Hoofdmenu

Foto van de dag

Gestart door Gert Veurink, november 11, 2007, 20:47:21 PM

Vorige topic - Volgende topic

Bart van Hoogstraten

Om gefotografeerd te krijgen is al lastig maar vlugschetsmeester Jeroen Helmer speelt het klaar om hem met potlood prachtig op papier te krijgen. Badderend Blakootje in de Goffert, Nijmegen. ULTIEM!!!

Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

jeroenroelofsen

Fantastisch!!!
Zijn hele reportoire/portfolio is de moeite van het doorbladeren meer dan waard;
http://waarneming.nl/user/photos/51770
Met vriendelijke groet
Jeroen Roelofsen
Mijn waarnemingen
Mijn website
Recente blog; Zuidpier IJmuiden
Nieuwe vogel soorten; Zeekoet, Kleine Rietgans, Strandleeuwerik, Waterral, Witgatje   (185 totaal)

Josee

Erg leuk om mee te kijken! Mooi werk  :duim:
°¨¨°º~.gevleugelde groet.~º°¨¨°

josée van oers

sandwich


Op zijn website staat een zeer geslaagde foto van spreeuw en lijsterbes

Jan Borst

Citaat van: sandwich op oktober 18, 2016, 19:44:35 PM

Op zijn website staat een zeer geslaagde foto van spreeuw en lijsterbes
Linkje?

sandwich


ja sorry ...eigenlijk is het een blog van Remo Savisaar :  http://blog.moment.ee

Rob Koelman

Met vriendelijke groet, Rob

Josee

Absoluut een prachtige plaat, qua kleur, compositie en scherpte  :duim:
°¨¨°º~.gevleugelde groet.~º°¨¨°

josée van oers

Jacob Molenaar

Dit vind ik wel één van de mooiste tot nu toe, door René van Rossum:

Groeten van Jacob Molenaar.
Levenslijst vogels 442 soorten, totaal 5000 soorten.

To be at the right moment, at the right place, with the right gear, or not to be, that is the question. B)

Rob Koelman

Citaat van: Jacob Molenaar op oktober 21, 2016, 18:54:31 PM
Dit vind ik wel één van de mooiste tot nu toe, door René van Rossum:

Mwa, erg grijze achtergrond van afgestorven vegetatie en harde belichting. Uitsnede teveel gecentreerd op rug; links van de vogel zou wat meer 'ruimte' mogen zijn...

Voor mooie plaatjes er overigens een andere site (Birdpix)...
Met vriendelijke groet, Rob

JJ Blom

Citaat van: Rob Koelman op oktober 21, 2016, 19:30:37 PM
Citaat van: Jacob Molenaar op oktober 21, 2016, 18:54:31 PM
Dit vind ik wel één van de mooiste tot nu toe, door René van Rossum:

Mwa, erg grijze achtergrond van afgestorven vegetatie en harde belichting. Uitsnede teveel gecentreerd op rug; links van de vogel zou wat meer 'ruimte' mogen zijn...

Voor mooie plaatjes er overigens een andere site (Birdpix)...
Dan ga je daar toch lekker 'the Sour Loser' uithangen? :huh:
Mooie plaat, René!
Groeten, Jan-Jacob

Rob Koelman

Citaat van: JJ Blom op oktober 21, 2016, 19:38:46 PMDan ga je daar toch lekker 'the Sour Loser' uithangen? :huh:

Waarom heb je het ineens over een 'sour loser'? Altijd fijn, dat op de persoon spelen...

Stel alleen dat er fraaiere platen van deze vogel mogelijk zijn en dat dit qua compositie zeker niet de beste zal zijn. Vanavond maar weer eens kijken als meer mensen hun foto's hebben geplaatst...
Met vriendelijke groet, Rob

jeroenroelofsen

Citaat van: Rob Koelman op oktober 21, 2016, 19:30:37 PM
Citaat van: Jacob Molenaar op oktober 21, 2016, 18:54:31 PM
Dit vind ik wel één van de mooiste tot nu toe, door René van Rossum:

Mwa, erg grijze achtergrond van afgestorven vegetatie en harde belichting. Uitsnede teveel gecentreerd op rug; links van de vogel zou wat meer 'ruimte' mogen zijn...

