Hoofdmenu

Cotoneaster

Gestart door M.V.S, november 09, 2015, 18:57:55 PM

Vorige topic - Volgende topic

M.V.S

Kan iemand hier over meedenken? Het is een laagblijvende, kruipende Cotoneaster. Ik had hem dammeri genoemd, omdat ik die dacht te kennen.

Sipke maakt bij de waarneming al terecht de opmerking dat dat misschien niet zo is. dammeri is wintergroen, terwijl deze toch in herfstkleur is.

Heeft iemand een idee?

Het betreft deze waarneming
http://waarneming.nl/waarneming/view/109634483
Bearberry Cotoneaster - Cotoneaster dammeri gezien op 2015-10-24 Roosendaal - Borchwerf-Noord - zuidwest
Foto's:




Groetjes, Marc

RutgerB

Zal voor een deel toch wel zijn bladeren behouden. Alternatief zou Cotoneaster x suecicus zijn en die is (behalve ook wintergroen) meer opgaand. Of ik zie een mogelijkheid over het hoofd natuurlijk..

M.V.S

En die heeft ander blad. Ik heb niet veel ervaring, maar ben het wel aan het opbouwen en denk toch wel zeker te zijn dat het geen x suecicus is
Groetjes, Marc

Rien Ondersteijn

Kan dit toch geen Dammeri zijn,die weliswaar verkleurt[kan ook aan de omgeving liggen],maar aan de top groen is en ook nieuw blad lijkt te hebben?
Groene groe[n]tjes.Rien.

M.V.S

Is maar een manier om er achter te komen of ie toch niet wintergroen is .... en dat is om deze winter nog eens te gaan kijken.
Groetjes, Marc

Rien Ondersteijn

Ja- jij zit er dichter bij dan ik hè ? Ben benieuwd!
Groene groe[n]tjes.Rien.

dirder

Een gebruikt spoor? Misschien herbiciden? Ziet er inderdaad interessant uit. Doet in sommige opzichten denken aan C. dammeri (langlotblad; alhoewel misschien iets klein), in andere niet (kortlotblad en korte vruchtsteel). (De courante vorm van) C. x suecicus zie ik er niet in. Alleszins iets met uitstaande petalen...
Groeten, Dirk Derdeyn.

M.V.S

Ik denk niet dat hier gespoten is. Spoor wordt wel gemaaid, maar op het stuk waar deze stond was dat niet gebeurd.

Ik ga er deze winter nog eens naar toe
Groetjes, Marc

Hannie Luijten