BIG YEAR 2016 Arjan Dwarshuis

Gestart door Roel Schwartz, december 31, 2015, 19:33:07 PM

Vorige topic - Volgende topic

Justin Jansen

M.v.g., Justin Jansen


Mark Broeckaert

Weet iemand wat de vervaagde waarneming is van 10-01? of mag dat niet bekend gemaakt worden.
Als het een nieuwe soort is komt deze dan wel in de totaallijst of ook niet?
Met vriendelijke groet, Mark

Mark Broeckaert

Citaat van: Mark Broeckaert op januari 12, 2016, 21:14:45 PM
Weet iemand wat de vervaagde waarneming is van 10-01? of mag dat niet bekend gemaakt worden.
Als het een nieuwe soort is komt deze dan wel in de totaallijst of ook niet?


Weet het inmiddels, de Grijskopspecht.
Met vriendelijke groet, Mark

FrankK

Met vriendelijke groet,
Frank Kroeze

VictorE

Soorten die Arjan wel had en Noah niet (ik kom nu op 42!!!)
Ibisbill
Scaly-bellied Woodpecker
Nepal Wren-Babbler
Pallas's Leaf Warbler
Blue-capped Redstart
Long-billed Thrush
Altai Accentor
Dark-breasted Rosefinch
Pink-browed Rosefinch

ronald nuiver

Ik op 43


Volgens mij heb ik Indian Jungle Crow er nog tussen staan van 05-01 (was eerst long-billed Crow)

Johan op den Dries

 Maar zijn er ook al soorten die op basis van het huidige reisschema niet meer door arjan gezien kunnen worden en wel op de lijst van Noah staan ?  Waarschijnlijk een aantal van Antarctica?
Johan op den Dries
Sneek

Thijs Fijen

Citaat van: Johan op den Dries op januari 13, 2016, 12:47:26 PM
Maar zijn er ook al soorten die op basis van het huidige reisschema niet meer door arjan gezien kunnen worden en wel op de lijst van Noah staan ?  Waarschijnlijk een aantal van Antarctica?
Dat is heel lastig te meten. Veel soorten die Noah wel zag in Sri Lanka of India kan Arjan nog zien in andere landen, maar dat is uiteraard hypothetisch. Zuid India heeft hij overgeslagen en daar heeft Noah wel wat soorten gescoord. Ik geloof niet dat Arjan (veel) endemen heeft laten liggen die Noah wel had.
Thijs Fijen

VictorE

#248
Citaat van: ronald nuiver op januari 13, 2016, 12:17:10 PM
Ik op 43


Volgens mij heb ik Indian Jungle Crow er nog tussen staan van 05-01 (was eerst long-billed Crow)

Niet als Large-billed Crow? Daar heb ik hem nu met Noah zn lijst aan gekoppeld (komt qua Latijnse naam wel overeen en in de lijst die Noah gebruikt is Indian Jungle dan een ondersoort).

EDIT: hij staat in de lijst van Arjan twee keer en Noah telt hem maar een keer. Daarin zit het verschil ;)

Jacob Molenaar

Arjan zit met vandaag erbij op 527 soorten, gaat best lekker!
Groeten van Jacob Molenaar.
Levenslijst vogels 442 soorten, totaal 5000 soorten.

To be at the right moment, at the right place, with the right gear, or not to be, that is the question. B)

garryb

CiteerArjan zit met vandaag erbij op 527 soorten, gaat best lekker!
Afgezien van enkele lichamelijke ongemakken waar wel meer mensen in India last van krijgen ...

pdeknijff

Noah had morgen verreweg de meeste nieuwe soorten op 1 dag.
Kan zomaar zijn dat daarmee de 1 januari klapper van Arjen wordt ingehaald....
Met vriendelijke groet,

Peter de Knijff

hiskodevries

Noah kan de klapper van Arjan op 01-01 (117) toch nooit meer inhalen? versus Noah op  01-14 : 108
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Bas vd Burg

En aan het einde van 14 januari 2015 had Noah 308 soorten. Arjan zal daar dan op 14 januari 2016 met meer dan 200 soorten boven staan.
groetjes,

Bas vd Burg
Katwijk ZH



mijn kattukse jaarlijst 2012

ronald nuiver

Citaat van: VictorE op januari 13, 2016, 13:25:34 PM
Citaat van: ronald nuiver op januari 13, 2016, 12:17:10 PM
Ik op 43


Volgens mij heb ik Indian Jungle Crow er nog tussen staan van 05-01 (was eerst long-billed Crow)

Niet als Large-billed Crow? Daar heb ik hem nu met Noah zn lijst aan gekoppeld (komt qua Latijnse naam wel overeen en in de lijst die Noah gebruikt is Indian Jungle dan een ondersoort).



EDIT: hij staat in de lijst van Arjan twee keer en Noah telt hem maar een keer. Daarin zit het verschil ;)
Dus arjan heeft Indian Jungle Crow en Noah dus niet

ronald nuiver

Klopt trouwens wel meer niet in Noah's lijst.
Zo heeft hij Comb Duck op Madagascar ?? en mist hij Knob-billed duck. (foutje)