Voor mooie plaatjes er overigens een andere site (Birdpix)...
Ben het wel met Rob eens;
Ik zou eerder deze nomineren;

http://waarneming.nl/foto/view/12193319

Of anders deze;
http://waarneming.nl/foto/view/12193011

En om nu gelijk te gaan schelden omdat iemand een andere mening is toe gedaan? Beetje vreemde reactie.....
Met vriendelijke groet
Jeroen Roelofsen
Mijn waarnemingen
Mijn website
Recente blog; Zuidpier IJmuiden
Nieuwe vogel soorten; Zeekoet, Kleine Rietgans, Strandleeuwerik, Waterral, Witgatje   (185 totaal)

jfbouwmeester

Citaat van: JJ Blom op oktober 21, 2016, 19:38:46 PM
Citaat van: Rob Koelman op oktober 21, 2016, 19:30:37 PM
Citaat van: Jacob Molenaar op oktober 21, 2016, 18:54:31 PM
Dit vind ik wel één van de mooiste tot nu toe, door René van Rossum:

Mwa, erg grijze achtergrond van afgestorven vegetatie en harde belichting. Uitsnede teveel gecentreerd op rug; links van de vogel zou wat meer 'ruimte' mogen zijn...

Voor mooie plaatjes er overigens een andere site (Birdpix)...
Dan ga je daar toch lekker 'the Sour Loser' uithangen? :huh:
Mooie plaat, René!

Ik vond de ogen van de vogel er prachtig op staan. Dus ik vond het ook een mooie foto. Dat er iemand(Rob in dit geval) de foto wat kritischer weet te bekijken, wil nog niet zeggen dat hij een betweter of een zure verliezer is.
Het is gewoon een mening, meer niet.

Jan Bouwmeester
jfbOUWMEESTER

HPM

Citaat van: JJ Blom op oktober 21, 2016, 19:38:46 PM

Dan ga je daar toch lekker 'the Sour Loser' uithangen? :huh:
Mooie plaat, René!

Als het een foto van een gewone Heggenmus was geweest zou waarschijnlijk niemand hem hier hebben geplaatst.
Herman van der Meer

JJ Blom

Citaat van: HPM op oktober 21, 2016, 20:30:52 PM
Citaat van: JJ Blom op oktober 21, 2016, 19:38:46 PM

Dan ga je daar toch lekker 'the Sour Loser' uithangen? :huh:
Mooie plaat, René!

Als het een foto van een gewone Heggenmus was geweest zou waarschijnlijk niemand hem hier hebben geplaatst.
Maar omdat het een zeldzame vogel is, gaat ene Rob Koelman er die mening op na houden.
Jacob Molenaar, een jonge zeer getalenteerde vogelaar, plaatst enthousiast een mooie foto van een bijzondere vogel en dan gelijk zo'n zuur commentaar. Is dat nu echt nodig?
En als je de foto dan niet mooi vindt: morgen is er weer een dag. Nieuwe ronde, nieuwe kansen.
Groeten, Jan-Jacob

jeroenroelofsen

Citaat van: JJ Blom op oktober 21, 2016, 20:43:24 PM
Citaat van: HPM op oktober 21, 2016, 20:30:52 PM
Citaat van: JJ Blom op oktober 21, 2016, 19:38:46 PM

Dan ga je daar toch lekker 'the Sour Loser' uithangen? :huh:
Mooie plaat, René!

