzicht eens willen testen
http://waarneming.nl/foto_list_for_user.php?id_user=2012
achter id_user=  moet je even je eigen nummer typen
(dit is een testlink, niet bij je favorieten zetten)
Als ik selecteer dat ik alleen foto's van vogels wil zien en vervolgens kies voor alleen (kleur)ringdragend bij gedrag.
Dan krijg ik netjes een pagina met foto's met (kleur)ringdragende vogels, maar als ik dan naar de tweede pagina ga werkt de filter niet meer.
Kan dit aangepast worden?

Citaat van: hiskodevries op december 12, 2011, 17:28:54 PM
Testen VIA mijn fotos aub

Dit is getest via 'Mijn foto's' en werkt dus niet.

Bij mij werkt dat ook niet. 1e pagina gaat dan goed, klik je op 2 werkt het niet meer en krijg je alle vogel-foto's te zien.

Pietsje

Citaat van: Jeroen Nagtegaal op december 12, 2011, 21:57:33 PM
Citaat van: Pietsje op december 12, 2011, 21:43:55 PM
Ik krijg op geen mogelijkheid mijn foto's meer allemaal  te zien, compleet, alles erop en eraan. Alle indet. zijn eruit, die heb ik nogal veel :-\. Omdat ik vaak op foto's zoek kan ik ze nu niet meer vinden. Sommigen zijn lang geleden. Bij het overzicht van 'Mijn waarnemingen' staan ze nog wel, maar dat werkt bij mij alleen als het niet te lang geleden is. Ik weet ook niet altijd de familienaam meer (als het bijvoorbeeld over spinnen gaat). Als je naar het totale foto-overzicht gaat van vandaag van alle ingevoerde foto's staan mijn foto's van indet. soortjes er wel gewoon tussen.

Ook het zoeken op naam of een deel van een naam deed ik vaak in mijn eigen foto's. Zo kreeg ik mooi alle foto's van die soort dan op een rijtje, indet. of niet. Zeker handig als ik de datum niet meer wist.
Ik mis dus het zoeken op naam of deel van een naam in mijn eigen foto's/waarnemingen nu al!

Ben wel blij met de mogelijkheid dat er meer foto's op het scherm getoond kunnen worden :duim:
Dit zouden al je foto's moeten zijn. Zet het vinkje even voor beide bij de optie onzeker/zeker.
http://waarneming.nl/user/photos/50326?groep=0&sex=0&z=1&from=2000-12-12&to=2011-12-12&maand=0&jaar=0&seasons=0&exo_not=0&exo_only=0&sure=0&stars=0&prov=0&validatie=B&rows=5&cols=6

Datum bij mijn waarnemingen kun je ook aanpassen waarbij dan ook oudere waarnemingen zichtbaar worden.

Dank voor je moeite Jeroen maar nee, want mijn springstaartje indet. staat er dus niet bij en m'n dwergspin (die moet je bijna wel op indet. invoeren omdat ze zo niet te determineren zijn). Zie in foto-overzicht van vandaag van alle waarnemingen staan ze wel. Het zoeken is erg omslachtig, had bijna de foto's voor een 2e keer ingevoerd.
Bedankt voor je reactie
Pietsje
Als je naar iets op zoek bent, vind je vaak iets anders!
waarnemingen in het buitenland: https://observation.org/users/50326/photos/?advanced=on

hiskodevries

Ik hoor het al veel te ingewikkeld gemaakt morgen de oude versie weer terugzetten. Gek want jullie waren zo lovend over de gebiedstatistieken.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Jeroen Nagtegaal

Citaat van: hiskodevries op december 12, 2011, 22:09:10 PM
Ik hoor het al veel te ingewikkeld gemaakt morgen de oude versie weer terugzetten. Gek want jullie waren zo lovend over de gebiedstatistieken.
Zou jammer zijn. Aanpassen en verbeteren zijn me handiger...
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Maarten Hotting

