Zeldzaamheden in Nederland (Oud)

Gestart door Hans Bossenbroek, augustus 08, 2007, 23:01:07 PM

Vorige topic - Volgende topic

Jeroen Nagtegaal

Is gewoon vuil, loopt gelijkmatig over en er zijn geen streepjes of contrastverschillen zichtbaar. Durf daar wel mijn hand voor in het vuur te steken.

Rond het middaguur daar langs geweest om eventueel ringen af te lezen, maar een kleine groepje Kleine Mantels.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

theomuusse

Kleine mantel lijkt me erg goed passen op deze vogel.
Overmoedig geworden door die succesvolle Stekkie, Max?
Heeft mijn dippen toch nog zin!

Theo

Ies Meulmeester

Citaat van: Max Berlijn op april 02, 2011, 21:55:41 PM
Jammer. Ik geloof overigens dat het echt tekening is en geen vuil. Het is inderdaad vreemd zoals Lutzen zegt dat de vogel dit in dit seizoen toont.

Max, ga eens een tijdje meeuwen kijken op Europoort of de kolen centrale in Borsele, je zult identieke exemplaren vinden. Niks geen echte tekening, als je de foto eens goed bestudeer zie je gelijk aan de vorm/patroon dat dit helemaal natuurlijke tekening kan zijn, gewoon een larus roetmoppus die je als je een beetje met meeuwen bezig ben jaarlijks wel een keer tegenkom!

Verder hebben Lutzen en Ruud natuurlijk ook gewoon goede punten wat betreft koprui en dat de mantel wel heel erg donker is... Subtiele kenmerken als gonys hoek, oogrand, etc.. zijn totaal niet te beoordelen vanaf deze foto's en dan hebben we het nog niet eens gehad over de variatie hierin/overlap en verschil in sexe.

Kortom gewoon adulte Kleine Mantelmeeuw, niks om je druk over te maken!

Gr, Ies

Bas vd Burg

Heb deze info nog niet langs zien komen, maar die Steppekievit is overigens van 29 maart t/m 1 april 2011 waargenomen aan de Beintemawei, atlasblok 06-25-31, zie www.lauwersmeer.com onder waarnemingen 2 april 2011 voor meer info maar ook voor foto's
groetjes,

Bas vd Burg
Katwijk ZH



mijn kattukse jaarlijst 2012

Folkert Jan

De steppekievit kon echter gister niet worden gevonden
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

Jan vH

Nieuwe locatie Middelste Bonte Specht in Utrecht:
http://waarneming.nl/waarneming/view/53154198

Misschien het exemplaar van Eykenstein?

En (waarschijnlijk) ook een nieuwe locatie op de Veluwe:
http://waarneming.nl/waarneming/view/53155780
Jan van Harten
Validator Plantengallen

JohanvantBosch

Citaat van: Jan vH op april 03, 2011, 13:48:32 PM
Nieuwe locatie Middelste Bonte Specht in Utrecht:
http://waarneming.nl/waarneming/view/53154198

Misschien het exemplaar van Eykenstein?

En (waarschijnlijk) ook een nieuwe locatie op de Veluwe:
http://waarneming.nl/waarneming/view/53155780

Leuk, die in Utrecht. Die bij Landgoed staverden is een bekende locatie: http://waarneming.nl/gebied/view/126168?sp=290


wolbert

Die mibo van Staverden is inderdaad bekend, vorig jaar heeft iemand ze daar al gezien.
Maar desalniettemin toch erg leuk dat ze er nog zitten.
Vriendelijke groet,
Wolbert

Vincent Hart

Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

ed van b

 
Hebben we morgen een excursie in de Biesbosch..?

Steven Wytema

Steven Wytema


Folkert Jan

Wat is kumliens nu precies? Ondersoort of hybride?
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

Jeroen Nagtegaal

Citaat van: rnbflavour op april 03, 2011, 19:07:33 PM
Wat is kumliens nu precies? Ondersoort of hybride?
Kijk even op de links... Ondersoort dus.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Bart van Hoogstraten

Citaat van: Steven Wytema op april 03, 2011, 19:03:50 PM
Als ik deze foto zie
http://waarneming.nl/waarneming/view/53173017
hoop ik van wel..

