Zeldzaamheden in Nederland (Oud)

Gestart door Hans Bossenbroek, augustus 08, 2007, 23:01:07 PM

Vorige topic - Volgende topic

HPM

Citaat van: hiskodevries op oktober 15, 2011, 13:55:07 PM
de aantallen
rpb geven goede hoop voor deze winter.

We zijn pas halverwege de maand en het aantal exemplaren ligt al boven dat van oktober vorig jaar
maar er is natuurlijk nog niet te zeggen of het er deze winter erg veel worden of dat ze gewoon vroeg zijn.

Herman van der Meer

ArjenDrost †


Yeronimo

Citaat van: HPM op oktober 15, 2011, 13:07:23 PM
Citaat van: Robert V.T op oktober 15, 2011, 12:42:32 PM
Bruine boszanger op Vlieland: http://www.dutchbirdalerts.nl/report.action?id=35314

Als beesten al op Waarneming staan vind ik het toch wat raar  om dan hier naar DBA te verwijzen.
Er worden hier zelfs vaak dingen van DBA gezet die DBA van Waarneming heeft.
Mensen die er op gespitst zijn werten het hoe dan ook al.

De ontdekker heeft hem op DBA gezet waarbij andere waarnemers hem daarna op waarneming.nl hebben gezet. Het lijkt me niet meer dan logisch dat je de link neerzet van de waarneming van de ontdekker zelf.
Jeroen Breidenbach, 31 jaar
Leeuwarden

HPM

Citaat van: Yeronimo op oktober 15, 2011, 14:37:59 PM
Citaat van: HPM op oktober 15, 2011, 13:07:23 PM
Citaat van: Robert V.T op oktober 15, 2011, 12:42:32 PM
Bruine boszanger op Vlieland: http://www.dutchbirdalerts.nl/report.action?id=35314

Als beesten al op Waarneming staan vind ik het toch wat raar  om dan hier naar DBA te verwijzen.
Er worden hier zelfs vaak dingen van DBA gezet die DBA van Waarneming heeft.
Mensen die er op gespitst zijn werten het hoe dan ook al.

De ontdekker heeft hem op DBA gezet waarbij andere waarnemers hem daarna op waarneming.nl hebben gezet. Het lijkt me niet meer dan logisch dat je de link neerzet van de waarneming van de ontdekker zelf.

Geïnteresseerden krijgen alerts voor zeldzaamheden en als ze die niet krijgen houden ze DBA en Waarneming wel in de gaten.
Als het niet is om te bediscussiëren heeft ook nog eens in dit topic plaatsen geen toegevoegde waarde. Voor vrijwel iedere geïnteresseerde zal het oude koek zijn.

Herman van der Meer

Steven Wytema

Citaat van: HPM op oktober 15, 2011, 16:03:26 PM
Citaat van: Yeronimo op oktober 15, 2011, 14:37:59 PM
Citaat van: HPM op oktober 15, 2011, 13:07:23 PM
Citaat van: Robert V.T op oktober 15, 2011, 12:42:32 PM
Bruine boszanger op Vlieland: http://www.dutchbirdalerts.nl/report.action?id=35314

Als beesten al op Waarneming staan vind ik het toch wat raar  om dan hier naar DBA te verwijzen.
Er worden hier zelfs vaak dingen van DBA gezet die DBA van Waarneming heeft.
Mensen die er op gespitst zijn werten het hoe dan ook al.

De ontdekker heeft hem op DBA gezet waarbij andere waarnemers hem daarna op waarneming.nl hebben gezet. Het lijkt me niet meer dan logisch dat je de link neerzet van de waarneming van de ontdekker zelf.

Geïnteresseerden krijgen alerts voor zeldzaamheden en als ze die niet krijgen houden ze DBA en Waarneming wel in de gaten.
Als het niet is om te bediscussiëren heeft ook nog eens in dit topic plaatsen geen toegevoegde waarde. Voor vrijwel iedere geïnteresseerde zal het oude koek zijn.


Och ik stoor me er niet heel erg aan...
Waarom bezoek jij dit topic eigenlijk Herman? Je hóeft niet elke keer een topic te bekijken als je toch weet dat er alleen maar alerts voorbijkomen :P


Steven Wytema


HPM

Citaat van: Steven Wytema op oktober 15, 2011, 16:10:37 PM
Citaat van: HPM op oktober 15, 2011, 16:03:26 PM
Citaat van: Yeronimo op oktober 15, 2011, 14:37:59 PM
Citaat van: HPM op oktober 15, 2011, 13:07:23 PM
Citaat van: Robert V.T op oktober 15, 2011, 12:42:32 PM
Bruine boszanger op Vlieland: http://www.dutchbirdalerts.nl/report.action?id=35314

Als beesten al op Waarneming staan vind ik het toch wat raar  om dan hier naar DBA te verwijzen.
Er worden hier zelfs vaak dingen van DBA gezet die DBA van Waarneming heeft.
Mensen die er op gespitst zijn werten het hoe dan ook al.

