Hoofdmenu

Bosmuis

Gestart door Menko Vlaardingerbroek, juni 26, 2008, 21:23:55 PM

Vorige topic - Volgende topic

Menko Vlaardingerbroek

Dit is toch een bosmuis? De onnatuurlijke achtergrond is een vuilniston.

Vriendelijke groet,
Menko Vlaardingerbroek

Tim Asbreuk

Ja, je kunt nog net de tweekleurige staart zien verder is ook het bruine lichaam met witte buik (niet zichtbaar op de foto) en de relatief grote oren een goed kenmerk.
Met vriendelijke groet,
Tim Asbreuk

Menko Vlaardingerbroek

Dank je wel. Was hij verdwaald, dat hij in huis zat, of voelen bosmuizen zich in huis ook goed thuis?

Vriendelijke groet,
Menko Vlaardingerbroek

Tim Asbreuk

Van in het gebouw ken ik ze niet zo maar het zou kunnen. Wel komen ze veel in tuinen voor.
Met vriendelijke groet,
Tim Asbreuk

Jeroen Nagtegaal

Momenteel zitten ze weer in huis bij mij, is iets wat meerdere malen per jaar terugkomt. En meestal vang je zogende vrouwtjes merk ik.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Menko Vlaardingerbroek

Verdwijnen ze vanzelf ook weer of is er een (bij voorkeur niet al te brute) methode om ze kwijt te raken?

Vriendelijke groet,
Menko Vlaardingerbroek

Jeroen Nagtegaal

Ze zitten er altijd wel, maar ik vang ze af en toe (ook al mag het oficieel niet) om de populatie toch niet te groot te laten worden. Mja je kan ook levend vangen en ver weg zetten, maar ze kunne ook behoordlijke afstanden teruglopen, zeker de zogende vrouwtjes.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

frankw

en ze ontsnappen zonder al te veel problemen uit die muisvriendelijke kooitjes.. Ik heb er wel eens 1 weg gebracht; de val in een emmer, handdoek over de emmer, ik kom aan waar ik m neer wil zetten muis weg..... Die woont nu in mn auto ofzo.. :blink:  

Menko Vlaardingerbroek

Bestaat dat echt, muisvriendelijke kooitjes waarmee je muizen kunt vangen?

Vriendelijke groet,
Menko Vlaardingerbroek

michel.wissink

Er zijn verschillende kooitjes - zeg maar fuikjes - in de handel, om muizen levend te vangen en uit te zetten.
Zelf heb ik een zelfgemaakte levendval met een iets ingewikkelder mechanisme, maar die werkt ook.
Groeten,
Michel

Katoelenkiekers.nl

Camera: Fuji FinePix HS10 en FinePix S1
Kijkers: Nikon Action 8x40; Bynolyt Target 60

frankw

CiteerBestaat dat echt, muisvriendelijke kooitjes waarmee je muizen kunt vangen?
yep, ik heb zo'n metalen kooitje als een soort fuik, maar hier ontsnappen ze zonder al te veel problemen weer uit..