Zeldzaamheden in Nederland (Oud)

Gestart door Hans Bossenbroek, augustus 08, 2007, 23:01:07 PM

Vorige topic - Volgende topic

HPM

Citaat van: Rikstar op december 30, 2010, 09:34:27 AM
http://waarneming.nl/waarneming/view/51504626

en je krijgt meteen de wind van voren Jos  :P
naya had hij maar beter op de foto's moeten kijken. Ik vind het alsnog goed dat je iedereen hebt gewaarschuwd!

[/size]"voor nix 68km gefietst vandaag.."[/size][/font]
Eigen schuld. Als hij had gewacht tot het licht was had hij tijdens dat fietstochtje heel wat vogels kunnen tellen.
Herman van der Meer

Jos Welbedacht

#9541
Citeerhttp://waarneming.nl/waarneming/view/51504626

en je krijgt meteen de wind van voren Jos  :P
naya had hij maar beter op de foto's moeten kijken. Ik vind het alsnog goed dat je iedereen hebt gewaarschuwd!

Ai...  :o . Tja, dat kan natuurlijk gebeuren. Wij konden de vogel gisteren dusdanig slecht zien dat de keel meer solide zwart overkwam en scherper aftekende tegen de beige/witte buik. Ook meen ik grijze bovendelen te hebben gezien. Nouja... volgende keer beter  :duim: . Bedankt voor het zoeken en vinden, trouwens!

Groeten,
Jos
Jos Welbedacht, Groningen
I said you could find me where the Nighthawks fly - dEUS: One advice, Space
 

garryb

CiteerVogel staat er nog wel als zeker op onder gisteren. Twee vogels?
Dream on!

Rikstar

Zo denk ik er dus ook over

Citaat van: HPM op december 30, 2010, 10:03:29 AM
Citaat van: Rikstar op december 30, 2010, 09:34:27 AM
http://waarneming.nl/waarneming/view/51504626

en je krijgt meteen de wind van voren Jos  :P
naya had hij maar beter op de foto's moeten kijken. Ik vind het alsnog goed dat je iedereen hebt gewaarschuwd!

"voor nix 68km gefietst vandaag.."
Eigen schuld. Als hij had gewacht tot het licht was had hij tijdens dat fietstochtje heel wat vogels kunnen tellen.
met vriendelijke groeten,
Rik v/d Starre

Jos Welbedacht

Ik heb hem gewijzigd, maar hij blijft nog gewoon op de voorpagina staan. Ik dacht dat dit een kwestie van tijd was, maar ik weet niet precies hoe het zit.
Jos Welbedacht, Groningen
I said you could find me where the Nighthawks fly - dEUS: One advice, Space
 

garryb

Dat is een kwestie van tijd, de pagina wordt om de zoveel minuten automatisch ververst, waardoor hij vanzelf verdwijnt.

JohanvantBosch

Citaat van: Jos Welbedacht op december 30, 2010, 10:36:48 AM
Citeerhttp://waarneming.nl/waarneming/view/51504626

en je krijgt meteen de wind van voren Jos  :P
naya had hij maar beter op de foto's moeten kijken. Ik vind het alsnog goed dat je iedereen hebt gewaarschuwd!

Ai...  :o . Tja, dat kan natuurlijk gebeuren. Op basis van de foto's van gisteren kon het inderdaad nog meerdere kanten op en daar was ik ook bang voor. Wij konden de vogel gisteren dusdanig slecht zien dat de keel meer solide zwart overkwam en scherper aftekende tegen de beige/witte buik. Ook meen ik grijze bovendelen te hebben gezien. Nouja... volgende keer beter  :duim: .
Groeten,
Jos
Precies, volgende keer gewoon weer melden als je iets denkt te zien!  O0

