Zeldzaamheden in Nederland (Oud)

Gestart door Hans Bossenbroek, augustus 08, 2007, 23:01:07 PM

Vorige topic - Volgende topic

Bram Rijksen

Citaat van: vincenthart op juni 17, 2010, 15:55:59 PM
Die Zuid-Limburgse 'inkoppertjes' zijn overigens niet allemaal automatisch een geldig doelpunt ...

Ook ik vermoed hier en daar wat gevalletjes die op z'n minst ruiken naar buitenspel... Helaas zijn lijnrechters niet altijd ter plaatse.

frankmeer

Citaat van: Bram Rijksen op juni 17, 2010, 16:15:02 PM
Citaat van: vincenthart op juni 17, 2010, 15:55:59 PM
Die Zuid-Limburgse 'inkoppertjes' zijn overigens niet allemaal automatisch een geldig doelpunt ...

Ook ik vermoed hier en daar wat gevalletjes die op z'n minst ruiken naar buitenspel... Helaas zijn lijnrechters niet altijd ter plaatse.

Vuvuzela's gelukkig evenmin!
Frank van der Meer

hiskodevries

Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

GertJ

Citaat van: Jan vH op juni 17, 2010, 15:56:14 PM
Citaat van: Bram Rijksen op juni 17, 2010, 15:45:41 PM
Hij zou bijna niet meer opvallen tussen de dagelijks gemelde Zuid-Limburgse inkoppertjes, maar dit is wel een hele fijne voor de provincie Utrecht:

http://waarneming.nl/waarneming/view/48580739

Goed gevonden Aart! (op geluid, neem ik aan..)
Weer een leuke waarneming! Ik hoop dat hij nog even blijft, zou wel gaaf zijn!
Ik hoop dat je van vroeg opstaan houdt, vandaag heb ik de vogel van 5.30 tot 7.15 uur gehoord, daarna moest ik weg en was-ie stil. Ik begreep dat na 7.15 geen fatsoenlijke zang meer gehoord is...
Groet Gert Jager

henkjanvdkolk

Citaat van: GertJ op juni 17, 2010, 16:51:13 PM
Citaat van: Jan vH op juni 17, 2010, 15:56:14 PM
Citaat van: Bram Rijksen op juni 17, 2010, 15:45:41 PM
Hij zou bijna niet meer opvallen tussen de dagelijks gemelde Zuid-Limburgse inkoppertjes, maar dit is wel een hele fijne voor de provincie Utrecht:

http://waarneming.nl/waarneming/view/48580739

Goed gevonden Aart! (op geluid, neem ik aan..)
Weer een leuke waarneming! Ik hoop dat hij nog even blijft, zou wel gaaf zijn!
Ik hoop dat je van vroeg opstaan houdt, vandaag heb ik de vogel van 5.30 tot 7.15 uur gehoord, daarna moest ik weg en was-ie stil. Ik begreep dat na 7.15 geen fatsoenlijke zang meer gehoord is...

Toch niet weer zo'n actie waar jij goed in bent, Gert?  ;)
Groeten,
Henk-Jan van der Kolk

Jan vH

Citaat van: GertJ op juni 17, 2010, 16:51:13 PM
Citaat van: Jan vH op juni 17, 2010, 15:56:14 PM
Citaat van: Bram Rijksen op juni 17, 2010, 15:45:41 PM
Hij zou bijna niet meer opvallen tussen de dagelijks gemelde Zuid-Limburgse inkoppertjes, maar dit is wel een hele fijne voor de provincie Utrecht:

http://waarneming.nl/waarneming/view/48580739

Goed gevonden Aart! (op geluid, neem ik aan..)
Weer een leuke waarneming! Ik hoop dat hij nog even blijft, zou wel gaaf zijn!
Ik hoop dat je van vroeg opstaan houdt, vandaag heb ik de vogel van 5.30 tot 7.15 uur gehoord, daarna moest ik weg en was-ie stil. Ik begreep dat na 7.15 geen fatsoenlijke zang meer gehoord is...
Op zich ben ik wel gewend om vroeg uit mijn bed te komen (kwart voor zeven), maar zou voor deze vogel wel een uurtje eerder eruit moeten (en dat in het weekend). Maar voor zo'n mega (voor de regio) moet het wel lukken.  ;D
Jan van Harten
Validator Plantengallen

GertJ

Citaat van: henkjanvdkolk op juni 17, 2010, 17:23:44 PM
Citaat van: GertJ op juni 17, 2010, 16:51:13 PM
Citaat van: Jan vH op juni 17, 2010, 15:56:14 PM
Citaat van: Bram Rijksen op juni 17, 2010, 15:45:41 PM
Hij zou bijna niet meer opvallen tussen de dagelijks gemelde Zuid-Limburgse inkoppertjes, maar dit is wel een hele fijne voor de provincie Utrecht:

http://waarneming.nl/waarneming/view/48580739

Goed gevonden Aart! (op geluid, neem ik aan..)
Weer een leuke waarneming! Ik hoop dat hij nog even blijft, zou wel gaaf zijn!
Ik hoop dat je van vroeg opstaan houdt, vandaag heb ik de vogel van 5.30 tot 7.15 uur gehoord, daarna moest ik weg en was-ie stil. Ik begreep dat na 7.15 geen fatsoenlijke zang meer gehoord is...