De ontdekker heeft hem op DBA gezet waarbij andere waarnemers hem daarna op waarneming.nl hebben gezet. Het lijkt me niet meer dan logisch dat je de link neerzet van de waarneming van de ontdekker zelf.

Geïnteresseerden krijgen alerts voor zeldzaamheden en als ze die niet krijgen houden ze DBA en Waarneming wel in de gaten.
Als het niet is om te bediscussiëren heeft ook nog eens in dit topic plaatsen geen toegevoegde waarde. Voor vrijwel iedere geïnteresseerde zal het oude koek zijn.


Och ik stoor me er niet heel erg aan...
Waarom bezoek jij dit topic eigenlijk Herman? Je hóeft niet elke keer een topic te bekijken als je toch weet dat er alleen maar alerts voorbijkomen :P

Er komen niet alleen maar alerts voorbij. Maar hoe dan ook, als je eenmaal wat in een topic hebt geschreven krijg je het telkens weer op je 'nieuwe-reacties-op-jouw-berichten-bordje'.
Maar om je bal terug te kaatsen: waarom bezoeken mensen die alerts krijgen dit topic eigenlijk als er (volgens jou) alleen maar alerts voorbijkomen die ze al hebben gehad?

Overigens zegt de eerste post van dit topic: "Dit topic is bedoeld voor de bespreking van (claims van) waarnemingen van zeldzame vogelsoorten in Nederland."
Dat lijkt me nuttiger dan even komen vertellen wat 'iedereen' al weet.
Herman van der Meer

Edwin Russer

Met vriendelijke groet,

Edwin Russer

Wp-ranking/https://netfugl.dk/ranking/2

Justin Jansen

Roodkopklauwier wordt nu (17:25 uur) nog gezien door o.a. Arend Wassink is een adult (maar gewoon nominaat).
M.v.g., Justin Jansen


Folkert Jan

De bruine boszanger is maar door 3 mensen gemeld. Wat is er gebeurd? Niet meer mensen wet wnpda op vlieland?
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

Marcel van kammen

Ik wist helemaal niet dat Ruigpootbuizerden zo uitzonderlijk zeldzaam waren,maar dat komt misschien doordat ik ze vorige winter bijna elke keer zag als ik bij Anjum kwam.
Misschien toch een idee om de 7 boven De Westereen van gister dan ook maar in te voeren,misschien voegt het wat toe om te zien wat voor route ze afgelegd hebben. Het rare was trouwens dat ze noordwest vlogen, je zou verwachten dat ze naar het zuiden afdalen.

Timo Roeke

Citaat van: ArjenDrost op oktober 15, 2011, 14:28:51 PM
Citaat van: Timo Roeke op oktober 15, 2011, 13:15:36 PM
Net ook vijf boven de ezumakeech.
Bruine Boszangers?? :o
Ja :)! Op de telpost thuis ook nog twee ruigpootbuizerds. Niet alleen de RPG's trekken goed door maar ook de blauwe kieken in grotere aantallen dan in de vorige jaren.

HPM

#13211
Citaat van: Marcel van kammen op oktober 15, 2011, 19:24:47 PM
Ik wist helemaal niet dat Ruigpootbuizerden zo uitzonderlijk zeldzaam waren,maar dat komt misschien doordat ik ze vorige winter bijna elke keer zag als ik bij Anjum kwam.
[...]

Vorig jaar waren ze vergeleken met eerdere jaren ook talrijk.
Vergelijk ook met Falsterbo. (De tussenstand van dit jaar heb ik toegevoegd)


Bron: www.falsterbofagelstation.se
Herman van der Meer

Rutger

Citaat van: rnbflavour op oktober 15, 2011, 19:17:38 PM
De bruine boszanger is maar door 3 mensen gemeld. Wat is er gebeurd? Niet meer mensen wet wnpda op vlieland?


Misschien zitten er überhaupt niet zo heel veel mensen op het eiland dit weekend?
Met vriendelijke groet,

Rutger Wilschut



Birding Basterds! Find or Fail!

Cornelis Fokker

Mvg,
Cornelis Fokker, Hendrik-Ido-Ambacht
Kijk ook eens op mijn weblog: http://fokkervogel.blogspot.com/

jesse zwart

Citaat van: Rutger op oktober 15, 2011, 21:26:48 PM
Citaat van: rnbflavour op oktober 15, 2011, 19:17:38 PM
De bruine boszanger is maar door 3 mensen gemeld. Wat is er gebeurd? Niet meer mensen wet wnpda op vlieland?