Rinie van Reenen

Citaat van: Jos Welbedacht op december 30, 2010, 10:56:12 AM
Ik heb hem gewijzigd, maar hij blijft nog gewoon op de voorpagina staan. Ik dacht dat dit een kwestie van tijd was, maar ik weet niet precies hoe het zit.
't Staat nu trouwens wel raar: 'Merel', en dan bij bijzonderheden: 'Gaaf!'  ;)
Groet, Rinie van Reenen

hterhaar

Citaat van: JohanvantBosch op december 30, 2010, 11:15:37 AM
Citaat van: Jos Welbedacht op december 30, 2010, 10:36:48 AM
Citeerhttp://waarneming.nl/waarneming/view/51504626

en je krijgt meteen de wind van voren Jos  :P
naya had hij maar beter op de foto's moeten kijken. Ik vind het alsnog goed dat je iedereen hebt gewaarschuwd!

Ai...  :o . Tja, dat kan natuurlijk gebeuren. Op basis van de foto's van gisteren kon het inderdaad nog meerdere kanten op en daar was ik ook bang voor. Wij konden de vogel gisteren dusdanig slecht zien dat de keel meer solide zwart overkwam en scherper aftekende tegen de beige/witte buik. Ook meen ik grijze bovendelen te hebben gezien. Nouja... volgende keer beter  :duim: .
Groeten,
Jos
Precies, volgende keer gewoon weer melden als je iets denkt te zien!  O0

Maar misschien wat zuiniger met het plakkertje 'zeker'

Gr.,

Hans

Jos Welbedacht

Nee, gisteren waren ik en mijn pa er wel zeker van. We konden de vogel echter matig zien door slecht licht en niet echt dichtbij. Hierdoor werden bepaalde zaken anders weergegeven en leek de vogel veel duidelijker een echte Zwartkeellijster. Maar ik blijf gewoon door melden hoor, 't zal niet de eerste claim van me geweest zijn  :angel: .
Jos Welbedacht, Groningen
I said you could find me where the Nighthawks fly - dEUS: One advice, Space
 

falco

Citaat van: HPM op december 30, 2010, 10:03:29 AM
Citaat van: Rikstar op december 30, 2010, 09:34:27 AM
http://waarneming.nl/waarneming/view/51504626

en je krijgt meteen de wind van voren Jos  :P
naya had hij maar beter op de foto's moeten kijken. Ik vind het alsnog goed dat je iedereen hebt gewaarschuwd!

"voor nix 68km gefietst vandaag.."
Eigen schuld. Als hij had gewacht tot het licht was had hij tijdens dat fietstochtje heel wat vogels kunnen tellen.

Dan was het op de terugweg alweer donker geweest, dus zoveel maakt dat niet uit. Ik heb vandaag 48km gefietst voor deze merel, leverde wel wat leuke bijvangst op.
Ies Goedbloed jr.

Ringing birds is a pastime for birdwatchers who aren't able to find rarities in the field ;)

theomuusse

Citaat van: Jos Welbedacht op december 30, 2010, 11:53:02 AM
Nee, gisteren waren ik en mijn pa er wel zeker van. We konden de vogel echter matig zien door slecht licht en niet echt dichtbij. Hierdoor werden bepaalde zaken anders weergegeven en leek de vogel veel duidelijker een echte Zwartkeellijster. Maar ik blijf gewoon door melden hoor, 't zal niet de eerste claim van me geweest zijn  :angel: .

Niet bepaald sociaal om iets als zeker door te geven terwijl je hem niet goed gezien hebt en dus de fout ingaat.
Claimen doe je met het vinkje op zeker uitgezet, dan wordt je wat minder snel impopulair en voorkom je dat er mensen op af komen terwijl het niets is.

Theo

HPM

Citaat van: theomuusse op december 30, 2010, 16:23:44 PM
Citaat van: Jos Welbedacht op december 30, 2010, 11:53:02 AM
Nee, gisteren waren ik en mijn pa er wel zeker van. We konden de vogel echter matig zien door slecht licht en niet echt dichtbij. Hierdoor werden bepaalde zaken anders weergegeven en leek de vogel veel duidelijker een echte Zwartkeellijster. Maar ik blijf gewoon door melden hoor, 't zal niet de eerste claim van me geweest zijn  :angel: .

