Zoogdier onbekend

Gestart door Job01, oktober 22, 2023, 17:26:04 PM

Vorige topic - Volgende topic

Job01

Vandaag langs de oever van de Waal deze schedel gevonden. Ik kan echter geen enkele schedel vinden met genoeg gelijkenis om te bepalen welk dier dit is. Ik ga er vanuit dat het om een zoogdier gaat. Weet iemand van welk dier deze schedel kan zijn?

OlivierO

Wil je aub de waarneming ingeven als zoogdier onbekend en de foto's iets groter toevoegen?

Het is allemaal wat klein nu ...
Olivier Olyslaegers

Wil je een vraag stellen? Kijk dan eerst even hier.

OlivierO

Volgens mij is het een hertachtige, maar ik moet het nog verder onderzoeken.

Zo je nog een foto kunnen toevoegen, exact van de zijkant? Zoals de eerste foto dus, maar met de camera nog lager, op tafelhoogte zeg maar.

Er ontbreekt trouwens een heel groot deel ...
Olivier Olyslaegers

Wil je een vraag stellen? Kijk dan eerst even hier.

Job01

Citaat van: OlivierO op oktober 23, 2023, 15:15:30 PMWil je aub de waarneming ingeven als zoogdier onbekend en de foto's iets groter toevoegen?

Het is allemaal wat klein nu ...

Dank voor uw reactie. Ik heb de foto's geprobeerd groter toe te voegen en de extra foto's waar u om vroeg toegevoegd. Wat bedoelt u met "de waarneming ingeven als zoogdier onbekend"?

OlivierO

De basis van dit forum is waarneming.nl, een website waar je waarnemingen die je in Nederland doet, kan in geven. Analoog zijn er ook websites voor andere landen, zoals waarnemingen.be.

Daar kan je waarnemingen dus ingeven, dan komen ze ook in de databank van waarneming.nl waar op zijn beurt dan weer wetenschappelijke conclusies aan gekoppeld kunnen worden.

Met de nieuwe foto's zal ik nog eens bekijken of ik een meer sluitend antwoord kan vinden.

Olivier Olyslaegers

Wil je een vraag stellen? Kijk dan eerst even hier.

OlivierO

Dag Job,

ik heb de nieuwe foto's ook eens bekeken en ik zie heel veel gelijkenissen met een paard uiteindelijk. Maar ik laat mij nog graag verbeteren.
Dan heb je alleszins een richting om je er zelf nog wat in te verdiepen.
Olivier Olyslaegers

Wil je een vraag stellen? Kijk dan eerst even hier.

Job01

Citaat van: OlivierO op oktober 23, 2023, 19:03:00 PMDag Job,

ik heb de nieuwe foto's ook eens bekeken en ik zie heel veel gelijkenissen met een paard uiteindelijk. Maar ik laat mij nog graag verbeteren.
Dan heb je alleszins een richting om je er zelf nog wat in te verdiepen.

Nogmaals dank voor uw reactie. Ik zal de foto's ook toevoegen als waarneming, dit is een handige tip.
Een paard was ook een van de eerste dieren waar ik zelf aan moest denken. Ik vond het wel wat vreemd dat de oogkassen zo naar voren staan gericht. Een grazer heeft naar mijn weten vaker oogkassen meer aan de zijkant van de schedel. Ik ga me er zeker nog verder in verdiepen.

OlivierO

Als je de waarneming ingeeft kan je bij de waarneming de optie "hulp forum" kiezen.

Voor dit geval is dat niet zo heel belangrijk, maar bij vogels of andere dieren die niet in alle kleden hetzelfde zijn is de locatie en de leeftijd soms heel belangrijk.
Olivier Olyslaegers

Wil je een vraag stellen? Kijk dan eerst even hier.

OJGoreng

Inderdaad paard, zo te zien. Veruit het grootste deel ontbreekt, maar dan houd je bij een paard ng een hoop over.
Met vriendelijke groet, Zainal

OlivierO

Citaat van: OJGoreng op oktober 24, 2023, 00:47:09 AMInderdaad paard, zo te zien. Veruit het grootste deel ontbreekt, maar dan houd je bij een paard ng een hoop over.

Het maakt het wel zeer interessant om te zoeken wat het nu was.
Olivier Olyslaegers

Wil je een vraag stellen? Kijk dan eerst even hier.

Job01

Citaat van: OJGoreng op oktober 24, 2023, 00:47:09 AMInderdaad paard, zo te zien. Veruit het grootste deel ontbreekt, maar dan houd je bij een paard ng een hoop over.

Het plaatje maakt een hoop duidelijk! Bedankt voor uw antwoord.