Dit gaat me dus echt boven mijn pet. Mijn ANWB vermeldt er vrijwel niets over en ik vind geen aanknopingspunten op de foto om dit te onderzoeken. Waar (op de foto bijvoorbeeld) moet ik beginnen?
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

UtrechtsVogelNet

Hi Bart, zo moeilijk isie niet terug te vinden op de foto. Zoek naar een Burgemeester en kijk naar de grijze bandjes die zijn beschreven ...

Zag net ook een vervaagde melding (?!) van een Siberische Boompieper; hoe zit het met die waarneming. Invoerfout misschien?

Gr, Phil

Bart van Hoogstraten

Hoi Phil,

Ik heb hem! Bedankt!

grtbrt
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

Vincent Hart

Citaat van: UtrechtsVogelNet op april 03, 2011, 20:36:23 PMSiberische Boompieper; hoe zit het met die waarneming. Invoerfout misschien?
Wij weten net zoveel als jij, Phil.
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

UtrechtsVogelNet

Hoezo net zoveel, Vincent? Lijkt me niet: jullie hebben als admin toch toegang tot stellen van vragen, op vraagteken zetten waarneming, mailen van de waarnemer etc. Of wordt er gewacht op iets anders?

Vr gr,
Phil

HPM

Citaat van: UtrechtsVogelNet op april 03, 2011, 20:48:28 PM
Hoezo net zoveel, Vincent? Lijkt me niet: jullie hebben als admin toch toegang tot stellen van vragen, op vraagteken zetten waarneming, mailen van de waarnemer etc. Of wordt er gewacht op iets anders?

Vr gr,
Phil

Het lijkt mij dat de admins alleen een kale melding zien maar dat met de locatie-info. Ik kan me zo voorstellen dat er er al om nadere informatie is gevraagd. Als daarop nog geen antwoord is gekomen weten de admins niets meer dan dat.

Herman van der Meer

Guus Peterse

Vragen zijn gesteld, alleen er is nog geen antwoord. Dus we weten nog niets. Vermoedens hebben we natuurlijk wel, in geval van een zingende vogel zonder verdere toegevoegde informatie.
Guus Peterse

Nieuw op mijn weblog: Kaapverdië juli - augustus 2015

UtrechtsVogelNet

Citaat van: guusp op april 03, 2011, 20:52:21 PM
Vragen zijn gesteld, alleen er is nog geen antwoord. Dus we weten nog niets. Vermoedens hebben we natuurlijk wel, in geval van een zingende vogel zonder verdere toegevoegde informatie.

Ok, helder Guus; ik dacht dat ik vragen echter onder de waarneming zag staan voorheen, afkomstig van de Admins; is dat nu niet meer? Dat maakt het een beetje verwarrend wellicht; het lijkt voor je het weet op een rariteiten-kabinet als de status zo definitief lijkt te zijn. Vandaar mijn opmerking.

Vr gr, Phil

Jarinka

Citaat van: UtrechtsVogelNet op april 03, 2011, 20:54:51 PM
Citaat van: guusp op april 03, 2011, 20:52:21 PM
Vragen zijn gesteld, alleen er is nog geen antwoord. Dus we weten nog niets. Vermoedens hebben we natuurlijk wel, in geval van een zingende vogel zonder verdere toegevoegde informatie.

Ok, helder Guus; ik dacht dat ik vragen echter onder de waarneming zag staan voorheen, afkomstig van de Admins; is dat nu niet meer? Dat maakt het een beetje verwarrend wellicht; het lijkt voor je het weet op een rariteiten-kabinet als de status zo definitief lijkt te zijn. Vandaar mijn opmerking.

Vr gr, Phil
Commentaar zie je alleen staan als de waarneming niet vervaagd is of onder embargo staat. Als een waarneming vervaagd is of onder embargo staat, zie je geen extra info, behalve foto's.
Groeten, Jarinka Heijink

Guus Peterse

Citaat van: UtrechtsVogelNet op april 03, 2011, 20:54:51 PMik dacht dat ik vragen echter onder de waarneming zag staan voorheen, afkomstig van de Admins; is dat nu niet meer?
Blijkbaar. Ik kan me daar ook wel iets bij voorstellen omdat in die vragen en antwoorden informatie terecht zou kunnen komendie men nou juist geheim had willen houden.
Guus Peterse

Nieuw op mijn weblog: Kaapverdië juli - augustus 2015

UtrechtsVogelNet

Citaat van: Jarinka op april 03, 2011, 20:57:31 PM
Citaat van: UtrechtsVogelNet op april 03, 2011, 20:54:51 PM
Citaat van: guusp op april 03, 2011, 20:52:21 PM
Vragen zijn gesteld, alleen er is nog geen antwoord. Dus we weten nog niets. Vermoedens hebben we natuurlijk wel, in geval van een zingende vogel zonder verdere toegevoegde informatie.