Citaat van: Jeroen Nagtegaal op december 12, 2011, 22:22:17 PM
Citaat van: hiskodevries op december 12, 2011, 22:09:10 PM
Ik hoor het al veel te ingewikkeld gemaakt morgen de oude versie weer terugzetten. Gek want jullie waren zo lovend over de gebiedstatistieken.
Zou jammer zijn. Aanpassen en verbeteren zijn me handiger...
Zou inderdaad jammer zijn, het geeft een hoop goede mogelijkheden om je foto's te sorteren.
Groet,
Maarten

Gert Veurink

bij mn eigen foto's opeens honderd opties van indeling wel/geen exoten etc.(had ik niet gemist maar stoort me ook niet)
maar ik zie geen zoekschermpje meer? Ik vond het altijd prettig om even mn eigen foto's van een bepaalde soort te scannen... even mn eigen vuurjuffers op de rij zetten of zo
groet!
Gert Veurink



Jeroen Nagtegaal

Citaat van: Gert Veurink op december 12, 2011, 22:47:55 PM
bij mn eigen foto's opeens honderd opties van indeling wel/geen exoten etc.(had ik niet gemist maar stoort me ook niet)
maar ik zie geen zoekschermpje meer? Ik vond het altijd prettig om even mn eigen foto's van een bepaalde soort te scannen... even mn eigen vuurjuffers op de rij zetten of zo
Even lezen Gert....
Al je Vuurjuffers: http://waarneming.nl/user/photos/172?groep=5&sex=0&z=1&fam=0&specie=589&s%5B%5D=S&k%5B%5D=0&a%5B%5D=0&from=2006-12-12&to=2011-12-12&maand=0&jaar=0&seasons=0&exo_not=0&exo_only=0&sure=1&stars=0&prov=0&validatie=B&rows=3&cols=4
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Joris Menten

#1496
Citaat van: hiskodevries op december 12, 2011, 22:09:10 PM
Ik hoor het al veel te ingewikkeld gemaakt morgen de oude versie weer terugzetten. Gek want jullie waren zo lovend over de gebiedstatistieken.
:duim:  Uitstekend ! Het nut van al die selecties voor je eigen foto's (sterretjes, maand, exoten, zeker enz.) ontgaat me volledig én wat ik wel altijd gebruikte, nl sorteren op de recentst toegevoegde was helaas verdwenen.

Botervlieg

Citaat van: Joris Menten op december 12, 2011, 23:58:21 PM
Citaat van: hiskodevries op december 12, 2011, 22:09:10 PM
Ik hoor het al veel te ingewikkeld gemaakt morgen de oude versie weer terugzetten. Gek want jullie waren zo lovend over de gebiedstatistieken.
:duim:  Uitstekend ! Het nut van al die selecties voor je eigen foto's (sterretjes, maand, exoten, zeker enz.) ontgaat me volledig én wat ik wel altijd gebruikte, nl sorteren op de recentst toegevoegde was helaas verdwenen.

Ik denk dat vooral de zoekbalk weer terug moet en de keuze sorteren op datum of op recent toegevoegd. Dat laatste vond ik een erg goede toevoeging aan waarneming.

Wat ik ook vervelend vind is dat je alles moet selecteren om al je foto's te zien. Daar denk je gewoon niet aan als je iets wil opzoeken. Ik bekijk nu ivm archief nalopen bijv alles van 25-4-2011, maar krijg maar de helft omdat de rest in andere groepjes valt.

Weet je Hisko, dat iets in de ene situatie goed is en goed werkt, wil niet zeggen dat het overal zo is. Want verschillende pagina's hebben andere doelen, dus ook andere dingen die handig/niet handig zijn...

Botervlieg

Overigens... als je je levenslijst (bijv) bekijkt, is het menu aan de rechterkant weg (je eigen waarnemingen, foto's, etc). Was volgens mij altijd al zo, maar eigenlijk mag het menu daar ook wel.

Bij toplijst soorten idem (menu gebied) en nog wat pagina's.

hiskodevries

Voor de simpele zoekers start het scherm op 'zoals jullie gewent' zijn. Voor de echte researchers, die snappen hoe het in elkaar steekt, zijn de overige functies beschikbaar.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0