Zeldzaamheden in Nederland (Oud)

Gestart door Hans Bossenbroek, augustus 08, 2007, 23:01:07 PM

Vorige topic - Volgende topic

Jarinka

Citaat van: fkdeboer op maart 03, 2010, 11:58:34 AM
http://waarneming.nl/waarneming/view/46606064

oehoe in Bussum... ben benieuwd naar het resultaat van de zoekactie!
Ik ook, Bussum is vrij goed te doen vanuit Amersfoort. Als hij daar tot zondag zit, kom ik zeker een kijkje nemen!
Groeten, Jarinka Heijink

Vincent Hart

Bedenk wel dat er een aantal ontsnapte oehoe's rondvliegen in NL op het moment.
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Thijs Fijen

Maar een groter aantal is wild! Met vorig jaar minimaal 5 broedparen (Bron: SOVON Nieuws 4)
Thijs Fijen

Guus Peterse

Maar nooit zo ver westelijk.
Guus Peterse

Nieuw op mijn weblog: Kaapverdië juli - augustus 2015

Vincent Hart

En met al die waarnemingen van escapes de afgelopen maanden in het westen, lijkt het me logischer dat dit bijv. de vogel van Hoorn is (zie data; zelfde beest eerder in Asd?) dan een vogel uit het oosten/zuiden op zoek naar ...
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Steven Wytema

Citaat van: vincenthart op maart 03, 2010, 14:04:34 PM
En met al die waarnemingen van escapes de afgelopen maanden in het westen, lijkt het me logischer dat dit bijv. de vogel van Hoorn is (zie data; zelfde beest eerder in Asd?) dan een vogel uit het oosten/zuiden op zoek naar ...
De vogel uit A'dam is een andere dan die in omg Hoorn: die zit er al langer.
Misschien zijn de vogels van A'dam en Bussum wel dezelde (nb bij de vogel van A'dam zijn ook nog geen bandjes/ringen vastgesteld)
Steven Wytema


Christian

Logica? Logica, binnen de vogelkunde? Weg met de Nederlandse Bronskopeenden en Siberische Talingen dan maar  ;)





(is wachtende tot zijn de plaksel van z'n band is gedroogd zodat hij die Oehoe eens kan gaan zoeken)
Christian Brinkman

Vincent Hart

@Steef: Ok, dank voor aanvulling/verbeteringen.
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Gideon Vreeman

wellicht de vogel die eind vorig jaar in Amersfoort spookte... ;)
Gideon Vreeman

Calidris Alba

Citaat van: Thijs Fijen op maart 03, 2010, 13:09:50 PM
Maar een groter aantal is wild! Met vorig jaar minimaal 5 broedparen (Bron: SOVON Nieuws 4)


Ik meen ergens gelezen te hebben dat er 7 bekend waren bij de Oehoe werkgroep maar ik kan zo snel niet vinden waar ik dit las.
Daniël
Woonachtig in Colombia

Folkert Jan

maar was het niet de bedoeling om die van de enci te bekijken en de andere met rust te laten?  8)
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

Jarinka

Citaat van: rnbflavour op maart 03, 2010, 21:55:03 PMmaar was het niet de bedoeling om die van de enci te bekijken en de andere met rust te laten?  8)
De broedende, niet die vrolijk in de buurt rondvliegen :P
Groeten, Jarinka Heijink

fkdeboer

Citaat van: Jarinka op maart 03, 2010, 12:00:20 PM
Ik ook, Bussum is vrij goed te doen vanuit Amersfoort. Als hij daar tot zondag zit, kom ik zeker een kijkje nemen!
Citaat van: Jarinka op maart 03, 2010, 23:37:02 PM
De broedende, niet die vrolijk in de buurt rondvliegen :P
Jarinka wat zeg je nu?!? is dit dezelfde die vorige week zei dat ze niet in woonwijken 'twitchde'  :rolleye: :P ;)

