Uilengeluid

Gestart door Kasper S, juli 29, 2008, 00:50:28 AM

Vorige topic - Volgende topic

Kasper S

Kom net van m'n werk af, vandaar dat het topic zo laat gestart is ^_^ . Werk op een Golfbaan, groot grasveld dus. Daar tegen over ligt een bos. Nu hoorde ik net mogelijk 2 jagend (?) uilen op de golfbaan. Het geluid wat ze maakten deed me denken aan een badeendje waar zo'n piepen geluid uit komt. Of een kinderspeeldgoedje, het was dus een piepend geluid. Is dit specifiek aan één soort uil waardoor je andere kan uitsluiten? Op de http://www.ivnvechtplassen.org/ivn_vogels/ staan helaas niet dit soort roepen en alleen de oehoe achtige roepen. Kan iemand mij helpen? Of is deze roep te algemeen.
Groet,
Kasper Sommer

Willemstad | Curaçao

HJDT

Jonge Ransuil misschien ??
Heb je echt niks beters te doen?? Kijk dan eens op onze nieuwe site in aanbouw: www.feathertail.com

It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt.

Kasper S

Groet,
Kasper Sommer

Willemstad | Curaçao

Kasper S

Als omschrijving bij het geluid staat bedelroep. Is dat dan ook mogelijk waneer ze aan het jagen zijn? Heb de vogels (nog) niet kunnen zien terwijl ze toch redelijk dichtbij vliegen naar mijn idee. Zelfs met de flinke lichtmasten is niks te zien.  
Groet,
Kasper Sommer

Willemstad | Curaçao

frankneijts

CiteerIs dat dan ook mogelijk waneer ze aan het jagen zijn?
Kasper, wat denk je zelf? Uilen hebben van nature een uiterst zacht verenkleed dat hen in staat stelt vrijwel onhoorbaar te vliegen, een groot voordeel tijdens de jacht. Zouden ze dat evolutionaire godsgeschenk (ik weet het, een contradictio interminis...) geweld aan willen doen door hun komst al roepende aan te kondigen zodat alle muizen in een kilometer omtrek de pootjes nemen...?
Bedelen (piepen) doen jonge Ransuilen natuurlijk om van de oudjes voedsel te krijgen (die zonder te piepen hun werk doen....)
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

Kasper S

Dat snap ik. Maar bedelen ze ook tijdens de vlucht oid. Anders moet ik toch aan een andere uil gaan denken. Want in een boom zitten ze niet.
Groet,
Kasper Sommer

Willemstad | Curaçao

Sanne Koolwijk

Een vleermuis misschien? Hou de laatste dagen rond mijn huis wat dwergvleermuizen in de gaten en die maken kleine ijle piepjes tijdens het vliegen.

Kasper S

Nee, die geluiden hoor ik er ook. Maar da is een stuk zachter dan het geschreeuw van die uilen.  
Groet,
Kasper Sommer

Willemstad | Curaçao