Niet bepaald sociaal om iets als zeker door te geven terwijl je hem niet goed gezien hebt en dus de fout ingaat.
Claimen doe je met het vinkje op zeker uitgezet, dan wordt je wat minder snel impopulair en voorkom je dat er mensen op af komen terwijl het niets is.

Theo

Door zo'n opmerking zal je ook niet populair worden. Zal ik er ook nog eentje? Goed.
Die mensen hoeven toch niet te gaan? Dat doen ze helemaal uit eigen vrije wil. Als de melding op onzeker had gestaan zouden ze ook om het hardst hebben gelopen, met hetzelfde resultaat.

Herman van der Meer

Jos Welbedacht

#9553
Dank voor je steun, Herman.

Er moet zeker niet gedacht worden dat ik de vogel als zeker gemeld heb zonder dat ik er zeker van was. De situatie valt moeilijk uit te leggen en mijn vader en ik waren de enige aanwezige vogelaars. Zoals gezegd was de vogel met het blote oog en door een flut-kijkertje in de auto, aanwezig onder het motto "nooit zonder kijker op pad", een prima Zwartkeellijster. De belichting werkte daarbij niet bijzonder goed mee. Dit resulteerde in het groter worden van de contrasten, donkere delen werden donkerder, lichte delen lichter etc. Daarbij meen ik grijze bovendelen gezien te hebben. Ben dan ook benieuwd of er meer foto's aanwezig zijn zodat ik kan concluderen of dit ook een afwijkend aspect aan de vogel is, of dat ik het me slechts heb verbeeld.
Ik vind het onterecht om mijn gedrag niet sociaal te noemen want ik had geenszins de intentie om te stringen of mensen te benadelen, dat dit laatste gebeurde is jammer. Dat ik (en in mindere mate mijn vader) de zondebok ben (/zijn) is begrijpelijk, maar we hebben gisteren allebei in goed overleg besproken hoe we de vogel zouden invoeren. Ik durf te stellen dat we niet de minste vogelaars zijn en zeker goedhartig, dus een beetje respect zou wat mij betreft op zijn plaats zijn. Iedereen kan fouten maken.

Groeten,
Jos

PS: Ik sluit me aan bij de woorden van Johan, hieronder  :duim: .
Jos Welbedacht, Groningen
I said you could find me where the Nighthawks fly - dEUS: One advice, Space
 

JohanvantBosch

Citaat van: Jos Welbedacht op december 30, 2010, 17:17:36 PM
Dank voor je steun, Herman.

Er moet zeker niet gedacht worden dat ik de vogel als zeker gemeld heb zonder dat ik er zeker van was. De situatie valt moeilijk uit te leggen en mijn vader en ik waren de enige aanwezige vogelaars. Zoals gezegd was de vogel met het blote oog en door een flut-kijkertje in de auto, aanwezig onder het motto "nooit zonder kijker op pad", een prima Zwartkeellijster. De belichting werkte daarbij niet bijzonder goed mee. Dit resulteerde in het groter worden van de contrasten, donkere delen werden donkerder, lichte delen lichter etc. Daarbij meen ik grijze bovendelen gezien te hebben. Ben dan ook benieuwd of er meer foto's aanwezig zijn zodat ik kan concluderen of dit ook een afwijkend aspect aan de vogel is, of dat ik het me slechts heb verbeeld.
Ik vind het onterecht om mijn gedrag niet sociaal te noemen want ik had geenszins de intentie om te stringen of mensen te benadelen, dat dit laatste gebeurde is jammer. Dat ik (en in mindere mate mijn vader) de zondebok ben (/zijn) is begrijpelijk, maar we hebben gisteren allebei in goed overleg besproken hoe we de vogel zouden invoeren. Ik durf te stellen dat we niet de minste vogelaars zijn en zeker goedhartig, dus een beetje respect zou wat mij betreft op zijn plaats zijn. Iedereen kan fouten maken.