Citaat van: Jarinka op februari 23, 2010, 10:57:21 AM
Maarhet lijkt me voor de mensen die daar zitten niet heel erg prettig,opeens zo ontzettend veel vogelaars die over de schutting loeren ommaar een glimp op te vangen van een bijzondere vogel. Dat is ook devoornaamste reden dat ik niet zo'n twitcher ben, zeker niet bij soortenin woonwijken.
grtjes,
Folkert
--
"This is like deja vu all over again."
Yogi Berra

Jarinka

Ssst :angel: Ik twitch niet aan de andere kant van het land, maar als er eentje binnen 20km van A'foort vliegt... :P
Bovendien hebben de meeste Oehoetwitchers hem al in Limburg gezien, die zullen dus niet zo snel naar Bussum rijden, dus is het lekker rustig en hebben de mensen er weinig last van :angel:
Groeten, Jarinka Heijink

Justin Jansen

In Amersfoort is toch een dierentuin, als ze daar een Oehoe hebben zal die net zo wild zijn als degene van Bussum. Dus waarom helemaal naar Bussum?
M.v.g., Justin Jansen


hiskodevries

Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Jan vH

Citaat van: Justin Jansen op maart 04, 2010, 15:02:37 PM
In Amersfoort is toch een dierentuin, als ze daar een Oehoe hebben zal die net zo wild zijn als degene van Bussum. Dus waarom helemaal naar Bussum?
Die is gratis.  ;D
Jan van Harten
Validator Plantengallen

Sjoerd

Citaat van: Jan vH op maart 04, 2010, 16:46:42 PM
Citaat van: Justin Jansen op maart 04, 2010, 15:02:37 PM
In Amersfoort is toch een dierentuin, als ze daar een Oehoe hebben zal die net zo wild zijn als degene van Bussum. Dus waarom helemaal naar Bussum?
Die is gratis.  ;D
als je gaat fietsen ja... ;)

Robertmeer

Groet,
Robert van der Meer

Lees ook eens mijn weblog: http://robertbirding.wordpress.com/

Jarinka

Citaat van: Sjoerd V. op maart 04, 2010, 17:24:20 PM
Citaat van: Jan vH op maart 04, 2010, 16:46:42 PM
Citaat van: Justin Jansen op maart 04, 2010, 15:02:37 PM
In Amersfoort is toch een dierentuin, als ze daar een Oehoe hebben zal die net zo wild zijn als degene van Bussum. Dus waarom helemaal naar Bussum?
Die is gratis.  ;D
als je gaat fietsen ja... ;)
En die in de dierentuin heb ik al mooi gezien. Die zijn evil ;D.
Maar weer ontopic: gaan er nog mensen langs om te zoeken? Stijn en ik willen zondagmiddag erlangs om te kijken of hij er nog zit, en zo ja, of hij ook geringd is.
Groeten, Jarinka Heijink

frankw


ArjenDrost †

Citaat van: Jarinka op maart 04, 2010, 17:44:12 PM
en zo ja, of hij ook geringd is.
Dat is bij uilen enorm lastig. Ik kan me nog een Oehoe in Enschede herinneren waar iedereen erg enthousiast over was. Geen ring te zien, ook niet van redelijk dichtbij. Na 2 weken was hij weg, na 3 weken was hij weer terug, dood in een dakgoot..... met ring...


Door die bevederde poten was er niks van te zien geweest in het veld.

joostheeremans

Citaat van: Jarinka op maart 04, 2010, 17:44:12 PM
Citaat van: Sjoerd V. op maart 04, 2010, 17:24:20 PM
Citaat van: Jan vH op maart 04, 2010, 16:46:42 PM
Citaat van: Justin Jansen op maart 04, 2010, 15:02:37 PM
In Amersfoort is toch een dierentuin, als ze daar een Oehoe hebben zal die net zo wild zijn als degene van Bussum. Dus waarom helemaal naar Bussum?
Die is gratis.  ;D
als je gaat fietsen ja... ;)
En die in de dierentuin heb ik al mooi gezien. Die zijn evil ;D .
Maar weer ontopic: gaan er nog mensen langs om te zoeken? Stijn en ik willen zondagmiddag erlangs om te kijken of hij er nog zit, en zo ja, of hij ook geringd is.
Citaat van: Jarinka op maart 04, 2010, 14:42:41 PM
Ssst :angel: Ik twitch niet aan de andere kant van het land, maar als er eentje binnen 20km van A'foort vliegt... :P
Bovendien hebben de meeste Oehoetwitchers hem al in Limburg gezien, die zullen dus niet zo snel naar Bussum rijden, dus is het lekker rustig en hebben de mensen er weinig last van :angel:




