Gezocht: vleugeltjes

Gestart door Goyatlah, oktober 03, 2007, 20:40:09 PM

Vorige topic - Volgende topic

Goyatlah

Wie kan me helpen aan libellenvleugeltjes of scans daarvan (bij voorkeur 300 dpi).
Wil een pagina (pagina's) op mn website zetten met de vleugels van de nederlandse soorten en de verschillen daartussen. Steeds meer mensen maken kwalitatief steeds betere foto's en het moet dan ook vaak mogelijk zijn om aan de hand van de vleugels een heel eind bij de determinatie te komen.
Neem evt kontakt met me op via email (adres kun je op mn website aanklikken - rechts boven op iedere pagina).
Moi, Dolf

Bezoek ook eens Libellen in Nederland met de enige interaktieve en op foto's gebaseerde libellentabel, veel info en heel veel foto's

vuurvlinder

Hoi Dolf,

ik heb hier een dode Blauwe glazenmaker liggen, wat mij betreft mag je die wel hebben. Op te bewaren heb ik er niets aan, het lijf is namelijk gebroken.
Met vriendelijke groet, Astrid Landsaat.

Goyatlah

Mooi, is een begin (nog 119 te gaan - mannetjes en vrouwtjes  B) ). Neem nog wel kontakt op.
Moi, Dolf

Bezoek ook eens Libellen in Nederland met de enige interaktieve en op foto's gebaseerde libellentabel, veel info en heel veel foto's

huysse

Heb (losse) vleugeltjes van een Weidebeekjuffer.
Mag je ook hebben.

Marijke

Goyatlah

Das een hele mooie, beekjuffers hebben nl een compleet andere beadering dan andere juffers (veel meer, mn aan de basis)
Moi, Dolf

Bezoek ook eens Libellen in Nederland met de enige interaktieve en op foto's gebaseerde libellentabel, veel info en heel veel foto's

huysse

Zal ik ze opsturen?

Marijke

Bertusvr

#6
he Dolf,

Ik heb wat foto's op internet staan. Ben bezig met mijn eigen, zeer simpele en bescheiden website. Je kunt even kijken of er wat tussen zit. Dit is de link.

www.bertusvanrooijen.nl

Check meteen maar even op fouten  :)

gr, Bertus

Goyatlah

Moi Bertus, ziet er erg fraai uit, alleen mis ik de soortnamen. Je foto's geven ook al aan dat het met de huidige fotografie mogelijk is om adertjes, etc. goed weer te geven, mn complimenten dus.
Maar wat ik dus in feite bedoel is om scans of foto's vleugels van helaas dode beesten - dus zonder achtergrond, zonder dat voor en achtervleugels elkaar overlappen, etc. En zonder dat die beesten voor dit doel gedood worden, maar goed, dooie beesten komen we af en toe wel tegen, en dan kan er soms ook wat zinnigs mee gedaan worden.

Btw als je problemen hebt met de ID van sommige foto's op je site, geef maar ff een gil.
Moi, Dolf

Bezoek ook eens Libellen in Nederland met de enige interaktieve en op foto's gebaseerde libellentabel, veel info en heel veel foto's

Goyatlah

#8
CiteerZal ik ze opsturen?

Marijke
Yep, maar geef even een bank- of gironummer vanwege de portokosten.

[EDIT] Weet je nog steeds niet waar naar toe, mail ik je dus zo [/EDIT]
Moi, Dolf

Bezoek ook eens Libellen in Nederland met de enige interaktieve en op foto's gebaseerde libellentabel, veel info en heel veel foto's

Bertusvr

Ok Dolf had ik het verkeerd begrepen. Gr, Bertus
ps de soortnamen staan inderdaad niet bij de korte presentatie, wel bij de foto's in het menu "de foto's".
Gr, Bertus

Hathor

Ik heb wel een paar vleugels maar .. wie de eigenaar was. HEt is een dode glazenmaker en een heidelibel meen ik... Wil je ze in the flesh hebben of foto's (die ik dan moet maken...) .. want ik gebruik de doden voor excursie...
Hetzelfde zien maar het zo zien zoals nog niemand het zag. (J.A. Deelder)
Vivianne

huysse

Vandaag gevonden: ik denk van een Houtpantserjuffer.
Als je een adres geeft dan stuur ik ze wel op, met de andere.

groet,
Marijke

Jeroen Nagtegaal

Spinnen webben boven bruggetjes checke dat levert vast wat op,
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

JohnvR

#13
Heb je aan een foto als deze ook iets? Vond ik vorig jaar dood op een schoolplein, was toen nog in goede staat, nu helaas niet meer. N.B. = Vroege glazenmaker, vrouw.

Goyatlah

Sorry iedereen, voor de late reaktie, ben mn huis aan het schilderen (en van die terpetijnlucht in mn slaapkamer wordt ik een beetje raar). Vandaar dus. Nog 1 dag nog, ben ik voor de komende weken effen klaar.

@John: foto is prachtig en zeker zo goed als een scan  :duim:

@Marijke: heb je ff een PM'tje gestuurd.
Btw als je er op let, kun je goed de vijfhoekige cellen zien die voor Pantserjuffers (en Winterjuffers) kenmerkend zijn.

@Vivianne: Foto is uitstekend, hoe groter hoe beter, maar zoals van John is prachtig. Email adres staat op mn site.

@Astrid: Neem binnenkort nog wel ff kontakt met je op.
Moi, Dolf

Bezoek ook eens Libellen in Nederland met de enige interaktieve en op foto's gebaseerde libellentabel, veel info en heel veel foto's

huysse

Citeer@Marijke: heb je ff een PM'tje gestuurd.
:(

Nog niet ontvangen!

groet,
Marijke

Goyatlah

Citeer
Citeer@Marijke: heb je ff een PM'tje gestuurd.
:(

Nog niet ontvangen!

groet,
Marijke
Dan maar per email...
Raar
Moi, Dolf

Bezoek ook eens Libellen in Nederland met de enige interaktieve en op foto's gebaseerde libellentabel, veel info en heel veel foto's