Sneeuwuil Texel II

Gestart door Jaap Denee, december 12, 2008, 15:55:52 PM

Vorige topic - Volgende topic

JohanvantBosch

Citeer
CiteerIk heb de waarnemer gevraagd of hij zelf betrokken was bij de redding en of hij iets kan zeggen over bovenstaande vragen.

EN? Al Respons?
geen respons

Tim de Boer

Ik vind het niet normaal dat ze zo het weiland ingelopen zijn na alle discussies die er tot nu toe over zijn geweest! wie weet wat ze allemaal wel niet verstoord hebben....
Jong? Natuur? De NJN natuurlijk! http://www.njn.nl

Dorine

#32
CiteerIk vind het niet normaal dat ze zo het weiland ingelopen zijn na alle discussies die er tot nu toe over zijn geweest! wie weet wat ze allemaal wel niet verstoord hebben....
Zoals ik het verhaal lees was het de mensen duidelijk dat er iets niet klopte met de uil en
zijn ze daarna pas naar de uil gelopen om te kijken waarom dat beest zo fladderde en omviel; niet voor niets dus als dan blijkt dat ie vastzit in de prikkeldraad.
Ik zie hier niets verkeerds in, dit is heel iets anders als het ganzenreservaat inlopen voor een mooi plaatje.
Als deze mensen niets hadden gedaan en de uil hadden laten zitten, was het ook niet goed geweest.
Dorine van Asten
peregrines.nl

JanF

#33
CiteerIk vind het niet normaal dat ze zo het weiland ingelopen zijn na alle discussies die er tot nu toe over zijn geweest! wie weet wat ze allemaal wel niet verstoord hebben....
Ik vind het meer dan normaal. Gewoon mensen die hun verantwoordelijkheid nemen en een dier in nood direct helpen. Als het lezen van de ring er dan bij inschiet ( na zelf gewond te raken ) dan heb ik daar volledig begrip voor.
Ik had precies hetzelfde gedaan. Chapeau jongens.  :duim:
met vr. groeten
Jan van de Fliert

j.steenbergen

In zo'n geval vind ik dat je zelfs een mooi plaatje toe mag maken :duim:  
Jeroen Steenbergen

marijkehuysse

#35
Citeergisteren stonden wij te kijken en de vogel zat wat aan het onkruid te trekken.
pardoes viel de vogel zijwaards om.
het leek net alsof de vogel zwak was.
mijn beoordeling was in ieder geval niet erg positief aangaande de fitheid.
Waarschijnlijk zat de vogel een dag voor z'n bevrijding dus ook al vast.

Marijke

marijkehuysse

Is natuurlijk wel gemakkelijk voor de mensen die nog gauw even een foto willen maken.

Marijke

carel

CiteerQUOTE (carel @ Dec 28 2008, 18:02 PM)
gisteren stonden wij te kijken en de vogel zat wat aan het onkruid te trekken.
pardoes viel de vogel zijwaards om.
het leek net alsof de vogel zwak was.
mijn beoordeling was in ieder geval niet erg positief aangaande de fitheid. 


Waarschijnlijk zat de vogel een dag voor z'n bevrijding dus ook al vast.

Marijke

De vogel zat toen niet vast.
even daarvoor zat deze nog op het hek.
Carel van der Sanden

http://www.natuurlijk-erp.nl/

marijkehuysse


carel

CiteerEn even daarna?

Geen idee wij zijn weggegaan en toen zat ze nog op dezelfde plek
het draad is wel te zien op de foto`s maar ze zat toen niet vast.

foto is gemaakt om 12.07 uur
Carel van der Sanden

http://www.natuurlijk-erp.nl/

Sjoerd v Wierst

CiteerIk vind het niet normaal dat ze zo het weiland ingelopen zijn na alle discussies die er tot nu toe over zijn geweest! wie weet wat ze allemaal wel niet verstoord hebben....
We laten jou toch ook niet liggen als je met je auto ondersteboven in de greppel licht? Wie weet wat we allemaal verstoren aan muisjes en kikkers als we door de berm lopen... <_<  
Sjoerd van Wierst,

Tussen de 12 en 25?
De natuur in?
Kom mee!! JNM

Tim de Boer

#41
iemand enig ervaring met sarcasme?
Jong? Natuur? De NJN natuurlijk! http://www.njn.nl

ArjenDrost †

Citeeriemand enig ervaring met sarcasme?
Nee, niet op internet in ieder geval... Daar valt dat toch erg vaak weg...

marijn

#43
Citeer
Citeeriemand enig ervaring met sarcasme?
Nee, niet op internet in ieder geval... Daar valt dat toch erg vaak weg...
Het is jammer dat sommige mensen ironie (incl. sarcasme e.d.) op internet alleen nog maar herkennen als er een smiley bij geplaatst wordt...

Overigens gaf Tim (bovenop zijn boute formulering) wel degelijk een zgn. ironiesignaal met zijn 4 puntjes.