Groeten,
Jos

Heren
Laten we het hier nu vooral bij laten en weer gaan vogelen. O0

frankw

Ach, we stonden er maar met een man of 12 waarvan de meesten toch al een dagje uit hadden gepland. Voor de fietsers is dit ff balen, maar niet geschoten is altijd mis.. Je kan ook naar een ´écht zekere´ gaan en die missen, blijft mi. het risico van het vak.

HPM

Om iedereen weer blij te maken: Er is geen enkele zekerheid dat de Zwartkeellijster van gisteren en de de afwijkende Merel van vandaag dezelfde vogels waren.
Herman van der Meer

frankw

Tja, hoe groot is de kans dat er eerst een ZKL wordt gemeld en op diezelfde locatie geen ZKL wordt aangetroffen maar een (bijzondere afwijkende) Merel die voldoet aan de beschrijving van de dag ervoor. Lijkt me dus gewoon zeer aannemelijk dat het hier om dezelfde vogel gaat al zal je dat natuurlijk nooit 100% zeker kunnen weten.

Norman

Jos, mijn  :duim:  dat je de lijster wel gemeld hebt. Je was veeeel minder populair geweest als je een zwartkeellijster voor jezelf had gehouden. Dus nogmaals mijn  :duim: .

falco

En voor de duidelijkheid die 50 km fietsen vond ik wel leuk, ik heb dit jaar niet voor niets zeven maanden op de fiets gereisd in Australië en Azië. Daarnaast rijd ik liever voor niets dan dat ik achteraf hoor over een leuke waarneming.
Ies Goedbloed jr.

Ringing birds is a pastime for birdwatchers who aren't able to find rarities in the field ;)

theomuusse

Het gaat om de opmerking boven de mijne waarbij Hans aangeeft dat het plakkertje zeker past op .... zeker.
Daarna reageren met Nee is niet sociaal.
Maar ik begin me weer leraar te voelen, ik stop wel.

Theo

Je hebt gelijk, naar buiten, claimen maar!!

Herman van der Klis

Ach we zijn allemaal weleens niet in vorm. Laten we zuinig zijn . De posts die ik altijd van Jos lees ,komen toch bij mij over als een tamelijk scherp(zinnig) waarnemer.

mvg

Herman van der Klis
Herman van der Klis

Jos Welbedacht

CiteerHet gaat om de opmerking boven de mijne waarbij Hans aangeeft dat het plakkertje zeker past op .... zeker.
Daarna reageren met Nee is niet sociaal.

Hey Theo,

Als dat de reden is bied ik mijn verontschuldigingen aan, ik wilde niet bot over komen op Hans. Door de opwinding en de hectiek was ik wat kortaf. Dat je dit bedoelde had ik niet door en zo kwam je opmerking over mijn impopulariteit niet op mij over. Ik moet zeggen dat ik de zin "je hebt gelijk, naar buiten, claimen maar!!" nu net zo min begrijp, maar goed, aan het eerste zal ik mij dan maar houden en bij de tweede bedenk ik wel een smiley  ;) .

Vriendelijke groeten,
Jos Welbedacht
Jos Welbedacht, Groningen
I said you could find me where the Nighthawks fly - dEUS: One advice, Space
 

Vincent Hart

http://waarneming.nl/waarneming/view/51523966
Wellicht voor de Groningers de moeite van het checken waard?
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

GijsB

jammer dat de precieze locatie niet gegeven is
Gijs

Vincent Hart

Zie aanvullend commentaar van de waarneemster. Lijkt mij best de moeite van het zoeken waard (al zijn ze dus weggevlogen). Hopelijk biedt de foto uitkomst.
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Alwin van Lubeck

Kan iemand ook nog even om die foto vragen?
Mvg,
Alwin van Lubeck

Vincent Hart

Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Yeronimo

Hopen dan maar dat ze richting Leeuwarden zijn gevlogen. Dan heb ik een mooie soort om het jaar mee te beginnen  ;D
Jeroen Breidenbach, 31 jaar
Leeuwarden