Zeldzaamheden in Nederland (Oud)

Gestart door Hans Bossenbroek, augustus 08, 2007, 23:01:07 PM

Vorige topic - Volgende topic

JandJ

Grt. Jan de Jong

Bruinkopgors (24/7)

Gert Ottens


JandJ

Hij is wel weggevlogen. Laat Marc, Arend of de andere locals daar hem maar met het eerste licht terugvinden :)
Ik heb iig voorlopig vakantie. :duim:
Grt. Jan de Jong

Bruinkopgors (24/7)

Rob Halff

Citaat van: JandJ op juni 04, 2012, 22:33:18 PM
Hij is wel weggevlogen. Laat Marc, Arend of de andere locals daar hem maar met het eerste licht terugvinden :)
Ik heb iig voorlopig vakantie. :duim:

Daar ga ik niet op wachten, ik weet wel wat ik doe morgen: 6.30 de eerste boot pakken! Vogel is om 18:15 gezien, lijkt me sterk dat hij dan nog de zee op vliegt naar Vlieland (zeker weten doe je het natuurlijk nooit). Het strand bij De Cocksdorp met de vele dammetjes is een ideale plek voor hem om daar t.p. rond te hangen en te foerageren.

Hopelijk tot morgen allemaal!

JandJ

Ik wil ook niet wachten, maar mijn chauffeur slaapt al ::)
Grt. Jan de Jong

Bruinkopgors (24/7)

C.Dekker

Van mij mag ie naar Vlieland hoor daar ben ik woensdag.....









Ieder vogeltje zingt zoals hij gebekt is
groeten Cock

Cornelis Fokker

Mvg,
Cornelis Fokker, Hendrik-Ido-Ambacht
Kijk ook eens op mijn weblog: http://fokkervogel.blogspot.com/

hiskodevries

Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Jildert

Zijn er nog vogelaars/'twitchers' die in de namiddag/vanavond naar de Kleine Kokmeeuw gaan?

UtrechtsVogelNet

Alsie wordt teruggevonden ga ik halverwege de middag (vertrek vanuit Buitenveldert, Amstelveen). Hoop rond 14.30 te vertrekken mits weer gemeld.

Phil

Steven Wytema

Ik ga zometeen sowieso rijden.
Hij is enkel met hoogwater gezien, en het is (je raadt het al) tot een uurtje of vier nog eb.
Zie http://live.getij.nl/getij_resultaat.cfm?location=TEXNZE
dus ik gok dat ie rond 6 uur wel weer ergens op 'vast land' rondhangt.
Nou hopen dat dat weer Texel is en niet Vlieland....

Steven Wytema


Jeroen Nagtegaal

De kans dat de vogel gaat vliegen de komende weken lijtk me vrij klein. Bekend is dat Kokmeeuwen niet of nauwelijks trekken tijdens de handpenrui. Op onderstaande foto is te zien dat P1 en P2 missen, en dus begonnen is aan de handpenrui. Momenteel zijn er 2kj Kokmeeuwen die al P3 en P4 missen. Mijn advies is dus ook de komende weken gewoon met hoogwater op het eiland te zijn zoeken op de poets en rustplaatsen.

Succes, en kijk ook even naar ringen bij de andere meeuwen.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Bram Rijksen

die van IJmuiden (niet dat volwassen ding in zkl...) hield het toen ook gezellig lang vol, kan ik me nog herinneren. Ontwikkeling van de rui was toen erg leuk te volgen!

Bas vd Burg

#15853
Het was vanochtend iig niet druk: op de eerste boot 4 vogelaars (0630u), op de 3e boot 2 auto's met vogelaars (0830u) en op de 4e boot (0930u) slechts 4 auto's met vogelaars. Alleen de vroege mensen hebben de vogel gezien maar er wordt nog wel gezocht......... Zelf helaas de vogel gedipt (en alweer terug ivm andere verplichtingen), hopelijk later deze week nieuwe ronde nieuwe kans
groetjes,

Bas vd Burg
Katwijk ZH



mijn kattukse jaarlijst 2012

Ben Wielstra

Maar Bas ben je wel naar de plek toe geweest? Ik krijg het idee dat je de hele ochtend de boot in de gaten gehouden hebt  ;) . Jij had die Kleine Kokmeeuw toch al?

Bas vd Burg

#15855
Nee hoor Ben, Rein en ik zijn vanochtend naar Texel gegaan maar hebben de vogel dus helaas gedipt. Enne Kleine Kokmeeuw heb ik nog niet. De vogel van IJmuiden 1988/1989 destijds tot 3x toe gedipt.
groetjes,

Bas vd Burg
Katwijk ZH



mijn kattukse jaarlijst 2012

Ben Wielstra

Is een enorme inhaler inderdaad. (Zaterdag nog een keer? Ga ik m'n kijker uit het vet halen.)

Max Berlijn

Met een beetje geluk blijft die nog wel een paar maanden die van IJmuiden 87 was in dezelfde periode met hetzelfde kleed en bleef tot ver in de winter (voor)verzamelplekken van Kokmeeuwen checken?
Max Berlijn
Oud archivaris CDNA zie: https://observation.org/user/lifelist/10891 voor mijn belangrijke waarnemingen buiten NL + https://www.instagram.com/maxberlijn/ voor my Holarctic photo's.

Vincent Hart

Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

frankcoenjaerts

#15859
Vandaag hoog water rond 9h00 en 21h30; vogel gezien tussen 7 en 10 - en tussen 18h en 22h.
Als ik de goede tabellen gebruik heb tenminste - tjonge, wat zit daar nog veel verschil in !


Hoogst voorspelde waterstand komende week: vrijdag 11h10.
Avondhoogtij komende dagen veel minder hoog dan ochtend.
http://live.getij.nl/getij_resultaat.cfm?location=TEXNZE
Met vriendelijke groeten,

Frank

SlechtValk

yeah we zijn over een miljoen views heen met dit topic  8) :rolleye:
Met Vriendelijke Groeten,
SlechtValk (a.k.a. Stefan)


Na de paartijd gaan de vogels trekken.

HJDT

Voor wie nu onderweg is/gaat en het interesseert: er wordt vanaf vanochtend ca. half zes gezocht door degenen die vannacht op het eiland zijn gebleven. Een positief resultaat wordt uiteraard direct door gegeven.

Groet Michel
Heb je echt niks beters te doen?? Kijk dan eens op onze nieuwe site in aanbouw: www.feathertail.com

It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt.

hiskodevries

Citaat van: HJDT op juni 06, 2012, 05:42:21 AM
Voor wie nu onderweg is/gaat en het interesseert: er wordt vanaf vanochtend ca. half zes gezocht door degenen die vannacht op het eiland zijn gebleven. Een positief resultaat wordt uiteraard direct door gegeven.

Groet Michel
dat is wel gelukt zo te zien
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

UtrechtsVogelNet

He Mich, uitgeslapen  :D ? Tijmen en ik waren om 5 uur al de deur uit.
Geweldig gezien op het kleine plasje op ca. 50 meter en even later op het Renvogel-veldje, ben blij dat we er hebben overnacht.

Er lijkt (tot dusver) wel een patroon in te zitten wat betreft locaties maar de vogel blijft niet heel lang ter plekke (15 min - 30 min). Er vroeg bij zijn is eigenlijk wel een must want zelfs de boot van half 7 was enigszins krap, begreep ik.

Phil

Bas vd Burg

Hey Phil,

Gefeliciteerd! Toch een paar vraagjes: is de vogel echt ver weggevlogen naar jij weet? En wordt er nu nog gezocht?
groetjes,

Bas vd Burg
Katwijk ZH



mijn kattukse jaarlijst 2012

PieWie

Citaat van: Bas vd Burg op juni 06, 2012, 10:49:05 AM
Hey Phil,

Gefeliciteerd! Toch een paar vraagjes: is de vogel echt ver weggevlogen naar jij weet? En wordt er nu nog gezocht?

Hoi Bas,

wij waren met een paar groepjes met de boot van 7.30 en dus te laat. Daarna tot 11 uur gezocht maar wegens andere verplichtingen nu van het eiland af. Wel regelmatig veel beweging van meeuwen maar niet overdreven veel kokmeeuwen op de noordpunt.

groeten,

Pierre

snwja3

#15866
Citaat van: PieWie op juni 06, 2012, 13:10:21 PM
Citaat van: Bas vd Burg op juni 06, 2012, 10:49:05 AM
Hey Phil,

Gefeliciteerd! Toch een paar vraagjes: is de vogel echt ver weggevlogen naar jij weet? En wordt er nu nog gezocht?

Hoi Bas,

wij waren met een paar groepjes met de boot van 7.30 en dus te laat. Daarna tot 11 uur gezocht maar wegens andere verplichtingen nu van het eiland af. Wel regelmatig veel beweging van meeuwen maar niet overdreven veel kokmeeuwen op de noordpunt.

groeten,

Pierre

Gisteren hetzelfde patroon, met laag water verdwijnt de vogel het wad op en weinig Kokmeeuwen op de noordpunt. Maar gister kwam de vogel met opkomend tij (rond 18:00 h.) weer terug met een aantal Kokmeeuwen, dus vanavond/komende dagen misschien (hopelijk) weer dat patroon?
Wietze Janse

Jaap Denee

...de vogel zat gisteravond t/m zonsondergang op de zandplaat De Hengst en is met helder en rustig weer met enige moeite te zien (maar alleen in vlucht daadwerkelijk te herkennen) vanaf de Waddendijk bij de waterzuivering ten noorden van De Cocksdorp:

http://waarneming.nl/waarneming/view/69016802
Jaap Denee

www.pbase.com/jaapdenee

Sander Bot

Citaat van: snwja3 op juni 06, 2012, 13:22:30 PM
Citaat van: PieWie op juni 06, 2012, 13:10:21 PM
Citaat van: Bas vd Burg op juni 06, 2012, 10:49:05 AM
Hey Phil,

Gefeliciteerd! Toch een paar vraagjes: is de vogel echt ver weggevlogen naar jij weet? En wordt er nu nog gezocht?

Hoi Bas,

wij waren met een paar groepjes met de boot van 7.30 en dus te laat. Daarna tot 11 uur gezocht maar wegens andere verplichtingen nu van het eiland af. Wel regelmatig veel beweging van meeuwen maar niet overdreven veel kokmeeuwen op de noordpunt.

groeten,

Pierre

Gisteren hetzelfde patroon, met laag water verdwijnt de vogel het wad op en weinig Kokmeeuwen op de noordpunt. Maar gister kwam de vogel met opkomend tij (rond 18:00 h.) weer terug met een aantal Kokmeeuwen, dus vanavond/komende dagen misschien (hopelijk) weer dat patroon?

He Wietze, ik weet niet zeker of het tij is wat hem aan wal brengt. Mogelijk zit ie er 's ochtends en eind van de dag, ongeacht tij. Want het was vandaag bijna een uur later laag water, maar toch vloog ie al om 07:36 zee op.

Yeronimo

Of het zijn kotters die langskomen die dit soort bewegingen brengen?
Jeroen Breidenbach, 31 jaar
Leeuwarden