Wensen voor Waarneming.nl

Gestart door hiskodevries, januari 04, 2009, 14:17:57 PM

Vorige topic - Volgende topic

Gerard Troost

Groet,
Gerard Troost
www.trektellen.org
www.twitter.com/migrations

www.twitter.com/trektellen

Botervlieg

Citaat van: gtroost op december 08, 2011, 16:16:18 PM
Citaat van: hiskodevries op december 08, 2011, 15:52:16 PM
Citaat van: marijn op december 08, 2011, 14:29:43 PM
+1 voor een checkbox 'alleen gemeenten'!
:right:

Om een of andere reden kan ik het menu item niet meer vinden?

Je lijst met al je waarnemingen en dan het menu rechts onderaan.

http://waarneming.nl/user/area_stats/127

Groetjes Marleen

hiskodevries

Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

petermeer

In het menu opnemen?   B)

Op deze manier heb je een hele mooie (geïllustreerde) encyclopedie van de Nederlandse flora en fauna.
Groeten van Peter van der Meer
KNNV, afdeling Stichts-Hollandse Polderland

Hoe meer ik leer, hoe meer ik tot de ontdekking kom dat ik nog niets weet! (Socrates, 470-399 v. Chr.).

wouterbosgra

Citaat van: petermeer op december 08, 2011, 16:33:08 PM
In het menu opnemen?   8)

Op deze manier heb je een hele mooie (geïllustreerde) encyclopedie van de Nederlandse flora en fauna.

om het 'volproppen' van de menu's te beperken: waarom niet in een rechtermenu net zoals bij 'user' (bijv de nieuwe gebiedsstatistieken). Bijvoorbeeld: in het soortenoverzicht een menu rechts introduceren met de keuze tussen 'Lijst' en 'Atlas' oid?

petermeer

Lijkt me eerder in het menu Deze site thuis.
Groeten van Peter van der Meer
KNNV, afdeling Stichts-Hollandse Polderland

Hoe meer ik leer, hoe meer ik tot de ontdekking kom dat ik nog niets weet! (Socrates, 470-399 v. Chr.).

Timo Roeke

Excuus als het al eerder is gevraagd Hisko. Ik probeer het zo goed mogelijk bij te houden maar soms lukt het niet.

Is er een mogelijkheid dat we geluidsfragmenten kunnen 'raten'? Zoals we bij foto's ook al doen.

hiskodevries

Citaat van: Timo Roeke op december 08, 2011, 16:53:45 PM
Excuus als het al eerder is gevraagd Hisko. Ik probeer het zo goed mogelijk bij te houden maar soms lukt het niet.

Is er een mogelijkheid dat we geluidsfragmenten kunnen 'raten'? Zoals we bij foto's ook al doen.
geluiden raten ? mmm, laten mensen eerst maar eens massaal niet vogel foto`s gaan raten
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Timo Roeke


Gerard Troost

Citaat van: M. Baltus op december 08, 2011, 16:18:09 PM
Je lijst met al je waarnemingen en dan het menu rechts onderaan.
Ja, thanks!

Groet,
Gerard Troost
www.trektellen.org
www.twitter.com/migrations

www.twitter.com/trektellen

Wouter van der Ham

De link naar je gebiedsstatistieken is nu alleen te vinden als je naar je eigen waarnemingen gaat, dan staat de link rechts. zou er ook onder het kopje 'mijn waarneming.nl' een link kunnen komen? (Of kijk ik verkeerd en staat het al wel ergens anders?
Wouter van der Ham

Tussen de 11 en 25 jaar? www.JNM.nl

HPM

Citaat van: wouteren3 op december 08, 2011, 18:55:17 PM
De link naar je gebiedsstatistieken is nu alleen te vinden als je naar je eigen waarnemingen gaat, dan staat de link rechts. zou er ook onder het kopje 'mijn waarneming.nl' een link kunnen komen? (Of kijk ik verkeerd en staat het al wel ergens anders?

