Kakamega Kenya

Gestart door Rick van der Weijde, augustus 17, 2007, 10:45:11 AM

Vorige topic - Volgende topic

Rick van der Weijde

Ik ben mijn Kenia-foto's op mijn website aan het zetten. Inmiddels ben ik bij Kakamega aanbeland. Ik heb daar een aantal vlinders gekiekt die ik graag op naam wil brengen, maar wat me niet alleen lukt vrees ik.

Het boek Butterflies in Kenya is al geruime tijd uitverkocht heb ik ergens vorig jaar (of alweer 2 jaar geleden?) begrepen... MIsschien dat iemand het heeft.

Via het internet heb ik er inmiddels 3 een naam kunnen geven: zie http://www.pbase.com/corotauria/ken_jul29
De eerste vraag is of deze juist zijn, en zo niet wat het dan zou moeten wezen.

De laatste is volgens mij een soort Charaxes, maar kan hem niet op de soort terugvinden op het net. Wie o wie helpt. Het gaat om deze soort:


(Let niet op de kwaliteit van de foto - betere heb ik er niet van...).

Ben benieuwd naar de reacties. Alvast bedankt.

Groet,
Rick
Rick van der Weijde
Corotauria Nature Photography

svdmolen

Mogelijk een Hypolimnas salmacis.

Groeten,

Sander

Rick van der Weijde

Als ik de plaatjes op het net bekijk lijkt hij daar wel ontzettend veel op ja...
Super! Wellicht dat je ook een oordeel kunt vellen over de door mij gedetermineerde vlinders op mijn website?

Alvast enorm bedankt (voor zo'n snelle reactie!).

Groet,
Rick
Rick van der Weijde
Corotauria Nature Photography

svdmolen

De andere soorten lijken mij te kloppen. Tijdens het zoeken kwam ik nog een leuke site tegen, http://www.hkls.org/fieldtr/Kenya/Kenya.htm , het moet een prachtig park zijn waar je bent geweest. Zelf ga ik eind november naar Zuid-Afrika, kan helaas weinig vinden over de vlinders daar, alleen dat er 400 soorten dagvlinders voorkomen....

Groeten,

Sander  

Rick van der Weijde

Haha, dat is grappig. Met die site (de link die je hebt doorgegeven) heb ik 2 andere soorten op naam kunnen brengen. Is inderdaad een superpark (richt mij meer op de vogels, maar die waren knap lastig te fotograferen aldaar).

Wel jammer dat je niet veel van Zuid-Afrika kunt vinden. Ik vlieg er namelijk op 3 november heen en wie weet wat er allemaal voor de lens fladdert...
Dank in ieder geval voor het delen van je kennis en veel succes en ZA!

Groet,
Rick
Rick van der Weijde
Corotauria Nature Photography