Zeldzaamheden in Nederland (Oud)

Gestart door Hans Bossenbroek, augustus 08, 2007, 23:01:07 PM

Vorige topic - Volgende topic

Marten Hornsveld

lijkt me een gewone juv. kraan. iig niet het zelfde beest als eerder gezien de foto's op de DB site (waarbij wel duidelijk een zwarte borst/hals te zien is)

Gerard Troost

Citaat van: Marten Hornsveld op oktober 18, 2010, 20:44:36 PM
lijkt me een gewone juv. kraan. iig niet het zelfde beest als eerder

Nee, want die zit al lang een breed in Frankrijk... http://observado.org/waarneming/view/50569877
Groet,
Gerard Troost
www.trektellen.org
www.twitter.com/migrations

www.twitter.com/trektellen

laatvlieger

Citaat van: gtroost op oktober 18, 2010, 20:51:04 PM
Citaat van: Marten Hornsveld op oktober 18, 2010, 20:44:36 PM
lijkt me een gewone juv. kraan. iig niet het zelfde beest als eerder

Nee, want die zit al lang een breed in Frankrijk... http://observado.org/waarneming/view/50569877

Gaaf hoor! Dat observado begint langzaam aan een beetje te werken! Cool!
Groet,

Wouter Teunissen


Mijn Weblog: http://birdboredom.blogspot.com/

Certhia

Citaat van: laatvlieger op oktober 18, 2010, 21:04:28 PM
Citaat van: gtroost op oktober 18, 2010, 20:51:04 PM
Citaat van: Marten Hornsveld op oktober 18, 2010, 20:44:36 PM
lijkt me een gewone juv. kraan. iig niet het zelfde beest als eerder

Nee, want die zit al lang een breed in Frankrijk... http://observado.org/waarneming/view/50569877

Gaaf hoor! Dat observado begint langzaam aan een beetje te werken! Cool!


Wat zijn de concrete aanwijzingen dat die jufferkraan in Frankrijk dezelfde is als die van de Vulkaan? Tot nu toe vind ik t nogal een hoop speculatie. Begrijp me niet verkeerd, t zou goed mogelijk zijn maar hard maken kan je t aan de hand van foto's nog niet volgens mij.


Groet Marc

redmar_woudstra

Gezien de trekbaan (kust-zuiden) is Calais een praktisch logischer locatie dan Surhuisterveen...
groet,
Redmar


Jarinka

Groeten, Jarinka Heijink

Jeroen Nagtegaal

Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Jarinka

Groeten, Jarinka Heijink

Gideon Vreeman

Gideon Vreeman

Sander Haak

Is er nog iemand tussen 13.00 en nu wezen kijken? Moet er toch maar even langs.
Groet, Sander Haak (Woerden)

Sander Haak

Met een berichtje had ik wat rustiger in de file gestaan maar het is gelukt. Voor de liefhebbers: http://www.youtube.com/watch?v=J5EDnx22PvM
Groet, Sander Haak (Woerden)

Gideon Vreeman

gefeliciteerd, mooi dat ie nog is blijven hangen/terug gekomen. Zondag zagen we hem namelijk in de middag wegvliegen. :duim:

Citaat van: Sander Haak op oktober 19, 2010, 22:24:29 PM
Met een berichtje had ik wat rustiger in de file gestaan maar het is gelukt. Voor de liefhebbers: http://www.youtube.com/watch?v=J5EDnx22PvM
Gideon Vreeman

Jan vH

Is er vandaag nog iemand langs de Rosse Franjepoot bij Bunschoten geweest?
Jan van Harten
Validator Plantengallen

fkdeboer

Citaat van: Jan vH op oktober 20, 2010, 18:07:01 PM
Is er vandaag nog iemand langs de Rosse Franjepoot bij Bunschoten geweest?
ik zag dat er vandaag wel wat andere vogels waren ingevoerd op dezelfde plek; dus ik ben bang dat die vertrokken is..
anders hoor ik het graag!
grtjes,
Folkert
--
"This is like deja vu all over again."
Yogi Berra

Jarinka

Citaat van: fkdeboer op oktober 20, 2010, 20:12:32 PM
Citaat van: Jan vH op oktober 20, 2010, 18:07:01 PM
Is er vandaag nog iemand langs de Rosse Franjepoot bij Bunschoten geweest?
ik zag dat er vandaag wel wat andere vogels waren ingevoerd op dezelfde plek; dus ik ben bang dat die vertrokken is..
anders hoor ik het graag!
Helaas; misschien dat ik morgenmiddag nog even langs ga om te kijken of hij er nog zit.