Als het bij je eigen waarnemingen staat hoeft het toch ook niet nog een keer in het hoofdmenu?
Het scheelt maar 1 click.
Herman van der Meer

Wouter van der Ham

Ik wens dat je je levenslijst kan vergelijken met je eigen soortenlijst van een bepaald gebied, alstublieft  :blink:
Wouter van der Ham

Tussen de 11 en 25 jaar? www.JNM.nl

Botervlieg

Ik wens ... ik wens...

Dat de namen bij de foto-pagina's ook rood zijn als het een zeldzame (of zeer zeldzame) soort betreft.

Nu kun je in je eigen foto overzicht of die van een gemeente/gebied, of op de "foto's van vandaag" pagina, niet aan de foto/soort zien of die zeldzaam is.

Ik zou het prettig vinden als je dat daar wel kunt zien.

Groetjes, Marleen

wouterbosgra

In de nieuwe gebiedsstatistieken staan per regel twee linkjes die beide naar area_stats_species verwijzen .Logischer zou zijn om de gebiedsnaam naar het gebied te linken en alleen de aantallen soorten naar area_stats_species

rapunzel

Zouden de volgende wijzigingen/aanvullingen aangebracht kunnen worden in het scherm km.hok waarnemingen

a)  Bij sortering
Nederlands vs Wetenschappelijk  i.p.v. Streeplijst vs Wetenschappelijk. Er zijn namelijk Nederlandse en Wetenschappelijke streeplijsten

b) Het zou plezierig zijn als, nadat de x en y coordinaat van het km.hok zijn ingevoerd, een google-kaartje van het betreffende hok verschijnt. De waarnemer kan dan meteen zien of wel het goede hok gekozen is. Als het niet mogelijk is een dergelijk kaartje automatisch te genereren zou er ook een soort gebiedenlijst van de kilometerhokken gemaakt kunnen worden, van waaruit dit kaartje kan worden opgeroepen.

Als de streeplijsr met dit kaartje digitaal wordt opgeslagen zijn localisatie fouten achterhof gemakkelijk te zien.

Koos
Koos Ballintijn

hiskodevries

Streeplijst bij planten is bewust als keuze toegevoegd omdat de volgorde daar dan mee paralel loopt. Andere wensen worden in 2012 gerealiseerd
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

rapunzel

Koos Ballintijn

HJDT

Citaat van: HJDT op november 03, 2011, 23:28:30 PM
Ik weet niet of dit al eens eerder langs is gekomen in dit onderwerp, als dat het geval is dan bij voorbaat mijn excuses. Heb even zitten spelen met de geweldige functie "Twitcher" en dan vooral de functie van de eeuwige maandlijst. Ik zou daar 2 veranderingen in willen suggereren:

- Er worden nu standaard 100 resultaten getoond, dat is erg weinig omdat het resultaat bijna altijd uit meer dan 100 soorten bestaat. Zo valt alles na een bepaalde grens gewoon weg terwijl die net zo belangrijk zijn als de rest.
- Achter de gegenereerde lijst komt te staan of je de soort nog mist op je jaarlijst of je maandlijst. Het lijkt erop dat als je eeuweige maanlijst selecteert je ook soorten die je dat jaar nog niet hebt gezien in de lijst getoond worden (er staat immers "maandlijst" of "jaarlijst" achter elke soort). Nu hoop ik eigenlijk dat wel de juiste soorten worden getoond maar dat het feit dat de soort nog ontbreekt op je jaarlijst simpelweg zwaarder weegt en dat er daarom "jaarlijst" achter staat. Is dat niet het geval dan zou het toch wel erg logisch zijn als er geen ontbrekende jaarsoorten worden getoond in een lijst waarin je alleen de ontbrekende maandsoorten zou willen terugzien.

Groet Michel

Beste allemaal,

Jammer genoeg is op mijn vraag nog geen reactie geweest. Betekent dit dat er ook niks mee gedaan is/wordt?? Zou best begrijpelijk zijn maar dan zou het ook fijn zijn dat te weten.

Groeten Michel
Heb je echt niks beters te doen?? Kijk dan eens op onze nieuwe site in aanbouw: www.feathertail.com

It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt.

Stan.

