Humes bladkoning Oosterbeek

Gestart door Jan-Pieter, januari 18, 2006, 17:52:09 PM

Vorige topic - Volgende topic

Jan-Pieter

Hallo allen, al een paar dagen is de Humes Bladkoning van Oosterbeek niet gemeld. Is dat omdat iedereen hem al gezien heeft of omdat hij er gewoon weg niet meer zit? Is iemand vandaag of gister wezen zoeken zonder succes?
Ik had de gedachten om aanstaande zaterdag een poging te gaan wagen maar als er al een paar dagen gezocht is en niets gevonden kan ik mijn aandacht waarschijnlijk beter elders op richten.

Groet JP

BWoets

Waarschijnlijk zit deze vogel hier nog wel, maar buiten het weekend om komen er in principe geen vogelaars vogels mij.
Met vriendelijke groet,
Bob Woets

Guus Peterse

Voor de kerst werd de vogel dagelijks gemeld, en ook na de kerst vind ik niet zo duidelijk een weekend-patroon terug. Vorige week bijvoorbeeld wel op maandag en woensdag, daarna op zaterdag maar daarna niet meer. Ook niet op zondag dus. Precies hetzelfde op dutchbirding; daar ook niet meer sinds zatrdag (niet toevallig natuurlijk, veel van de waarnemingen hier zijn van dutchbirding afkomstig). Maar ik zou dus niet helemaal op Bobs weekend-theorie vertrouwen. Er zullen toch mensen moeten gaan kijken om te weten of-ie er nog zit.
Overigens: ik zag een waarneming in Oosterbeek op 10 oktober. Waarschijnlijk verkeerd ingevoerd, lijkt me.

Guus
Guus Peterse

Nieuw op mijn weblog: Kaapverdië juli - augustus 2015

BWoets

CiteerOverigens: ik zag een waarneming in Oosterbeek op 10 oktober. Waarschijnlijk verkeerd ingevoerd, lijkt me.

Reactie geplaatst, bedankt voor de oplettendheid
Met vriendelijke groet,
Bob Woets

RWester

CiteerWaarschijnlijk zit deze vogel hier nog wel, maar buiten het weekend om komen er in principe geen vogelaars vogels mij.

Ook op andere sites (Arnhemse) wordt de vogel niet meer gemeld.

Opvallend is dat de vogel de laatste tijd vaker aan de overkant van de weg werd gezien en niet meer in de bekende spar. Misschien toch trekdrang toegeslagen.

Het kan best zijn dat er (regio)vogelaars ook door de week zijn geweest, maar als er niets te zien/horen is, valt er ook niets te melden....
Met vriendelijke groet,

Remco Wester


BWoets

Ik was er afgelopen weekend ook en niets van de vogel vernomen.
Wel even het idee gehad dat hij riep.. maar om dat nou op te schrijven nee..
Luuk Punt daar ontmoet en hij had de vogel het uur daarvoor wel meerdere malen gezien en gehoord.
En jawel.. in de bekende spar.. (dat was dus zaterdag)
Met vriendelijke groet,
Bob Woets

Jan-Pieter

Vandaag toch even wezen kijken onder het mom van "je weet maar nooit". Maar helaas geen succes. Ik heb er met een meneer gesproken die naast nummer 10 woont. We hebben zelfs even zijn prachtige tuin mogen bezoeken die op het moment druk bezocht werd door van alles en nog wat. Hij vertelde ons dat zijn vrouw de vogel altijd hoorde maar dat ze dat de laatste 5 dagen niet meer heeft gedaan. De vogel lijkt gevlogen.
Maar de buurt staat werkelijk vol met enorme coniferen en dennebomen dat het best zo kan zijn dat hij 30 meter elders zit.
MVG JP