Misschien zitten er überhaupt niet zo heel veel mensen op het eiland dit weekend?
Zo'n 15 mensen hebben de vogel gezien. Erg mooi beestje! Regelmatig helemaal vrij zittend en continu roepend.
Jesse Zwart

Nella

Edwin Russer plaatste deze link.

http://waarneming.nl/fotonew/1/2696751.jpg

Ik ben benieuwd welke namen erbij horen.
Met vriendelijke groet,
Nel Bekema


HPM

Citaat van: Nella op oktober 15, 2011, 23:27:34 PM
Edwin Russer plaatste deze link.

http://waarneming.nl/fotonew/1/2696751.jpg

Ik ben benieuwd welke namen erbij horen.

Blauwstaart, Buidelmees, Dwerggors, Bladkoning.
Herman van der Meer

Nella

Fantastische vogels (en foto's).
Vriendelijk bedankt, Herman!
Met vriendelijke groet,
Nel Bekema


August

De Bruine Boszanger was tot donker aanwezig.
August van Rijn

Rickschonewille


willemxd

met foto`s !, woonde ik maar op texel, mooie natuur kleine eilandje, veel vogels, , droom maar lekker verder willem :P

Bas vd Burg

Citaat van: willemxd op oktober 16, 2011, 11:40:12 AM
met foto`s !, woonde ik maar op texel, mooie natuur kleine eilandje, veel vogels, , droom maar lekker verder willem :P

Waar zie jij foto's van die Amerikaanse Blauwe Kiek dan Willem?
groetjes,

Bas vd Burg
Katwijk ZH



mijn kattukse jaarlijst 2012

Jarinka

Citaat van: Bas vd Burg op oktober 16, 2011, 13:07:58 PM
Citaat van: willemxd op oktober 16, 2011, 11:40:12 AM
met foto`s !, woonde ik maar op texel, mooie natuur kleine eilandje, veel vogels, , droom maar lekker verder willem :P
Waar zie jij foto's van die Amerikaanse Blauwe Kiek dan Willem?
Foto's zijn al gemaakt, maar staan nog niet online. "Veel foto's inmiddels." staat op DBA.

Het lijkt inmiddels toch een gewone Blauwe te zijn.
"Ruud van Beusekom om 16-10 13:14:
Vermoedelijk toch blauw kiek. Halszijden niet donker genoeg."
Groeten, Jarinka Heijink

willemxd

ik zie ze niet, maar staat op DB bij de waarneming ergens onderaan '' 10:53:
Jagend vanaf fietspad te zien, gisteren ook aanwezig . Kenmerken lijken alle te kloppen incl 4 banden op p10. Veel foto's inmiddels ''


willemxd


maartenwielstra

De Citroenkwikstaart van gisteren is nu 'zeker' verklaart door de deskundigen. Maar ik heb de vogel vandaag niet meer waargenomen.

Timo Roeke

Toch geen Amerikaanse.. Hmm jammer. Maar het scheelt me weer een flinke rit. Weet iemad waar ik alle kenmerken van deze vogel online kan trugvinden? Ik heb vernomen dat er een artikel in Birding World heeft gestaan?

Bas vd Burg

Citaat van: Timo Roeke op oktober 16, 2011, 14:17:14 PM
Toch geen Amerikaanse.. Hmm jammer. Maar het scheelt me weer een flinke rit. Weet iemad waar ik alle kenmerken van deze vogel online kan trugvinden? Ik heb vernomen dat er een artikel in Birding World heeft gestaan?

Timo, zie oa het volgende topic (met enkele links) http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=165284.msg1060649#msg1060649
Ondanks dat het een Blauwe Kiek blijkt te zijn, ben ik wel erg benieuwd naar de foto's. Hopelijk komen die nog ergens online
groetjes,

Bas vd Burg
Katwijk ZH



mijn kattukse jaarlijst 2012

Rickschonewille

Er word schijnbaar toch nog erg getwijfeld, de vogel in kwestie is net weer gezien en er werd bijgezet dat je beter de boot kan nemen als je twijfelt... http://www.dutchbirdalerts.nl/report.action?id=35387&page=1

Jan vH

Citaat van: Rickschonewille op oktober 16, 2011, 15:11:59 PM
Er word schijnbaar toch nog erg getwijfeld, de vogel in kwestie is net weer gezien en er werd bijgezet dat je beter de boot kan nemen als je twijfelt... http://www.dutchbirdalerts.nl/report.action?id=35387&page=1
De vogel lijkt nu weg te zijn:

Nick van der Ham om 16-10 15:22:
Vogel hoog wegschroevend naar N: echt weg??
Jan van Harten
Validator Plantengallen