Welke jonge uil is dit

Gestart door HenriBusz, juni 27, 2023, 13:12:08 PM

Vorige topic - Volgende topic

HenriBusz

Wie weet welke uilen er bij ons in de tuin zitten. Daarbij hebbem we ook een ransuil met in ieder geval 4 jongen verspreid over het erf

Morten

Leuke beelden! Op alle foto's staan ransuilen. Op de laatste een van de ouders, op de andere de kuikens bij verschillende leeftijden.
Groet, Morten


HenriBusz

Zijn het dan 2 verschillende nesten geweest?

HenriBusz

Citaat van: Morten op juni 27, 2023, 13:21:45 PMLeuke beelden! Op alle foto's staan ransuilen. Op de laatste een van de ouders, op de andere de kuikens bij verschillende leeftijden.
Zijn het dan 2 verschillende nesten geweest? Ik tel 4 jonge ransuilen en 1 oude over verschillende bomen. De andere zonder de oortjes kwamen gisterenavond tevoorschijn

Morten

Als alle foto's van dezelfde dag zijn, zou dat best kunnen, verschillende paren kunnen dichtbij elkaar nestelen. Er is namelijk wel wat grootteverschil mogelijk, gezien het wijfje direct begint met incuberen na het leggen van het eerste ei uit het legsel. De kuikens uit de eieren die de dagen daarna nog worden gelegd, zullen dan iets kleiner zijn. Maar het verschil tussen de eerste foto's en de vierde lijkt me teveel van het goede.
Groet, Morten


HenriBusz

Citaat van: Morten op juni 27, 2023, 14:46:51 PMAls alle foto's van dezelfde dag zijn, zou dat best kunnen, verschillende paren kunnen dichtbij elkaar nestelen. Er is namelijk wel wat grootteverschil mogelijk, gezien het wijfje direct begint met incuberen na het leggen van het eerste ei uit het legsel. De kuikens uit de eieren die de dagen daarna nog worden gelegd, zullen dan iets kleiner zijn. Maar het verschil tussen de eerste foto's en de vierde lijkt me teveel van het goede.
de foto's zijn van gisteravond. Vandaag heb ik alleen de 'oudere' jongen gezien.
Bedankt voor de info!
Groet Henri

keesschreven

Ik denk dat het wel meevalt met het grootteverschil tussen foto 1 en 4. Het verschil komt vooral door de houding. Nr 1 zit voorover gebogen en lijkt bol. Op foto 3 zitten er twee bij elkaar in verschillende houding en die zijn even groot.
Vriendelijke groeten,
Kees Schreven
Admin Vogels - Schedels en veren