Volgens mij komt de Comb Duck alleen in Zuid-Amerika voor

ronald nuiver

#256
Citaat van: Thijs Fijen op januari 13, 2016, 13:13:44 PM
Citaat van: Johan op den Dries op januari 13, 2016, 12:47:26 PM
Maar zijn er ook al soorten die op basis van het huidige reisschema niet meer door arjan gezien kunnen worden en wel op de lijst van Noah staan ?  Waarschijnlijk een aantal van Antarctica?
Dat is heel lastig te meten. Veel soorten die Noah wel zag in Sri Lanka of India kan Arjan nog zien in andere landen, maar dat is uiteraard hypothetisch. Zuid India heeft hij overgeslagen en daar heeft Noah wel wat soorten gescoord. Ik geloof niet dat Arjan (veel) endemen heeft laten liggen die Noah wel had.
Wat arjan tot nu toe mist op Noah in U.A.E. en Sri Lanka zijn slechts 12 soorten.
Natuurlijk zijn er ook een aantal landen welke Noah wel heeft bezocht en Arjan niet gaat bezoeken. Dus vergelijk is lastig


Black-backed dwarfkingfisher ?!, blackheaded cuckoo-shrike en Indian blue robin op Sri Lanka
en Sand Partridge, Caspian Plover, Great Knot, Pin-tailed Snipe, Cream colored Cursur,  Briled Tern, Lichtenstein's Sandgrouse, red-tailed Shrike en Asian Desert warbler.
in de U.A.E.

Predator

Alvast wat grafiekjes van Arjan (allen gebaseerd op aantal nieuwe soorten)

Verdeling aantal nieuwe soorten per dag:



Aantal nieuwe soorten per land (en continent):
Groet, Maarten

ronald nuiver

#258
op 13-01-2015 had Noah 204 soorten. op 24-01-2015 scoorde hij zijn 527 soort.


Noah heeft in landen die Arjan (waarschijnlijk) niet zal bezoeken 740 soorten gescoord. Hiervan heeft Arjan inmiddels al 148 soorten gezien !
(Antartica, Cameroon, China, falklands, island, Lesotho, Myanmar, Norway, Singapore, Taiwan, Tasmania, Turkye, en High Seas.


De 527 soorten die Arjan tot nu toe heeft gezien, zijn door Noah in liefst 31 verschillende landen gezien.




August

August van Rijn

VictorE

Citaat van: ronald nuiver op januari 13, 2016, 17:29:48 PM
Citaat van: VictorE op januari 13, 2016, 13:25:34 PM
Citaat van: ronald nuiver op januari 13, 2016, 12:17:10 PM
Ik op 43


Volgens mij heb ik Indian Jungle Crow er nog tussen staan van 05-01 (was eerst long-billed Crow)

Niet als Large-billed Crow? Daar heb ik hem nu met Noah zn lijst aan gekoppeld (komt qua Latijnse naam wel overeen en in de lijst die Noah gebruikt is Indian Jungle dan een ondersoort).



EDIT: hij staat in de lijst van Arjan twee keer en Noah telt hem maar een keer. Daarin zit het verschil ;)
Dus arjan heeft Indian Jungle Crow en Noah dus niet

Ik denk dat Noah die kraai dus als dezelfde soort ziet en dus maar 1 keer telt.

ronald nuiver

#261

Thijs Fijen

Citaat van: ronald nuiver op januari 13, 2016, 17:32:58 PM
Klopt trouwens wel meer niet in Noah's lijst.
Zo heeft hij Comb Duck op Madagascar ?? en mist hij Knob-billed duck. (foutje)


Volgens mij komt de Comb Duck alleen in Zuid-Amerika voor
Relatief recente split en de oude naam is verwarrend!
Thijs Fijen

vincentvanderspek

@ Ronald: van de door Arjan gemiste soorten die Noah wel had, gaat ie er nog wel een paar elders zien (maar niet alles). Als ie bijv Grote Kanoet gaat missen, ontvriend ik hem direct  :P
"My choice is what I choose to do,
And if I'm causing no harm, it shouldn't bother you.

Your choice is who you choose to be,
And if you're causin' no harm, then you're alright with me."

― Ben Harper

Justin Jansen

M.v.g., Justin Jansen


VictorE

Citaat van: Justin Jansen op januari 14, 2016, 09:38:41 AM
twee erbij vandaag....

Laten we hopen dat het de twee van 'sochtends zijn en hij toevallig tijdens de lunch WIFI had en er smmiddags nog wat soorten zijn bijgekomen ;). Al met al is het nog geen 0-dag ;)

ronald nuiver

#266
Hij is vandaag in Keoladeo en volgens de soortenlijst van dat gebied op observation zal hij daar weinig nieuwe soorten kunnen vinden.
En ze zullen vandaag een flink eind reizen naar Guwahati in het uiterste noord oosten


ronald nuiver

#267
Het grafiekje helemaal rechts klopt vanaf 01-03 niet met de lijst van Noah deze loopt steeds 1 dag achter
Het aantal van 01-03-2015 voor noah was 15 en op 28-02-2015 28

Sander Haak

Verzoekje voor Hisko: ik ben gek op kaartjes, maar ik vind de kleurverdeling op de overzichtspagina een beetje onduidelijk. Zwart komt heel heftig over maar is juist gemiddeld. Is het mogelijk om het te verdelen van licht naar donker?

Verder complimenten over de mooie functies!
Groet, Sander Haak (Woerden)

Thijs Fijen

Citaat van: Sander Haak op januari 14, 2016, 14:00:21 PM
Verzoekje voor Hisko: ik ben gek op kaartjes, maar ik vind de kleurverdeling op de overzichtspagina een beetje onduidelijk. Zwart komt heel heftig over maar is juist gemiddeld. Is het mogelijk om het te verdelen van licht naar donker?

Verder complimenten over de mooie functies!
Ik vind dit wel een mooie schaal (van 9):
#fff5eb
#fee6ce
#fdd0a2
#fdae6b
#fd8d3c
#f16913
#d94801
#a63603
#7f2704
http://colorbrewer2.org/
Thijs Fijen