Als het een foto van een gewone Heggenmus was geweest zou waarschijnlijk niemand hem hier hebben geplaatst.
Maar omdat het  een zeldzame vogel is, gaat ene Rob Koelman er die mening op na houden.
Jacob Molenaar, een jonge zeer getalenteerde vogelaar, plaatst enthousiast een mooie foto van een bijzondere vogel en dan gelijk zo'n zuur commentaar. Is dat nu echt nodig?
En als je de foto dan niet mooi vindt: morgen is er weer een dag. Nieuwe ronde, nieuwe kansen.
Al was het de paus, god zelf, of welke bekendheid je aan zou willen dragen. Dat doet er niet toe. Rob (en meerdere met hem) vinden het niet te de mooiste foto. Dat mag hij (en meerdere met hem) toch zelf weten en hier neerzetten. Dan ben je toch geen "sour loser"? Ieder zijn eigen smaak, blijkbaar is dit de jouwe, dat is jou goede recht. Net als het even zozeer het recht is aan anderen om het met je oneens te zijn.
Met vriendelijke groet
Jeroen Roelofsen
Mijn waarnemingen
Mijn website
Recente blog; Zuidpier IJmuiden
Nieuwe vogel soorten; Zeekoet, Kleine Rietgans, Strandleeuwerik, Waterral, Witgatje   (185 totaal)

JJ Blom

Sorry meneer Roelofsen, maar een jongen van 15 plaatst hier een foto en dan gelijk zo'n commentaar. Ik vind het een beetje zielig dan voor een volwassen vent om zo te reageren.
Groeten, Jan-Jacob

ArjenDrost †

Citaat van: JJ Blom op oktober 21, 2016, 20:49:46 PM
Sorry meneer Roelofsen, maar een jongen van 15 plaatst hier een foto en dan gelijk zo'n commentaar. Ik vind het een beetje zielig dan voor een volwassen vent om zo te reageren.
Je hebt ook gezien dat het niet zijn eigen foto is? Rene van Rossum is een stuk ouder...

JJ Blom

Citaat van: ArjenDrost op oktober 21, 2016, 20:55:08 PM
Citaat van: JJ Blom op oktober 21, 2016, 20:49:46 PM
Sorry meneer Roelofsen, maar een jongen van 15 plaatst hier een foto en dan gelijk zo'n commentaar. Ik vind het een beetje zielig dan voor een volwassen vent om zo te reageren.
Je hebt ook gezien dat het niet zijn eigen foto is? Rene van Rossum is een stuk ouder...
Ja, dat staat er ook bij. Maar Jacob draagt hem aan. Als het een gewone Heggenmus was geweest, had Rob nooit wat gezegd. Maar ja, Rob Koelman en zeldzame vogels, dat botert niet zo.
Maar goed ik ga weer terug naar het Libellenforum. Daar zijn de mensen een stuk leuker.
Groeten, Jan-Jacob

jeroenroelofsen

Citaat van: JJ Blom op oktober 21, 2016, 20:49:46 PM
Sorry meneer Roelofsen, maar een jongen van 15 plaatst hier een foto en dan gelijk zo'n commentaar. Ik vind het een beetje zielig dan voor een volwassen vent om zo te reageren.
Zielig? Tja....
Citaat van: JJ Blom op oktober 21, 2016, 19:38:46 PM
Dan ga je daar toch lekker 'the Sour Loser' uithangen? :huh:
Met vriendelijke groet
Jeroen Roelofsen
Mijn waarnemingen
Mijn website
Recente blog; Zuidpier IJmuiden
Nieuwe vogel soorten; Zeekoet, Kleine Rietgans, Strandleeuwerik, Waterral, Witgatje   (185 totaal)

lennartv

Citaat van: ArjenDrost op oktober 21, 2016, 20:55:08 PM
Citaat van: JJ Blom op oktober 21, 2016, 20:49:46 PM
Sorry meneer Roelofsen, maar een jongen van 15 plaatst hier een foto en dan gelijk zo'n commentaar. Ik vind het een beetje zielig dan voor een volwassen vent om zo te reageren.
Je hebt ook gezien dat het niet zijn eigen foto is? Rene van Rossum is een stuk ouder...