Toch niet weer zo'n actie waar jij goed in bent, Gert?  ;)
Ik ben toch niet de laatste die hem gezien heeft?
En waar was jij trouwens?
Groet Gert Jager

henkjanvdkolk

Citaat van: GertJ op juni 17, 2010, 19:28:06 PM
Citaat van: henkjanvdkolk op juni 17, 2010, 17:23:44 PM
Citaat van: GertJ op juni 17, 2010, 16:51:13 PM
Citaat van: Jan vH op juni 17, 2010, 15:56:14 PM
Citaat van: Bram Rijksen op juni 17, 2010, 15:45:41 PM
Hij zou bijna niet meer opvallen tussen de dagelijks gemelde Zuid-Limburgse inkoppertjes, maar dit is wel een hele fijne voor de provincie Utrecht:

http://waarneming.nl/waarneming/view/48580739

Goed gevonden Aart! (op geluid, neem ik aan..)
Weer een leuke waarneming! Ik hoop dat hij nog even blijft, zou wel gaaf zijn!
Ik hoop dat je van vroeg opstaan houdt, vandaag heb ik de vogel van 5.30 tot 7.15 uur gehoord, daarna moest ik weg en was-ie stil. Ik begreep dat na 7.15 geen fatsoenlijke zang meer gehoord is...

Toch niet weer zo'n actie waar jij goed in bent, Gert?  ;)
Ik ben toch niet de laatste die hem gezien heeft?
En waar was jij trouwens?

Oke, ik dacht dat jij vooralsnog de laatste was..
Ik ben er zaterdagochtend (als hij morgenochtend tenminste weer gehoord wordt), zit nu met toetsen en dergelijke.
Groeten,
Henk-Jan van der Kolk

Rikstar



Oke, ik dacht dat jij vooralsnog de laatste was..
Ik ben er zaterdagochtend (als hij morgenochtend tenminste weer gehoord wordt), zit nu met toetsen en dergelijke.


en zo te zien is hij niet terug gevonden.
met vriendelijke groeten,
Rik v/d Starre

frankmeer

#7809
Gisteren twee waarnemingen van 3 trekkende Kraanvogels ov. richting noordoost.
http://waarneming.nl/soort/view/19?from=2010-06-17&to=2010-06-17
Om 11.40 ten noordoosten van Woerden, om 16.00 aan de Praamweg in de Oostvaardersplassen, aan een rechte lijn ten noordoosten van Woerden.
Hier tussen zit een afstand van ongeveer 51,5 km. Vooropgesteld dat het om dezelfde vogels gaat, hebben ze gemiddeld dus bijna 12 km/u gevlogen. Of nog sneller, als ze een tussenstop hebben gemaakt.
Frank van der Meer

wumizusume

Citaat van: frankmeer op juni 18, 2010, 10:50:23 AM
Gisteren twee waarnemingen van 3 trekkende Kraanvogels ov. richting noordoost.
http://waarneming.nl/soort/view/19?from=2010-06-17&to=2010-06-17
Om 11.40 ten noordoosten van Woerden, om 16.00 aan de Praamweg in de Oostvaardersplassen, aan een rechte lijn ten noordoosten van Woerden.
Hier tussen zit een afstand van ongeveer 51,5 km. Vooropgesteld dat het om dezelfde vogels gaat, hebben ze gemiddeld dus bijna 12 km/u gevlogen. Of nog sneller, als ze een tussenstop hebben gemaakt.
Bedoel je niet "iets minder langzaam" ipv. "sneller"?  :)
Groeten,

Teus Luijendijk

Stilte. Wie stilte wil beschrijven moet zijn mond maar houden. Wie niets hoort luistert niet en heeft niets te vertellen.   (R. Kopland)

frankmeer

Mag ook. ;D Half vol of half leeg, potato of potatoe.

Ik kan me herinneren dat de vliegsnelheid bij groepen in het voorjaar wel eens berekend is en dat het toen uitkwam rond de 30 à 35 km/u. Daarbij vergeleken valt dit inderdaad in het niet.
Frank van der Meer

wumizusume

Je bedoelt bij groepen Kraanvogels? Bijv. steltlopers of eenden vliegen toch echt wel harder.  Nou ja, bij die Kranen zal de tegenwind nu ook wel meegespeeld hebben.

