Hoofdmenu

onbekend

Gestart door Willy, september 01, 2015, 16:53:19 PM

Vorige topic - Volgende topic

Willy

Wat is dit voor mooi paars bloemetje?
Met vriendelijke groet,
Willy Heimeriks

HPM

Een Grasklokje. Ik noem dat blauw.

Herman van der Meer

Willemien Troelstra

Ik vind de kleur van een Grasklokje, net als Willy, paars.
groet, Willemien Troelstra

Rob Koelman

Ik zou zeggen paarsblauw tot blauwpaars...  B)
Met vriendelijke groet, Rob

HPM

En die paarse heide er achter?

Herman van der Meer

Willemien Troelstra

Heide noem ik meestal roze (met een paarszweem). Op deze foto zou ik hem misschien wel Paars noemen. Maar ik vind het logisch als een waarnemer juist de kleur noemt die hij in het veld waarnam omdat je hersenen dan vaak goed in staat zijn te corrigeren voor kleurzweem veroorzaakt door schaduw of laagstaande zon.
groet, Willemien Troelstra

HPM

Citaat van: Willemien Troelstra op september 02, 2015, 20:26:06 PM
Heide noem ik meestal roze (met een paarszweem). Op deze foto zou ik hem misschien wel Paars noemen. Maar ik vind het logisch als een waarnemer juist de kleur noemt die hij in het veld waarnam omdat je hersenen dan vaak goed in staat zijn te corrigeren voor kleurzweem veroorzaakt door schaduw of laagstaande zon.

Heide is voor mij ook roze, ook op de foto, maar het wordt algemeen paars genoemd.
Herman van der Meer

wim van wijngaarden

en dan schijnt er ook nog een verschil in kleurperceptie te zijn tussen man/ vrouw
met vriendelijke groet, wim
http://www.floron.nl/florazeelandica

there must be some way out of here, said the joker to the thief, there is too much confusion...
bob dylan

René Bult

Ik vind het toch meer iets blauwigs hebben dan paars



met vriendelijke groet,
René

Hinko

In Fryslân noemen we deze soort Blauklokje. In Schotland noemen ze 'em Bluebell (wat in Engeland weer iets anders is)
mvgr, Hinko

Rob Koelman

Citaat van: Hinko op september 02, 2015, 21:21:15 PMIn Fryslân noemen we deze soort Blauklokje. In Schotland noemen ze 'em Bluebell (wat in Engeland weer iets anders is)

Friezen en Schotten. Tja, apart volk...  B)  ;)
Met vriendelijke groet, Rob