(zie ook http://nl.wikipedia.org/wiki/Ironie#Misverstanden)
Marijn Prins

gerdwichers8

Ik ben ook ergens van mening dat degene die de uil bevrijd heeft, naar alle waarschijnlijkheid diegenen hun eigen idioterie onder ogen wil laten komen, die vragen stellen omtrent vetgehalte en een eventuele ring, terwijl hijzelf de handen alleen al meer dan vol had aan die enorme klauwen van de uil.

Zo iets als " Hoe kun je me iets vragen; heb je mijn hand niet gezien?"

BramtK

CiteerHet is jammer dat sommige mensen ironie (incl. sarcasme e.d.) op internet alleen nog maar herkennen als er een smiley bij geplaatst wordt...

Overigens gaf Tim (bovenop zijn boute formulering) wel degelijk een zgn. ironiesignaal met zijn 4 puntjes.

(zie ook http://nl.wikipedia.org/wiki/Ironie#Misverstanden)
Onzin, de opmerking is gewoon te flauw om de ironie ervan te kunnen waarderen.

Bram  
Groeten,

Bram ter Keurs

Tim de Boer

Citeer
CiteerHet is jammer dat sommige mensen ironie (incl. sarcasme e.d.) op internet alleen nog maar herkennen als er een smiley bij geplaatst wordt...

Overigens gaf Tim (bovenop zijn boute formulering) wel degelijk een zgn. ironiesignaal met zijn 4 puntjes.

(zie ook http://nl.wikipedia.org/wiki/Ironie#Misverstanden)
Onzin, de opmerking is gewoon te flauw om de ironie ervan te kunnen waarderen.

Bram
jij bepaald hier wat humor is zeker?
Jong? Natuur? De NJN natuurlijk! http://www.njn.nl

BramtK

Ik stel slechts vast dat men maar weinig kon lachen om je opmerking.

Waar is onze Sneeuwuil eigenlijk en lukt het nou al met het vangen van die hazen!?

Bram  
Groeten,

Bram ter Keurs

teunvankessel

Ik vond hem anders goed!
Groet Teun
Jizz-birder



Hoaxbirders

snwja3

Ja maar de ironie van Gerd vind ik altijd nog het beste .......
Wietze Janse

Dorine

De sneeuwuil is nog slim ook

Gelezen op de site van de Vogelwerkgroep Den Helder e.o.:
http://www.vogelnieuwsnoordkop.nl/index.htm

05/01/09
Sneeuwuil van Texel wordt steeds slimmer
Afgelopen zaterdag (3 jan. 2009) was het weer een heus spektakel bij de Texelse Sneeuwuil die de kerstdagen prima is doorgekomen. Vogelaars namen een bijzonder tafereel waar, waarbij het duidelijk wordt dat de Sneeuwuil steeds slimmer lijkt te worden. Vanaf de vaste stek bij het water zag hij een vrouwtje Havik een Rotgans slaan. Hij keek het eens aan en leek ogenschijnlijk geen belangstelling te tonen. De Havik begon te eten en plukte daarbij het karkas open. Op het moment dacht de uil: 'Nu is het mijn beurt' . En hij joeg de Havik weg en ging op zijn gemak de Rotgans oppeuzelen. Wie groot is, kan ook slim (en lui) zijn.
Dorine van Asten
peregrines.nl

Tinok

Het fimpje op die website is ook een aanrader. Gaaf om haar zo te zien bewegen ipv stil in de slootkant als wij haar komen bekijken B)
Oh en de raadselvogel is ook een aanrader, wij doen vanaf vorige maand mee en hadden hem goed (deze maand was lastiger)
groeten,
Tinok van Hattum
IVN Natuurgids Ronde Venen/ Uithoorn
'Je hoeft de naam niet te weten om van iets te genieten (maar het is wel leuker;-))'

August

Hallo vandaag naar de sneeuwuil geweest maar ik vind haar er nou niet goed uitzien maakt een meer dan normale futloze indruk alsof ze verzwakt is.
Hebben andere die mening ook?
August van Rijn

BWoets

#53
CiteerHallo vandaag naar de sneeuwuil geweest maar ik vind haar er nou niet goed uitzien maakt een meer dan normale futloze indruk alsof ze verzwakt is.
Hebben andere die mening ook?
Ik weet niet of je wel eens een Ransuil in een boom hebt zien zitten overdag?
Met vriendelijke groet,
Bob Woets

August

ja daarom schrijf ik ook meer dan normaal  ;)
Vond haar een beetje dik zitten anders dan de laatste keer dat ik haar zag maar blijkbaar vind jij het niet dus.
Misschien verbeeld ik het me maar.
August van Rijn

Jeroen Nagtegaal

Is nu denk ikook een stukkie kouder, heb haar allang niet meer gezien maar is ook bij de mezen ed, die zijn nu ook dikker.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

frankmeer

Of ze lijken dikker omdat ze hun veren opzetten.
Frank van der Meer

Jeroen Nagtegaal

CiteerOf ze lijken dikker omdat ze hun veren opzetten.
Daar doelde ik dus ook heen,
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Folkert Jan

"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

Jeroen Nagtegaal

Denk dat er maar weinig mensen zo gek zijn om met dit weer naar buiten te gaan.
Overigens ook nagenoeg geen waarnemingen vandaag van Texel.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com