Overigens, potato of potatoe maakt wel degelijk uit! Vraag USA's ex-vice-president Dan Quayle maar. ;D
Groeten,

Teus Luijendijk

Stilte. Wie stilte wil beschrijven moet zijn mond maar houden. Wie niets hoort luistert niet en heeft niets te vertellen.   (R. Kopland)

frankmeer

Ja, bedoelde inderdaad bij groepen Kraanvogels.
Frank van der Meer

TjeerdBurger

Moest net weer denken aan het groene reigertje, hoe zal het met 'm zijn? Wie frist mijn geheugen weer ff op, is hij afgelopen winter nog in Frankrijk gezien? Vorig jaar werd ie begin juni teruggevonden... (is er gezocht?)

Jan vH

Citaat van: TjeerdBurger op juni 18, 2010, 13:32:20 PM
Moest net weer denken aan het groene reigertje, hoe zal het met 'm zijn? Wie frist mijn geheugen weer ff op, is hij afgelopen winter nog in Frankrijk gezien? Vorig jaar werd ie begin juni teruggevonden... (is er gezocht?)
Volgens mij is hij niet meer gezien...  :'(
Jan van Harten
Validator Plantengallen

Yeronimo

Citaat van: TjeerdBurger op juni 18, 2010, 13:32:20 PM
Moest net weer denken aan het groene reigertje, hoe zal het met 'm zijn? Wie frist mijn geheugen weer ff op, is hij afgelopen winter nog in Frankrijk gezien? Vorig jaar werd ie begin juni teruggevonden... (is er gezocht?)

Uiteraard is ernaar gezocht ;)
Maar heb het vermoeden dat dit mooi gekleurde reigertje niet meer terug komt...
Jeroen Breidenbach, 31 jaar
Leeuwarden


Jos Welbedacht

Ik neem aan dat die Amerikaanse Oeverloper een invoerfout betreft?
Jos Welbedacht, Groningen
I said you could find me where the Nighthawks fly - dEUS: One advice, Space
 

Jarinka

Citaat van: jw90_online op juni 18, 2010, 20:08:38 PM
Ik neem aan dat die Amerikaanse Oeverloper een invoerfout betreft?
Inderdaad, zie het commentaar erbij:
"Net een viaviatelefoontje gehad dat het inderdaad een invoerfout betreft! Wouter heeft alleen nog geen tijd om het te corrigeren en zal dit later doen.
Met vriendelijke groet,
Remco Wester"
Groeten, Jarinka Heijink

Lonnie Bregman

Citaat van: Jarinka op juni 18, 2010, 20:10:06 PM
Citaat van: jw90_online op juni 18, 2010, 20:08:38 PM
Ik neem aan dat die Amerikaanse Oeverloper een invoerfout betreft?
Inderdaad, zie het commentaar erbij:
"Net een viaviatelefoontje gehad dat het inderdaad een invoerfout betreft! Wouter heeft alleen nog geen tijd om het te corrigeren en zal dit later doen.
Met vriendelijke groet,
Remco Wester"
Waarneming is inmiddels weggehaald (of misschien gewijzigd).
Groeten, Lonnie Bregman

wouterbosgra

sorrie mensen, normaal wacht ik met uploaden tot ik thuisben zodat ik alles nog even rustig kan controleren. Had vandaag een dode egel in de regio van Rene Janssen dus ik dacht: laat ik alles gelijk maar uploaden, is Rene ook weer blij. Als ik eerlijk ben denk ik niet dat ik een Amerikaanse Overloper zou herkennen, laat staan durven invoeren!

steenl

Hij/Zij is er nog. Ik neem aan dat hetzelfde vogel is als die van NP Kennemerland
http://waarneming.nl/waarneming/view/48603285

laatvlieger

Groet,

Wouter Teunissen


Mijn Weblog: http://birdboredom.blogspot.com/

Vincent Hart

Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

RWester

Nondejak, waarom nu weer op een eiland. Kom er net van een af...Had ik Kennemerland maar beter ingeschat. ('zie wederom een weekendplanning de soep inlopen')
Met vriendelijke groet,

Remco Wester


GijsB

hattie niet een week later ontdekt kunnen worden :rolleye:
Gijs

Jarinka

Citaat van: dralion13 op juni 18, 2010, 23:48:48 PM
hattie niet een week later ontdekt kunnen worden :rolleye:
Of een maandje en 3 weekjes later :rolleye:
Groeten, Jarinka Heijink

Guus Peterse

Maar hij is toch nog niet teruggevonden? Nog even afwachten lijkt me, misschien hoeft er wel niemand naar Texel.
Guus Peterse

Nieuw op mijn weblog: Kaapverdië juli - augustus 2015

laatvlieger

Citaat van: guusp op juni 18, 2010, 23:53:13 PM
Maar hij is toch nog niet teruggevonden? Nog even afwachten lijkt me, misschien hoeft er wel niemand naar Texel.

verdorie zeg! ik hoop wel dat die nog weer opduikt!
Groet,

Wouter Teunissen


Mijn Weblog: http://birdboredom.blogspot.com/