Welke steltloper is dit?

Gestart door rlstolk, augustus 09, 2021, 23:35:10 PM

Vorige topic - Volgende topic

rlstolk

Hallo allemaal,

Vorige week heb ik in natuurgebied de Blikken in Zeeuws-Vlaanderen deze steltloper gezien. Obsidentify geeft met grote waarschijnlijkheid aan dat het om een bosruiter gaat. Om zeker te zijn zou ik graag de mening van een kenner willen weten. Klopt deze determinatie? Zo ja, waar is dat aan te zien?

Alvast bedankt!

Vriendelijke groet,


Robert Stolk

pdeknijff

Wel heel erg kleine en onscherpe foto's, maar het kan inderdaad en Bosruiter zijn.
Andere opties zijn vlgs mij met deze documentatie niet 100% uit te sluiten.
De ObsId waarschijnlijkheden slaan zelfs bij 99 of 100% regelmatig de plank mis.
Deze voorspellingen moet je als richtlijn gebruiken, niet meer.
Met vriendelijke groet,

Peter de Knijff

mgieskens

Als iemand tegen mij zou zeggen dat dit een Bosruiter is, dan wil ik hem best geloven.
Maar iets anders durf ik op basis van deze foto's niet uit te sluiten.
Michèl Gieskens
Haagse Vogelbescherming - www.haagsevogels.nl

Een mens gelooft niet wat hij ziet, maar ziet wat hij gelooft

jeroen vinke

Dan ben ik wel benieuwd wat er niet uit te sluiten valt. Dit heeft toch alles van een Bosruiter? Maar misschien dat de originele foto's aan een waarneming vastgemaakt kunnen worden en dan nogmaals gedeeld worden op het forum via de daarvoor bestemde functie in waarneming. Nl
Met vriendelijke groet,

Jeroen Vinke

Rob Koelman

Citaat van: jeroen vinke op augustus 11, 2021, 17:43:45 PMDan ben ik wel benieuwd wat er niet uit te sluiten valt. ...

Om af te trappen: het 'duo' bosruiter / witgat...
Met vriendelijke groet, Rob

bramquist

Citaat van: Rob Koelman op augustus 11, 2021, 17:48:49 PM
Citaat van: jeroen vinke op augustus 11, 2021, 17:43:45 PMDan ben ik wel benieuwd wat er niet uit te sluiten valt. ...

Om af te trappen: het 'duo' bosruiter / witgat...

Laat witgat gerust afvallen. Deze heeft veel scherpere grenzen tussen donkere en lichte delen.
Groeten,

Bram Quist

jeroen vinke

Zo'n duidelijk aanwezige wenkbrouwstreep tot achter het oog past ook niet op witgat.
Met vriendelijke groet,

Jeroen Vinke

Rob Koelman

Voor het gemak hieronder een bewerkte (lees: opgeblazen) uitsnede van de tweede foto. Bosruiter lijkt inderdaad het beste te passen...

Met vriendelijke groet, Rob

rlstolk

Bedankt voor jullie reacties! Ik heb de waarneming ingevoerd met de originele foto´s plus de uitsnedes die ik aan mijn vraag had toegevoegd:

https://waarneming.nl/observation/222894654/

Kan ie op zeker?

Vriendelijke groet,


Robert Stolk