grasland met vreemde bloemen

Gestart door Hinko, oktober 31, 2015, 10:21:01 AM

Vorige topic - Volgende topic

Hinko

Op de einde seizoen bijeenkomst van FFF/Floron Fryslân toonde een florist een aantal bloemen die hij in een natuurgebied, een grasland perceel van SBB, heeft gevonden. Op de foto's heb ik al Tetragonolobus purpureus en Silene armeria herkent. Onderstaanden kan ik nog niet op naam brengen. Iemand een idee? Vermoedelijk zijn de onderste 2 van dezelfde soort.
mvgr, Hinko

argusoog

Met vriendelijke groet,
Paul Janssens

nick w

zo te zien heeft iemand een 'idylle' ingezaaid...

groet,
Nick W

argusoog

#3
De 1e kende ik niet hoor, maar ik heb even wat nagezocht. Ik denk dat het Collinsia is: https://en.wikipedia.org/wiki/Collinsia
Met vriendelijke groet,
Paul Janssens

peterv

het gaat weer goed met de biodiversiteit in ons land  ;D
Peter Venema

Hinko

bedankt!
Nemophila maculata, Nemophila menziesii en Collinsia heterophylla lijken mij wel te kloppen en staan ook nog eens in de database.
De vraag blijft hoe deze soorten op deze locatie terecht zijn gekomen. Van SBB zelf verwacht ik het niet. Misschien een local die de buurt wil opleuken? Vlinder of Bijen tuin?
mvgr, Hinko

Erik Simons

misschien moeten floristen een vaatje Agent Orange meenemen in het veld voor als ze dit soort taferelen tegen komen
Erik Simons

'Once you eliminate the impossible, whatever remains, no matter how improbable, must be the truth.'

Willemien Troelstra

Ach, ik denk dat ze volgend jaar of het jaar erna niet meer te vinden zijn, dus dan stel ik mezelf liever niet bloot aan het plan van Erik.
groet, Willemien Troelstra

nick w

dat soort dingen verdwijnt inderdaad vaak vanzelf op den duur.

groet,
Nick W

argusoog

Het is in ieder geval een populair mengseltje dit jaar. Drie (3) keer raden wat ik gisteren tegenkwam op een veldje bij een nieuwbouwwijkje in Tilburg:

Met vriendelijke groet,
Paul Janssens

M.V.S

Wordt hier te pas en onpas door de gemeente ingezaaid.
Groetjes, Marc

Hinko

Citaat van: nick w op november 02, 2015, 04:46:43 AM
dat soort dingen verdwijnt inderdaad vaak vanzelf op den duur.
Dat dacht men ook van de per vergissing ingezaaide kwelder pakketten in het rivierengebied nav de dijkverzwaring midden jaren 90. Een aantal soorten bleek verrassend hardnekkig!
mvgr, Hinko

nick w

ik zei vaak, niet altijd. Wat ze hier ingezaaid hebben is zo goed als verdwenen, alleen wat hier van nature ook wel in het duin voorkomt is nog blijven hangen. Maar het kan inderdaad misgaan, afhankelijk van wat en waar. Dan heb je misschien dappere en geduldige vrijwilligers nodig...

groet,
Nick W