Vraag over de volgorde van geplaatste foto's

Gestart door Martijn1978, september 17, 2023, 16:23:43 PM

Vorige topic - Volgende topic

Martijn1978

Goedemiddag,

soms klopt de volgorde niet van een serie foto's wanneer ik ze upload in 1 batch. Zelfs niet wanneer ze een oplopende bestandsnaam hebben.   Dit is in de meeste gevallen geen enkel probleem, maar soms vertelt een serie foto's een verhaal wat een meerwaarde geeft aan een waarneming.   En doordat de volgorde van de foto's wordt doorbroken, klopt het verhaal dus soms niet meer.   

Voorbeeld:  vandaag een buizerd die op een paal zit en een duikvlucht neemt en bijna verdwijnt in het gras.  Hier wordt foto 2 uit de serie als eerste getoond en foto 1 als tweede. Daarna verloopt de weergave in de correcte volgorde. Ik vroeg me af wat de gehanteerde criteria zijn en hoe ik daar als gebruiker rekening mee kan houden om de foto's in de correcte volgorde te tonen.

Ik stel me zo voor dat foto's na uploaden worden geresized en hernoemd op de server.   Ergens in dit proces gaat iets mis met de volgorde. 


 


Martijn1978

Is het misschien zo dat de foto met de hoogste mate van herkenbaarheid als 1e getoond wordt?

lukasverboom

De volgorde waarin de foto's geupload worden is de volgorde die wordt weergeven. Als je een batch uploadt is het de volgorde waarin ze klaar waren met uploaden.
Je kunt foto's in een volgorde zetten. Als je een foto opent en klikt op "maak primair" komt hij vooraan te staan. Als je dat bij een andere foto doet komt die ook vooraan, voor die eerste foto die je primair maakte.
Groet,
Lukas

Marien bioloog
Favoriete groepen: korstmossen, mossen, schelpen, vleermuizen, mariene dingen.

Korstmossen in de tuin? https://forum.waarneming.nl/index.php/topic,464730.0.html

Martijn1978

Aha!De software hanteert dus het moment waarop de upload is voltooid om de volgorde van de foto's te bepalen?! De functie "maak primair" kende ik nog niet, zal ermee aan de slag gaan. Vriendelijk bedankt  :duim:   


Martijn1978

Geprobeerd en na enig zoeken de optie "maak primair"gevonden en nu staat het in de juiste volgorde.   :duim: