Zeldzaamheden in Nederland (Oud)

Gestart door Hans Bossenbroek, augustus 08, 2007, 23:01:07 PM

Vorige topic - Volgende topic

WillemBosma

Willem Bosma

Velp/Opeinde

Folkert Jan

Is het wel zo netjes om ingediende gevallen die niet gemeld zijn toch te melden? Ik ben er blij mee, maar stel dat mensen niet willen dat een geval bekend wordt en deze wordt dan toch na indiening bekend gemaakt dan kan ik mij voorstellen dat dat wat weerstand op zou kunnen leveren om nog gevallen in te dienen, maar misschien heb ik het mis, is er toestemming gegeven of contact geweest met de waarnemer.
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

Vincent Hart

Snap even niet welke melding je het over hebt FJ, en tegen wie ...
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Jaap Denee

Het gaat over de melding van de Blauwstaart, Vincent, en naar mijn (bescheiden) mening is dit weer een typisch gevalletje van spijkers op laag water zoeken.

Edit: en dus is de vraag aan Max gericht. Verkeerde forum, dus.

Edit2: Probeer het hier eens FJ: http://www.dutchbirding.nl/gallery.php?p=bigpic&gal=1&fid=6023&page=1  :-\
Jaap Denee

www.pbase.com/jaapdenee

Vincent Hart

Het zou wel stout zijn van Max wanneer hij geen toestemming gevraagd heeft voor het vermelden van het adres, maar daarvoor is dit inderdaad niet het juiste loket.
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Folkert Jan

Tja sorry, als je geen lid bent kun je daar niet posten en aangezien ik weet dat max hier ook leest.....
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

Vincent Hart

Voor reageren op de site hoef je geen DBA-lid te zijn: http://www.dutchbirding.nl/register.php
Waarom zou je trouwens geen lid worden?
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

HPM

Citaat van: Jaap Denee op oktober 10, 2011, 15:58:47 PM
Het gaat over de melding van de Blauwstaart, Vincent, en naar mijn (bescheiden) mening is dit weer een typisch gevalletje van spijkers op laag water zoeken.

Edit: en dus is de vraag aan Max gericht. Verkeerde forum, dus.

Edit2: Probeer het hier eens FJ: http://www.dutchbirding.nl/gallery.php?p=bigpic&gal=1&fid=6023&page=1  :-\

Ik kan de gedachtegang van Folkert best volgen hoor. Als ik me bewust was van het belang van indienen van een zeldzaamheid maar ik wilde niet dagenlang een meute voor mijn deur hebben dan zou ik hem ook niet openbaar maken maar alleen indienen.
Ik zou dan behoorlijk eh ... teleurgesteld zijn als die meute er dan toch kwam door toedoen van iemand die mijn post publiceerde.
Misschien zou ik dan bij laag water wel met spijkers gaan gooien.

Herman van der Meer

wumizusume

Citaat van: HPM op oktober 10, 2011, 16:06:29 PM
Citaat van: Jaap Denee op oktober 10, 2011, 15:58:47 PM
Het gaat over de melding van de Blauwstaart, Vincent, en naar mijn (bescheiden) mening is dit weer een typisch gevalletje van spijkers op laag water zoeken.

Edit: en dus is de vraag aan Max gericht. Verkeerde forum, dus.

Edit2: Probeer het hier eens FJ: http://www.dutchbirding.nl/gallery.php?p=bigpic&gal=1&fid=6023&page=1  :-\

Ik kan de gedachtegang van Folkert best volgen hoor. Als ik me bewust was van het belang van indienen van een zeldzaamheid maar ik wilde niet dagenlang een meute voor mijn deur hebben dan zou ik hem ook niet openbaar maken maar alleen indienen.
Ik zou dan behoorlijk eh ... teleurgesteld zijn als die meute er dan toch kwam door toedoen van iemand die mijn post publiceerde.
Misschien zou ik dan bij laag water wel met spijkers gaan gooien.
Je hoeft niet superintelligent te zijn om in een dergelijk geval dan even een weekje te wachten met indienen.... ;)
Groeten,

Teus Luijendijk

Stilte. Wie stilte wil beschrijven moet zijn mond maar houden. Wie niets hoort luistert niet en heeft niets te vertellen.   (R. Kopland)

HPM

Citaat van: wumizusume op oktober 10, 2011, 16:10:13 PM
Citaat van: HPM op oktober 10, 2011, 16:06:29 PM
Citaat van: Jaap Denee op oktober 10, 2011, 15:58:47 PM
Het gaat over de melding van de Blauwstaart, Vincent, en naar mijn (bescheiden) mening is dit weer een typisch gevalletje van spijkers op laag water zoeken.

Edit: en dus is de vraag aan Max gericht. Verkeerde forum, dus.

Edit2: Probeer het hier eens FJ: http://www.dutchbirding.nl/gallery.php?p=bigpic&gal=1&fid=6023&page=1  :-\

Ik kan de gedachtegang van Folkert best volgen hoor. Als ik me bewust was van het belang van indienen van een zeldzaamheid maar ik wilde niet dagenlang een meute voor mijn deur hebben dan zou ik hem ook niet openbaar maken maar alleen indienen.
Ik zou dan behoorlijk eh ... teleurgesteld zijn als die meute er dan toch kwam door toedoen van iemand die mijn post publiceerde.
Misschien zou ik dan bij laag water wel met spijkers gaan gooien.
Je hoeft niet superintelligent te zijn om in een dergelijk geval dan even een weekje te wachten met indienen.... ;)

Je hoeft ook niet superintelligent te zijn om bij mensen over de schutting of door de ramen te gaan gluren.
Herman van der Meer

Jaap Denee

Het zou wel heel fijn zijn als je superintelligent (of althans iets in die richting) zou moeten zijn om aan dit forum deel te nemen...





