Hoofdmenu

een mailtje

Gestart door jesse zwart, januari 04, 2006, 10:42:11 AM

Vorige topic - Volgende topic

jesse zwart


http://www.surfbirds.com/phorum/read.php?f=56&i=5553&t=5553

meot ik hieruit opmaken dat de kraanvogels alweer "terugkomen" ?
Jesse Zwart

Thijs Fijen

Ja, en zoals je kan lezen vliegen ze best snel.

Even een berekeningetje, als de Kraanvogels van net voorbij de Pyrineeën dag en nacht doorvliegen met 50 kmph en het is 1000 km van toulouse naar maastricht. dan doen ze daar dus 20 uur over !!!!!  Oftewel dat is niet veel. En helemaal voor Lac du der, wat een heel stuk dichterbij ligt. Kan het zijn dat het in 1 dag heel veel Kraanvogels overvliegen.

Dus opletten geblazen.


Thijs
Thijs Fijen

jesse zwart

ik neem niet aan dat ze dag en nacht doorvliegen, en dat met een gemiddelde van 50 km/h.Maar inderdaad het zou best kunnen dat het druk gaat worden boven Nederland misschien al vandaag en morgen.Alleen jammer dat ik aan de kust woon, waar ze toch over het algemeen niet vliegen.
Jesse Zwart

Thijs Fijen

Nou, ik denk niet dat het niet mogelijk is. Want ze trekken zeker overdag, hoe kom je anders aan zoveel waarnemingen van overvliegende vogels, maar ook zeker 's nachts. Natuurlijk moeten ze ook pauzes houden. Met wind in de rug geloof ik goed dat ze 50 kmph moeten kunnen halen.

Ik woon in Veghel, dat is tussen Den Bosch en Eindhoven, en een klein maandje geleden zijn hier in totaal ongeveer 1000 vogels overgevlogen in een paar dagen (2 of 3) helaas heb ik ze allemaal gemist. Maar het is voor mij dus wel mogelijk..

Thijs
Thijs Fijen

jesse zwart

ik was net voor kerst op de Hoge Veluwe daar een groep van 21 gezien.
Jesse Zwart