Zou het mogelijk zijn om bij de twitcher een 'alle domeinen' optie toe te voegen, net als bij de levenslijst in observado?
Ik krijg nu altijd allemaal vogels te zien die ik al lang eens gezien heb maar alleen niet in Nederland, terwijl ik alleen de vogels wil zien die ik nog helemaal nooit heb ingevoerd (op zowel waarneming.nl als observado)
Groeten,
Stan van Remmerden

hiskodevries

Citaat van: HJDT op december 11, 2011, 21:14:48 PM
Citaat van: HJDT op november 03, 2011, 23:28:30 PM
Ik weet niet of dit al eens eerder langs is gekomen in dit onderwerp, als dat het geval is dan bij voorbaat mijn excuses. Heb even zitten spelen met de geweldige functie "Twitcher" en dan vooral de functie van de eeuwige maandlijst. Ik zou daar 2 veranderingen in willen suggereren:

- Er worden nu standaard 100 resultaten getoond, dat is erg weinig omdat het resultaat bijna altijd uit meer dan 100 soorten bestaat. Zo valt alles na een bepaalde grens gewoon weg terwijl die net zo belangrijk zijn als de rest.
- Achter de gegenereerde lijst komt te staan of je de soort nog mist op je jaarlijst of je maandlijst. Het lijkt erop dat als je eeuweige maanlijst selecteert je ook soorten die je dat jaar nog niet hebt gezien in de lijst getoond worden (er staat immers "maandlijst" of "jaarlijst" achter elke soort). Nu hoop ik eigenlijk dat wel de juiste soorten worden getoond maar dat het feit dat de soort nog ontbreekt op je jaarlijst simpelweg zwaarder weegt en dat er daarom "jaarlijst" achter staat. Is dat niet het geval dan zou het toch wel erg logisch zijn als er geen ontbrekende jaarsoorten worden getoond in een lijst waarin je alleen de ontbrekende maandsoorten zou willen terugzien.

Groet Michel

Beste allemaal,

Jammer genoeg is op mijn vraag nog geen reactie geweest. Betekent dit dat er ook niks mee gedaan is/wordt?? Zou best begrijpelijk zijn maar dan zou het ook fijn zijn dat te weten.

Groeten Michel
ik wil die limiet best weghalen maar als je nog zoveel soorten moet.....
jij stelt voor als je een 'lijst' selecteerd om alleen soorten te tonen die nog niet op die lijst staan ?
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

hiskodevries

#1431
Zouden jullie dit foto overzicht eens willen testen
http://waarneming.nl/foto_list_for_user.php?id_user=2012
achter id_user=  moet je even je eigen nummer typen
(dit is een testlink, niet bij je favorieten zetten)
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

HJDT

#1432
Citeer
ik wil die limiet best weghalen maar als je nog zoveel soorten moet.....

Kennelijk heb je het idee dat 100 ontbrekende soorten op je maandlijst in de categorie "veel" valt. Als je je bedenkt dat de persoon met de meeste maandsoorten er ruim 3500 heeft gezien en je dan bedenkt dat zelfs die persoon nog 1000 maandsoorten niet heeft gezien terwijl die wel in Nederland zijn vastgesteld dan snap je dat 100 ontbrekende maandsoorten extreem weinig is. Bedenk je daarbij ook nog dat de rest van de maandlijsters minimaal 200 soorten achter staat en je weet denk ik wel genoeg. Wat mij betreft haal je dus inderdaad die limiet weg of je maakt er een dynamisch iets van, bijvoorbeeld dat je zelf kunt instellen hoeveel soorten er getoond worden.



Citeerjij stelt voor als je een 'lijst' selecteerd om alleen soorten te tonen die nog niet op die lijst staan ?

Als je daarmee bedoelt om de weergave van ontbrekende maandsoorten los te koppelen van de nog niet geziene jaarsoorten dan is het antwoord "ja".

Groet Michel
Heb je echt niks beters te doen?? Kijk dan eens op onze nieuwe site in aanbouw: www.feathertail.com

It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt.

Jan vH

Citaat van: hiskodevries op december 12, 2011, 11:13:21 AM
Zouden jullie dit foto overzicht eens willen testen
http://waarneming.nl/foto_list_for_user.php?id_user=2012
achter id_user=  moet je even je eigen nummer typen
(dit is een testlink, niet bij je favorieten zetten)

Werkt.  :duim:
Jan van Harten
Validator Plantengallen

HPM

Citaat van: HJDT op december 12, 2011, 11:25:06 AM
Citeer
ik wil die limiet best weghalen maar als je nog zoveel soorten moet.....