(okay, een kleintje dan:  ;)  )


edit: kom maar door, Hisko.
Jaap Denee

www.pbase.com/jaapdenee

wumizusume

Citaat van: Jaap Denee op oktober 10, 2011, 16:38:56 PM
Het zou wel heel fijn zijn als je superintelligent (of althans iets in die richting) zou moeten zijn om aan dit forum deel te nemen...





(okay, een kleintje dan:  ;)  )


edit: kom maar door, Hisko.
Klasse!  ;D
Groeten,

Teus Luijendijk

Stilte. Wie stilte wil beschrijven moet zijn mond maar houden. Wie niets hoort luistert niet en heeft niets te vertellen.   (R. Kopland)

hiskodevries

Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

HPM

Citaat van: Jaap Denee op oktober 10, 2011, 16:38:56 PM
Het zou wel heel fijn zijn als je superintelligent (of althans iets in die richting) zou moeten zijn om aan dit forum deel te nemen...
 
(okay, een kleintje dan:  ;)  )


edit: kom maar door, Hisko.

Er moet dan maar een Commissie Dwaalgeesten Nederlandse Forumgebruikers komen. Kandidaten moeten dan eerst een intelligentietest invullen, die daarna door de CDNF enige jaren in roulatie wordt gehouden alvorens een besluit tot al dan niet toelating wordt genomen.

(Ik zal maar even lachen want ik zie Commissaris Bulle Bas om de hoek kijken  :) )
Herman van der Meer

H.Valkema

is er nog wel gezocht door mensen?
Groeten,
Haije Valkema


jonas D

Eerste ruigpoten zijn ook aangekomen of doorgetrokken :D
Groeten,
Jonas

Rob Halff

Citaat van: jonas D op oktober 10, 2011, 19:54:10 PM
Eerste ruigpoten zijn ook aangekomen of doorgetrokken :D

Ruigpoten? Uilen?  ;D

JandJ

Ze hebben mijn permissie, daar zal het niet aan liggen. 8)
Grt. Jan de Jong

Bruinkopgors (24/7)

wumizusume

Hmmm, ik hoop maar dat we gauw weer on-topic kunnen gaan!
Groeten,

Teus Luijendijk

Stilte. Wie stilte wil beschrijven moet zijn mond maar houden. Wie niets hoort luistert niet en heeft niets te vertellen.   (R. Kopland)

Yeronimo

Claim van Heremietlijster in Overijssel, maar gemeld als Dwerglijster door het ontbreken van Heremietlijster in de lijst.
Zie: http://waarneming.nl/waarneming/view/61187078
Jeroen Breidenbach, 31 jaar
Leeuwarden

Timo Roeke

Ik ga morgenvroeg zoeken. Er zijn naast Heremiet nog redelijk wat andere lijsters mogelijk.

Breedbek

vriendelijke groet,

Bart-Jan

Steven Wytema

Steven Wytema



garryb

In de beschrijving staat:
CiteerDe vlekken liepen vanaf de ondersnavel min of meer in rijen/strepen naar beneden om al snel als losse vlekken te vervagen in donsachtig grijs.

Bij een Rufous-tailed Robin (Snornachtegaal, aaneengeschreven) is dat niet zo, die vlekken lopen niet in rijen/strepen en zijn bovendien wit. Lijkt me daarom minder waarschijnlijk. En terugkeren op dezelfde stronk kunnen Catharus lijsters ook.

Rob Halff

Ben erg benieuwd of er morgen met het eerste licht veel mensen staan. Zelf ben ik niet zo van claims afrijden die buiten Noord-Holland zijn maar vind deze claim met bijhorende beschrijving erg 'eng' klinken. Voorzie (mocht de vogel teruggevonden/bevestigd worden) toch wel wat problemen met een groot aantal vogelaars in zo'n onoverzichtelijk terrein...

UtrechtsVogelNet

Citaat van: Rob Halff op oktober 11, 2011, 21:29:38 PM
Ben erg benieuwd of er morgen met het eerste licht veel mensen staan. Zelf ben ik niet zo van claims afrijden die buiten Noord-Holland zijn maar vind deze claim met bijhorende beschrijving erg 'eng' klinken. Voorzie (mocht de vogel teruggevonden/bevestigd worden) toch wel wat problemen met een groot aantal vogelaars in zo'n onoverzichtelijk terrein...

Ik voorzie mn. problemen met de fijne weersverwachtingen voor morgen ...
Phil

Vincent Hart

Misschien goed om hier ook nog even te benadrukken, mocht het inderdaad een heremietlijster/snornachtegaal zijn, in het belang van de vogel, het gebied, de verhoudingen met Staatsbosbeheer, en waarnemers die later komen:

GEDRAAG JE!
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Max Berlijn

Kent iemand de waarnemer?, deze heeft totaal 39 waarnemingen ingevoerd. Zegt niets (de nummer 1 van NL heeft nooit iets ingevoerd...) maar voor we over de meest woeste soorten gaan speculeren mogelijk even wat voorzichtig zijn :angel:
Max Berlijn
Oud archivaris CDNA zie: https://observation.org/user/lifelist/10891 voor mijn belangrijke waarnemingen buiten NL + https://www.instagram.com/maxberlijn/ voor my Holarctic photo's.