Hoofdmenu

juffer

Gestart door huysse, oktober 02, 2007, 15:36:46 PM

Vorige topic - Volgende topic

huysse

Foto's van 5 augustus.
Ik dacht, die doe ik wel even met de Odon-tabel.
Nee dus.
Waar ga ik fout?

Lichte schouderstreep smaller dan onderliggende zwarte streep >18
Segment 8 blauw >19
Zijkant borststuk 1 smal streepje >Watersnuffel, mannetje

Maar als ik dan zo eens naar de tekeningen en plaatjes kijk van de Watersnuffels??????

groet,
Marijke




huysse

en

Iolaire

#2
Bij dat ene blauwe vlekje op segment 8 (9?) moet toch een "lampje" gaan branden?! :rolleyes:  
Met vriendelijke groeten,

Willem Boomkens

Goyatlah

#3
Je zit al veel eerder fout: je zoekt in de tabel van de blauwtjes, terwijl je in de tabel van de "lampionnetjes" moet zoeken. Overigens, dit beest heeft 2 zwarte streepjes op de zijkant van de borst, maar die kun je op de foto's onmogelijk zien. En inderdaad een snuffel is het niet.
Moi, Dolf

Bezoek ook eens Libellen in Nederland met de enige interaktieve en op foto's gebaseerde libellentabel, veel info en heel veel foto's

huysse

Sh.t! :censored:
En ik dacht nog: het is geen Lantaarntje , want die heeft rondere achterhoofdsvlekken!
Maar dat heb ik dus ook al niet goed!
Ik stop er mee, volgend jaar verder ( wat heet verder....op nieuw beginnen!)
:censored:

Bedankt even zo goed! :D

Marijke

Goyatlah

Meestal wel, maar lang niet altijd (staat op mn website ook fout, maar heb de hele winter om dat soort foutjes te herstellen  :whistle: )
Wat wel heel duidelijk in de richting van lantaarntje wijst zijn de pterostigma's - alleen de Tengere Grasjuffer heeft die ook zo.
Moi, Dolf

Bezoek ook eens Libellen in Nederland met de enige interaktieve en op foto's gebaseerde libellentabel, veel info en heel veel foto's

huysse

Ja...nu je het zegt!
Maar de belletjes gingen niet rinkelen en de kwartjes vielen niet!
Zelfs de klok niet horen luiden!

Marijke