Kennelijk heb je het idee dat 100 ontbrekende soorten op je maandlijst in de categorie "veel" valt. Als je je bedenkt dat de persoon met de meeste maandsoorten er ruim 3500 heeft gezien en je dan bedenkt dat zelfs die persoon nog 1000 maandsoorten niet heeft gezien terwijl die wel in Nederland zijn vastgesteld dan snap je dat 100 ontbrekende maandsoorten extreem weinig is. Bedenk je daarbij ook nog dat de rest van de maandlijsters minimaal 200 soorten achter staat en je weet denk ik wel genoeg. Wat mij betreft haal je dus inderdaad die limiet weg of je maakt er een dynamisch iets van, bijvoorbeeld dat je zelf kunt instellen hoeveel soorten er getoond worden.

Citeerjij stelt voor als je een 'lijst' selecteerd om alleen soorten te tonen die nog niet op die lijst staan ?

Als je daarmee bedoelt om de weergave van ontbrekende maandsoorten los te koppelen van de nog niet geziene jaarsoorten dan is het antwoord "ja".

Groet Michel

Hetzal wel aan mij liggen maar ik begrijp echt niet wat je met die informatie moet en ik zie dan ook niet waarom Waarneming daar tijd en rekenkracht in zou moeten steken.
Kennelijk weet je precies hoeveel soorten je nog niet hebt gezien  dus dan moet je ook weten welke dat zijn.
Ik zou zeggen: zet alle soorten in een spreadsheet of andere databse en markeer de soorten die je hebt gezien. Je weet dan gelijk welke je 'nog mist'.
Herman van der Meer

Gerard Troost

Citaat van: hiskodevries op december 12, 2011, 11:13:21 AM
Zouden jullie dit foto overzicht eens willen testen
http://waarneming.nl/foto_list_for_user.php?id_user=2012
achter id_user=  moet je even je eigen nummer typen
(dit is een testlink, niet bij je favorieten zetten)
(Y)
Wat nog een erg leuke zou zijn is dat als je met de pijltjes toetsen aan het bladeren bent hij na #12 gewoon doorgaat op de volgende pagina.
Groet,
Gerard Troost
www.trektellen.org
www.twitter.com/migrations

www.twitter.com/trektellen

Botervlieg

Citaat van: hiskodevries op december 12, 2011, 11:13:21 AM
Zouden jullie dit foto overzicht eens willen testen
http://waarneming.nl/foto_list_for_user.php?id_user=2012
achter id_user=  moet je even je eigen nummer typen
(dit is een testlink, niet bij je favorieten zetten)

Even een vraagje...

Nu kun je nog bij foto's gewoon in zoekbalkje een naam van een soort invullen.
Bij de link die je hierboven geeft is dat op dit moment niet zo. Komt dat er wel weer?

Ik gebruikte dat zoekbalkje érg veel (bijv om alle foto's van specht oid te bekijken),
en mis dat balkje zelfs vaak bij gebieden of andere waarnemers (daar kan dat niet).

Groetjes, Marleen

hiskodevries

Citaat van: M. Baltus op december 12, 2011, 13:58:24 PM
Citaat van: hiskodevries op december 12, 2011, 11:13:21 AM
Zouden jullie dit foto overzicht eens willen testen
http://waarneming.nl/foto_list_for_user.php?id_user=2012
achter id_user=  moet je even je eigen nummer typen
(dit is een testlink, niet bij je favorieten zetten)

Even een vraagje...

Nu kun je nog bij foto's gewoon in zoekbalkje een naam van een soort invullen.
Bij de link die je hierboven geeft is dat op dit moment niet zo. Komt dat er wel weer?

Ik gebruikte dat zoekbalkje érg veel (bijv om alle foto's van specht oid te bekijken),
en mis dat balkje zelfs vaak bij gebieden of andere waarnemers (daar kan dat niet).

Groetjes, Marleen
ga maar een goed kijken naar je foto scherm
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0