Overigens vanmiddag een Grote Pieper vlak bij trektelpost Camperduin. Niet heel bijzonder, maar wel leuk. Liet zich goed zien.
Met erg mooie foto van Eric Menkveld.
Groeten, Jarinka Heijink

jvdlaan


Joachim Vreeman

Citaat van: jvdlaan op oktober 21, 2010, 13:44:52 PM
Even in de gaten houden, deze Naummans Lijster
http://waarneming.nl/waarneming/view/50610409

Toch jammer dat hij deze leuke LIFER op zijn lijst van 4 niet voorziet van enige beschrijving... Je zou zomaar eens kunnen gaan denken dat het een invoerfout betreft... ;D

Folkert Jan

Rustig maar, een beetje Vogelaar zou heel anders reageren bij een dergelijke soort (beschrijving toevoegen, mensen bellen etc. Tevens is het kleed adult wat al zeer onwaarschijnlijk is en m.i. Duidt op een plaatjeskijker ;-)
overigens geen disrespect jegens de waarnemer...immers zijn de meesten van ons zo begonnen
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

lennartv

Inderdaad ik herinner me nog heel goed een alarmerende tjiftjaf die ik als siberische claime ;D
Groetjes,

Lennart Verheuvel

www.naturebylennart.com

Bas vd Burg

@Joachim: dat iemand maar 4 waarnemingen heeft ingevoerd, doet mijns inziens totaal niet ter zake.
@folkert Jan: gebrek aan een beschrijving is niks nieuws op waarneming.nl dus dat zegt ook niks

Overigens denk ik ook dat het gaat om een foutje (bijv Koperwiek) maar zeg nooit nooit

groetjes,

Bas vd Burg
Katwijk ZH



mijn kattukse jaarlijst 2012

Gerard Troost

Citaat van: Bas vd Burg op oktober 21, 2010, 14:33:40 PM
maar zeg nooit nooit

Helemaal mee eens, en 1 op de 100x is het wel raak! (laat die de 100ste keer zijn, maar alleen als de vogel blijf zitten, anders mag het wat mij betreft de 99ste keer zijn;)
Groet,
Gerard Troost
www.trektellen.org
www.twitter.com/migrations

www.twitter.com/trektellen

snwja3

@Bas/Gerard,
de ervaring heeft (helaas) geleerd dat de door Joachim/Folkert Jan genoemde feiten de kans van 1:100 doen laten zakken naar een kans van <1:100.000.
Ondanks dat dat feit dus blijft staan, altijd goed om even te checken, 't is zo jammer als het achteraf blijkt dat er wel eentje zat.  ;)
Wietze Janse

Joachim Vreeman

@Bas: voor de duidelijkheid > ik doel met het vorige bericht op de combinatie van een levenslijst van 4 én het ontbreken van een beschrijving. Uiteraard kan het zelfs dan nog om een juiste waarneming gaan, maar volgens mij is de kans klein (-er dan de omgekeerde situatie: een levenslijst van 450 met een duidelijke omschrijving, maar dat is logisch... toch? > J.C. logica  ;) ).

Neemt uiteraard niet weg, dat ik hoop dat deze melding toch blijkt te kloppen!

Norman

Citaat van: gtroost op oktober 21, 2010, 15:01:44 PM
Citaat van: Bas vd Burg op oktober 21, 2010, 14:33:40 PM
maar zeg nooit nooit

Helemaal mee eens, en 1 op de 100x is het wel raak! (laat die de 100ste keer zijn, maar alleen als de vogel blijf zitten, anders mag het wat mij betreft de 99ste keer zijn;)

Juist,

Ik kan mij nog een uitlje op een boerenerf herrinneren en ook de baltimore troepiaal was volgens mij ontdekt door niet al te fanatieke waarneming.nl invoerders.

TjeerdBurger

tja hier worden we niet veel wijzer van...


'Helaas geen foto,Hij heeft ongeveer 5 minuten in die boom gezeten. Het   viel mij gelijk op dat hier iets bijzonders in de boom zat. afstand   ongeveer 25/30 meter afstand,mijn telescoop staat altijd paraat. Kon   vogel dus heel goed waarnemen. Hij was exact zoals hij in tirion,Lars   Jonsson, op bldz. 413 staat af gebeeld. Deze vogel nog nooit   waargenomen,in mijn 55jaren dat ik intens vogels waarneem.   Voor mij onmiskenbaar een Naumanns Lijster.'

lijkt me dat je na 55 jaar wel een kramsvogel of koperwiek moet kunnen   herkennen maar ik ben nog lang niet overtuigd. Zou wel gaaf zijn,   tsjonge!

Steven Wytema

Citaat van: jvdlaan op oktober 21, 2010, 13:44:52 PM
Even in de gaten houden, deze Naummans Lijster
http://waarneming.nl/waarneming/view/50610409
Het wordt weer een klassiekertje! "ál mijn 55 jaar intens ..."  ;D


Overigens wil ik daarmee net als bovenstaanden nog steeds niet zeggen dat het er geen is.
Het commentaar  dat je af en toe leest lijkt alleen zo op elkaar...


(PS in de volgende reactie is Cees Appel wrsch beledigd en zegt ie dat ie nooit meer iets in gaat voeren)
Steven Wytema


veedee

Nou volgens mij heeft 'ie dat in het verleden ook nog niet zo vaak gedaan. Weet niet wat we missen maar dat risico moeten we dan maar nemen..(had 'ie maar een beschrijving moeten maken :( )

gr. Vincent..
gr. Vincent Douwes..

www.flickr.com/photos/vincentdouwes

steenl

Waarom gewoon niet ff kijken?
Uurtje insteken. Doe ik zelf ook altijd. Grote Trap, tig Notenkrakers, Rode Rotslijster, Siberische Lijster enz.
Eens vind je die klapper terug.
Is alleen gelukt bij de Taigastrandloper :rolleye: Maar was ook op basis van een claim. Wel van een bekende vogelaar, dat dan weer wel.