En die kan ook vast wel tegen een stootje. Ik vermoed dat Jacob er ook niet meteen wakker van ligt, wellicht dat Rob wel even na kan gaan waar dit topic voor bedoeld is. Dat is bedoeld om mensen de foto's (van andere fotografen!) te laten delen, die zij mooi vinden. Deze foto's moeten dan ook het liefst vandaag gemaakt zijn. De opmerking dat voor mooie foto's birdpix bestaat, slaat dan ook nergens op. Jacob gebruikt dit topic waar het voor bedoeld is en dat doet Jeroen bijvoorbeeld ook. Ik vind overigens beide foto's er goed uit zien. Als Rob dan zo graag birdpix commentaar wil leveren dan moet ie daar dan ook misschien naar toe gaan...
Groetjes,

Lennart Verheuvel

www.naturebylennart.com

Jacob Molenaar

Ik kan wel tegen een stootje hoor ;). Maar ik begrijp Robs reactie ook niet zo goed. Misschien moet hij zelf maar eens proberen zo'n foto te maken...  :P
Groeten van Jacob Molenaar.
Levenslijst vogels 442 soorten, totaal 5000 soorten.

To be at the right moment, at the right place, with the right gear, or not to be, that is the question. B)

HPM

Citaat van: JJ Blom op oktober 21, 2016, 20:43:24 PM
Citaat van: HPM op oktober 21, 2016, 20:30:52 PM
Citaat van: JJ Blom op oktober 21, 2016, 19:38:46 PM

Dan ga je daar toch lekker 'the Sour Loser' uithangen? :huh:
Mooie plaat, René!

Als het een foto van een gewone Heggenmus was geweest zou waarschijnlijk niemand hem hier hebben geplaatst.
Maar omdat het een zeldzame vogel is, gaat ene Rob Koelman er die mening op na houden.
...

Rob heeft alleen iets over achtergrond en compositie van de foto gezegd en niets over zeldzaamheid van de soort.
Zijn kritiek is onafhankelijk van de soort.
Herman van der Meer

migratorius

Citaat van: Jacob Molenaar op oktober 21, 2016, 21:06:40 PM
Ik kan wel tegen een stootje hoor ;). Maar ik begrijp Robs reactie ook niet zo goed. Misschien moet hij zelf maar eens proberen zo'n foto te maken...  :P
René maakt ouderwetse randje-randjefoto´s. Scherp en goed belicht, maar niet echt kunstzinnig. Voor veel vogelaars is dat ook niet zo nodig.
Maar die foto van Julian Bosch is mooier!

JanHein

jfbouwmeester

Jongens, mannen,

laten we het wat wat vrediger houden.
Jong of oud, oude bullebakken zoals ik, we reageren allemaal wel eens wat minder in het straatje passend.

Ssst. a.u.b.

Jan Bouwmeester
jfbOUWMEESTER

August

August van Rijn

jeroenroelofsen

Met vriendelijke groet
Jeroen Roelofsen
Mijn waarnemingen
Mijn website
Recente blog; Zuidpier IJmuiden
Nieuwe vogel soorten; Zeekoet, Kleine Rietgans, Strandleeuwerik, Waterral, Witgatje   (185 totaal)

Bart van Hoogstraten

Niet ieders smaak uiteraard maar ik vind hem mooi in het licht en bijzonder scherp en gedetailleerd.

Bladkoning van Peter van Duijn
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

Henri van Dodeweerd

Citaat van: Jacob Molenaar op oktober 21, 2016, 21:06:40 PM
Ik kan wel tegen een stootje hoor ;). Maar ik begrijp Robs reactie ook niet zo goed. Misschien moet hij zelf maar eens proberen zo'n foto te maken...  :P

Ik zag jouw foto in de krant staan vandaag ;) Die was ook mooi!
Met vriendelijke groet,
Henri van Dodeweerd