Ok, helder Guus; ik dacht dat ik vragen echter onder de waarneming zag staan voorheen, afkomstig van de Admins; is dat nu niet meer? Dat maakt het een beetje verwarrend wellicht; het lijkt voor je het weet op een rariteiten-kabinet als de status zo definitief lijkt te zijn. Vandaar mijn opmerking.

Vr gr, Phil
Commentaar zie je alleen staan als de waarneming niet vervaagd is of onder embargo staat. Als een waarneming vervaagd is of onder embargo staat, zie je geen extra info, behalve foto's.

Dat vind ik dan nog vreemder en is natuurlijk een kwestie van behe(e)r(s)en van je database als dat echt het geval zou zijn ... 
Maar goed, extra opletten dus blijkbaar met die onder embargo meldingen  8)

Guus Peterse

Overigens is er inmiddels wel antwoord: invoerfoutje.
Guus Peterse

Nieuw op mijn weblog: Kaapverdië juli - augustus 2015

UtrechtsVogelNet

Citaat van: guusp op april 03, 2011, 21:00:38 PM
Overigens is er inmiddels wel antwoord: invoerfoutje.

Ok, thanks!

BTW, je laatste weblogs zijn weer erg leuk om te lezen, klasse !!

Gr, Phil

HPM

Citaat van: UtrechtsVogelNet op april 03, 2011, 20:59:50 PM
Citaat van: Jarinka op april 03, 2011, 20:57:31 PM
Citaat van: UtrechtsVogelNet op april 03, 2011, 20:54:51 PM
Citaat van: guusp op april 03, 2011, 20:52:21 PM
Vragen zijn gesteld, alleen er is nog geen antwoord. Dus we weten nog niets. Vermoedens hebben we natuurlijk wel, in geval van een zingende vogel zonder verdere toegevoegde informatie.

Ok, helder Guus; ik dacht dat ik vragen echter onder de waarneming zag staan voorheen, afkomstig van de Admins; is dat nu niet meer? Dat maakt het een beetje verwarrend wellicht; het lijkt voor je het weet op een rariteiten-kabinet als de status zo definitief lijkt te zijn. Vandaar mijn opmerking.

Vr gr, Phil
Commentaar zie je alleen staan als de waarneming niet vervaagd is of onder embargo staat. Als een waarneming vervaagd is of onder embargo staat, zie je geen extra info, behalve foto's.

Dat vind ik dan nog vreemder en is natuurlijk een kwestie van behe(e)r(s)en van je database als dat echt het geval zou zijn ... 
Maar goed, extra opletten dus blijkbaar met die onder embargo meldingen  8)

De admins zien uiteraard wél de informatie die voor het gewone volk verborgen wordt gehouden.

Herman van der Meer

Max Berlijn

Nog even over die Kumliens. Ik hoop dat er wel betere foto's en een beschrijving worden ingestuurd naar het CDNA. Begrijp me goed ik zou niet durven twijfelen maar op de bestaande foto's vind ik het moeilijk te zien en het is per slot van rekening de tweede pas van dit taxon voor NL. Zou natuurlijk nog leuker zijn als de vogel toch ergens te doen blijkt te zijn..

Dank, Max
Max Berlijn
Oud archivaris CDNA zie: https://observation.org/user/lifelist/10891 voor mijn belangrijke waarnemingen buiten NL + https://www.instagram.com/maxberlijn/ voor my Holarctic photo's.

Steven Wytema

Citaat van: Max Berlijn op april 03, 2011, 21:36:58 PM
Nog even over die Kumliens. Ik hoop dat er wel betere foto's en een beschrijving worden ingestuurd naar het CDNA. Begrijp me goed ik zou niet durven twijfelen maar op de bestaande foto's vind ik het moeilijk te zien en het is per slot van rekening de tweede pas van dit taxon voor NL. Zou natuurlijk nog leuker zijn als de vogel toch ergens te doen blijkt te zijn..

Dank, Max
Over die betere plaatjes: check
http://www.talk.gull-research.org/viewtopic.php?f=7&t=10&start=10


meer info vast ook op
http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=138769.0.html
Steven Wytema