Je vindt het mooi dat het lekker rustig is maar vraagt wel of er mensen mee gaan zoeken? ;D


Tip, neem een zak eendagskuikens mee, daar zijn ze dol op
MvG Joost Heeremans



- Do geese see god ?-

25tot50

Citaat van: Robertmeer op maart 04, 2010, 17:36:58 PM
Kleine Topper van vorig jaar wordt weer gezien: http://waarneming.nl/waarneming/view/46652397

Het zal wel weer lekker druk worden in het weekend aldaar in Noord Holland voor die Kl. Topper!? ;D

groeten Isidro Rendon.

BWoets

Citaat van: frankw op maart 04, 2010, 17:47:17 PM
Citaat van: Robertmeer op maart 04, 2010, 17:36:58 PM
Kleine Topper van vorig jaar wordt weer gezien: http://waarneming.nl/waarneming/view/46652397
Ik neem aan dat de pijl niet goed staat?

Sorry mensen, inderdaad stond de pijl niet goed! Weer oude vertrouwde plekje.
Maar pas op, er zwemmen net als vorig jaar ook weer hybride Kuif x Topper en Kuif x Tafel rond!!!!
Met vriendelijke groet,
Bob Woets

Breedbek

 
CiteerMaar pas op, er zwemmen net als vorig jaar ook weer hybride Kuif x Topper en Kuif x Tafel rond!!!!

Vogel wordt net doorgegeven via RBA maar de vogel op de foto lijkt me en hybride 
vriendelijke groet,

Bart-Jan

JohanvantBosch

Citaat van: Breedbek op maart 05, 2010, 13:38:33 PM

CiteerMaar pas op, er zwemmen net als vorig jaar ook weer hybride Kuif x Topper en Kuif x Tafel rond!!!!

Vogel wordt net doorgegeven via RBA maar de vogel op de foto lijkt me en hybride
dat was ook mijn gedachte....

BWoets

Citaat van: JohanvantBosch op maart 05, 2010, 13:44:10 PM
Citaat van: Breedbek op maart 05, 2010, 13:38:33 PM

CiteerMaar pas op, er zwemmen net als vorig jaar ook weer hybride Kuif x Topper en Kuif x Tafel rond!!!!

Vogel wordt net doorgegeven via RBA maar de vogel op de foto lijkt me en hybride
dat was ook mijn gedachte....

Er staan nu mensen te kijken.. en die dachten ook naar een Kleine Topper te kijken.. ik had nog zo gewaarschuwd gisteravond  :rolleye: .
Met vriendelijke groet,
Bob Woets

Folkert Jan

maar deze werd ook op een andere locatie gemeld dan de "echte" kleine topper.

vorig jaar zelf ook de fout gemaakt met de hybride, maar gelukkig op tijd gecorrigeerd door een andere vogelaar  :duim:
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

Bas vd Burg

Citaat van: rnbflavour op maart 05, 2010, 13:50:07 PM
maar deze werd ook op een andere locatie gemeld dan de "echte" kleine topper.

Ik denk dat de locatie niet zo heel veel uit maakt.
Beide locaties, Waterpark Oude Zeug en Dijkwielen, liggen toch wel dicht bij elkaar en vorig jaar vond er ook uitwisseling plaats tussen beide locaties. Bijvoorbeeld de hybride Ringsnaveleend x Kuifeend is vorig jaar op beide locaties gezien. Dit jaar dus ook met een hybride Topper x Kuifeend
groetjes,

Bas vd Burg
Katwijk ZH



mijn kattukse jaarlijst 2012